Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadtrip?
Roadtrip?
Hallo,
Ik ben op dit forum gekomen via google, en hoop hier veel info vandaan te kunnen halen.
voorsteltopic: ( http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 561#170561 )
Ik ben samen met wat vrienden op het idee gekomenom volgend jaar zomer een roadtrip door de USA te gaan maken. Nu is dit voor ons allen nog helemaal nieuw natuurlijk, aangezien we dat nog niet eerder g edaan hebben.
Enkele vragen die ons tochw el als eerst te binnen schoten:
- wat zijn de MUST see plekken, rekening houdend met het feit dat we 20/21/22/23 jaar zijn.
- Camper/auto?
- zijn we oud genoeg om daat fatsoenlijk overweg te kunnen? of is zo'n idee eigenlijk ietwat te hoog gegrepen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit idee, en eventuele tips zijn altijd welkom.
MVG,Lars
Ik ben op dit forum gekomen via google, en hoop hier veel info vandaan te kunnen halen.
voorsteltopic: ( http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 561#170561 )
Ik ben samen met wat vrienden op het idee gekomenom volgend jaar zomer een roadtrip door de USA te gaan maken. Nu is dit voor ons allen nog helemaal nieuw natuurlijk, aangezien we dat nog niet eerder g edaan hebben.
Enkele vragen die ons tochw el als eerst te binnen schoten:
- wat zijn de MUST see plekken, rekening houdend met het feit dat we 20/21/22/23 jaar zijn.
- Camper/auto?
- zijn we oud genoeg om daat fatsoenlijk overweg te kunnen? of is zo'n idee eigenlijk ietwat te hoog gegrepen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit idee, en eventuele tips zijn altijd welkom.
MVG,Lars
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Autohuur onder de 25 brengt extra kosten met zich mee. Dit kun je wel al in Nederland afkopen door een Underage pakket te boeken maar duurder wordt het wel.
Waarom wil je Roadtrip? Ik denk persoonlijk dat je je beter kunt richten op een bepaald gebied. De meeste mensen beginnen hun kennismaking met de USA in de Westkust (San Francisco, Los Angeles, Las Vegas). Ligt er ook maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat - natuur, steden, pretparken?
Met een Roadtrip van Coast to Coast zie je vooral veel Road en weinig Trip. Als je dat leuk lijkt dan moet je het vooral doen maar je kan in 3 weken Westkust ook heel veel zien.
Waarom wil je Roadtrip? Ik denk persoonlijk dat je je beter kunt richten op een bepaald gebied. De meeste mensen beginnen hun kennismaking met de USA in de Westkust (San Francisco, Los Angeles, Las Vegas). Ligt er ook maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat - natuur, steden, pretparken?
Met een Roadtrip van Coast to Coast zie je vooral veel Road en weinig Trip. Als je dat leuk lijkt dan moet je het vooral doen maar je kan in 3 weken Westkust ook heel veel zien.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Goed idee, een road trip. Perfecte manier om snel een veel verschillende staten te bezoeken en de verschillen in cultuur, mensen en natuur te ervaren. Een roadtrip is prachtig in de USA, maar als je ergens naar toe wilt is een roadtrip niet de beste manier. Een road trip moet je slechts doen als je van het onderweg zijn / reizen houdt.
Ik zou de MUST SEE dingen niet speciaal gaan opzoeken, jullie zijn nog jong en die MUST SEE dingen komen wel een andere keer.
Besef trouwens wel dat zonder een credit kaart in de USA een auto huren bij de bekende verhuurders vrijwel onmogelijk zal zijn. Ook zijn er vaak eisen/kosten als je te kort je rijbewij hebt en, zoals reeds gezegt, je te jong bent.
Maar als jullie avontuurlijk zijn ingestelt zou ik een auto kopen. Da's al een avontuur op zich
En natuurlijk zijn jullie oud genoeg. Je bent toch meerder jarig en hebben neem ik aan een dosis gezond verstand en nuchterheid ?!
Hoe lang gaan jullie trouwens ?
Ik zou de MUST SEE dingen niet speciaal gaan opzoeken, jullie zijn nog jong en die MUST SEE dingen komen wel een andere keer.
Besef trouwens wel dat zonder een credit kaart in de USA een auto huren bij de bekende verhuurders vrijwel onmogelijk zal zijn. Ook zijn er vaak eisen/kosten als je te kort je rijbewij hebt en, zoals reeds gezegt, je te jong bent.
Maar als jullie avontuurlijk zijn ingestelt zou ik een auto kopen. Da's al een avontuur op zich

En natuurlijk zijn jullie oud genoeg. Je bent toch meerder jarig en hebben neem ik aan een dosis gezond verstand en nuchterheid ?!
Hoe lang gaan jullie trouwens ?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor te kort je rijbewijs bestaan bij de grote verhuurders zoals Alamo/Dollar etc geen regels. Er staat alleen dat je een GELDIG rijbewijs moet hebben (heb dit een keer nagevraagd per email aan Alamo).Bramster schreef:Ook zijn er vaak eisen/kosten als je te kort je rijbewijs hebt
Ik meen te herinneren dat als je onder de 25? bent en je minder dan 3 jaar je rijbewijs hebt de verzekering dan een stuk duurder is. Maar die info stamt al van een paar jaat geleden, dat zou dus best veranderd kunnen zijn.Njit schreef:Voor te kort je rijbewijs bestaan bij de grote verhuurders zoals Alamo/Dollar etc geen regels. Er staat alleen dat je een GELDIG rijbewijs moet hebben (heb dit een keer nagevraagd per email aan Alamo).Bramster schreef:Ook zijn er vaak eisen/kosten als je te kort je rijbewijs hebt
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Klopt, de camperverhuurders hanteren meestal 21 jaar als leeftijdsgrens.
Trouwens, ik weet eigenlijk waarom Martijn ervan uitgaat dat de Lars het heeft over een coast-to-coasttrip. Er staat toch alleen een 'roadtrip', dat kan toch elke reis met de auto/camper zijn.
Als je voor het eerst gaat zou ik inderdaad kiezen voor de westkust. Je vindt hier op het forum allerlei routes in dit gebied terug, vaak heel goed doordacht met een prachtige afwisseling tussen natuur en stede.
Een camper lijkt me met vier jonge kerels gaaf hoor! Keigezellig, zo met z'n allen in dat ding, beetje zelf aanklooien met eten, regelmatig wel lekker uit eten gaan, op campings een keer barbequen, lekker buiten zitten 's avonds. Toppie!
Trouwens, ik weet eigenlijk waarom Martijn ervan uitgaat dat de Lars het heeft over een coast-to-coasttrip. Er staat toch alleen een 'roadtrip', dat kan toch elke reis met de auto/camper zijn.
Als je voor het eerst gaat zou ik inderdaad kiezen voor de westkust. Je vindt hier op het forum allerlei routes in dit gebied terug, vaak heel goed doordacht met een prachtige afwisseling tussen natuur en stede.
Een camper lijkt me met vier jonge kerels gaaf hoor! Keigezellig, zo met z'n allen in dat ding, beetje zelf aanklooien met eten, regelmatig wel lekker uit eten gaan, op campings een keer barbequen, lekker buiten zitten 's avonds. Toppie!
Van Coast to Coast was eigenlijk niet onze bedoeling, we vinden reizen absoluut niet erg, maar het lijkt ons dan wel weer heel leuk om inderdaad met een camper rond te trekken, om toch ook vooral wat van het land te zien. We weten nog niet hoe lang we willen gaan, dat zal (denk ik) ook wle ene beetje liggen aan de te rijden route?
En @ Bramster: Met Must see bedoelde ik niet echt algemene dingen die iedereen persee moet/wil zien.. maar meer plekken/plaatsen waar je toch wel even en bezoekje aan moet brengen als je er toch bent! Doel is natuurlijk wel om mooie ''niet te vergeten'' plekken te zien.
Dit kwam ik gister op internet tegen, zo'n route lijkt me best cool. alhoewel het voor mij moeilijk inschatten is hoeveel Kilometer dit ongeveer zal zijn.

( http://roadtrip2007.punt.nl/upload/body/Route.JPG )
Lars.
PS. zo'n camper huren heb ik echt alveel verschilende informatie gehoord/gelezen.. denkt och wel dat het erg belangrijk is om dit zeker te weten.. Wat is ene goede manier om achter de geldige regels te komen? (betaling/leeftijd/rbw/enz.)
En @ Bramster: Met Must see bedoelde ik niet echt algemene dingen die iedereen persee moet/wil zien.. maar meer plekken/plaatsen waar je toch wel even en bezoekje aan moet brengen als je er toch bent! Doel is natuurlijk wel om mooie ''niet te vergeten'' plekken te zien.
Dit kwam ik gister op internet tegen, zo'n route lijkt me best cool. alhoewel het voor mij moeilijk inschatten is hoeveel Kilometer dit ongeveer zal zijn.
Lars.
PS. zo'n camper huren heb ik echt alveel verschilende informatie gehoord/gelezen.. denkt och wel dat het erg belangrijk is om dit zeker te weten.. Wat is ene goede manier om achter de geldige regels te komen? (betaling/leeftijd/rbw/enz.)
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij mist hier het woordje 'niet'nieuwenoord schreef:Trouwens, ik weet eigenlijk waarom Martijn ervan uitgaat dat de Lars het heeft over een coast-to-coasttrip. Er staat toch alleen een 'roadtrip', dat kan toch elke reis met de auto/camper zijn.
Roadtrip wordt vaak gebruikt bij het rijden van lange afstanden, zoals van kust naar kust. Was ook maar een voorbeeld

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op http://maps.google.nl kun je een route plannen door steeds tussenstops toe te voegen. Dan heb je een idee hoe lang je route rijden is.Lars. schreef:Dit kwam ik gister op internet tegen, zo'n route lijkt me best cool. alhoewel het voor mij moeilijk inschatten is hoeveel Kilometer dit ongeveer zal zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel camperinformatie staat in het topic wat Rob hier ooit over begon.
Voor heel veel routes met afstanden erbij kan je hier kijken.
Voor heel veel routes met afstanden erbij kan je hier kijken.
Ik zie niks ? Ook niet als ik doorklikLars. schreef: Dit kwam ik gister op internet tegen, zo'n route lijkt me best cool. alhoewel het voor mij moeilijk inschatten is hoeveel Kilometer dit ongeveer zal zijn.

In de oostkust kun je bijvoorbeeld een rondje NY/Watervallen/Toronto/Montreal/Boston/NY doen, dan zie je echt veel qua steden. Is het onderweg heel mooi rijden, avontuurlijk. Je ziet genoeg "Must see's" (watervallen/Freedom trail in boston/NY natuurlijk etc etc)
En in het westen heb je het rondje Las Vegas/LA/SF en de nationale parken die je kunt toevoegen, of een betreffende stad in de buurt die heel interessant lijkt.
verder is natuurlijk een deel van route 66 rijden heel uitdagend. Zo kun je wel doorgaan. Eigenlijk is er teveel om te zien, maar ik zou echt voor een camper gaan...
*op mijn 22e met mijn vader in een camper rond gegaan(dus jullie leeftijd is goed te doen). Erg goed te doen, afwisselen qua rijden. Ik had mijn rijbewijs echt nog niet lang. Gewoon doen, en het is vakantie, dus geen haast. En die campers rijden echt super hoor..
En in het westen heb je het rondje Las Vegas/LA/SF en de nationale parken die je kunt toevoegen, of een betreffende stad in de buurt die heel interessant lijkt.
verder is natuurlijk een deel van route 66 rijden heel uitdagend. Zo kun je wel doorgaan. Eigenlijk is er teveel om te zien, maar ik zou echt voor een camper gaan...
*op mijn 22e met mijn vader in een camper rond gegaan(dus jullie leeftijd is goed te doen). Erg goed te doen, afwisselen qua rijden. Ik had mijn rijbewijs echt nog niet lang. Gewoon doen, en het is vakantie, dus geen haast. En die campers rijden echt super hoor..
Laatst gewijzigd door Lanni op 30 aug 2007, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Camperhuur vanaf 21 jaar.Lars. schreef:Een Camper was ook ons eerste idee moet ik zeggen, maar het ging ons er even om of het uberhaubt wel een mogelijkheid was om met 5 gasten onder de 25 daar heen te gaan en een camper te huren/kopen.
We zijn er eigenlijk nog niet precies uit met hoeveel we gaan, ik denk 4 of 5 man. misschien 6.
Als je een C-31 huurt kan je daar goed met zes man in slapen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties