Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Florida

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
dend
Amerika-newbie

Emigreren naar Florida

Bericht door dend »

Hallo,

Ik ben karin, en ik heb een leuke man en 2 kleine kindjes.
Wij zijn helemaal verzot op Amerika en met name Florida.
Wij dromen er al jaren van te emigreren naar Florida.
Echter WAAR te beginnen..
We denken aan de Tampa kant, Coral Cove zo die kant op een beetje.
Is er iemand die daar in de buurt woont en of tips heeft?
We zijn nog helemaal blanco en staan open voor alle tips, werk hypotheek in amerika, pensioen noem alles maar op, hoe gaat dat daar allemaal.

Ik kijk uit naar reacties.

Bedankt.

groetjes karin

Note Mod (Roland): Topic verplaatst naar Emigratie-forum, hoort daar thuis.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Hallo Karin,

Voordat ik als Floridian een lang antwoord ga geven, eerst even deze vraag:
Wat zijn je credentials?
Oftewel Hoe wil je emigreren?
Is manlief een amerikaan? Greencard loterij gewonnen? etc...
Dat is namelijk de grootste hindernis...
dend
Amerika-newbie

Bericht door dend »

Hoi,

Nee, het zal geencard lotterij worden ben ik bang.

groetjes karin
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

dend schreef:Hoi,

Nee, het zal geencard lotterij worden ben ik bang.

groetjes karin
Als dit je enige kans is en er is een grote kans aanwezig dat de lotterij wordt afgeschaft, dan zou ik eerst maar even afwachten voordat de hoop te groot wordt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

a4plus schreef:Als dit je enige kans is en er is een grote kans aanwezig dat de lotterij wordt afgeschaft, dan zou ik eerst maar even afwachten voordat de hoop te groot wordt.
1. Er is in ieder geval nog een volgende versie van de lotterij, die in oktober start. Dus: tegen 2009 maak je misschien kans.
2. Als je heel graag naar ginder zou gaan wonen, dan ben je er ook graag mee bezig. En uitzoeken waar je zou willen / kunnen gaan wonen en in welke regio je met je skills werk zou kunnen vinden is een nuttige manier om er mee bezig te zijn.
Tenslotte kan je toch niet wachten tot je je casenumber hebt, om dan nog heel Amerika onder de loupe te moeten gaan nemen. Je kan nu al een long list opstellen, en als het dan eventueel zover is een short list maken (op basis van de info die je ondertussen nog verder gevonden hebt over de mogelijke woonplaatsen in de VS).

Tuurlijk blijft het belangrijk om met de twee voetjes op de grond te blijven staan, want die lotterij winnen is niet zo makkelijk...
Ondertussen kan je misschien eens bekijken of je eventueel via bijscholing en/of van werkgever veranderen mogelijk grotere kansen kan maken op een verhuis naar Amerika?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Als je effe de praktische -echter de belangrijkste :!: - kant wil vergeten en je eens wilt horen wat Floridianen zoal zeggen over Tampa bay area, etc...neem dan eens een kijkje op deze site http://www.city-data.com/forum/florida/
Zelf woon ik in Apollo Beach, ruim 30 minuten van Tampa downtown. Hier is het nog rustig qua wonen/verkeer/...

Na het lezen op de bovenstaande site krijg je misschien een beter idee van de verschillende buurten, werkgelegenheid, huizenmarkt,...

Groetjes
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Emigratie klinkt allemaal zo mooi. En dat kan het ook best zijn. Een avontuur zal het ook zeker zijn denk ik. Maar er zijn vele mensen die een bepaald land kennen vanuit hun vakantie waar ze een gigantisch mooie tijd hebben gehad. Volgens mij willen veel mensen daarom emigreren en zijn ze "onbewust" op zoek naar de eeuwige vakantie. Maar als je in je "vakantieland" woont, is het allemaal dan nog zo leuk. Vakantie is het dan niet meer.

Zal zo'n emigratie dan niet uitlopen op een enorme domper???

Ik ben verzot op Griekenland (en de VS), maar ik denk als ik daar ga wonen het allemaal niet zo leuk meer is.

Greetzzz

Peter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer