Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bergschoenen of niet naar Zion/G.C. etc.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bergschoenen of niet naar Zion/G.C. etc.
We gaan naar o.a. Zion en Grand Canyon. Zou je ons berg of wandelschoenen aanraden of volstaan 'gewone' schoenen en sandalen (Nike ACG)? Ik heb een paar bergschoenen alleen die zijn nogal groot en zwaar en als die niet mee hoeven dan zou dat natuurlijk beter zijn.
We horen het graag van iedereen...
We horen het graag van iedereen...
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben de meeste wandelingen op sandalen gedaan. Maar Angel's Landing toch echt op wandelschoenen.
We hebben ze dus allebei meegenomen en ter plekke bekeken welke we aandeden. Wij vonden het meestal prettiger op sandalen, zeker als het zo heet is.
Elly
We hebben ze dus allebei meegenomen en ter plekke bekeken welke we aandeden. Wij vonden het meestal prettiger op sandalen, zeker als het zo heet is.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Over schoenen is overigens al een heel topic geweest http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3659
Misschien heb je daar iets aan.
Elly
Misschien heb je daar iets aan.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vorige maand Angels Landing gelopen op goede (zaal) sportschoenen. Was prima te doen, vooral op het "klimgedeelte" lekker veel grip. Ik kan mij wel voorstellen dat bij het afdalen (ik bedoel dan het wandelpad gedeelte) bergschoenen fijn zijn. Het is er dan behoorlijk steil en je hakken, hielen krijgen dan behoorlijk te verduren.
Geweldig park trouwens !!!!
Geweldig park trouwens !!!!

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
In Bryce staan er overal borden dat je écht wandelschoenen nodig hebt... Dus dat is het enige park waar wij onze bergschoenen hebben bovengehaald. En dat bleek echt totaal overbodig, de paden waren de makkelijkst begaanbare die we heel de reis zijn tegengekomen! Echt belachelijk - daar zouden zelfs slippers volstaan.
Voor Zion en GC lijkt het me afhankelijk van wat je gaat doen. Maar in GC hebben wij toch een behoorlijke tocht gemaakt (tot Plateau Point) op sandalen, en dat was geen enkel probleem. Wel Teva's, dus 'wandelsandalen', maar die geven niet dezelfde (vooral enkel-)steun als bergschoenen natuurlijk. Voor Zion spreek ik met niet uit over Angel's Landing, dat hebben we niet gedaan. Voor andere hikes vond ik sandalen zeker ok.
Als je niet wil sleuren met baggage denk ik niet dat bergschoenen een absolute must zijn...
Plien
Voor Zion en GC lijkt het me afhankelijk van wat je gaat doen. Maar in GC hebben wij toch een behoorlijke tocht gemaakt (tot Plateau Point) op sandalen, en dat was geen enkel probleem. Wel Teva's, dus 'wandelsandalen', maar die geven niet dezelfde (vooral enkel-)steun als bergschoenen natuurlijk. Voor Zion spreek ik met niet uit over Angel's Landing, dat hebben we niet gedaan. Voor andere hikes vond ik sandalen zeker ok.
Als je niet wil sleuren met baggage denk ik niet dat bergschoenen een absolute must zijn...
Plien
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik zou er niet aan moeten denken om zonder mijn bergschoenen te moeten lopen.
Kleine en makkleijke trails doe ik wel op mijn sandalen, maar heb daar altijd wel weer spijt van, ik word gek van steentjes of zand wat ik dan in mijn sandalen krijg.
Het is voor ieder persoonlijk op welke schoenen je gaat hiken.
Goede sportschoenen is misschien ook nog een opte, die wegen niet zoveel, mijn bergschoenen wegen trouwens ook niet zoveel.
In de koffer stop ik er altijd van alles in i.v.m. de ruimte
Kleine en makkleijke trails doe ik wel op mijn sandalen, maar heb daar altijd wel weer spijt van, ik word gek van steentjes of zand wat ik dan in mijn sandalen krijg.
Het is voor ieder persoonlijk op welke schoenen je gaat hiken.
Goede sportschoenen is misschien ook nog een opte, die wegen niet zoveel, mijn bergschoenen wegen trouwens ook niet zoveel.
In de koffer stop ik er altijd van alles in i.v.m. de ruimte

- Ruud2004
- Amerika-expert
Wellicht een beetje off-topic, maar toch..
Ik vond het trouwens wel afwijkend dat er zo'n "hike" als Angels Landing voor het "grote publiek" is uitgezet. Het klimgedeelte is nl. best wel heftig te noemen.
Staat naar mijn mening in schril contrast met veel andere maatregelen qua veiligheid in Amerika. Je wordt bijna overal voor gewaarschuwd en op risico's gewezen.
Nu staat er vlak voor het klimgedeelte wel een klein bordje wat waarschuwd dat de tocht verder langs steile afgronden gaat, maar in verhouding tot andere (vaak pietluttige) regeltjes of veiligheidsmaatregelen is dat bordje wel heel erg summier voor hetgeen na dat bordje komen gaat.
Ik vond het trouwens wel afwijkend dat er zo'n "hike" als Angels Landing voor het "grote publiek" is uitgezet. Het klimgedeelte is nl. best wel heftig te noemen.
Staat naar mijn mening in schril contrast met veel andere maatregelen qua veiligheid in Amerika. Je wordt bijna overal voor gewaarschuwd en op risico's gewezen.
Nu staat er vlak voor het klimgedeelte wel een klein bordje wat waarschuwd dat de tocht verder langs steile afgronden gaat, maar in verhouding tot andere (vaak pietluttige) regeltjes of veiligheidsmaatregelen is dat bordje wel heel erg summier voor hetgeen na dat bordje komen gaat.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Goede trekkingschoenen wegen niet meer dan sportschoenen, ik heb er van Lafuma en dat zijn echt lichtgewichten.
Voordeel is ook dat bij die met hoge hielbescherming het veel moeilijker is om je enkel om te slaan. Sommige paden liggen vol met stenen waar je makkelijk kan van wegslippen en je enkel omslaan.
Ik ging vroeger vaak ook met sandalen wandelen, maar nu ik deze schoenen van Lafuma heb kan ik ze niet meer missen. Heb ook geen last meer van mijn rug als ik echt lange tochten maak, wat ik vroeger wel kon hebben met mijn sandalen.
Voordeel is ook dat bij die met hoge hielbescherming het veel moeilijker is om je enkel om te slaan. Sommige paden liggen vol met stenen waar je makkelijk kan van wegslippen en je enkel omslaan.
Ik ging vroeger vaak ook met sandalen wandelen, maar nu ik deze schoenen van Lafuma heb kan ik ze niet meer missen. Heb ook geen last meer van mijn rug als ik echt lange tochten maak, wat ik vroeger wel kon hebben met mijn sandalen.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb heel lang getwijfeld of ik wel of geen wandel/bergschoenen zou kopen, want op sportschoenen loop ik net zo makkelijk. Ik heb toch een paar aangeschaft en achteraf heb ik daar geen seconde spijt van gehad. Behalve op de hele korte hikes heb ik ze altijd aangehad en we hebben wat afgewandeld.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
wandelschoenen
ik heb speciaal voor deze vakantie wandelschoenen gekocht en het heeft zicg zekers geloond....geen last van rotzooi in mn schoen doorde hoge sluiting, geen omzwikkende enkels als ik weer eens capriolen uithaalde op rotsen en kiezel.
Ze zijn niet zwaar en ik voel me er zeker bij....zoner deze schoenen had ik een aantal acties niet kunnen uithalen.
Je moet een beetje risico nemen voor de mooiste foto!!! (wel verantwoord)
Ik heb bewust veel geld uitgegeven vind ik (160 euro) maar het was het dubbel en dwars waard!
Ik zou zeggen draag waar jij je veilig op voelt en wat goed loopt, om testen zou ik s naar zuid limburg gaan en daar een tripje maken door de heuvels (met name op kiezel) krijg je misschien een indruk en val je niet zo diep
in USA is het dan meestal GAME OVER
grtz Ruud
Ze zijn niet zwaar en ik voel me er zeker bij....zoner deze schoenen had ik een aantal acties niet kunnen uithalen.
Je moet een beetje risico nemen voor de mooiste foto!!! (wel verantwoord)
Ik heb bewust veel geld uitgegeven vind ik (160 euro) maar het was het dubbel en dwars waard!
Ik zou zeggen draag waar jij je veilig op voelt en wat goed loopt, om testen zou ik s naar zuid limburg gaan en daar een tripje maken door de heuvels (met name op kiezel) krijg je misschien een indruk en val je niet zo diep

in USA is het dan meestal GAME OVER
grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb mij de afgelopen jaar flink aan mensen geërgerd die met sandalen gympies en zelfs met slippers een toch beginnen.
De wandel routes hier in de VS vind ik zwaarder dan de Europese landen en raad minimaal trekking/wandelschoenen aan.
Daarnaast raad ik je ook aan om tijdens de tocht voldoende water en proviant mee te nemen. Mocht ik dit Upper Falls van Yosemite nogmaals doen dan neem ik voelde red bull en water mee om aan de man te brengen want mensen blijven eigenwijs.
De wandel routes hier in de VS vind ik zwaarder dan de Europese landen en raad minimaal trekking/wandelschoenen aan.
Daarnaast raad ik je ook aan om tijdens de tocht voldoende water en proviant mee te nemen. Mocht ik dit Upper Falls van Yosemite nogmaals doen dan neem ik voelde red bull en water mee om aan de man te brengen want mensen blijven eigenwijs.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoezo zou jij je daaraan ergeren? Als iemand dat nou persé wil??pnijssen schreef:Ik heb mij de afgelopen jaar flink aan mensen geërgerd die met sandalen gympies en zelfs met slippers een toch beginnen.
Sandalen en slippers vind ik ook niet zo slim maar laat iedereen lopen waar hij of zij op wil. Sportschoenen voldoen mij heel goed, net zoals iemand anders weer bergschoenen uitstekend bevallen.
Roland
- Ruud2004
- Amerika-expert
Ik kwam trouwens nog een uitzonderlijke prestatie tegen op het internet. Bekijk dit filmpje maar eens. Geweldig gedaan van die gasten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik ben het niet helemaal hier mee eens. Ik heb in mijn leven veel vakanties in de bergen doorgebracht, veel hikes (moeilijke en gemakkelijke tochten) gedaan zowel in Europa als in Amerika. Vele gesprekken in de loop der jaren gehad met locals, rangers en ook reddingwerkers.Coyote schreef:Hoezo zou jij je daaraan ergeren? Als iemand dat nou persé wil??pnijssen schreef:Ik heb mij de afgelopen jaar flink aan mensen geërgerd die met sandalen gympies en zelfs met slippers een toch beginnen.
Door eigen ervaring, maar zeker door genoemde gesprekken is steeds weer gebleken dat er procentueel toch erg veel ongelukken gebeuren door verkeerd schoeisel. Dat kunnen ernstige ongevallen zijn, maar ook kleinere blessures zoals verzwikte enkels, gescheurde banden etc. Door met onverantwoord schoeisel bepaalde tochten te ondernemen met daarbij een (groot) risico op een ongeval, belast je toch anderen hiermee als er wel wat gebeurt.
In die zin erger ik mij ook wel eens als ik het schoeisel bekijk van mensen die ik op bepaalde hikes tegenkom. Vaak genoeg zie ik mensen op slippertjes of schoenen met hakjes een steil en/of glibberig paadje langs afgronden naar boven of beneden schuivelen. Ik heb wel eens de (lelijke) gedachte gehad om ze een drukkertje te geven bij wijze van spreken....

Het heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik toch div. malen heb staan kijken bij een reddingoperatie, hetzij met een banaan de berg af, of iemand die met een heli van bepaalde plekken is opgehaald. En zo vaak heb ik de locals horen praten over die "domme" toeristen met hun foute schoeisel. Ik kan dit goed begrijpen, want uiteindelijk draaien zij er voor op.
Het is ook bekend dat vooral de vlaklanders zich hieraan schuldig maken. Wij Nederlanders zijn geen heuvels of bergen gewend en ons over het algemeen niet bewust van de gevaren die dit soort terrein met zich mee brengt.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Sportschoenen vind ik dan ook nog eens een ander verhaal dan slippers.... Wij spraken in Yosemite een ranger die de hikers naar Half Dome aan het bekijken was.... Die ranger vertelde dat er een dame op de bekende flip-flops naar boven wilde klimmen..... Ze heeft het geloof ik wel gehaald, maar een slimme aktie kun je het niet noemen.Coyote schreef:Hoezo zou jij je daaraan ergeren? Als iemand dat nou persé wil??pnijssen schreef:Ik heb mij de afgelopen jaar flink aan mensen geërgerd die met sandalen gympies en zelfs met slippers een toch beginnen.
Sandalen en slippers vind ik ook niet zo slim maar laat iedereen lopen waar hij of zij op wil. Sportschoenen voldoen mij heel goed, net zoals iemand anders weer bergschoenen uitstekend bevallen.
Roland
Ik denk als je goede sportschoenen hebt dat dat ook voldoende is. Zelf heb ik voor onze vakantie van vorig jaar wel wandel/ berg schoenen gekocht, gemaakt van Goretex dus ook waterdicht! Ik heb hier helemaal geen spijt van, zelfs op de meest korte trail trek ik ze aan, ze lopen heerlijk.
Zelf vind ik het naast de schoenen ook erg belangrijk om goede wandelsokken te hebben, ook dat is heel prettig tijdens lange wandelingen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik snap je even niet Marjan. Waarom zou jij je ergeren als iemand anders een verkeerde keus qua schoenen heeft gemaakt? Dat is toch haar of zijn probleem? Daar ga ik me toch zeker niet over opwinden??hekkie schreef:Ik ben het niet helemaal hier mee eens.Coyote schreef: Hoezo zou jij je daaraan ergeren? Als iemand dat nou persé wil??

Ik vind het ook niet slim als iemand op sandalen of slippers hikes gaat doen, dat schreef ik hierboven al. Maar wie ben ik om me daaraan te ergeren? Daar ga ik me tijdens de vakantie toch niet druk om maken? Dan heb ik wel wat anders (en leukers) te doen. Dat bedoel ik te zeggen.

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik snap wel dat Marjan zich er aan ergert. Als mensen door hun eigen schuld in de problemen komen, moet er toch weer een reddingsploeg aan te pas komen die soms met gevaar voor eigen lijf of leden aan de slag moet. Om over de kosten nog maar niet te spreken.
Ik moet dan altijd een beetje denken aan 1995, toen ons gebied hier werd geëvacueerd voor het dreiende hoge water. Een hoop mensen bleven zitten, maar áls er een dijkdoorbraak was geweest, hadden zij wel gered moeten worden. Dom, in mijn ogen.
Ik moet dan altijd een beetje denken aan 1995, toen ons gebied hier werd geëvacueerd voor het dreiende hoge water. Een hoop mensen bleven zitten, maar áls er een dijkdoorbraak was geweest, hadden zij wel gered moeten worden. Dom, in mijn ogen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 891 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties