Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Denver in de Kerstperiode

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Denver in de Kerstperiode

Bericht door Dento »

Dit jaar zullen we Kerst en Oud & Nieuw in Denver en omgeving bij de schoonfamilie doorbrengen (waarschijnlijk van 20-12-2007 t/m 04-01-2008).

Eind 2006 zijn mijn schoonouders van San Antonio, TX, naar Fort Collins, CO, verhuisd - al zullen ze denkelijk snel naar Loveland, CO, verhuizen, waardoor een groot deel van de schoonfamilie nu in (de omgeving van) Denver woont.

Ik ben wel al eens in Denver geweest, maar ben er niet echt naar veel toeristische dingen geweest (al heb ik op die ene traptrede gestaan bij het Capitol building die precies 1 mijl boven zeeniveau ligt :)).

In andere draadjes op het forum heb ik al een aantal dingen over Denver gevonden, maar niet al te veel over Denver in de winter- en Kerstperiode.

De familie heeft een huis in Vail, dus dat staat zeker al op het programma. Ook willen - als het lukt met eventuele sneeuw - naar enkele ghost towns in de omgeving.

Zijn er mensen (wellicht de forumleden die in de omgeving wonen) die tips hebben over wat we absoluut moeten doen tijdens de Kerstvakantie?
Misschien dat er aparte evenementen etc. zijn die enkel met Kerst plaatsvinden?

Alle tips zijn welkom!

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De county building in het centrum van Denver wordt kleurrijk verlicht in de kerst periode. Best de moeite waard om daar even na donker te gaan kijken. In LoDo (Lower Downtown) wordt een kleine ijsbaan opgezet waar je kunt schaatsen. Ook de Denver Zoo heeft kleurrijke kerstverlichting en er worden s'avond speciale wanderlingen door de Zoo georganizeerd. Indien je in Januari nog in Denver bent, zou je naar de National Western Stockshow kunnen gaan. Hier wordt dan ook een rodeo gehouden. Uiteraard staat heel denver in het teken can Chrismas Shopping, dus winkelen kun je naar hartelust. Het is echter goed te wachten tot net na de Kerst als alles in de uitverkoop wordt gedaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Christmas in Denver ... ik krijg daar hele romantische ideeën bij! Een Witte Kerst, een luxe hut in de bergen, met warme chocolademelk, sneeuw, paarden voor een slee ..

Tjonge, ik zou zo mee willen!
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Het is niet altijd een witte kerst in Denver. Maar als je naar het westen rijdt, kom je vanzelf wel sneeuw tegen. Vail met de kerst is echt de moeite waard, maar het is wel heel erg druk.

De laatste jaren begint de uitverkoop al voor de kerst, dus dat zal je ook niet mislopen. De Colorado Symphony heeft ook verschillende kerst concerten, als je daar van houdt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

nieuwenoord schreef:
... sneeuw ...
Meestal sneeuwt het hier niet zoveel in Denver, en als er iets valt is het binnen een paar dagen weer weg. Echter afgelopen winter hebben we uitzonderlijk lang met heel veel sneeuw gezeten. Het begon met een zware sneeuwbui net voor de kerst, gevolg door vele kleinere buien daarna en die sneeuw was pas 4 maanden daarna echt allemaal gesmolten.

Zo zag de ingang naar ons huis eruit rond kerst 2006 (het hekje nog net in beeld rechts, is ongeveer een meter hoog):

Afbeelding
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Absolute aanrader: de holiday lights display in de botanische tuinen: Blossoms of Light. Ik kan me de prijzen van vorig jaar niet herinneren (kon gratis naar binnen), maar het was in ieder geval niet duur! En heel mooi, vooral met de enorme sneeuwbui van de dag ervoor!

Van 23 november tot eind december wordt de musical White Christmas gespeeld in het Denver Center for the Performing Arts.

Wat betreft de ghost towns: neem als je over de I-70 naar Vail rijdt de afslag Silver Plume (niet verlaten, wel oud!). Nederland (vanaf Boulder ongeveer 20 mijl de bergen in) is behalve het plaatsnaambord niet zo heel bijzonder, het is leuker om naar Gold Hill (mijndorpje) te gaan.

