Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wil graag terug naar Nederland maar weet niet hoe.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Ik wil nog niet nog meer slecht nieuws geven maar ik wil altijd zelf weten wat me te wachten staat als ik voor een probleem sta zoadt ik op alles ben voorbereid.

Als je als alien vertrekt uit de US dan ben je verplicht een zogenaamde 'Saling of Departure Permit' te verkrijgen bij de IRS. Deze permit verklaard dat je alle belastingen die je verschuldigd was tijdens je verblijf in de US netjes betaald hebt en zonder problemen kan vertrekken.

Doe je dit niet dan maak je kans niet meer het land in te kunnen omdat je een belastingschuld hebt.

Zie ook: http://www.irs.gov/publications/p519/ch11.html

Dit geld voor iedereen die hier gewoond heeft en de US verlaat, er zijn uitzonderingen op de regeld die staan beschreven in bewust document.

Sterkte
Jessica-1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessica-1980 »

Hallo iedereen, nogmaals ontzettend bedankt voor alle nuttige informatie!

Ik ga zo snel mogelijk een vlucht boeken. Laatste vraag aan jullie: het kan dus ook geen problemen opleveren als ik via een andere staat naar Amsterdam vlieg? Aangezien er van het vliegveld waar ik van vertrek geen directe vluchten zijn naar Nederland, ik moet dus wel overstappen.
Jessica-1980
Amerika-ontdekker

Tink schreef:Ik wil nog niet nog meer slecht nieuws geven maar ik wil altijd zelf weten wat me te wachten staat als ik voor een probleem sta zoadt ik op alles ben voorbereid.

Als je als alien vertrekt uit de US dan ben je verplicht een zogenaamde 'Saling of Departure Permit' te verkrijgen bij de IRS. Deze permit verklaard dat je alle belastingen die je verschuldigd was tijdens je verblijf in de US netjes betaald hebt en zonder problemen kan vertrekken.

Doe je dit niet dan maak je kans niet meer het land in te kunnen omdat je een belastingschuld hebt.

Zie ook: http://www.irs.gov/publications/p519/ch11.html

Dit geld voor iedereen die hier gewoond heeft en de US verlaat, er zijn uitzonderingen op de regeld die staan beschreven in bewust document.

Sterkte
Bedankt Tink, ik ben ook graag voorbereid, dus ik ga is uitzoeken hoe dit nou weer zit.

Maar aan de andere kant: ik heb mijn greencard toch nog niet? Dus ook geen social security number, gewerkt heb ik dus niet en mijn man is mijn sponsor. Dus op wat voor manier kan ik de Amerikaanse overheid geld schuldig zijn?
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik weet dat je heel lang geleden altijd een sailing permit moest halen, maar niemand die ik ken doet dat nog, en niemand heeft er ooit problemen mee gehad.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb net dit hele topic zitten lezen.
Ben blij dat je het geld voor de ticket hebt.
Heb niet veel bijdragend info voor je, maar wens je wel een hele goede reis naar NL. En wens je veel succes bij het maken van een nieuw begin.

Groetjes Petra
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik sluit me aan bij Petra,
en ik zou je willen vragen om ons hier toch op de hoogte te houden van het verdere verloop. Wie weet staat er ooit nog eens iemand in jouw situatie, en dan is het toch wel fijn als je hier wat meer info kan vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Ik kan je helaas ook niet helpen, maar ik wil je wel heel veel succes toewensen met alles !
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Joke schreef:Ik weet dat je heel lang geleden altijd een sailing permit moest halen, maar niemand die ik ken doet dat nog, en niemand heeft er ooit problemen mee gehad.
De eerste keer dat wij hier woonden voor 3 jaar en vertrokken hebben hebben we alle instanties gecontact en gevraagd wat we moesten doen om alles goed af te sluiten. De sailing permit was er 1 van.

We vertrokken voor 3 jaar naar Frankrijk en de kans was groot dat we daarna weer terug zouden komen. Je wilt dan niet voor problemen komen te staan met de aanvraag voor je nieuw visa. Ik ben blij dat wij dat wel gedaan hebben wat er werd wel naar gevraagd en gekeken of we zonder schulden en openstaande rekeningen het land verlaten hadden.

Daarnaast wilden we dat de credit score die we al opgebouwd hadden in die 3 jaar hoger zou worden en niet omlaag zou gaan omdat we als wantbetalers te boek stonden. Ook dat is gelukt. Toen we terug kwamen hadden we een excellent credit score en geen problemen om een mortgage, lening, insurance of wat dan ook te krijgen of te openen.

Natuurlijk kun je het land verlaten zonder je openstaande rekeningen af te sluiten, je belasting die je nog verschuldigd bent betalen etc. Als je je allemaal niets uitmaakt en je absoluut zeker weet nooit meer terug te willen naar de US, dan moet je dat zeker zo doen.

Vrienden van ons waren vertrokken uit Frankrijk en vergeten een verkeersboete te betalen. Mooi dat ze het land niet meer inkwamen zonder die boete te betalen plus een enorm bedrag aan interestest en aanmaningen. Dat soort situaties willen wij voorkomen.
Maar goed, ieder vogeltje zingt zoals hij/zij gebekt is.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Jessica-1980 schreef: Bedankt Tink, ik ben ook graag voorbereid, dus ik ga is uitzoeken hoe dit nou weer zit.

Maar aan de andere kant: ik heb mijn greencard toch nog niet? Dus ook geen social security number, gewerkt heb ik dus niet en mijn man is mijn sponsor. Dus op wat voor manier kan ik de Amerikaanse overheid geld schuldig zijn?
Als je getrouwd bent wordt ervan uitgegaan dat je joint filed. De laws in CA zijn heel strict wat betreft het divorce, de helft van de bezittingen zijn van jou dus ook het geld. Nu weet ik niet of je in California getrouwd bent maar dat maakt dus uit per state.

Je _hoeft_ niet joint te filen maar daar moet je man wel iets voor tekenen. Toen je trouwde veranderde zijn belasting situatie, hij moest bv minder belasting betalen. Ook al heb je geen inkomen en geen ssn je bent toch belastingplichtig. Vrouwen die in de US zijn op een H4 visa hebben ook geen SSN en mogen niet werken, toch moeten ze hun inkomen opgeven eens per jaar als de belasting om de hoek komt kijken.

Er is 1 uitzondering en dat is als je, zoals jij een gedeelte van het jaar in het buitenland bent geweest en dus eigenlijk dubbel belasting zou moeten betalen, in NL en in de USA. Afhankelijk van het feit hoeveel dagen je in de USA bent geweest, de bewuste 183 dagen regel waaraan je residentie wordt vast gesteld, kun je ervoor kiezen om seperate of joint te filen.

Helaas moet je dit met medewerking van je man doen, hij heeft tenslotte belasting voordeel gehad doordat hij zich als getrouwd heeft opgegeven.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Joke schreef:Ik weet dat je heel lang geleden altijd een sailing permit moest halen, maar niemand die ik ken doet dat nog, en niemand heeft er ooit problemen mee gehad.
I remember the sailing permits.
Ik geloof dat vrouwlief er een moest halen,maar dat was in 1974 toen ze met vakantie naar Engeland ging.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Tink schreef:Als je getrouwd bent wordt ervan uitgegaan dat je joint filed. De laws in CA zijn heel strict wat betreft het divorce, de helft van de bezittingen zijn van jou dus ook het geld. Nu weet ik niet of je in California getrouwd bent maar dat maakt dus uit per state.
Volgens mij is hier geen sprake van joint filen omdat de belasting 16 april de deur uit moest en dat is 4 maanden geleden. Ook heeft zij geen SSN, nooit gewerkt en is niemand iets verschuldigd.

Dan het land verlaten zal geen probleem zijn. Je gaat gewoon en hangt niemand iets aan hun neus. Alleen als men er achter komt dat de I-94 er niet is kun je een probleem krijgen op het moment dat je terugkeert naar de US. Het is mij niet bekend of er een sluitende I-94 registratie is en hoe je een verlies van die I-94 kunt opgeven. :idea:

De douane heeft hier trouwens niets mee te maken, die mensen verzorgen invoer en uitvoerrechten. In de US is het immigratiedienst (USCIS) waar je je met je paspoort als eerste moet melden als je het land binnen komt. Als je het land verlaat kijken ze daar niet eens naar. En in Nederland is het de Koninklijke marrechaussee die die taken verzorgt bij binnenkomst en niet bij vertrek.

Veel geluk, ik hoop dat je niet al teveel problemen krijgt met een scheiding op afstand.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jessica-1980
Amerika-ontdekker

Hij heeft inderdaad zijn belasting maanden geleden al betaald. Dus hij heeft er geen voordeel van gehad dat hij nu getrouwd is...

Misschien een hele domme vraag en ik zal waarschijnlijk wel weer iets over het hoofd zien, maar zelfs al zou ik de IRS geld schuldig zijn, wie zou daar wanneer achter komen? Als ik inmiddels thuis ben?
Jessica-1980
Amerika-ontdekker

Ik heb trouwens nog steeds dat groene papiertje in mijn paspoort waarop staat ik dat ik negen april dit jaar het land ben binnengekomen. Moet ik dat eruit halen of er lekker in laten zitten (zal ook wel weer een onwijs domme vraag zijn maar ik heb zoveel te regelen op dit moment dat m`n hoofd op het punt van ontploffen staat 8) ).

En het reizen via een andere staat zoals Washington zal ook geen problemen opleveren? Aangezien er vanaf het vliegveld hier geen directe vluchten zijn.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Er zijn geen domme vragen..alleen domme antwoorden..helemaal in zo'n situatie!! Wel aardig zijn voor jezelf :)

Ik zou dat papiertje gewoon in je paspoort laten zitten; als je het niet meer hebt kun je volgens mij juist vervelende vragen verwachten bij vertrek omdat ze dat papiertje van alle buitenlanders zonder green card/ whatever visum willen hebben.

Wat betreft belasting: je bent nu getrouwd, en ook al ga je morgen scheiden, je man zal straks (voor het jaar 2007) op zijn tax return moeten aangeven dat hij zolang getrouwd is geweest, en dus voor die maanden minder belasting heeft betaald. Dus het feit dat hij de belasting in April heeft gedaan heeft hier niet zoveel mee te maken. Je kan ook gewoon zelf de IRS bellen en vragen wat je het beste kan doen.

het is misschien heel moeilijk om dit nu allemaal te behappen, maar het creeren van een 'paper trail' is echt heel belangrijk als je ooit nog een terug wilt naar de VS (dus alles goed afhandelen met de juiste instanties; de IRS bellen, de USCIS desnoods ook om aan te geven dat je je procedure wilt stopzetten en vragen of je zo het land uit kan zonder problemen). Het lijkt nu misschien veel werk, maar als je een pro-bono advocaat kan vinden, kan hij/zij je er zeker bij helpen.

En waar vandaan je vliegt maakt helemaal niets uit..er zijn zat mensen op een vliegveld binen komen, en vanaf een heel ander vliegveld weer vertrekken..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Heb net de topic doorgelezen. Sorry dat ik geen info voor je heb. Wilde wel even zeggen dat ik met je meeleef. Dergelijke situaties kunnen nooit makkelijk zijn. Heel veel sterkte ermee
Jessica-1980
Amerika-ontdekker

Nou, denk je alles gehad te hebben, dient het volgende 'probleem' zich aan, haha.

Ik was aan het shoppen op internet voor vliegtickets, blijkt dat je je e-ticket moet uitprinten. Ik heb dus geen printer. Iemand een idee of ze daar heel moeilijk over doen?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Jessica-1980 schreef:Nou, denk je alles gehad te hebben, dient het volgende 'probleem' zich aan, haha.

Ik was aan het shoppen op internet voor vliegtickets, blijkt dat je je e-ticket moet uitprinten. Ik heb dus geen printer. Iemand een idee of ze daar heel moeilijk over doen?
De laatste jaren werd ons e-ticket steeds meteen aan de kant geschoven. Alleen de paspoorten waren van belang. Al je gegevens staan daar in de computer. Ik zou even je reserverings/bevestigingsnummer opschrijven en je e-ticketnummer. Dat zou meer dan genoeg moeten zijn maar waarschijnlijk gaan ze er niet naar vragen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jessica-1980 schreef:Ik heb dus geen printer.
noteer dan het nummer van je reservering.
Of: is er geen bibliotheek in de buurt? Daar kan je meestal gratis internetten, én ik dacht ook dingen (tegen betaling) laten afprinten.
Of je kan je familie de reservatie laten maken, en het e-ticket per post naar jou laten sturen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Ik kan je niet helpen maar wil je wel heel veel sterkte wensen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

E-ticket heb je niet nodig - - het nummer van de bevestiging en vluchtnummer opschrijven, en verder niets doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer