Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2-dollar biljet

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

we hebben 4 stuks opeen volgende biljetten van de 2$.
En ik vind het wel een hele mooie uitvoering ,niet van die saaie uitvoeringen.
die van ons komen uit 2003 en zijn in unc kwaliteit.
Onlangs nog de film National Treasures met Nicolas Cage weer eens gezien en daar past het prima in.
Erika
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Deze vakantie een bank binnen gelopen in Kanab. Ik vroeg of ik twee
losse dollarbiljetten kon omwisselen voor 1 $2,- biljet. Ze deed gelijk een la open
waar er een paar uit tevoorschijn kwamen. Ook een paar uit 1976, dus ik kon kiezen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ik heb er een paar, gebruik ze als bladwijzer - je kunt ze hier bij de bank halen
basha
Amerika-ontdekker

Bericht door basha »

wij kregen ze in een stapeltje toen we hier geld gingen wisselen om mee te nemen...
zelfs in US keken ze raar op toen we ermee betaalden omdat ze ze daar zo weinig tegenkomen.
had ik geweten dat er mensen 'naar zoeken', heb net vandaag 12 stuks binnengedaan in de bank om terug op de rekening te zetten (we hebben er ook wel een paar opzij gelegd)... maar je kan ze dus ook gewoon hier (Belgie) krijgen in de bank...
honeymoon in USA voor herhaling vatbaar
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Antoinette schreef::offtopic:

Ik vind toch nog regelmatig ouderwets nederlands en buitenlands geld
terug in potjes of kleding die ik vergeten was.
Hebben jullie dat ook?

Antoinette
Ik heb niet al te lang geleden nog een biljet van 100 gulden gevonden. Het mooie is dat ik dus al bijna 6 jaar in de VS woon, en zo net na de invoering van de euro in begin 2002 uit Nederland ben vertrokken.

Mijn pa heeft het in 2005 bij zijn laatste bezoek meegenomen en nog bij de bank kunnen inleveren en Euro's op mijn Nederlandse bankrekening gestort.

Ik heb verder nog wat Europees muntgeld uit diverse landen van voor de Euro, ik had nog ergens een potje dat ik daarvoor altijd gebruikte dat gewoon ergens in een schoendoos is meeverhuisd naar de VS. :D
"I reject your reality, and substitute my own!"
Liesbeth
Amerika-newbie

Bericht door Liesbeth »

basha schreef:wij kregen ze in een stapeltje toen we hier geld gingen wisselen om mee te nemen...
zelfs in US keken ze raar op toen we ermee betaalden omdat ze ze daar zo weinig tegenkomen.
had ik geweten dat er mensen 'naar zoeken', heb net vandaag 12 stuks binnengedaan in de bank om terug op de rekening te zetten (we hebben er ook wel een paar opzij gelegd)... maar je kan ze dus ook gewoon hier (Belgie) krijgen in de bank...
Ik heb net hetzelfde meegemaakt in oktober. Ik wist niet wat me overkwam toen verscheidene mensen opeens mijn briefjes wouden ruilen aan de kassa's.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er gaan in de USA steeds meer stemmen op om een $ 2,-- munt te introduceren. Overigens heb ik nog nooit een $ 2,-- biljet gezien of ontvangen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Yeehaw schreef:Er gaan in de USA steeds meer stemmen op om een $ 2,-- munt te introduceren. Overigens heb ik nog nooit een $ 2,-- biljet gezien of ontvangen.
Heb je hier een bron voor? Er is hier juist een afkeer van munten. Men probeert al jaren de $1 munt in te voeren, maar de meeste mensen hebben er een afkeer van.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geen bron, bleek gewoon uit gesprekken maar ik ben het met je eens, de weerstand is nog groot. Ik weet niet hoe ik het moet uirdrukken maar laat ik zeggen dat de wat meer internationaal georienteerden voor de $ 2,-- munt zijn en zeker mensen die bv in Europa en Australia geweest zijn en het gemak van de munt hebben ondervonden.
Yeehaw.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Yeehaw schreef:Geen bron, bleek gewoon uit gesprekken maar ik ben het met je eens, de weerstand is nog groot. Ik weet niet hoe ik het moet uirdrukken maar laat ik zeggen dat de wat meer internationaal georienteerden voor de $ 2,-- munt zijn en zeker mensen die bv in Europa en Australia geweest zijn en het gemak van de munt hebben ondervonden.
Yeehaw.
Ik denk niet dat de weerstand groot is. Om weerstand te hebben moet er namelijk een reden zijn. Die reden is er niet, want er is geen sprake van dat de $2 biljetten door munten zouden worden vervangen. Dat jij toevallig wat mensen hebt gesproken die het wel wat lijkt wil nog niet zeggen dat er een beweging is die dit probeert te realiseren.
Ik ken ook heel wat 'internationaal georienteerden' (?) en een heleboel heikneuters, maar ik ken echt helemaal niemand die de biljetten wil inwisselen voor muntgeld.... eerder andersom (ik ken genoeg mensen die ervaring hebben met euro muntjes en het he-le-maal niks vinden).
Met alle respect Yeehaw, maar ik denk niet dat jouw opmerkingen daadwerkelijk een 'aankomend nationaal gevoel' representeren.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als iemand, die ervaring heeft met de munten in Europa vind ik de biljetten wel zo licht en makkelijk! We zou ik willen, dat er ook verschillende kleuren werden gebruikt om ze makkelijker te onderscheiden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met alle respect Buckeye, het gaat wel wat verder dan "toevallig een aantal mensen" en de uitdrukkingen "beweging" en "aankomend nationaal gevoel" verzin je zelf. Ik gebruikte slechts de woorden "steeds meer stemmen" en dat is wat ik heb ondervonden. Ik heb dagelijks contact met nogal wat mensen uit diverse staten en daaruit blijkt dat er ook voorstanders zijn en dat jij geen voorstanders kent wil nog niet zeggen dat die er niet zijn.
Yeehaw
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Yeehaw schreef:Met alle respect Buckeye, het gaat wel wat verder dan "toevallig een aantal mensen" en de uitdrukkingen "beweging" en "aankomend nationaal gevoel" verzin je zelf. Ik gebruikte slechts de woorden "steeds meer stemmen" en dat is wat ik heb ondervonden. Ik heb dagelijks contact met nogal wat mensen uit diverse staten en daaruit blijkt dat er ook voorstanders zijn en dat jij geen voorstanders kent wil nog niet zeggen dat die er niet zijn.
Yeehaw
Ik heb dat 'zelf verzonnen' omdat jouw woorden dat impliceren. En ik wil nogmaals zeggen, dat jij een aantal voorstanders kent wil niet zeggen dat er 'steeds meer stemmen opgaan'. Dat impliceert wel degelijk een opkomende beweging van voorstanders en die is er gewoon niet. Dat is wat ik wilde duidelijk maken om jouw bericht wat te nuanceren.

Ik heb met opzet erin gezet dat 'ik niemand ken' die voorstander is om aan te geven dat het geen hij zegt-zij zegt iets is, maar dat je als je bij de feiten blijft gewoon niet gelijk hebt. De meerderheid is nog altijd tegen en er is geen stroming gaande die erom roept ('steeds meer stemmen opgaan').
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De am dollar is nog maar weinig waard :banghead:
Ik maak niet meer zo'n zorgen om muntjes
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Coyote schreef:De $2 biljetten worden nog steeds gemaakt, zij het sporadisch.
Today, two dollar bills are not frequently reissued in a new series like other denominations which are printed according to demand. When the Federal Reserve Banking System runs low on its current supply of $2 bills, it will submit an order to the Bureau of Engraving and Printing, which will then print more. Demand for $2 bills is low enough that one printing can last for many years.
Bron: Wikipedia (hier staat een uitgebreid stuk over de $2 biljetten.

De achterkant vind ik trouwens heel bijzonder:

Afbeelding

Zelf heb ik een $2 biljet uit de 1976 serie die nog helemaal gaaf is. Je kunt de biljetten overigens kopen in series van 5 ?? bij de Bureau of Engraving and Printing in Washington, DC. Toen ik daar vorige maand was, heb ik ze zien liggen. Ze zitten echter nog wel alle 5 aan elkaar vast. Of ze ook los te koop zijn weet ik niet.

De voorkant van het $2 biljet:

Afbeelding

Roland

Het is inderdaad bijzonder, zo'n 2 dollar biljet. Als je op de achterkant van het biljet kijkt zie je in de rechter hoek onderin welk biljet je van de vijf hebt... zeer klein staat het er.

Even iets anders. Op de voorkant van het biljet zie je in iedere hoek een getal staan. op het plaatje is dit nummer 6. Op mijn biljetten staat (uit de 2003 serie) staat een 9. Weet iemand waar dit voor staat??
NewYorkCity
Amerika-ontdekker

$2 briefje

Bericht door NewYorkCity »

Hallo,

Ik ga nu in september naar New York nu had ik dollars bij mijn bankkantoor besteld zoals ik altijd doe. Nu het rare is er was 1O x een $2 biljet bij, nu denk ik dat ik gek aan het worden ben. De vorige keren dat ik in de USA was heb ik nog nooit een $2 biljet gezien! Worden ze er zo weinig gebruikt of heb ik dit niet juist begrepen?

Alvast bedankt!
December 2006: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
TedjevanEs
Amerikakenner

Re: $2 briefje

Bericht door TedjevanEs »

Zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/United_Sta ... ollar_bill

In spite of its relatively low value among the denominations of U.S. currency, the two-dollar bill is one of the most rarely seen in circulation and actual use. They are almost never given as change for commercial transactions, and thus consumers rarely have them on hand. Production of the note is quite low; approximately 1% of all notes currently produced are $2 bills. This comparative scarcity in circulation has led to an overall lack of public knowledge of the $2 bill and has also inspired urban legends and folk beliefs concerning it.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Het 2 dollar biljet is redelijk nieuw. Grappig dat je er zo veel van kreeg want je ziet ze nog maar heel weinig hier.
Ik heb er tot nu toe nog maar 1 van gekregen en die heb ik bewaard :D

Het nieuwe 5 dollar biljet ziet er ook anders uit, kleuriger dan het oude. Dus niet meteen denken dat je een vals briefje hebt gekregen :)
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

LittlePhoenix schreef:Het 2 dollar biljet is redelijk nieuw.
Mwah valt wel mee dus, ik kreeg in 1995 een exemplaar van mijn zwager van de 1976 uitgave, die heb ik ook nog steeds...
NewYorkCity
Amerika-ontdekker

Bericht door NewYorkCity »

Ik heb van alle biljetten nieuwe exemplaren gekregen, zelfs de "nummers" die er op staan volgen elkander op!
December 2006: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer