Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bergschoenen of niet naar Zion/G.C. etc.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik wil hier toch wel even duidelijk maken dat wij altijd sandalen dragen met een flink profiel, dus zeker geen flipflop slippertjes. Zeker als het heel heet is (40gr+) vinden wij dit ideaal en hebben zo al heel wat trails gelopen. Maar echt flinke trails gaan ook op bergschoenen.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat is precies wat ik bedoel Monique. Ik dacht dat ik dat ook duidelijk verwoord had. Misschien moet je eerst wel het e.e.a. meegemaakt of gezien hebben om dit te kunnen begrijpen. Het woord "ergeren" is waarschijnlijk wat ongelukkig gekozen. Het is niet zo dat ik mij daar constant aan loop te ergeren of zo. Ik vind het alleen maar oliedom dat er niet bij nagedacht wordt dat een ander daarvoor wellicht (met soms gevaar voor eigen leven) zijn tijd en geld daarvoor moet opofferen.nieuwenoord schreef:Ik snap wel dat Marjan zich er aan ergert. Als mensen door hun eigen schuld in de problemen komen, moet er toch weer een reddingsploeg aan te pas komen die soms met gevaar voor eigen lijf of leden aan de slag moet. Om over de kosten nog maar niet te spreken.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
3 jaar geleden zijn wij voor het eerst op vakantie naar Zweden geweest, omdat wij daar ook van plan waren om te gaan wandelen heb ik voor zowel mijzelf als onze zoon bergschoenen gekocht. Martien heeft toen zijn hoge werkschoenen gedragen en Myrthe haar aangepaste hoge schoenen.
Waarom: om de doodsimpele reden: Ik had geen andere dichte schoenen waarop ik kon lopen en in bosgebied leek het mij wel fijn en Steven had op dat moment alleen maar sandalen. Ik ben nog nooit ergens zo blij mee geweest als met de aanschaf van deze schoenen, je loopt lekker stevig, krijgt amper last van zere voeten en als het goed is heb je nergens last van sluitingen, loop je naar beneden in berg gebied sta je vast in je schoenen. Sindsdien draag ik ze thuis ook in de winter en gingen ze ipv snowboots mee op wintersport.
Wij leggen de schoenen achterin de auto en dragen de rest van de dag onze andere schoenen of slippers/sandalen maar willen wij langer lopen dan gaan de hoge schoenen aan. Vooral als je ongeoefend gaat wandelen (en dat doen wij eerlijk gezegd) geeft het een veilig en goed gevoel.
Martien en Myrthe hebben ze inmiddels ook (Steven heeft ze verruild voor lage) en voor Myrthe is het het enige paar schoenen dat ik voor de verandering niet in 2 maten hoef te kopen en ze heeft er vorig jaar zonder mopperen 15 km in Finland op gelopen.
Waarom: om de doodsimpele reden: Ik had geen andere dichte schoenen waarop ik kon lopen en in bosgebied leek het mij wel fijn en Steven had op dat moment alleen maar sandalen. Ik ben nog nooit ergens zo blij mee geweest als met de aanschaf van deze schoenen, je loopt lekker stevig, krijgt amper last van zere voeten en als het goed is heb je nergens last van sluitingen, loop je naar beneden in berg gebied sta je vast in je schoenen. Sindsdien draag ik ze thuis ook in de winter en gingen ze ipv snowboots mee op wintersport.
Wij leggen de schoenen achterin de auto en dragen de rest van de dag onze andere schoenen of slippers/sandalen maar willen wij langer lopen dan gaan de hoge schoenen aan. Vooral als je ongeoefend gaat wandelen (en dat doen wij eerlijk gezegd) geeft het een veilig en goed gevoel.
Martien en Myrthe hebben ze inmiddels ook (Steven heeft ze verruild voor lage) en voor Myrthe is het het enige paar schoenen dat ik voor de verandering niet in 2 maten hoef te kopen en ze heeft er vorig jaar zonder mopperen 15 km in Finland op gelopen.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Een betere omschrijving kan ik niet geven Marjan en Monique.
Ik heb in mijn eerste jaar dat ik hier in California kwam wonen en nog op mijn paparassen moest wachten veel aan hicking gedaan. Wat de mensen inderdaad niet realiseren wat voor een gevolg het kan hebben. Als je over reddingskosten praat dan ben je al snel U$ 12.000,- kwijt wat overigens door een simpele glijpartij kan gebeuren. Nu weet ik ook dat de gemiddelde Nederlander een goede reisverzekering heeft maar toch.
Het is jammer als je vakantie afloopt met een gebroken been of derge- lijke.
Nou zie ik in diverse forums dat mensen problemen hebben met de ruimte wat zo'n schoen in beslag neemt, als je deze in de kofferpakt. Al eerder werd in deze topic aangegeven dat er diverse lichtgewicht trekking- schoenen zijn. Deze nemen net zoveel plaats in als een standaard sport- schoen. Zelf ben ik ook een lichtgewicht reiziger en houdt ze altijd aan tijdens de trip. Zodra ik in het vliegtuig zit trekt ik toch mijn schoenen uit.
Paul
Ik heb in mijn eerste jaar dat ik hier in California kwam wonen en nog op mijn paparassen moest wachten veel aan hicking gedaan. Wat de mensen inderdaad niet realiseren wat voor een gevolg het kan hebben. Als je over reddingskosten praat dan ben je al snel U$ 12.000,- kwijt wat overigens door een simpele glijpartij kan gebeuren. Nu weet ik ook dat de gemiddelde Nederlander een goede reisverzekering heeft maar toch.
Het is jammer als je vakantie afloopt met een gebroken been of derge- lijke.
Nou zie ik in diverse forums dat mensen problemen hebben met de ruimte wat zo'n schoen in beslag neemt, als je deze in de kofferpakt. Al eerder werd in deze topic aangegeven dat er diverse lichtgewicht trekking- schoenen zijn. Deze nemen net zoveel plaats in als een standaard sport- schoen. Zelf ben ik ook een lichtgewicht reiziger en houdt ze altijd aan tijdens de trip. Zodra ik in het vliegtuig zit trekt ik toch mijn schoenen uit.
Paul
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Wij vullen onze schoenen altijd op met spullen die toch mee moeten, de sokken b.v..
ALs ik die schoenen aan zou doen en in het vliegtuig weer uit, krijg ik ze nooit meer terug aan, zo zwellen mijn voeten op in het vliegtuig.
En om de hele reis mijn schoenen aan houden zie ik ook niet zitten.
Nog een tip voor goede sokken, koop sokken waar geen naad in zit bij de teen, Xenos heeft goede en niet zo dure trekkings sokken.
ALs ik die schoenen aan zou doen en in het vliegtuig weer uit, krijg ik ze nooit meer terug aan, zo zwellen mijn voeten op in het vliegtuig.
En om de hele reis mijn schoenen aan houden zie ik ook niet zitten.
Nog een tip voor goede sokken, koop sokken waar geen naad in zit bij de teen, Xenos heeft goede en niet zo dure trekkings sokken.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zal niet zeggen dat ik een hele bergtrail op mijn slippers (en ik bedoel tocht echt de flip flops), maar de meeste vakanties gaan bij mij wel op mijn slippers. Canada vorig jaar was een uitzondering, daar had ik een paar gympjes/sportschoentjes aan. Waarom?
Ehm, nu komt er een hele oppervlakkige reden voor de meeste mensen: maar ik vind al die schoenen echt foeilelijk en snap nog steeds niet waarom handig/comfotabel niet met modieus gepaard kan gaan...
Voor een vakantie nr Zuid-Afrika was ik van plan ze te kopen, wij nr de Bever en de halve middag schoenen zitten passen. Ik vond alles, maar dan ook alles vreselijk. En als ik een wandeling maak, hoef ik er niet vreselijk uit te zien van mijzelf (sorry niet bedoeld als belediging nr anderen!). Toen de verkoper mij uiteindelijk Palladiums wilde aanbieden, toen was ik weg. Die schoenen heb 10 jr geleden ook gehad, maar toen was dat gewoon de mode. Heb uiteindelijk gewoon een stel sportschoenachtige gympen gekocht en inmiddels aardig wat weggelopen...
Maar ik zou het dus altijd bij sportschoenen houden, tenzij je er een echte hikevakantie op na houdt... Bij de trails die wij lopen is het meestal maar 5 km max en dat gaat prima zo (en dus geen enge bergtochten -ik heb hoogtevrees-).
Sorry, ik ben dus zo iemand die jullie zien aankomen bij de canyon op de slippertjes (mijn teenslippers deden het alleen op de chinese muur niet zo goed trouwens -te steil- haha)
Maar als ik het zo lees kan ik dus letterlijk een fashion victim kunnen worden!
Ehm, nu komt er een hele oppervlakkige reden voor de meeste mensen: maar ik vind al die schoenen echt foeilelijk en snap nog steeds niet waarom handig/comfotabel niet met modieus gepaard kan gaan...

Voor een vakantie nr Zuid-Afrika was ik van plan ze te kopen, wij nr de Bever en de halve middag schoenen zitten passen. Ik vond alles, maar dan ook alles vreselijk. En als ik een wandeling maak, hoef ik er niet vreselijk uit te zien van mijzelf (sorry niet bedoeld als belediging nr anderen!). Toen de verkoper mij uiteindelijk Palladiums wilde aanbieden, toen was ik weg. Die schoenen heb 10 jr geleden ook gehad, maar toen was dat gewoon de mode. Heb uiteindelijk gewoon een stel sportschoenachtige gympen gekocht en inmiddels aardig wat weggelopen...
Maar ik zou het dus altijd bij sportschoenen houden, tenzij je er een echte hikevakantie op na houdt... Bij de trails die wij lopen is het meestal maar 5 km max en dat gaat prima zo (en dus geen enge bergtochten -ik heb hoogtevrees-).
Sorry, ik ben dus zo iemand die jullie zien aankomen bij de canyon op de slippertjes (mijn teenslippers deden het alleen op de chinese muur niet zo goed trouwens -te steil- haha)

Maar als ik het zo lees kan ik dus letterlijk een fashion victim kunnen worden!

Laatst gewijzigd door Vegasgirl op 19 aug 2007, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Precies, het is oliedom van die mensen. Dat vind ik zelf ook, heb ook nooit anders beweerd. Dat was ook wel duidelijk vond ik. Ik viel echter over het woord "ergeren". Dat was gewoon ongelukkig gekozen door enkelen.hekkie schreef:Ik dacht dat ik dat ook duidelijk verwoord had. Misschien moet je eerst wel het e.e.a. meegemaakt of gezien hebben om dit te kunnen begrijpen. Het woord "ergeren" is waarschijnlijk wat ongelukkig gekozen. Het is niet zo dat ik mij daar constant aan loop te ergeren of zo. Ik vind het alleen maar oliedom dat er niet bij nagedacht wordt dat een ander daarvoor wellicht (met soms gevaar voor eigen leven) zijn tijd en geld daarvoor moet opofferen.

Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wauw, even een weekend weg en een boel reacties op ons dilemma: wel/geen bergschoenen. Nynke heeft goede half hoge Nike sportschoenen en daar kan ze zeer fijn op lopen. Ik zit nu alleen nog te twijfelen. Ik heb alleen grote zware bergschoenen.
Misschien kijk ik bij Nike Town in NY nog wel ff naar een gave (en stevige) Air Jordans (#6). Heb ik altijd al willen hebben namelijk
Bedankt voor al jullie reacties. Had niet verwacht dat er zoveel reacties op zouden komen
Misschien kijk ik bij Nike Town in NY nog wel ff naar een gave (en stevige) Air Jordans (#6). Heb ik altijd al willen hebben namelijk

Bedankt voor al jullie reacties. Had niet verwacht dat er zoveel reacties op zouden komen

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Oh ja, mocht je nog bergschoenen (of sportschoenen) willen kopen, koop ze dan in de VS. Het scheelt je een kapitaal. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Lijkt mij ook niet handig.lelie schreef:Maar dan kun je ze niet meer vantevoren inlopenRuud2004 schreef:Oh ja, mocht je nog bergschoenen (of sportschoenen) willen kopen, koop ze dan in de VS. Het scheelt je een kapitaal.
En meestal is dat wel nodig.
Rob trapte zijn wandelschoenen kapot, hebben we aan het eind van de reis weg gegooid en nieuwe gekocht, kan hij dan hier inlopen.
wij??
Hey hekkie,
je zei dat "wij nederlanders"geen bergen of heuvels gewend zijn".
Ik ben 1 van de vele nederlanders die wonen in het limburgse heuvelland
voor de slimmeriken onder ons JA limburg valt onder de Nederlandse vlag
(nederlands Limburg althans)
suc6 met de keuze van schoeisel

voor de slimmeriken onder ons JA limburg valt onder de Nederlandse vlag
(nederlands Limburg althans)
suc6 met de keuze van schoeisel
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
chinese muur
vegasgirl, heb jij echt de chinese muur gelopen op slippers?? en je kunt het nog navertellen "chapeau" voor mijn gevoel kan geen hiketocht daar aan tippen qua onregelmatigheid/steilheid van trapen.
Wel echt megagaaf.....alleen jammer van die vele toeristen he!
Wel echt megagaaf.....alleen jammer van die vele toeristen he!
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
lelie schreef:Maar dan kun je ze niet meer vantevoren inlopenRuud2004 schreef:Oh ja, mocht je nog bergschoenen (of sportschoenen) willen kopen, koop ze dan in de VS. Het scheelt je een kapitaal.
En meestal is dat wel nodig.
Tegenwoordig zijn de meeste wandelschoenen (zeker die uit de A- en B-categorie) zo soepel, dat je ze niet meer echt hoeft in te lopen.
En voel je toch een blaartje opkomen: het beste is om je voeten met eenvoudige vaseline in te smeren. Dan blijven ze soepel en kan het vel niet "schuren".
En mocht je toch een blaar krijgen, dan kun je de blaar doorprikken met een speld met een stukje garen eraan (eerst even in jodium dopen!) en dat door de blaar trekken en dat draadje dan laten zitten, dan kan het vocht weglopen (gehoord bij Rode Kruis tijdens Vierdaagse!)
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Re: wij??
ruudenkit schreef:Hey hekkie,
![]()

Wat ben jij een bofkont zeg! Wonen in het kleine stukje Nederland dat WEL heuvels heeft. Wat dat betreft zou ik direct met je willen ruilen....

Groetes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Heb ook bergschoenen, maar twijfel nog of ik ze meeneem, nemen toch wel erg veel ruimte in. Ik denk dat mocht ik wat ruimte overhebben in mijn Backpack dat ik ze meeneem. Maar mijn familie kennende gaan we toch geen ingewikkelde tochten maken, en dat red ik op mijn gympen wel!!
Hoelang doe je gemiddeld over Angels Landing, zag er namelijk wel indrukwekkend uit. Een niet geoefende loper dan(en hoe zwaar is ie?)
Hoelang doe je gemiddeld over Angels Landing, zag er namelijk wel indrukwekkend uit. Een niet geoefende loper dan(en hoe zwaar is ie?)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je kunt er alles over lezen in mijn reisverslag 2006 bij 20 juni.Lanni schreef:Hoelang doe je gemiddeld over Angels Landing, zag er namelijk wel indrukwekkend uit. Een niet geoefende loper dan(en hoe zwaar is ie?)
Ik ben zelf ook geen geoefende loper maar vond 'm heel goed te doen. Al met al deed ik er iets meer dan 3 uur over (naar boven lopen, genieten van het uitzicht en weer naar beneden lopen).
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 891 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-