Nou, nou....het hangt er allemaal vanaf wat je je voorstelt bij een avondje uit, en waarmee je tevreden bent hé. Voor sommigen is "dood" niet dood.Dutchess schreef: Dat deed me herinneren aan de opmerking van degene die ons een maaltijd serveerde toen we jaren geleden ook in Brugge waren; hij zei tegen mijn man "na 8 uur is Brugge dood, meneer!"
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brugge
-
- Amerika-ontdekker
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij wonen op nog geen 10 minuten van Brugge centrum en vinden het juist fantastisch na 8 uur. Dan heeft het massatoerisme Brugge verlaten en komen de smalle steegjes pas echt tot hun recht. Voordeel is ook dat je je er 's avonds absoluut niet onveilig voelt (in vergelijking met Brussel en Antwerpen).Dutchess schreef:Dat deed me herinneren aan de opmerking van degene die ons een maaltijd serveerde toen we jaren geleden ook in Brugge waren; hij zei tegen mijn man "na 8 uur is Brugge dood, meneer!"hannibull schreef: Het enige minpunt vind ik wel is het gebrek aan uitgaansleven
Maar verder vinden wij Brugge ook een heel leuk & charmant stadje om te bekijken (we zijn er afgelopen zomer ook weer geweest). Brussel is al meer een "wereldstad" geworden (met alle voor- en nadelen daarvan), maar Brugge heeft meer het gevoel van een "stadje". Beslist de moeite waard!
Eens je in de buurt van Brugge woont, kan je de stad moeilijk achterlaten. Zowel mijn vrouw als ik werken in Brussel en zitten elke dag 2 u 30 min op de trein maar geen haar op ons hoofd dat er aan denkt om Brugge te verlaten. Misschien ook wel een beetje de typische West-Vlaamse mentaliteit?
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com

New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com

Leuk om dit even te lezen, wij gaan in September namelijk ook naar Nederland. Brugge staat niet op de planning, daar zijn we al twee maal geweest..... dit keer pakken we Maastricht er bij voor een lang weekend, en de rest van de tijd zitten we bij familie in Twente/Achterhoek.
"I reject your reality, and substitute my own!"
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
Wij zijn donderdag en vrijdag in Brugge geweest. Erg leuk.

Afgelopen zondag zijn we teruggekomen uit Spanje en omdat Lucas en ik deze week nog vrij waren, hebben we wat uitstapjes gemaakt.
Maandag Nynke weggebracht naar Epen in Zuid-Limburg waar ze een trainingskamp heeft van de schaatsclub. Dat was al op zaterdag begonnen maar ja, toen zaten wij nog in Spanje. Nu moesten we haar dus zelf brengen met racefiets en alle andere spullen.
Wij zijn daarna naar een hotelletje in Schin op Geul gegaan, in Valkenburg gegeten.
De volgende dag, na koffie met vlaai bij een "bekende" boerderijcamping in Schin op Geul, Valkenburg bezocht en doorgegaan naar Nijmegen (bar slecht weer, arme Nynke in haar tentje) en 's avonds na het eten naar huis.
Donderdag hebben we voor Brugge gekozen. Een eenvoudig hotel op loopafstand van het centrum. Ideaal!
Om kwart over 3 bij het VVV en gevraagd naar de Sneukelroute. Kon niet meer want die was al om half 4. Ja, nou en? Heeft ze toch gebeld en konden we nog mee als we op tijd op de markt waren. Klokslag half 4 waren we ter plaatse en hebben toen met een klein groepje die tocht gedaan. We vonden het erg leuk.
Op de markt gegeten.
Vrijdags begonnen met een boottochtje door de grachten en na de lunch naar de Halve Maen, bierbrouwerij. Ook heel leuk en een lekker biertje na afloop
"s Middags een bezoekje afgelegd in Aardenburg en later in een strandpaviljoen in Westenschouwen heerlijk gegeten.
Kortom, het is nog een leuk weekje geweest.
Vanmiddag komt Nynke weer thuis.
Heel vaak heeft Zuid Limburg net iets beter weer dan de rest van Nederland, maar deze week is dat volgens mij niet echt het geval geweest. Ik ben benieuwd hoe ze het heeft gehad.
Kijk, daarom ben ik dus lid van een Amerika-forum, voor dit soort tipsJGK schreef:Een paar punten die ons erg goed bevallen zijn:
1) bezoek aan de brouwerij
2) tocht door de grachten
3) Sneukeltocht.
Bij een Sneukeltocht ga je met een gids door Brugge en zie je allerlei bezienswaardigheden. Het leuke is dat dit wordt gecombineerd met lokale en regionale lekkerheden. Op de markt werd een pak speciale koekjes rondgedeeld; we hebben het maken van snoepjes gezien en natuurlijk geproefd; niet te vergeten, de bonbons gekeurd en een lokaal gestookte chocolade jenever geproefd (was overigens erg lekker).

Afgelopen zondag zijn we teruggekomen uit Spanje en omdat Lucas en ik deze week nog vrij waren, hebben we wat uitstapjes gemaakt.
Maandag Nynke weggebracht naar Epen in Zuid-Limburg waar ze een trainingskamp heeft van de schaatsclub. Dat was al op zaterdag begonnen maar ja, toen zaten wij nog in Spanje. Nu moesten we haar dus zelf brengen met racefiets en alle andere spullen.
Wij zijn daarna naar een hotelletje in Schin op Geul gegaan, in Valkenburg gegeten.
De volgende dag, na koffie met vlaai bij een "bekende" boerderijcamping in Schin op Geul, Valkenburg bezocht en doorgegaan naar Nijmegen (bar slecht weer, arme Nynke in haar tentje) en 's avonds na het eten naar huis.
Donderdag hebben we voor Brugge gekozen. Een eenvoudig hotel op loopafstand van het centrum. Ideaal!
Om kwart over 3 bij het VVV en gevraagd naar de Sneukelroute. Kon niet meer want die was al om half 4. Ja, nou en? Heeft ze toch gebeld en konden we nog mee als we op tijd op de markt waren. Klokslag half 4 waren we ter plaatse en hebben toen met een klein groepje die tocht gedaan. We vonden het erg leuk.
Op de markt gegeten.
Vrijdags begonnen met een boottochtje door de grachten en na de lunch naar de Halve Maen, bierbrouwerij. Ook heel leuk en een lekker biertje na afloop

"s Middags een bezoekje afgelegd in Aardenburg en later in een strandpaviljoen in Westenschouwen heerlijk gegeten.
Kortom, het is nog een leuk weekje geweest.
Vanmiddag komt Nynke weer thuis.
Heel vaak heeft Zuid Limburg net iets beter weer dan de rest van Nederland, maar deze week is dat volgens mij niet echt het geval geweest. Ik ben benieuwd hoe ze het heeft gehad.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik vraag mij eigenlijk nog altijd af wat er in antwerpen eigenlijk te zien is.voor mij springt brugge er met kop en schouders eruit en op de tweede plaats brussel.derde plaats is weggelegd voor gent.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Antwerpen is minder mooi dan Brugge, dat ben ik met je eens. Maar voor 'ons Brabanders' van net over de grens (in mijn jeugd) was het een heerlijke stad om even te gaan shoppen. En cultuurhistorisch was er genoeg te zien om ons als schoolreisje regelmatig daar in een museum te droppen. En ik vind het nog steeds de moeite waard, gezellig, druk én met een nachtleven, dat kan je van Brugge niet zeggen.
-
- Amerika-ontdekker
ik ben zelf oorspronkelijk van Brugge, dus voel me verplicht ff te melden dat Brugge bij voorsprong de mooiste stad van Vlaanderen is.
Voordeel van Brugge t.a.v. Gent, Brussel en Antwerpen is dat het enorm compact is: alle bezienswaardigheden liggen op pakweg een uurtje wandelen, dus in een weekend heb je het zeker gezien. Een aanrader is een boottochtje op de reien, zie je plekjes die je te voet niet ziet. Nadeel van Brugge is wel dat het enorm druk is en het volgens sommigen iets heeft van een openluchtmuseum. Ok wel opgelet voor de 'tourist traps', iets eten op de markt, zou ik dan ook afraden. En dat er na 20u niks te doen is, klopt niet helemaal. Er zijn heel wat leuke cafétjes, je moet gewoon iets langer zoeken.
Opvallend trouwens dat Gent hier bijna nergens vernoemd wordt. Vind ik een mooie stad met een zeer aangename, relaxte sfeer, leuke bruine kroegen...
En ook ik vind Antwerpen een deprimerende stad (enkel Antwerpenaren vinden het een fantastische stad). Dan liever Brussel (grote markt, marollen, terkamerenbos, ...). In Brussel vind je heel wat hippe uitgaansbuurten (o.m. rond de beurs), al moet je die idd niet in de diplomatenwijken zoeken
Voordeel van Brugge t.a.v. Gent, Brussel en Antwerpen is dat het enorm compact is: alle bezienswaardigheden liggen op pakweg een uurtje wandelen, dus in een weekend heb je het zeker gezien. Een aanrader is een boottochtje op de reien, zie je plekjes die je te voet niet ziet. Nadeel van Brugge is wel dat het enorm druk is en het volgens sommigen iets heeft van een openluchtmuseum. Ok wel opgelet voor de 'tourist traps', iets eten op de markt, zou ik dan ook afraden. En dat er na 20u niks te doen is, klopt niet helemaal. Er zijn heel wat leuke cafétjes, je moet gewoon iets langer zoeken.
Opvallend trouwens dat Gent hier bijna nergens vernoemd wordt. Vind ik een mooie stad met een zeer aangename, relaxte sfeer, leuke bruine kroegen...
En ook ik vind Antwerpen een deprimerende stad (enkel Antwerpenaren vinden het een fantastische stad). Dan liever Brussel (grote markt, marollen, terkamerenbos, ...). In Brussel vind je heel wat hippe uitgaansbuurten (o.m. rond de beurs), al moet je die idd niet in de diplomatenwijken zoeken

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben geen Antwerpenaar, maar vindt het ene schitterende stad. Voor elk wat wil, maar vooral ene bruisende stad. Zoals hierboven al vermeld vind ik Brugge ook een beetje een 'dode' stad. Als 's avonds de Japanners weg zijn, is het er heeeel rustig 
Hou je van shoppen, gezellige eettentjes, lekkere restaurants en bourgondisch leven, dan moet je in Antwerpen zijn.
Als de Nederlanders er weg zijn
, is er nog leven genoeg 
Graaapje,
Gent is trouwens ook heel gezellig!

Hou je van shoppen, gezellige eettentjes, lekkere restaurants en bourgondisch leven, dan moet je in Antwerpen zijn.
Als de Nederlanders er weg zijn

Graaapje,
Gent is trouwens ook heel gezellig!
Brugge is best een mooie stad, maar eerlijk gezegd vind ik Gent stukken mooier.
Gent kan je best vergelijken met Brugge maar dan ruimer.
Gent kan je best vergelijken met Brugge maar dan ruimer.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re:
Ik trek even een heel oude thread naar boven.The Editor1 schreef:Ok wel opgelet voor de 'tourist traps', iets eten op de markt, zou ik dan ook afraden. En dat er na 20u niks te doen is, klopt niet helemaal. Er zijn heel wat leuke cafétjes, je moet gewoon iets langer zoeken.

Komende vrijdag gaan m'n vriend en ik twee dagen naar Brugge en we zoeken een leuk restaurant om 's avonds te eten en een cafétje om daarna wat biertjes te proeven. Niet te fancy, meer een eetcafé met goeie friet en schnitzel/saté en iets vegetarisch voor mij. Iemand een tip?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Brugge
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat is het bier (dank u), nu nog eten!
Brugge is zo mooi en heeft zoveel te bieden.
Voor wie er niet (meteen) naar toe kan is er altijd een film: 'In Bruges'.
Voor wie er niet (meteen) naar toe kan is er altijd een film: 'In Bruges'.
- newbie82
- Amerika-ontdekker
Brugge is zeker een hele mooie plaats. Een tip voor een erg schattig hotel.
hotel vredehof: http://www.vredehof.com/
is een oud roze kasteeltje en de kamers zijn niet super high-tech maar oude meubeltjes en dat kneuterige, vind het zelf iig helmaal geweldig. Ontbijt is ook erg leuk, in de serre en dan krijg je een kannetje thee of koffie, en een klein tafeltje met een ontbijtbuffetje
is wel aan te raden om dan met een auto te gaan aangezien het hotel buiten brugge ligt, is echt maar een paar km. Er is ook een bushalte nabij, dus dan kan je ook naar het centrum.
hotel vredehof: http://www.vredehof.com/
is een oud roze kasteeltje en de kamers zijn niet super high-tech maar oude meubeltjes en dat kneuterige, vind het zelf iig helmaal geweldig. Ontbijt is ook erg leuk, in de serre en dan krijg je een kannetje thee of koffie, en een klein tafeltje met een ontbijtbuffetje

is wel aan te raden om dan met een auto te gaan aangezien het hotel buiten brugge ligt, is echt maar een paar km. Er is ook een bushalte nabij, dus dan kan je ook naar het centrum.
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En er zit een Starbucks in het station 
Het is ook leuk om te wandelen langs het minnewater.

Het is ook leuk om te wandelen langs het minnewater.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Toen ik nog studeerde in brugge (aantal jaar geleden) gingen wij graag eten bij de Italiaan in Sint-AmandsstraatjePhoebeCaulfield schreef:Dat is het bier (dank u), nu nog eten!
verder was 't eekhoetje onze vaste stek tijdens de studiejaren: lekkere kleine schotels, lekkere broodjes, vriendelijke eigenaars: Eekhoutstraat 3
ook de Carillon in Amandstraat is lekker
veggie kan ik jammergenoeg niet zeggen, nog nooit met veggies op restaurant geweest in Brugge
-
- Amerika-ontdekker
Elk jaar proberen we hiernaar toe te gaan omdat we gek zijn van brocanten.
Niet eens om iets te kopen maar heerlijkte slenteren en kijken of je iets
ziet wat je nergens anders tegenkomt.
En de rest van Brugge ,,,,gewoon fantastisch,.
Ik heb onderstaande even gekopieert van een site over de zandfeesten.
De Zandfeesten zijn een jaarlijks evenement waarbij 't Zand en een deel van het Koning Albertpark in Brugge worden omgevormd tot één reusachtige rommel-, antiek- en brocantemarkt. In 2014 vinden de Zandfeesten plaats op 6/7/14 - 3/8/14-28/9/14 (ov)
De Brugse Zandfeesten staan voor de grootste antiek-, brocante- en rommelmarkt van Vlaanderen en gaan door van 6h 's morgens tot 18h 's avonds op het 't Zand, het Koning Albertparket en de Hauwerstraat. Wat is er mooier dan een heerlijk dagje langs een brocante en antieke rommelmarkt te slenteren in de wondermooie stad Brugge. Niets! Een echte aanrader dus!
Niet eens om iets te kopen maar heerlijkte slenteren en kijken of je iets
ziet wat je nergens anders tegenkomt.
En de rest van Brugge ,,,,gewoon fantastisch,.
Ik heb onderstaande even gekopieert van een site over de zandfeesten.
De Zandfeesten zijn een jaarlijks evenement waarbij 't Zand en een deel van het Koning Albertpark in Brugge worden omgevormd tot één reusachtige rommel-, antiek- en brocantemarkt. In 2014 vinden de Zandfeesten plaats op 6/7/14 - 3/8/14-28/9/14 (ov)
De Brugse Zandfeesten staan voor de grootste antiek-, brocante- en rommelmarkt van Vlaanderen en gaan door van 6h 's morgens tot 18h 's avonds op het 't Zand, het Koning Albertparket en de Hauwerstraat. Wat is er mooier dan een heerlijk dagje langs een brocante en antieke rommelmarkt te slenteren in de wondermooie stad Brugge. Niets! Een echte aanrader dus!