En nu ik toch bezig ben ;), stel je niet (te)veel voor van de outlet stores in Silverthorne (daar kom je langs op weg naar Vail), maar ga liever een burger eten in de Dillon Dam Brewery!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

@Loek: dank je voor de tip over de County Building, dat zijn de leuke dingen om mee te nemen. En we zijn allebei een groot fan van de After X-Mas Sales... al moet je wel je ijshockey of football outfit aan om door de enorme massa mensen heen te komen :lol: toch hebben we al heel wat bargains gevonden zo!
LoDo had ik ook al op de 'to do'-lijst staan, het schijnt er best gezellig te zijn.
Weet je toevallig wanneer de rodeo plaatsvindt? Ik ben helemaal gek op de rodeo sinds ik naar de San Antonio Stock Show & Rodeo ben geweest!
En de wandeling in de Denver Zoo zullen we dan denk ik zeker gaan doen: mijn schoonzusje werkt in de Zoo, dus dat komt wel goed!

@nieuwenoord: die ideeën heb ik ook! Tot nu toe ben ik met Kerst alleen in San Antonio, TX geweest, en met 35 graden lijken de kerststerren en kerstliedjes een beetje "out of place" - dat zal nu wel anders worden!

@Joke: goed om te weten dat de sale ook al vóór de kerst begint! :wink:

@Amikix: mooie tips! De Blossoms of Light wil ik wel graag zien, en ook de Dillon Dam Brewery komt zeker op het 'to do'-lijstje! De musical moeten we nog eens zien, misschien dat andere familieleden er ook naar toe willen, dus wie weet komt er wel een 'family outing'!
En dank je voor de ghost town tip!

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Zo zag de ingang naar ons huis eruit rond kerst 2006 (het hekje nog net in beeld rechts, is ongeveer een meter hoog):

Afbeelding
Dat wil ik ook nog is meemaken! Lekker de hele dag binnen zitten voor de haard met een glas warme choco met rum, en zo af en toe lkkr naar buiten om sneeuwballen te gooien! Lijkt me super!
can't wait to travel again.....
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dento schreef:
Weet je toevallig wanneer de rodeo plaatsvindt? Ik ben helemaal gek op de rodeo sinds ik naar de San Antonio Stock Show & Rodeo ben geweest!
De National Western Stock show is van 12 tot 27 Januari 2008. Op deze link kun je meer infomatie vinden over de evenementen daar.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wederom bedankt, Loek!

Weet je toevallig of er rond die tijd ook country artiesten optreden? Ik kan er op de site niets over vinden.

Bij de San Antonio Stock Show & Rodeo had je dagelijks twee shows (één 's middags, één 's avonds) waar bekende artiesten optreden. De line up voor 2007 bevatte onder meer Gary Allan, Gretchen Wilson, Big & Rich, Brooks & Dunn, Trace Adkins, Sugarland, Alan Jackson, Montgomery Gentry.

In 2005 hebben we Montgomery Gentry daar live gezien, en was er ook een optreden van Three Doors Down waar we heen zijn geweest.

Aangezien we nu niet meer zo vaak in SA zullen komen, zou het leuk zijn als een vergelijkbaar evenement ook in de buurt van Denver zou plaatsvinden - weliswaar dan niet voor nu met Kerst, maar voor future reference...

Dennis

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vorige keren heb ik geen country zangers horen optreden daar, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Je hebt meer kans op een optreden van een coutry artiest elders in de stad. Ik zou TicketMaster.com in de gaten houden voor die periode.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Zoveel sneeuw is inderdaad leuk als je lekker bij de open haard kan zitten, maar minder leuk als je het elke dag moet ruimen en naar je werk moet rijden. Afgelopen winter was eindeloos sneeuw ruimen en het pad naar m'n voordeur werd hoe langer hoe smaller en de bergen sneeuw ernaast hoe langer hoe hoger. Zo'n winter wil ik voorlopig niet meer. Dat was een van de redenen dat ik van Vail naar Denver was verhuisd - - veel te veel sneeuw en veel te lang winter.
Teamsno
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Teamsno »

de winter kan mij niet lang genoeg zijn en er kan mij ook niet genoeg sneeuw liggen.
Winter in Colorado .... Breckenridge .... tochten met sledehonden. En dan het liefst met mijn eigen honden.
Alaska - Where men are man and women win the Iditarod
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer