Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stoelen wijzigen bij KLM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Stoelen wijzigen bij KLM

Bericht door Madphil »

Is het mogelijk de gereserveerde stoelen te wijzigen 1 week voordat we vliegen?
We hebben net de tickets gekregen en Seatguru geeft aan dat dit niet de meest fantastische plekken zijn.

We vliegen met KLM in een 747.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Stoelen wijzigen bij KLM

Bericht door jerbia »

Madphil schreef:Is het mogelijk de gereserveerde stoelen te wijzigen 1 week voordat we vliegen?
We hebben net de tickets gekregen en Seatguru geeft aan dat dit niet de meest fantastische plekken zijn.

We vliegen met KLM in een 747.
Je kunt tijdens het online inchecken (vanaf 24 uur vantevoren) je stoelen wijzigen. Het zal dan wel moeilijker worden nog iets geschikts te vinden omdat de meeste goede stoelen dan al weg zijn.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je rechtstreeks bij KLM geboekt hebt kun je ze gewoon bellen en vragen om andere stoelen, heb je via een tussenpersoon geboekt dan kunnen zij dat voor je doen. Als je met twee personen reist kun je vragen om de cabine naast de keuken, dan zit je lekker samen zonder een derde persoon erbij.

Harry
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Ik heb inmiddels 1 week geleden de tickets gekocht, ik heb alleen de reservering binnen. Hoeveel tijd vantevoren krijg je de tickets/stoeltoewijzing dan?
Ik heb erbij staan dat je 30uur vantevoren kan inchecken via het internet, that's all!
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als het niet op je tickets staat, kan je het beste even bellen met KLM (als het om KLM-tickets gaat tenminste). Bij KLM kan je vanaf 90 dagen voor vertrek je stoelen vastleggen, ik doe dat altijd via het reisbureau. Ik geef een paar voorkeuren op en het lukt eigenlijk altijd wel om de gewenste plekken te krijgen.

Voor onze eerstkomende vlucht kreeg ik de bevestiging van Tioga Tours, ik heb nog geen e-tickets, die volgen nog. Maar ik heb wel gebeld om te vragen welke stoelen er volgens hen geboekt zijn, ben er tevreden mee, maar anders vraag ik gerust om andere.
Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan »

Zijn die mindere stoelen echt niet zo lekker dan want ik heb niks gevraagt toen ik de tickets boekte en we zijn ook niet 1 van de kleinste.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Ik heb via een tussenpersoon geboekt, dan moet ik het dus aan hen vragen.

Ik ben er ook niet geheel ontevreden mee, maar seatguru zegt dat de raampjes dan niet recht bij de stoelen zitten, maar een beetje verplaatst of zo.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Seatguru geeft aan of je bijvoorbeeld last kan hebben van de galley (licht), of er beperkte beenruimte is door een kastje of zo of dat je inderdaad geen raampje hebt.

Ik wil ook aan de raamkant en niet midden in het toestel, dat vind ik een heel verschil. Tja, zoveel minder? Je hebt prettige en minder prettige plekken en als ik kan kiezen, maak ik daar graag gebruik van.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik wil juist niet aan de raamkant, maar aan het gangpad met een ernaast.
Het liefst in het middenstuk.
Dan hoeven we niemand lastig te vallen als we naar de wc moeten of even willen bewegen. Ik moet vaak naar de wc, dus dat is voor mij de beste oplossing.
Bij onze vorige reizen hadden we als voorkeur opgegeven de two-seaters achterin. Dat is helaas deze keer niet gelukt, we hebben een raam- en een middenstoel.
Bij het (thuis) inchecken kun je je stoel wijzigen. Helaas lukt ons dat a.s. zondag niet, want onze printer is kapot.
Maar ik heb met de KLM gebeld, en je kunt ook vanaf 30 uur tevoren telefonisch je stoelen wijzigen, dan hoef je op Schiphol alleen je instapkaart te printen.
to-the-usa
Amerika-ontdekker

Bericht door to-the-usa »

wij hebben bij travelhome geboekt en vliegen met KLM naar Los angeles. Via hen kregen wij een code die we kunnen invoeren op http://www.checkmytrip.com Hier zie je dan een overizicht van de vliegtuistoelen en waar je zelf zit, dit kan je dan zelf wijzigen.
Maar weet niet of dit iets standaards is.

bij ons stond niks over online inchecken, waar kan je dit doen??
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Online inchecken kan je vanaf 24 uur voor je vlucht via http://www.klm.nl . Erg handig, je kan dan je stoelreservering meteen zien en je hoeft op Schiphol geen formulierhandel meer te doen. Zorg dat je het adres van je eerste hotelovernachting en je paspoortgegevens bij de hand hebt.

Succes!
rene_ursula
Amerikafan

30 uur vantevoren zelfs.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Niet bij KLM op vluchten naar de VS:

Van de KLM-site:

Afwijkende inchecktijden
Voor de volgende vluchten is internet check-in vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek beschikbaar:
• Vluchten van Amsterdam naar de VS.

Wel nieuw volgens mij is het volgende:
Online reserveren van stoelen met extra beenruimte (tegen betaling)
Dit laatste trouwens (nog) niet voor vluchten naar Amerika.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb ook nog een vraagje i.v.m stoelen wijzigen .
Ik zie nu op UA site dat het vliegtuig waarmee we zouden vertrekken gewijzigd is van een 767 naar een 777 ,met andere woorden zijn de stoelen die ik in januari had gereserveerd geen raamplaats + ernaast meer en kom ik te zitten in het gangpad.Ik heb dit gewijzigd online ,maar moet ik nu mijn oude ''e ticket'' vervangen en een nieuwe afdrukken of is dit niet nodig :oops: ?
Groetjes Nancy
rene_ursula
Amerikafan

nieuwenoord schreef:Niet bij KLM op vluchten naar de VS:

Van de KLM-site:

Afwijkende inchecktijden
Voor de volgende vluchten is internet check-in vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek beschikbaar:
• Vluchten van Amsterdam naar de VS.
Goed dat je het zegt! Dat stond namelijk NIET in het boekings-emailtje wat ik retour kreeg! Daar stond die 30uur namelijk op.
Top!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Knabbeltje vroeg:
Ik zie nu op UA site dat het vliegtuig waarmee we zouden vertrekken gewijzigd is van een 767 naar een 777 ,met andere woorden zijn de stoelen die ik in januari had gereserveerd geen raamplaats + ernaast meer en kom ik te zitten in het gangpad.Ik heb dit gewijzigd online ,maar moet ik nu mijn oude ''e ticket'' vervangen en een nieuwe afdrukken of is dit niet nodig ?
Een E-ticket is een electronisch ticket en hoef je voor de vlucht alleen helemaal niet te printen, alle gegevens staan in de computer van de luchtvaartmaatschappij, je hebt de print eventueel alleen nodig bij security zodat je kunt aantonen dat je een ticket hebt en immegrations zodat zij kunnen zien dat je de VS ook weer verlaat.

Harry
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Harry schreef:Knabbeltje vroeg:
Ik zie nu op UA site dat het vliegtuig waarmee we zouden vertrekken gewijzigd is van een 767 naar een 777 ,met andere woorden zijn de stoelen die ik in januari had gereserveerd geen raamplaats + ernaast meer en kom ik te zitten in het gangpad.Ik heb dit gewijzigd online ,maar moet ik nu mijn oude ''e ticket'' vervangen en een nieuwe afdrukken of is dit niet nodig ?
Een E-ticket is een electronisch ticket en hoef je voor de vlucht alleen helemaal niet te printen, alle gegevens staan in de computer van de luchtvaartmaatschappij, je hebt de print eventueel alleen nodig bij security zodat je kunt aantonen dat je een ticket hebt en immegrations zodat zij kunnen zien dat je de VS ook weer verlaat.

Harry
Dank je Harry :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer