Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

keuze: Rocky Mountain NP of Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gabrie
Amerika-newbie

keuze: Rocky Mountain NP of Grand Canyon

Bericht door Gabrie »

Hallo,

Na veel zoeken en tips van jullie weten we het even niet meer.
Onze vraag...
Wat te doen... Rocky Mountain NP of Grand Canyon.
Graag zouden we jullie ervaringen lezen over deze gebieden, zodat wij een goede keuze kunnen maken.

Bedankt!

Groetjes Gabrie
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Moelijke vraag, het zijn twee heel verschillende parken en liggen vrij ver uit elkaar. Als het kan zou ik allebei doen.

Grand Canyon: niet te fotograferen moet je gezien hebben. Als je de canyon in wilt moet je goeie conditie hebben en genoeg tijd want naar beneden en er weer uit op een dag is vrijwel niet te doen. Als je in de Canyon wilt overnachten moet je dat ruim van te voren bespreken.

Rocky Mountain NP: groot park veel wild en erg veel mogelijkheiden tot wandelen. Het landschap hier is meer te vergelijken met de alpen. Dus niet het rode woestijn landschap zoals de Grand Canyon, maar meer groen, bossen en weides tot en met tundra op de hogere gelegen gebieden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Gabrie,

Heb je de verschillende reisverslagen van de forumleden al gelezen dan kan je voor jezelf misschien een beeld vormen van de beide parken, afhankelijk van de duur van je vakantie zijn ze beide te doen.
Wij hebben in 2003 o.a. beide parken gedaan Grand Canyon alleen de North Rim omdat we de zuid kant al 2 X gezien hadden.
Gr. Rob
jta
Amerika-expert

grand canyon

Bericht door jta »

als het echt niet lukt om van rocky mountains via bijvoorbeeld mesa verde en monument valley - wat stuk voor stuk hoogtepunten van de reis zouden zijn - tot aan de grand canyon te geraken zou ik voor de grand canyon kiezen en volgende maal het erg mooie rocky mountains aandoen. grand canyon is uniek en indrukwekkend al zijn de wandelmogelijkheden (indien je niet de volledige afdaling doet) er wel beperkter dan in de bergen.
jacques
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

hoi,

mooi gezegd Loek, inderdaad de Grand Canyon moet je gezien hebben, je kunt je er geen voorstelling van maken via foto's.
Toen wij vorig jaar boven bij de Canyon aankwamen was zelfs onze dochter van 7 jaar sprakeloos terwijl ze normaal bijna 24 uur praat (zelfs in haar slaap) :lol:

Maar wat je ook gaat bezichtigen, neem er ruimschoots de tijd voor!!! :wink:

groetjes Anice
Gabrie
Amerika-newbie

Bericht door Gabrie »

Bedankt voor jullie reacties.
hebben inderdaad wat reisverlsagen doorgespit. ALTIJD leuk om te lezen. Krijgen we er nog meer zin in!!!! :D

Maar of we in korte tijdsbestek beide NP's gaan redden, dat denken we niet.
We hebben maximaal 9 dagen voor onze rondreis.
We moeten in ieder geval aan het einde in Albuquerque eindigen.
Maar Rocky Mountain, Grand Canyon en Albuquerque in 9 dagen en dan ook nog genieten van al het moois....
Zou dat te doen zijn??????

Gr. Gabrie
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Maar Rocky Mountain, Grand Canyon en Albuquerque in 9 dagen en dan ook nog genieten van al het moois....
Zou dat te doen zijn??????
Eens even kijken:
Dag 1: Vanaf Denver vliegveld rij je (als je niet te moe bent van de vlucht) in anderhalf uur naar Estes Park aan de rand van RMNP en neemt daar een hotel (Stanley hotel is wel leuk).
Dag 2: De volgende dag rij je het park in, gaat naar Bear Lake en doet daar een wandeling van een uurtje of twee, rijdt verder via Trail Ridge Road naar de Alpine Visitor's Center en vervolgens naar Granby. Goeie plek om te overnachten.
Dag 3: Van Granby via I-70 naar Moab
Dag 4: Vanaf Moab via Page (Lake Powel) naar de Northrim van de Grand Canyon. Even het uitzicht op je in laten werken, terug overnachten in Page. Het Lake Powell Resort mooi gelegen aan het meer is een goeie overnachtings plek.
Dag 5: Vanaf Page naar de Southrim van de Grand Canyon. Daar een klein stukje naar beneden lopen. Vervolgens naar Flagstaff en daar overnachten.
Dag 6: Van Flagstaff naar Albuquergue, daar rondkijken en overnachten
Dag 7: Via Santa Fe en Taos weer richting Denver. Ik zou in Taos overnachten in de Taos Inn, leuke herberg.
Dag 8: Terug naar Colorado via I-25, even een detour maken naar het Great Sand Dunes national monument, Manitou Springs, Garden of the Gods. Overnachten in Colorado Springs
Dag 9: Terug naar Denver

Het is te doen, maar je rijdt ook wel veel.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Gabrie,

Met zo'n kort tijdsbestek zou ik voor de Grand Canyon gaan zodat je het park redelijk op het gemak kan bekijken.
Het is zonde om beide parken te doen en niet verder te komen dan wat foto's maken vanaf de viewpoints.
Onze ervaring is dat je voor zowel de Grand Canyon als Rocky Mountains minimaal 2 en nog liever 3 dagen per park moet uittrekken.
Alleen de japaners doen de USA in een week en zien thuis pas aan de hand van de foto's waar ze allemaal geweest zijn.
Neem de tijd en ga een keer terug, verslavend is het zo wie zo :toocool:
Gr.
Rob
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Niet alleen Japanners doen dat. Amerikanen zelf zien ook het meeste slechts vanachter het raam van hun auto. Zonde gewoon. Ik zelf woon niet zover van Rocky Mountain NP af, en heb er in totaal volgens mij al maanden doorgebracht :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als ik sommige reisschema's zie gaan veel Nederlanders al aardig de kant van de Japanners op. :lol:
Ik weet wat je bedoelt, Loek, wij wonen bij twee Nationale Parken en ik ben er ook te vinden zodra het even lukt. Als ik bij Rocky Mountain NP zou wonen zou ik het ook wel weten!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Tja, de laatste tijd ligt er teveel sneeuw, dus sommige plaatsen zijn niet goed bereikbaar. Maar van het voorjaar vind je me weer daar. Hoe is het met de sneeuw bij jullie?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

We hebben net weer een laagje van 5cm gekregen. Het gaat er dit jaar heel netjes aan toe: 10cm eerst en toen dat bijna weg was nog eens 10cm en nu dus de 5cm. Heel anders dan de enorme sneeuwstormen andere jaren. En het schijnt dit weekend lekker warm te worden 8) .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Loek,

Wat een bofkont ben je dat je bij de Rockys woont.
Helaas kennen wij het alleen van de foto en filmmateriaal :cry: , maar.......wij vertrekken 30 april naar Denver en gaan het dan met eigen ogen aanschouwen. :lol:
Hopelijk zien wij ook nog wat sneeuw.
Gaan er wel van uit omdat er vele route's en hotels pas half mei openen gaan.
Is het er dan ook nog koud qua temperatuur??

groetjes Anice
Snulk
Amerika-newbie

Bericht door Snulk »

Ik ben net terug van de Grand Canyon. Ik heb een helikoptervlucht over het westelijk deel gemaakt. Dit is zo ongelooflijk mooi! Je stijgt op boven een naaldbos en in de verte zie je langzaam de ran opdoemen. Dan zweef je ruim een half uur boven de canyon met klassieke muziek in je koptelefoon. Een weergaloze ervaring. Nu de dollar zo gunstig staat is het best te betalen: 135 dollar. Doen!!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

anice van den Boer schreef:Hoi Loek,

Wat een bofkont ben je dat je bij de Rockys woont.
Helaas kennen wij het alleen van de foto en filmmateriaal :cry: , maar.......wij vertrekken 30 april naar Denver en gaan het dan met eigen ogen aanschouwen. :lol:
Hopelijk zien wij ook nog wat sneeuw.
Gaan er wel van uit omdat er vele route's en hotels pas half mei openen gaan.
Is het er dan ook nog koud qua temperatuur??

groetjes Anice
Eind April begint het hier alweer lekker op te warmen. In de bergen is het iets frisser, daar wordt waarschijnlijk nog geskied, alhowel het dan al iets minder aan het worden is. Eind Mei houden wij altijd aan als de laatste periode van nachtvorst en kunnen we weer nieuwe plantjes in de tuin zettten. :D
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik zou naar de Grand Canyon gaan, het is 1 van de natuurlijke wereldwonderen. Rocky Mountain is heel erg mooi (we gaan dit jaar ook weer) maar de Grand Canyon is iets imposants en onvergelijkbaar met wat voor natuurgebied dan ook.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mee eens. Grand Canyon is iets wat je gezien MOET hebben!

:!: :!: :!:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Gabrie,
ik ben nog niet in Rocky Mountains geweest maar wel in de Grand Canyon en die had ik voor geen goud willen missen.
Wij waren er zeer van onder de indruk.

Groetjes Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer