Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Theater
Theater
Wij zijn van 10/09 - 17/09 in NYC. Wij hadden graag tijdens ons bezoek een theatershow meegepikt. Ik las dat je via TKTS enkel de duurste plaatsen kan kopen. Zou het voordeliger zijn om rechtstreeks te boeken op voorhand?
Zijn er bepaalde shows die voorkeur genieten?
Greetz
Steve
Zijn er bepaalde shows die voorkeur genieten?
Greetz
Steve
- Bushmaster
- Amerika-expert
TKTS bied alleen "same day" tickets, met kortingen oplopend tot 50%.
Ze verkopen dus de plaatsen die over zijn voor de voorstellingen van die avond.
Rechstreeks tickets kopen kan via de website, of in het kantoor van "times square info center" op times square.
Beste plaatsen kosten voor de "grote" produkties zo'n $110,00
Leuk zijn in ieder geval:
- Mamma Mia
- Phantom
- tarzan (deze is gestopt, of gaat binnekort stoppen)
- Wicked
Ze verkopen dus de plaatsen die over zijn voor de voorstellingen van die avond.
Rechstreeks tickets kopen kan via de website, of in het kantoor van "times square info center" op times square.
Beste plaatsen kosten voor de "grote" produkties zo'n $110,00
Leuk zijn in ieder geval:
- Mamma Mia
- Phantom
- tarzan (deze is gestopt, of gaat binnekort stoppen)
- Wicked
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Steve,
Ik ben naar de Nederlandse versie geweest van the Lion King, dit was erg de moeite waard en het schijnt dat de Amerikaanse versie in het New Amsterdam Theater nog mooier is.
In London ben ik naar the Lord Of The Rings geweest. Ik weet niet of deze nog naar Amerika gaat komen of niet, maar die is ook erg de moeite waard.
Voor New York nomineer ik iig The Lion King. Mooi groot theater ook!
Veel plezier.
Ik ben naar de Nederlandse versie geweest van the Lion King, dit was erg de moeite waard en het schijnt dat de Amerikaanse versie in het New Amsterdam Theater nog mooier is.
In London ben ik naar the Lord Of The Rings geweest. Ik weet niet of deze nog naar Amerika gaat komen of niet, maar die is ook erg de moeite waard.
Voor New York nomineer ik iig The Lion King. Mooi groot theater ook!
Veel plezier.
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je een beetje van alternatief houd, dan kan ik je de musical Rent aanbevelen. Als je daar om 18.00 uur naar toe gaat (het Nederlander Theatre) dan kan je meedoen aan een loterij waarbij 20 goedkope kaartjes worden verloot (tenminste, dat was in 2004 zo). De Nederlander Theatre is klein, niet erg chique, maar wel heel sfeervol. Precies waar ik van houd. En de musical is geweldig! Ik ben er twee avonden op rij heengeweest.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
The Producers
Ik wilde ook zo graag The Lion King zien, maar mijn reisgenoten zagen dat niet zitten
Ik heb heel wat moeten forceren om ze mee te krijgen naar een musical. We hebben dus gekozen voor een luchtige komedie: The Producers van Mel Brooks in St. James Theatre (246 West 44th Street). Ik heb me een breuk gelachen. Echt goed.
Kaartjes hebben we de dag zelf gekocht met heel veel korting en we hadden toch nog goede plaatsen.
Phantom of the opera heb ik jaren geleden in Antwerpen gezien, het zal ook zeker de moeite zijn om deze klassieker in NY te zien.

Kaartjes hebben we de dag zelf gekocht met heel veel korting en we hadden toch nog goede plaatsen.
Phantom of the opera heb ik jaren geleden in Antwerpen gezien, het zal ook zeker de moeite zijn om deze klassieker in NY te zien.
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij waren de afgelopen 3 weken in de States en 16 t/m 19 juli in New York. We zijn naar het theater geweest. We wilden naar Beauty & The Beast, want die stopte op 29 juli, dus ik dacht, misschien zijn de kaartjes dan goedkoper, maar nee hoor! $110 voor eerste rang. We zijn met z'n drieen, mijn dochter is elf, dus het moest nog wel een beetje te snappen zijn voor haar. Lion King hebben we 3x gezien. 1 keer Londen, 2x hier in Nederland. Wicked moet ook heel leuk zijn.
Maar we zijn naar A Chorus Line geweest. Kende ik al, heb heb 2x hier in ned. gezien, maar daar waren de prijzen nog een beetje normaal van.
We konden staan!plaatsen krijgen voor $22.50, maar dat zag ik niet zitten, of staan, twee uur lang. Toen kaartjes gekocht van $66.50. Plaatsen helemaal aan de linkerkant, maar wel vrij vooraan.
Mooi, klein theater en een leuke show.
Groetjes
Louise
Maar we zijn naar A Chorus Line geweest. Kende ik al, heb heb 2x hier in ned. gezien, maar daar waren de prijzen nog een beetje normaal van.
We konden staan!plaatsen krijgen voor $22.50, maar dat zag ik niet zitten, of staan, twee uur lang. Toen kaartjes gekocht van $66.50. Plaatsen helemaal aan de linkerkant, maar wel vrij vooraan.
Mooi, klein theater en een leuke show.
Groetjes
Louise
-
- Amerika-expert
Ik kan ook niet wachten tot ik de Lion King in New York zie. Met deze show heeft onze familie een sentimentele band, want de Lion King is de favoriete film van mijn neefje die nu alweer bijna twee jaar geleden ernstig ziek was. We hadden toen met hem afgesproken dat we als hij beter was naar de L.K. zouden gaan. Dat hebben we in juli of augustus 2005 gedaan en ik ben in november naar de VS verhuisd. Mijn plan is dus om mijn neefje naar de L.K. in NY te brengen, maar hij is nog maar 7 dus dat gaat nog even duren. Bovendien is zijn moeder anti-Amerika, dus ik moet heel erg mijn best gaan doen om hem te kidnappen
Anyhoo, LionKing was in NL al zo geweldig, dus ik kan het me in het Engels helemaal voorstellen. En dan op Broadway! Ik ben nog nooit in NY naar een show geweest, maar wel in NL, London en Seattle. En ik vind het geweldig. Ben helemaalniet zo'n musical mens, maar toch grijpt het je. Ik ga volgende week naar Cinderella, a Love Story with the Sound of Motown, gewoon hier in een klein theatertje in Seattle. Ben erg benieuwd.

Anyhoo, LionKing was in NL al zo geweldig, dus ik kan het me in het Engels helemaal voorstellen. En dan op Broadway! Ik ben nog nooit in NY naar een show geweest, maar wel in NL, London en Seattle. En ik vind het geweldig. Ben helemaalniet zo'n musical mens, maar toch grijpt het je. Ik ga volgende week naar Cinderella, a Love Story with the Sound of Motown, gewoon hier in een klein theatertje in Seattle. Ben erg benieuwd.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb er heel veel spijt van dat we toen we in New York waren niet naar een show zijn geweest. Ik heb zo hard getwijfeld om het wel of niet te doen, maar de prijzen gaven uiteindelijk de doorslag. Nu denk ik, gewoon doen, het is weliswaar een flinke smak geld, maar je krijgt er behoorlijk wat voor terug. Lion King in Schevening kostte ook al gauw tegen de 70 euro. Phantom schijnt ook heel mooi te zijn heb ik horen zeggen.
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Wij hadden onze kaarten voor Mamma Mia via http://www.broadwaybox.com besteld met 40% korting.
De tickets thuis printen en zonder in de rij te moeten staan voor de kassa gewoon de zaal in.
Werkte prima en het was een heerlijke show.
Groetjes,
Paul
De tickets thuis printen en zonder in de rij te moeten staan voor de kassa gewoon de zaal in.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb zo genoten van Mama Mia in Las Vegas dat ik misschien nog wel een keer zou willen gaan in New York binnenkort ... erg he?Izognoeg schreef:Wij hadden onze kaarten voor Mamma Mia via http://www.broadwaybox.com besteld met 40% korting.
Groetjes,
Paul
Helemaal niet erg...
Wij hebben gezongen, geswingd en vreselijk gelachen. Het dak ging er vanaf. Wat een heerlijke show!
Groetjes,
Paul
Wij hebben gezongen, geswingd en vreselijk gelachen. Het dak ging er vanaf. Wat een heerlijke show!
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik ben al twee keer in NewYork naar mamma Mia geweest, absoluut geen straf hoor.nieuwenoord schreef:Ik heb zo genoten van Mama Mia in Las Vegas dat ik misschien nog wel een keer zou willen gaan in New York binnenkort ... erg he?Izognoeg schreef:Wij hadden onze kaarten voor Mamma Mia via http://www.broadwaybox.com besteld met 40% korting.
Groetjes,
Paul
Aankomende november staat weer trip gepland naar Las Vegas, dus dan moet ik daar ook maar even gaan kijken of MM daar net zo goed is.

-
- Amerika-expert
Grease werd behoorlijk afgekraakt door de heren kritici in New York. De twee hoofdrollen worden gespeeld door mensen gekozen via een 'reality' show, waarbij gans Amerika mocht stemmen.
Klacht: mooie stemmen, maar niet voldoende acteerervaring en dat is duidelijk te merken.
Zelfs de kriticus van onze plaatselijke krant (de St. Paul (Minnesota) Pioneer Press) was niet erg enthousiast. En dat terwijl de vrouwelijke hoofdrolspeelster nog wel hiervandaan komt.
Maar 'middelmatig' in New York is nog best heel behoorlijk goed.
Klacht: mooie stemmen, maar niet voldoende acteerervaring en dat is duidelijk te merken.
Zelfs de kriticus van onze plaatselijke krant (de St. Paul (Minnesota) Pioneer Press) was niet erg enthousiast. En dat terwijl de vrouwelijke hoofdrolspeelster nog wel hiervandaan komt.
Maar 'middelmatig' in New York is nog best heel behoorlijk goed.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij zijn naar Hairspray geweest, een enorme aanrader! De film, die nu uit is, is trouwens ook erg goed. En Spamalot en Wicked wil ik heel graag zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, volgens mij wel, maar ja, ik ben niet de beste om dat aan te vragen. Heel veel van het verhaal wordt beeldend en met liedjes gebracht. Het gaat over een (flink gezet) blank meisje in Baltimore, dat mee gaat doen aan een populaire dansshow. In die show worden de zwarten gesegregeerd (is dat een woord?) en zij zet zich in om dat te veranderen.
Het is een heel Amerikaans verhaal en ik vind het ook leuk, dat het in Baltimore speelt. Rick dacht, dat het niets voor hem zou zijn, maar heeft ervan genoten (de film dan, die gebaseerd is op de play).
Het is een heel Amerikaans verhaal en ik vind het ook leuk, dat het in Baltimore speelt. Rick dacht, dat het niets voor hem zou zijn, maar heeft ervan genoten (de film dan, die gebaseerd is op de play).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Welke een aanrader zijn hangt een beetje van je Engels af. RENT vond ik echt te gek, maar is tenzij je erg goed Engels spreekt heel moeilijk te volgen. Musicals als Phantom & de Lion King zijn veel makkelijker te volgen, omdat er meer uitgebeeld wordt en de tekst erg voor de hand liggend is. Ook zijn niet alle musicals geschikt voor kinderen of mensen zonder een gevoel voor humor (denk aan Producers, RENT, etc.)
Ik wil zelf nog graag een keer naar Wicked, maar die tickets zijn zo duur.
Ik wil zelf nog graag een keer naar Wicked, maar die tickets zijn zo duur.