Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Broek ophijsen of anders straf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Broek ophijsen of anders straf

Bericht door jerbia »

hekkie schreef: Hoe anders is het in Nederland. Vrijdag was ik op een tienerverjaardag en de jarige kreeg een onderbroek van het merk Björn Borg. De bedoeling is dat de bovenrand van deze onderbroek boven de jeans uitsteekt, zodat het merk zichtbaar is.
Dat klopt. Bij Michelle in de klas zie je niets anders dan Björn Borg ondergoed dat boven de jeans uitkomt. Het merk is trouwens zowiezo heel erg hot.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Een wet op het verbieden van afgezakte broeken is een mooi voorbeeld van hoe de overheid graag met haar vette vingers in jouw persoonlijk leven roert.

Het ziet er inderdaad niet uit maar het lijkt me primair iets voor de ouders. Volgens mij heeft Atlanta wel grotere probemen waar meneer Martin zich tegenaan zou moeten bemoeien.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Annie schreef:
Dento schreef:
Helemaal mee eens... persoonlijk zie ik niet echt in wat de toegevoegde (sexy?) meerwaarde is om je ondergoed te laten zien...

Ze moeten toch op een of andere manier hun mooie ondergoed laten zien. :lol:
Inderdaad, het heeft een hoop geld gekost!! Bij mijn zoon steekt de rand van zijn ondergoed ( meestal inderdaad Bjorn Borg en Muchomassimo) ook altijd boven zijn spijkerbroek uit (gelukkig niet zijn bilnaad) Ik maak me er niet zo druk om, het is maar ondergoed.
In de 70-er jaren droegen veel mannen een hoge, hele strakke soulbroek. Dat was ook niet altijd een appetijtelijk gezicht. Of mannen in tuinbroeken brrrr...

Marjon
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bjorn Borg zie je inderdaad heel veel. Joyce wilde dat ondergoed ook hebben maar het was bijna nergens te krijgen hier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel mooi vind, zowel voor jongens als voor meisjes.
Maar inderdaad erg duur € 20 per onderbroek. Maar ze blijven wel heel mooi in de was.

Marjon
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

hekkie schreef: Hoe anders is het in Nederland. Vrijdag was ik op een tienerverjaardag en de jarige kreeg een onderbroek van het merk Björn Borg. De bedoeling is dat de bovenrand van deze onderbroek boven de jeans uitsteekt, zodat het merk zichtbaar is.

Ik heb even gegoogeld en vond het volgende artikel met foto over dit onderwerp:

Afbeelding
Hier heb ik geen problemen mee .. een rand van een short of wat voor ondergoed dan ook wat je ziet .. Het gaat mij er meer om hoe veel je van je lichaam laat zien, hoe laag een broek hangt. Het hangt soms zo laag, niet eens op de heupen, maar net boven het schaambot .. en dan overdrijf ik niet ... Je ziet dan niet de bovenkant, maar de onderkant van het ondergoed :roll:

Ik vind overigens een mooie hiphugger wel mooi! ;)
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het er meestal niet uitzien, maar goed, dat is een kwestie van smaak, toch? Er zijn wel meer dingen die ik niet mooi vind, als we dat allemaal moesten verbieden zou de hele wereld er hetzelfde uitzien..... Niet handig.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Toen ik Atlanta bezocht(2005) was daar bij een mall een bord met een hele waslijst aan kledingvoorschriften, inclusief kleuren.
Ik heb nog onthouden dat je je petje niet achterstevoren op mocht zetten.

I toke my business elsewhere
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

Trekt iemand zich eigenlijk iets aan van die rare wetten? Ik bedoel, wie gaat nu controleren of een man en een vrouw aan het flikflooien zijn in de ruimte tussen twee bedden?

...

Nee, niet Wim Helsen.

Afbeelding
Recept!
Afbeelding
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Fabienne en Yannick hebben ook allebei de Bjorn Borg onderbroeken (belachelijk duur!!, maar zelf aan meebetaald). Ik vind het wel een mooi gezicht, die onderbroeken zijn namelijk redelijk hoog. Mooier als die hele lage spijkerbroeken met al die tattoos erboven op bil of rug!!!

En verder maak ik me er niet druk om. Het zijn maar trends die ook weer zo over zijn.....
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

Als het aan mij ligt, dan worden lampkappen helemaal in deze winter.

Afbeelding
Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

is dit verbod niet meer bedoeld voor van die rappers die de godganse dag hun broek op lopen te hijsen omdat die op hun knieen hangt en ze in feite dus in hun ondergoed lopen?
Dat vind ik toch wel zo'n belachelijk gezicht ....
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Belachelijk gezicht, ja.
Verbieden, nee.

Als iemand graag voor gek loopt mag dat toch?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Op de Highschool van mijn dochter mogen de broeken niet meer zo gedragen worden. De Dean meldde aan de kids....hij heeft rollen ductape liggen en plakt het wel op de juiste hoogte vast.... :wink:
Ook meiden mogen bepaalde lage broeken niet dragen, geen bloot middenrif en spagetti bandjes. Ben wel blij met dit kleding gebod op school, af en toe zie je ze hier lopen......
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

het grappige is dat de meeste van jullie reageren op vrouwelijke offenders. dit verbod is echt niet gericht op vrouwen die een string laten zien. misschien ligt het aan de streek waar ik woon, maar ik heb in seattle nog nooit een string boven een broek zien uitsteken (en geloof me, ik kijk vaak genoeg naar vrouwelijke achtersten). volgens mij is dit meer een europees/nederlands ding.

de wet/het verbod is volgens mij gericht op de "hip hop" jongeren. ik begon met zwarte, maar realiseerde me bijtijds dat dit allang niet meer een "zwart" ding is. maar in Atlanta zal dit wel een groot deel van de offenders zijn. en het is een belachelijke wet die ze al eerder in andere gebieden hebben geprobeerd en het is niet gelukt. ik ben benieuwd wat er van komt want er zijn wel degelijk bepaalde zedelijkheidswetten in omloop en het zou best onder zoiets kunnen worden gerangschikt, hoewel er geen bloot bij betrokken is.

anyway, ik vind het een vreselijk gezicht en snap niet hoe ze het bij mekaar houden. soms zie je ze rennen en dan moeten ze die broek als een idioot vasthouden anders vallen ze zo omver. stom gezicht, maar ja, het is in, he?
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

wiepster schreef:Op de Highschool van mijn dochter mogen de broeken niet meer zo gedragen worden. De Dean meldde aan de kids....hij heeft rollen ductape liggen en plakt het wel op de juiste hoogte vast.... :wink:
Ook meiden mogen bepaalde lage broeken niet dragen, geen bloot middenrif en spagetti bandjes. Ben wel blij met dit kleding gebod op school, af en toe zie je ze hier lopen......
ik denk dat in de meer zomerse streken zoals waar jij woont de meiden idd wat bloter zullen zijn. maar volgens mij is dat meer in te kleine topjes dan lage broeken.
SEEING IS BELIEVING
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bij ons hier in Portland en omgeving hebben we ook dress codes op scholen. Wat de regering blijkbaar niet kan doen, kunnen scholen wel. Ik herinner me uit de tijd dat we in CA woonden dat er iemand was die tegen de school en proces had aangespannen wegens het niet mogen uit van 'vrijheid van mening' helaas voor de tiener was dit process een verloren zaak.

Er zijn vorig schooljaar testen gedaan met school uniformen die zijn zo geslaagd uitgepak dat nu een groot deel van de scholen erop over gaat. Blijkbaar gingen grades omhoog en prestreerden kinderen beter als er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen hoe ze gekleed gaan.

Maar ook hier geen strings boven uit de spijkerbroek. So wie so zijn strings hier niet populair, boyshorts en gewone slips is toch wat het meest in de winkel ligt voor dames.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik ken het verschijnsel van afhangende broeken. :o
Mijn zoon was een jaar of 5 geleden ook een "skater", veel te grote broeken die onder je billen moest hangen (boxershort erboven, geen merk, gewoon een Hemaatje), dan ook nog een veeeeeeeeeel te grote sweater met capuchon uiteraard.
Het was allemaal geen gezicht, nadat ik 20 keer had gezegd: jongen hijs je broek eens op heb ik het maar opgegeven en dacht, het gaat wel weer over. En het ging over, daarna hebben we nog een tijd in een hele strakke spijkerbroek, strak t-shirt en kistjes gelopen en dat is ook weer over gegaan.
Ik denk dat als ze een jaar of 15/16 zijn ze gewoon bij één of andere subcultuur willen horen. Van mezelf weet ik ook dat hoe meer er over gezegd wordt hoe erger het werd.

Schooluniformen lijken me trouwens een uitstekend idee, je ziet vaak dat pubers elkaar de ogen uitsteken met dure merkkleding en dat andere, waarvan de ouders maar net het schoolgeld kunnen betalen hierdoor erg gepest worden, helaas.

Wij hebben vorig jaar op school als 1 april grap een paar klassen folders mee naar huis gegeven en dan moesten ze uitzoeken wat ze het mooiste uniform vonden want dat wilden we gaan invoeren om het pesten tegen te gaan. Het zou over 2 maanden ingaan en de brief werd dus op 1 februari meegegeven. :lol:
Wow we hebben nog nooit zoveel boze telefoontjes van ouders gehad. Was dus zeer geslaagd.

Wat hier in de buurt wel op school verboden is zijn kleren met een Lonsdale opschrift en iedereen wordt dus gelijk naar huis gestuurd die het wel aanheeft, zelf vind ik dit belachelijk want (ook weer via mijn zoon) heb ik een hele lijst met andere merken en accesoires die iets betekenen in de trant van Lonsdale.

Dus kort samengevat :lol: Ik ga voor schooluniformen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Hier in Rotterdam zie ik soms jongens met skatebroeken waarvan het kruis zó laag hangt, dat ze slechts met moeite de tram of bus in kunnen klimmen. Totaal belachelijk....

Ik vind bloot niet mooi, wil niet naar navels, bilnaden, trillende billen (strings !), wiebelende borsten etc. hoeven kijken, maar om daarom blote kleding te verbieden, dat gaat me te ver. Scholen en werkgevers mogen wat mij betreft best aangeven wat wel/niet gewenst is, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

6foot6 schreef: een hele waslijst aan kledingvoorschriften, inclusief kleuren.
Ik heb nog onthouden dat je je petje niet achterstevoren op mocht zetten.
Zo heb ik laatst in Shreveport ook zoiets meegemaakt, op de Boardwalk hangt ook een waslijst met kleding voorschriften, en daar word je dus wel op aangesproken! Zo stond ik te praten met een collega amateur fotograaf die, voor het makkelijk fotograferen zijn petje achterstevoren op had en man, geeft die het een en ander naar zijn hoofd gekregen!! Kwam die dame naar hem toegevlogen en begon ze daar een preek af te steken van jewelste :x van "wij kunnen dit niet tolereren" en zijde gij zot en nog van die toestanden, uitleg van de man dat hij juist maar de pet gedraaid had voor het nemen van de foto kon haar ook niet tot bedaren brengen :?

En ik stond erbij en ik keek ernaar :lol:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

coukie schreef: Zo stond ik te praten met een collega amateur fotograaf die, voor het makkelijk fotograferen zijn petje achterstevoren op had
Is daar een speciale reden voor waarom dat niet mag, het lijkt me juist ideaal, kan je nek niet verbranden :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer