Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zwanger!!!! en we waren net bezig voor K1 help!!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
natasja
Amerikafan
Contacteer:

zwanger!!!! en we waren net bezig voor K1 help!!!

Bericht door natasja »

hoi allemaal,

meeste kennen me hier wel ... maar heb nu even een serieus probleem .... we hebben een fantastische 8 weken samen gehad .

Tja kom net van de dokter af en hhiih wat blijkt nu ... ik ben 6 zwanger van mijn Amerikaanse vriend het is ons een beetje onverwacht maar we zijn super bly..... :D :D :D :D We waren druk bezig met ons k1 visum, gezien dat daar wat veranderingen ook hebben plaats gevonden en je nu alles van te voren moet aan gaan vragen aan papieren ..... En we die allemaal aan het verzamelen waren .... en nu net van plan waren alles ... in te gaan vullen blijk ik nu zwanger te zijn ..... Ik weet even niet of dat wat gaat uit maken voor het visum en of we nu niet eerder naar Usa toe kunnen komen gezien hy all by the Navy is en ik nu zwanger ben
Weet iemand een optie hoe snel we nu in Usa kunnen komen en of dit wat uit maakt voor ons Visum ik hoop echt dat iemand ons kan helpen :D

liefst Natasja en delynn
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Jeetje zeg........ allereerst van harte gefeliciteerd!
Jammer genoeg kan ik je niet helpen met je vragen, maar ik wens je een heel fijne zwangerschap toe.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!!
Helaas heb ik ook geen antwoord op je vraag.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou die K1 papieren zo snel mogelijk invullen. En met een deskundige immigratie advocaat praten over de eventuele gevolgen van een zwangerschap. Als je geen advocaat kent, zoek dan de "Bar Association" (orde van advocaten) van je staat op en vraag daar naar verwijzingen. Een eerste bespreking moet gratis zijn bij een betrouwbare advocaat en je kunt op die manier een paar mensen uitproberen/kijken bij wie je een goed gevoel hebt.

Overigens: als je kind in de VS geboren wordt is het meteen automatisch Amerikaan(se). En Nederlander/se, als kind van een Nederlandse ouder.

Als je in Nederland bevalt, zou je toekomstige man dat kind moeten erkennen neem ik aan. Ook iets om een advocaat bij in te schakelen. Je wilt immers bij dit soort dingen geen enkel probleem maken/iets vergeten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

oei das een moeilijke. In ieder geval gefeliciteerd.
gezien de duur van de k1 route is ongeveer toch gemiddeld wel 7 maanden. Dat betekend dus dat tegen de tijd je je visa krijgt je waarschijnlijk al niet meer mag vliegen en je in Nl moet blijven om te bevallen. Geen idee hoe het dan zit met een visa voor de baby, want als je kind mee emigreert dan moet je daar dus ook een visa voor hebben.
Als ik jou was zou ik het conuslaat bellen, vragen dat als je een k1 visa toegewezen zou krijgen en dan in Nl zou moeten bevallen wat de stappen zijn om je kindje mee te mogen nemen naar de VS en ja anders een advokaat. Normaal zou je die niet echt nodig hebben, maar dit is een lastige.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

jackybeertje schreef:de k1 route is ongeveer toch gemiddeld wel 7 maanden. Dat betekend dus dat tegen de tijd je je visa krijgt je waarschijnlijk al niet meer mag vliegen en je in Nl moet blijven om te bevallen.
Mag je niet meer op het VWP naar Amerika terwijl je met de K1-procedure bezig bent? Zo ja: dan kan je bv. 2 maanden voor de uitgerekende datum naar ginder gaan, daar bevallen, er 3 maanden blijven, en ondertussen hopen dat je K1 rond is?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

wat is een VWP?????? ik ben aan het hopen te mogen bevallen in usa maar ik ben nu best wat ongerust gezien de zwangerschap miscchien is advokaat wel het beste ik heb nog andere kinderen dus ik weet niet of VWP beste is dan
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

kastelke schreef: Mag je niet meer op het VWP naar Amerika terwijl je met de K1-procedure bezig bent? Zo ja: dan kan je bv. 2 maanden voor de uitgerekende datum naar ginder gaan, daar bevallen, er 3 maanden blijven, en ondertussen hopen dat je K1 rond is?
Ja maar als je er op een VWP heen gaat voor een paar maanden om daar te bevallen heb je kans dat je je dokters afspraak mist en je interview datum. Als die dan net rond die tijd vallen.
Ik meen trouwens ook ergens gelezen te hebben dat dat niet zo makkelijk meer kan naar de vs gaan om te bevallen omdat er veel mensen geweest zijn die op die manier een visa probeerde te krijgen. O nee dat was dat het kind geloof ik niet auromatisch amerikaan word als je daar als niet amerikaanse bevalt. Zo iets was het. Het schiet me even niet meer te binnen waar ik dat gelezen heb.
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik zat dus net even te denken. Ik weet niet hoe dat precies werkt, maar als je getrouwd bent met een amerikaan en dat huewlijk staat in Nl geregistreerd. De 1 woont in amerika en de ander dus in NL. Je bevalt in NL kan je niet via de amerikaanse ambasade dan amerikaans burgerschap (of hoe dat heet) voor het kind aanvragen omdat de vader amerikaan is?
Als dat zou kunnen dan is een optie naar de VS gaan daar trouwen, terug naar Nl. Hier laten registreren. k3 route gaan doen, hier bevallen en als je kind op die manier amerikaanschap krijgt hoef je daar geen visa voor aan te vragen.
Het is puur een idee, ik heb geen idee of dat zo werkt hoor. Iemand een idee hier over?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Proficiat met je zwangerschap.
Het is je vraag niet precies, maar als je getrouwd bent met een Amerikaan en je kind in Nederland geboren wordt moet je wat papieren (wat precies weet ik niet meer) naar het Amerikaans consulaat sturen en krijg je een certificaat dat je kind Amerikaans staatsburger is. Althans zo was het 16 jaar geleden toen een van mijn kinderen in NL geboren werd.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

natasja schreef:wat is een VWP??????
Visa Waiver Program. Dat houdt in: als je naar de VS wilt (voor vakantie, niet om te gaan werken), dan moet je geen visum aanvragen indien je maximaal 90 dagen blijft.
Dus: als jij gewoon 'op vakantie' gaat, en 'toevallig' ginder moet bevallen...
Via via weet ik iemand (Belgen) die in Florida een vakantiehuisje heeft. Zij is ginder ook bevallen van hun kind. Nadien is ze terug naar België gekomen (maar ze hopen blijkbaar ooit om via dat kind in Amerika te geraken).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed nieuws!

Ik kan me niet voorstellen dat het wel/niet zwanger zijn verschil kan maken voor het wel/niet krijgn van je visum. Voor het medische consult moet je alleen een briefje hebben van de dokter dat je zwangr bent, en dan maken ze geen rontgen foto.
Maar ik snap wel dat je misschien je komst naar de VS iets preciezer wilt timen...
Als je vriend bij de navy zit, zou hij eens contact moeten opnemen met zijn legal office, die kunnen vaak ook heel goed (en gratis) addvies geven over dit soort dingen. Mijn man zit bij de Amerikaanse luchtmacht, en ons heeft de legal office heel goed kunnen helpen. Sowieso, als je man/fiance militair is, willen dingen bij het consulaat nog wel eens vlugger gaan, helemaal als-ie orders heeft voor een verhuizing.
Wat je ook zou kunnen overwegen (imvho overigens!) is om in plaats van een fiance visa aan te vragen, hier in Europa te trouwen, en dan een spouse visa aan te vragen. Als jullie getrouwd zijn, wordt je namelijk een zg 'dependent' van je man, en krijg je niet alleen meer rechten, maar gaan sommige legale dingen (zoals documenten van een court krijgen, de snelheid van je visum) ook sneller, omdat in de VS de military soms een streepje voor heeft.

Oh ja, en: Welcome to the world of military spouses! (heb je de website van sarah smiley als een bekeken? Geweldige verhalen over het zijn van een navy spouse)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid: een kind dat als Amerikaan is geboren (binnen of buiten de VS) kan een ouder pas aan een groene kaart helpen als het 21 is.

Dus bevallen in de VS en dan op basis van je kind een groene kaart krijgen, gaat niet!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

Hoi
Wat een boel informatie, ik kan er zeker wat mee .... zeker met jou info dickychick we gaan die informatie zeker na , Maar ik dacht dat trouwen in Nederland niet meer ging????? Of ik moet verkeerd zijn??? Tenzij je echt in Nederland woont als amerikaan ??? dus dat is wel even verwarring ... kan iemand me hier mee helpen hihihih.

Dus mijn nieuwe vraag is kan ik trouwen in Nederland of Belgie (zit 15 min van belgische grens af ), en dan een spouse visum aanvragen of gaat dat niet meer??? help!!!!!!!!!

liefst natasja en delynn :? :? :? :? :?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik kan je niet helpen, maar wens je een hele fijne zwangerschap toe!!

Gefeliciteerd !!!! :dance:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik weet niet waar je vriend gestationeerd zit, maar als dat in Europa is, kan dat een stuk helpen. De DCF procedure is destijds opgestart voor de in Europa gestationeerde militairen.
Net zoals als Dixiechick al aangaf, voor Militairy gelden vaak andere regels....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je kan gewoon in Nederland trouwen...alleen moet je dan wel de M46 procedure doorlopen (daar kan je gemeente je alles over vertellen), en dat kan 6-8 weken duren. Ook moeten al zijn documenten dan van een apostille voorizen zijn (moet hij aanvragen bij zijn local courthouse). Als je iets sneller dan dat wil trouwen is Denemarken ook een optie. Daar heb je alleen een paspoort nodig en moet je een verklaring invullen. Je kan dan binnen enkele dagen trouwen. Als je er dan daar een apostille op laat zetten, is je huwelijk zo in Nederland in te schrijven. Veel militairen die wij kenden zijn zo getrouwd omdat het krijgen van een apostille op bijv. je birth certificate. als je overseas zit erg moeilijk is.

DCF (of in ieder geval aanvragen in Europa) kan inderdaad alleen als je man in Europa gestationeerd is. Ze houden dan ook rekening met de datum op je orders enzo. Maar misschien kan de legal office van je man je daar meer over vertellen..zij kunnen hem vast wel de beste en snelste procedure uitlegen. Vergeet niet, voordat je gaat trouwen, officieel toestemming aan zijn commanding officer te vragen..is niet supernodig, maar het staat leuk en helpt altijd :)

Succes!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Je kan best in NL trouwen, maar dan niet meer zoals voorheen de DCF route doen maar je kan dan nog wel een k3 visa aanvragen.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Ik weet niet of je nagedacht hebt over verzekeringen als je in de USA bent.

De ziekenhuis/dokers kosten kunnen oplopen tot duizenden dollars als je een beetje pech hebt. Aangezien je niet getrouwd bent, val je waarschijnlijk niet onder de verzekering die je vriend eventueel heeft.
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Sorry dat ik je niet verder kan helpen met nuttige informatie.
Ik wilde je alleen even van harte feliciteren met jullie aankomende Little Bit.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer