Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

helicoptervlucht over de Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liesje68
Amerika-ontdekker

helicoptervlucht over de Grand Canyon

Bericht door Liesje68 »

Hallo iedereen

Ik heb al veel pro's en contra's over een helicoptervlucht over de Grand Canyon gelezen op dit forum. Maar toch had ik nog een paar vraagskes.

:?: Rond welk uur vlieg je het beste? Waren jullie tevreden of hadden jullie liever een ander tijdstip gekozen?

:?: Wij zouden voor de Imperial Tour kiezen, kan iedereen dan aan een raampje zitten? Kan je gemakkelijk foto's trekken?

:?: Ze beweren op de website dat het goedkoper is om online te boeken dan ter plaatse, is dit zo? Al gaat mij voorkeur toch naar het online reserveren want ik wil niet voorhebben dat we er toekomen en er geen plaats meer vrij is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes
Liesbeth
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zolang het maar licht is maakt het weinig uit volgens mij wanneer je vliegt.
Imperial tour is prima,niet iedereen zit echter aan een raam,je kan ook middenin tercehtkomen,bij iedere vlucht.
Ik meen dat ter plekke boeken niet zo veel scheelde,Maar online boeken is handig als je zeker wilt zijn van een vlucht op de tijd/dag die jij wilt.
dirky
Amerika-ontdekker

papillon

Bericht door dirky »

Wij hadden op voorhand geboekt en was wel goedkoper, wij boekten de tour van 50 minuten ik denk imperial, ( bij papillon geboekt)

de helicopters bij papillon kan men goed zien echter achteraan kan het zijn dat je tegen de richting zit, daar aangekomen kregen we een gratis upgrade naar Grand Canyon Helicopters, en het was dezelfde tour enkel met een veel beter zidht en en betere stoelen en airco etc en men keek allmaal vooruit dat was wel een groot vesschil
dirky

papillon zijn de helicopters met gekleurde strepen, grand canyon zijn rode en ander type

het is aan te raden om in de voormiddag te vliegen dan is meestal de lucht stabieler dit in verband met turbelentie en onweer is ook gemakkelijker in de namiddag
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Bij Papillon zit er nog wel ruimte inde prijs. Betaal in ieder geval niet de prijs die in de folder staat die is veel te hoog. Bij de fashion-mall staat een "keetje" buiten, die ook dezelfde vluchten aanbied, en goedkoper dan de brochure-prijs. Zelf bellen naar Papillon scheelt ook, beetje bluffen dat je de vlucht ergens anders veel goedkoper krijgt etc. moet je een beetje mee onderhandelen.
Prijs is natuurlijk ook afhankelijk naar hoeveel vraag er is.

Bij Papillon in de Heli's kunnen 2 personen voorin (+ de chauffeur), en 4 op de achterbank. De stoelverdeling heb je niets over te zeggen, want dat gaat op gewicht. Zorg dat je veel af valt, want de lichste peronen mogen voorin.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

wij hebben eind van de middag gevlogen, om 4 uur
Mooie tijd omdat het licht dan warmer/roder is dan bijv, om 12 uur 's middags.
Maar het hangt van het weer af
wij hebben pas die ochtend besloten om te boeken, want als je nu al boekt en je komt daar en je hebt net mist of veel wind dan heb je gewoon pech.
Wij hebben het weer 's morgens aangekeken en toen gewoon gebeld
bij de receptie van de MAswik Lodge hadden ze een folder met kortingscoupon en die heb ik ook door de telefoon doorgegeven
ging perfect!!
En we hadden nog een prive helicopter ook :)
visje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: papillon

Bericht door visje »

dirky schreef:papillon zijn de helicopters met gekleurde strepen, grand canyon zijn rode en ander type
Betekent dit dat je beter een tour bij Grand Canyon Helicopter tours kan boeken? (volgens mij scheelt het zo'n 20$: Papillon $170 en Grand Canyon $190)
MartijnK
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnK »

Iris_1982 schreef:wij hebben eind van de middag gevlogen, om 4 uur
Mooie tijd omdat het licht dan warmer/roder is dan bijv, om 12 uur 's middags.
Maar het hangt van het weer af
Inderdaad, vooral met het maken van foto's is het licht ontzettend belangrijk. Als je rond het middaguur in de felle zon foto's maakt, dan zal dat vaak resulteren in uitgebeten foto's.
Liesje68
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje68 »

Dus het beste is ofwel in de vroege ochtend misschien tot een uur of elf. Ofwel rond 16u in de namiddag?

Wij zullen rond 11 september in de Grand Canyon zijn.
Zouden we beter op voorhand een helicoptervlucht reserveren? Of misschien beter ter plaatse beslissen zoals Iris_1982 heeft gedaan? Je weet maar nooit dat het dienen dag slecht weer is.
Of zou je dit nog mogen afzeggen? Ik veronderstel van niet.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij hebben, net als Iris het pas op de dag zelf besproken.
We zaten maar één dag in de GC en wisten niet van tevoren hoe het weer zou zijn en hoe het met de financiën gesteld zou zijn :lol: , het was immers één van de laatste dagen.

Zijn om een uur of 11 naar het vliegveld gegaan en konden 's middags om 4 uur, ze hadden alleen nog een duurdere uitvoering(airco, goede zitplaatsen en minder lawaai)
Het was van Grand Cayon helicopters, daar zitten 3 personen voorin en 4 achterin, wat een mazzel hadden we, de andere 4 personen kwamen niet opdagen dus zaten we met z'n drieën voorin.
Het was een vlucht van 25 minuten maar dat werden er 45.
We hadden geen kortingsbonnen maar met de ANWBpas kregen we nog 10% korting.

De foto's die we gemaakt hebben vond ik een beetje wazig maar denk dat dat komt omdat de ruiten nogal stoffig worden dus niet brandschoon waren.
kemper67
Amerika-newbie

Bericht door kemper67 »

Ik heb eind mei zo'n vlucht gedaan en de piloot vertelde mij toen (van grand conayon helicopters overigens) dat je het beste 's ochtend vroeg kan gaan. Dan heb je idd nog niet zo'n last van de zon en dan is de lucht meestal goed ivm turbulentie en het is nog niet zo druk. Maar goed, september is natuurlijk wel vier maanden later dan mei dus misschien is het qua turbulentie en drukte dan wel anders...
MartijnK
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnK »

Liesje68 schreef:Dus het beste is ofwel in de vroege ochtend misschien tot een uur of elf. Ofwel rond 16u in de namiddag?
Ochtendlicht is vaak beter, je hebt dan als het goed is een meer heldere lucht dan in de namiddag, wanneer de aarde al ontzettend warm is en je veel hitte trilling in de lucht hebt.

Of je moet gaan vliegen als de zon onder gaat natuurlijk, dat lijkt me helemaal super.

En of je moet reserveren of niet, licht eraan hoe druk het daar is. In New York zijn mijn vriendin en ik er tussen gekomen doordat we voor openingstijd een tijdje met een bewaker hebben staan kletsen, hij loodste ons later tussen de mensen door die gereserveerd hadden, anders waren we er die dag niet tussen gekomen.

Ik zou het even aankijken totdat je in de US bent en je de weersverwachting weet. Dan kun je altijd nog telefonisch of in een internetcafe reserveren.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik denk dat je voor september niet hoeft te reserveren hoor tenzij je meteen 's morgens om 9 uur wilt, dan kan het misschien net al vol zitten
maar kies je voor later op de dag dan kan je gewoon 's morgens bellen en het lijkt me stug dat je dan niet meer mee kan!
bnr
Amerika-newbie

Bericht door bnr »

Wij hebben een tour gemaakt met Scenic airlines. Vlucht vanaf Las Vegas, prima foto's kunnen maken vanuit het toestel (eind van de ochtend).
In het pakket zat ook nog een helicoptertoer, een boottocht over de Colorado river, een lunch in de GC en een ontmoeting met Indianen.
Eerlijk gezegd viel het heel erg tegen, vooral de 'boottocht' (200 mtr met de boot gevaren, omgekeerd en weer terug - duurde hooguit 10 minuten). De ontmoeting met de Indianen was wel heel leuk, interessante gesprekken gehad, al waren ze eigenlijk meer bereist dan wij ("Amsterdam? Ow, I've been there, and in Rotterdam too") en wonen ze in een stad.
Al met al, het was de E300,- niet waard.
Maar inmiddels is de skywalk geopend, en dat lijkt me wel weer een bijzondere ervaring.

Fijne reis!
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Nog ter overweging;
Vorige week hebben we de vlucht boven de GC met een vliegtuigje van Papillion gemaakt ipv met een helicopter. Scheelde met 7 man gewoon een hoop geld.
Ik moet zeggen, dat dat uitstekend is bevallen. Het vliegtuigje gedraagt zich heel rustig in de lucht en de panorama ruiten geven een uitstekend uitzicht. Ik kan het natuurlijk niet vergelijken, maar bij ons was iedereen enthousiast.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Wij gaan over een paar weken ook naar de Grand canyon. Hoe zit het met die aanbieders van de vluchten? Kom je ze overal tegen onderweg, of moet je er echt naar op zoeK (dus naar het airport)?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

aspers schreef:Wij gaan over een paar weken ook naar de Grand canyon. Hoe zit het met die aanbieders van de vluchten? Kom je ze overal tegen onderweg, of moet je er echt naar op zoeK (dus naar het airport)?
Kijk in de folderrekken in de hotels en bezoekerscentra (chamber of commerce) in de stadjes of bij binnenkomst van een staat.
Vaak staan er wel folders van één of meerdere vliegmaatschappijen met een (losse) coupon er in.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

In las Vegas zit bij het binnen rijden van de stad (vanuit het zuiden) aan de rechterzijde een tourist-info. Hier staan ook de bekende bakken met folders en coupons van alle touristische dingen.
Zit ter hoogte van het bord "welcome to fabulous Las Vegas"
Afbeelding
bnr
Amerika-newbie

Bericht door bnr »

aspers schreef:Wij gaan over een paar weken ook naar de Grand canyon. Hoe zit het met die aanbieders van de vluchten? Kom je ze overal tegen onderweg, of moet je er echt naar op zoeK (dus naar het airport)?
Wij hebben de tour al in Nederland geboekt bij het reisbureau, toen we ook onze camperreis hebben vastgelegd.
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

bnr schreef:
Wij hebben de tour al in Nederland geboekt bij het reisbureau, toen we ook onze camperreis hebben vastgelegd.
Wij zijn helaas maar een dag in Tusayan. Weet niet hoelaat we daar aankomen (vanuit sedona met een stop in williams). Dus dat risico loop ik liever niet. Hoeven we ook nergens rekening mee te houden. :wink:
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Jullie hebben mij hier op goede ideeen gebracht! :D Hebben net besloten om voor onze reis volgende week ook een heli vlucht te gaan maken. Wij komen echter laat aan bij de GC en willen zodoende de vlucht nemen van 17.00 uur. Iemand ervaring? Ik gok op een mooie zonsondergang voor mijn foto's (alhoewel het er nu flink onweert als ik de berichtgeving mag geloven :cry: )

Iemand anders nog goede fototips. En is de ecostar vlucht bij papillon ook de extra $30 pp waard (ik kan niet echt enorme pluspunten vinden als ik nr de brochure kijk).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer