Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 vraagjes: Streets & Trips en route Moab -> Bryce Ca

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liesje68
Amerika-ontdekker

2 vraagjes: Streets & Trips en route Moab -> Bryce Ca

Bericht door Liesje68 »

Hallo iedereen

Momenteel plan ik onze route met Streets & Trips van Microsoft. Neemt deze altijd verharde wegen? Indien niet, hoe kan ik dit zien?
Momenteel kan ik de route niet controleren met een andere kaart aangezien we er nog geen hebben. Ik ben van plan om deze (Rand McNally) aan te schaffen in San Francisco.
Weet er hier iemand een goeie winkel zijn die te voet of met het openbaar vervoer bereikbaar is?

Nu nog een ander vraagske. We hebben 2 dagen serieus onderschat. We moeten op 2 dagen van Moab naar Las Vegas rijden en ik wou onderweg Bryce Canyon en Zion Canyon bezoeken.
Op het ogenblik dat we onze hotels boekten, had ik dit forum nog niet ontdekt. Jullie hadden mij dit zeker afgeraden... Maar ja, het is nu zo en ik kan er niets meer aan wijzigen. :(

Mijn :?: is dus: "hoe rijden we het beste van Moab naar Bryce?".
Rijden we via Goblin State Park zo door Capitol Reef NP en zo verder naar Bryce Canyon. Dit is ongeveer 400 km en +- 5u45 rijden. Ik zou dan in totaal toch een 3 uur stoppen en dan hebben we veel te weinig (misschien zelf geen) tijd voor Bryce Canyon.

Een andere optie is omrijden (groot stuk via I-70 en de US-89). Dit is ongeveer 445 km en +- 4u35 rijden. We zouden dan kort na de middag in Bryce Canyon aankomen en dan hebben we nog een hele namiddag om Bryce Canyon te verkennen. De dag erop zouden we dan naar Zion NP vertrekken.

Welke optie verkiezen jullie?
Zou ik beter 1 van de 2 parken laten vallen en eentje goed bezoeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties! Alle hulp is welkom! :)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Om er achter te komen of een weg verhard is gebruik ik altijd google earth. Daar kun je perfect zien of een weg verhard die zijn grijs tot zwart gekleurd met een mooie midden lijn of een gravelweg die wat geelig tot rood zijn.

succes!
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
okkernoot
Amerika-ontdekker

Bericht door okkernoot »

Liesje,

Het is te doen, hoor.

Rij van Moab via Capitol Reef - Boulder - Esalante naar Bryce (niet via de autosnelweg).

De volgende morgen kan je Bryce bezoeken (eerst een wandeling aan Sunset Point en dan de scenic way).

Rond de middag rij je naar Zion, waar ik zou blijven tot zonsondergang om dan in het donker naar Las Vegas te rijden.

Sommigen zullen terecht zeggen dat Bryce en (vooral) Zion meer aandacht verdienen maar ik neem aan dat je verplicht bent keuzes te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2 vraagjes: Streets & Trips en route Moab -> Bryc

Bericht door Martin & Marianne »

Liesje68 schreef: Momenteel plan ik onze route met Streets & Trips van Microsoft. Neemt deze altijd verharde wegen? Indien niet, hoe kan ik dit zien?
Momenteel kan ik de route niet controleren met een andere kaart aangezien we er nog geen hebben. Ik ben van plan om deze (Rand McNally) aan te schaffen in San Francisco.
Weet er hier iemand een goeie winkel zijn die te voet of met het openbaar vervoer bereikbaar is?
Dat is moeilijk te zeggen als we niet weten waar je zit in SF, maar ik neem aan dat je voldoende winkels tegen zult komen waar je kaarten kunt kopen. En anders onderweg, bij een Wal Mart (goedkoper). Je kunt er ook hier een kopen of bestellen, dan heb je er nu al iets aan.
Liesje68 schreef: Mijn :?: is dus: "hoe rijden we het beste van Moab naar Bryce?".
Rijden we via Goblin State Park zo door Capitol Reef NP en zo verder naar Bryce Canyon. Dit is ongeveer 400 km en +- 5u45 rijden. Ik zou dan in totaal toch een 3 uur stoppen en dan hebben we veel te weinig (misschien zelf geen) tijd voor Bryce Canyon.

Een andere optie is omrijden (groot stuk via I-70 en de US-89). Dit is ongeveer 445 km en +- 4u35 rijden. We zouden dan kort na de middag in Bryce Canyon aankomen en dan hebben we nog een hele namiddag om Bryce Canyon te verkennen. De dag erop zouden we dan naar Zion NP vertrekken.
Als je voldoende tijd hebt zou ik wel voor die eerste mogelijkheid gaan. Vroeg vertrekken en niet te veel tijd onderweg nemen, dan kun je 's avonds nog een stukje Bryce doen. Wanneer gaan jullie (in verband met het donker worden)?
Je hebt de volgende ochtend nog tijd voor de uitzichtpunten bij Bryce en dan kun je via Zion naar Las Vegas. In Zion kun je dan afhankleijk van de tijd nog wel een of meerdere wandelingen doen. Probeer er wle wat tijd voor uit te trekken, zodat je met de shuttle het park in kunt.

Marianne
Liesje68
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje68 »

Hey

Bedankt voor jullie reacties!

Sorry voor late reply maar de vertrekdatum nadert en hoe meer ik aan onze rondtrip denk, hoe meer ik nog moet in orde brengen :(

Wij gaan logeren in de Holiday Inn San Francisco - Golden Gateway. We hebben volgende week donderdag en vrijdag de tijd om achter een wegenkaart te gaan zoeken. Hoogstwaarschijnlijk gaan we dan ook op zoek achter een goeie frigobox.
:?: Kan ik ergens online opzoeken waar er warenhuizen zijn?

Eind juni, begin juli had ik een boek besteld over al de nationale parken van Amerika. Zag er mij een fantastisch boek uit! De leveringstermijn was ongeveer 10 dagen (was leverbaar!). Na een maand wist ik nog altijd van niets. Uiteindelijk was dienen boek niet meer leverbaar.
Ik was eerst van plan om een wegenkaart van Rand McNally te bestellen via het internet maar aangezien mijn slechte ervaring, durfde ik het mij niet riskeren. De leveringstermijnen waren natuurlijk ook veel langer...

Bedankt voor jullie opties! Ik heb beide ingegeven in Streets and Trips.
Ik heb de laatste dagen al veel zitten piekeren over wat we het beste zouden doen. Nu heb ik beslist om het ter plekke te beslissen. Al gaat mijn voorkeur wel uit naar de eerste optie.

:?: Ik had nog een bijkomend vraagje: hoe printen jullie de routes af in Streets and Trips? Je kan tussen zoveel kiezen en ik zou echt niet weten welke het gemakkelijkste is.

Nogmaals bedankt!

Vele groetjes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Liesje68 schreef: Wij gaan logeren in de Holiday Inn San Francisco - Golden Gateway. We hebben volgende week donderdag en vrijdag de tijd om achter een wegenkaart te gaan zoeken. Hoogstwaarschijnlijk gaan we dan ook op zoek achter een goeie frigobox.
:?: Kan ik ergens online opzoeken waar er warenhuizen zijn?
Vaak kun je vestigingen opzeken op de site van het warenhuis. Maar het lijkt me dat je echt wel iets tegenkomt, dat is makkelijker dan naar een specifiek adres lopen zoeken. Of vraag in het hotel naar de dichtsbijzijnde supermarkt.
Wat wel handig is, is om langs de AAA te gaan (Van Ness Avenue). Als je lid bent van de ANWB, dan kun je hier gratis kaarten en tourbooks krijgen. Ik weet niet of dat ook voor de Belgische variant geldt en of je lid bent, maar anders betaal je een klein bedrag per kaart.
Liesje68 schreef: Eind juni, begin juli had ik een boek besteld over al de nationale parken van Amerika. Zag er mij een fantastisch boek uit! De leveringstermijn was ongeveer 10 dagen (was leverbaar!). Na een maand wist ik nog altijd van niets. Uiteindelijk was dienen boek niet meer leverbaar.
Ik was eerst van plan om een wegenkaart van Rand McNally te bestellen via het internet maar aangezien mijn slechte ervaring, durfde ik het mij niet riskeren. De leveringstermijnen waren natuurlijk ook veel langer...
Als je nog tijd hebt voor je vertrek zou je het eens in een boekhandel kunnen proberen. Of zijn die in België niet zo goed gesorteerd - iedereen wil alles via internet bestellen lijkt het wel? Zeker zo'n boek is aardig om nog van te voren te hebben, leuk voor in het vliegtuig of voor 's avonds in je hotelkamer. Of leen iets bij de bibliotheek. Maar ter plekke vind je natuurlijk ook erg veel boeken over de parken, bv in de winkels/visitor centers van de nationale parken.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Of zijn die in België niet zo goed gesorteerd
er zijn in België verschillende uitstekende reisboekhandels met prima kaarten, atlassen en boeken. O.m. in Leuven ( Nomade) en in Gent (Zanzibar).

jacques
jos58

Bericht door jos58 »

wij hebben de rand mcnally besteld bij Bol.Com en hadden hem in 2 dagen in huis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer