Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Toegangspas nationale parken
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Op de site van de NPS staat ook heel duidelijk dat de passen niet overdraagbaar zijn. Een tweede handtekening is bedoeld voor partners die bijvoorbeeld beiden met een motor het park willen betreden, er staat duidelijk op de site dat dan de pas beide handtekeningen moet bevatten en dat beiden zich moeten legitimeren. Of voor wanneer je echtgeno(ot)t(e) zonder jou het park in zou willen.
Ik ben het ook aan het zoeken, maar kan het niet vinden. Ik ga a.s. zaterdag die kant op, dus zal er zelf achterkomen. Als dit niet mag, dan ga ik de kaart retour sturen naar de eigenaar. Ik sta daar liever niet met dit probleem.nieuwenoord schreef:Op de site van de NPS staat ook heel duidelijk dat de passen niet overdraagbaar zijn. Een tweede handtekening is bedoeld voor partners die bijvoorbeeld beiden met een motor het park willen betreden, er staat duidelijk op de site dat dan de pas beide handtekeningen moet bevatten en dat beiden zich moeten legitimeren. Of voor wanneer je echtgeno(ot)t(e) zonder jou het park in zou willen.
Heb het inmiddels gevonden:
My spouse and I are each riding our own motorcycle or scooter; will one Annual Pass cover both our entries?
At sites with per vehicle entrance fees the Annual Pass will cover entrance for the pass holder/s on two motorcycles. Both signatures must be on the Pass and identification must be presented.
Dit is niet wat ik gehoord had, ga dus gewoon een pas aanschaffen. Deze gaat retour naar de orginele eigenaar. Alle berichten ingetrokken!!
Nu maar de koffers verder pakken

Laatst gewijzigd door rvdboomen op 28 aug 2007, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Klasse! Een fijne reis gewenst en geniet maar lekker van al het natuurschoon in de Nationale Parken......rvdboomen schreef:Dit is niet wat ik gehoord had, ga dus gewoon een pas aanschaffen. Deze gaat retour naar de orginele eigenaar. Alle berichten ingetrokken!!
Nu maar de koffers verder pakken

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ach ja, de prijs van de pass. Toen wij de eerste keer gingen was hij nog $ 25,--. Als er iets is wat ik altijd graag betaal is het die pass wel, al kost hij $ 200,-- en dat gesjoemel met marktplaats vind ik genant om geen sterkere uitdrukking te gebruiken. Kneuterigheid ten top. Ons bent zunig of zoiets.
Gatverderrie.
Yeehaw
Gatverderrie.
Yeehaw
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bureau of Land Managementaspers schreef:Welke parken vallen er nu dan nog meer onder (BLM)?
Red Rock Canyon NCA bij Las Vegas NV
Kasha-Katuwe Tent Rock NM bij Santa Fe NM
Calf Creek Falls Park bij Escalante UT
zijn een paar parken die er ondervallen.
Ook Grand Staircase-Escalante NM en Vermilion Cliffs NM vallen onder de BLM.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid: BLM is een andere organisatie dan de NPS (National Park Service).
Met de National Park Pass kun je de parken van de BLM niet ook gratis bezoeken, voorzover je daar toegang moet betalen.
Met de National Park Pass kun je de parken van de BLM niet ook gratis bezoeken, voorzover je daar toegang moet betalen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Na de heftige discussie van gisteren heb ik contact gezocht met de orginele eigenaar van de pas en mag ik deze terugsturen.
Nu heb ik ook nog gezocht naar de regels zoals die gelden maar vind die toch niet helemaal duidelijk.
Er staat:
What about gift passes?
Passes purchased as gifts will be punched at time of sale and will be valid for 12 months from time of sale.
The second signature line on the Annual Pass indicates "Second Pass holder". Who can sign the pass?
The second line can be signed by a spouse, roommate, friend, traveling companion, adult child, sibling, etc. The relationship of the two signers does not matter.
Bovenstaande regels geven aan dat iedereen de tweede handtekening mag zetten, maar er staat in de regels niet waarvoor je die tweede handtekening mag gebruiken. Er staat alleen dat een tweede motorrijder daarvan gebruik kan maken. Mag die motorrijder bijvoorbeeld een week later dan ook met zijn familie in de auto het park in?
Ben benieuwd hoe het nu zit, wij gaan gewoon voor de nieuwe pas, just to be sure, maar ik wil het wel graag weten. Wie kan hier iets meer over zeggen?
Nu heb ik ook nog gezocht naar de regels zoals die gelden maar vind die toch niet helemaal duidelijk.
Er staat:
What about gift passes?
Passes purchased as gifts will be punched at time of sale and will be valid for 12 months from time of sale.
The second signature line on the Annual Pass indicates "Second Pass holder". Who can sign the pass?
The second line can be signed by a spouse, roommate, friend, traveling companion, adult child, sibling, etc. The relationship of the two signers does not matter.
Bovenstaande regels geven aan dat iedereen de tweede handtekening mag zetten, maar er staat in de regels niet waarvoor je die tweede handtekening mag gebruiken. Er staat alleen dat een tweede motorrijder daarvan gebruik kan maken. Mag die motorrijder bijvoorbeeld een week later dan ook met zijn familie in de auto het park in?
Ben benieuwd hoe het nu zit, wij gaan gewoon voor de nieuwe pas, just to be sure, maar ik wil het wel graag weten. Wie kan hier iets meer over zeggen?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit vind ik zeker interessante informatie en je maakt mij nu ook wel heel nieuwsgierig hoe het in werkelijkheid zit. Bij mijn eerstvolgende bezoek aan Amerika ga ik het zeker in een Visitorcenter aan een ranger vragen. Zoals het hier staat geldt de 2e handtekening dus niet alleen voor een echtgenoot, maar kan een willekeurige reisgenoot net zo goed.rvdboomen schreef: The second signature line on the Annual Pass indicates "Second Pass holder". Who can sign the pass?
De vraag is dus eigenlijk of je met een pas die op naam staat van iemand anders maar waar jouw handtekening ook op staat, ook zelf (alleen) toegang hebt tot het Nationale Park. Ben je in gezelschap (in 1 auto bijv.) van de 1e ondertekenaar is dit niet aan de orde.
Nu ik er over nadenk, is een naam eigen ook niet van belang. In het verleden stond nooit onze naam op deze pas en wordt er dus alleen op handtekeningen gecontroleerd.
Volgens mij geef ik nu zelf het antwoord al.......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik gaf bij de ingang van de parken steeds mijn pas af met als legitimatie mijn rijbewijs.
Op het rijbewijs staat mijn handtekening zo piepklein afgebeeld dat ik het me afvraag of ze die daadwerkelijk controleerden...
Ik kan 'm zelf ook nauwelijks ontcijferen.
Het kwam op mij over dat ze gewoon iets van een ID in hun handen wilden hebben en keken of er op de jaarpas een handtekening stond.
Op het rijbewijs staat mijn handtekening zo piepklein afgebeeld dat ik het me afvraag of ze die daadwerkelijk controleerden...

Ik kan 'm zelf ook nauwelijks ontcijferen.
Het kwam op mij over dat ze gewoon iets van een ID in hun handen wilden hebben en keken of er op de jaarpas een handtekening stond.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat wij hebben begrepen toen we onze pas kochten is dat iedereen als 2e een handtekening kan zetten en dat de persoon van de 1e handtekening niet aanwezig hoeft te zijn als de persoon van de 2e handtekening van de pas gebruik wil maken. Iedere willekeurige persoon kan dus als 2e tekenen en van de pas gebruik maken. Bij ons is dus de 2e handtekening leeggebleven.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het stukje geplakt in mijn bovenstaande post staat trouwens dat de nieuwe passen wel de entrees voor de BLM beheerde parken dekken. Dat is een van de nieuwe dingen van de America The Beautiful-pas in vergelijking met de oude Nationale Parkenpas.Jasmino schreef:Even voor de duidelijkheid: BLM is een andere organisatie dan de NPS (National Park Service).
Nog maar eens een vraagje over de vervaldatum
Ik heb hem hier voor me liggen en er staat op: expires july 2008.
We hebben hem dit jaar half juli gekocht, is de kaart dan tot begin of tot eind juli geldig?

Ik heb hem hier voor me liggen en er staat op: expires july 2008.
We hebben hem dit jaar half juli gekocht, is de kaart dan tot begin of tot eind juli geldig?
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil geen olie op het vuur gooien, dus voor de duidelijkheid: wij hebben gewoon een pas gekocht, zijn niet van plan die verder te verkopen en zijn het helemaal eens met de stelling dat het nog altijd bitter weinig geld is voor zoveel dagen genieten (idd zeker in vergelijking met amusementsparken), en dat het geld erg goed besteed is als het gaat naar het onderhoud van de parken.
Maar...
Onze ervaring is wel dat de parken zelf hier heel dubbel in zijn. Toen wij de pas aanschaften (aan Grand Canyon) zei de ranger (!!) die hem ons verkocht dat we hem wel allebei móchten tekenen, maar dat we, als we de hele reis samen bleven, dat tweede plaatsje beter openlieten. Als we de pas nog wilden doorspelen aan iemand anders, moesten we die immers wel een plaatsje laten!
Natuurbescherming etc., allemaal heel mooi, maar als de rangers zelf in de andere richting prediken kan je het mensen die er vaak niet bij hebben stilgestaan waar het geld naartoe gaat enz. ook niet kwalijk nemen dat ze hun pas verkopen of tweedehands aanschaffen!
Plien
Maar...
Onze ervaring is wel dat de parken zelf hier heel dubbel in zijn. Toen wij de pas aanschaften (aan Grand Canyon) zei de ranger (!!) die hem ons verkocht dat we hem wel allebei móchten tekenen, maar dat we, als we de hele reis samen bleven, dat tweede plaatsje beter openlieten. Als we de pas nog wilden doorspelen aan iemand anders, moesten we die immers wel een plaatsje laten!
Natuurbescherming etc., allemaal heel mooi, maar als de rangers zelf in de andere richting prediken kan je het mensen die er vaak niet bij hebben stilgestaan waar het geld naartoe gaat enz. ook niet kwalijk nemen dat ze hun pas verkopen of tweedehands aanschaffen!
Plien
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh sorrynieuwenoord schreef:In het stukje geplakt in mijn bovenstaande post staat trouwens dat de nieuwe passen wel de entrees voor de BLM beheerde parken dekken. Dat is een van de nieuwe dingen van de America The Beautiful-pas in vergelijking met de oude Nationale Parkenpas.Jasmino schreef:Even voor de duidelijkheid: BLM is een andere organisatie dan de NPS (National Park Service).

ik ging nog uit van de oude regels dus.....
:sorry:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wow, ik had nog helemaal niet goed gekeken. $80 is voor de vehicle, ik dacht per persoon. Heb het nog maar even goed nagelezen. Maar wat een koopje! Zoveel moois (al moeten we dat eerst nog ff bekijken natuurlijk) voor zo weinig!
Anders waren we $20 voor DV, $15 voor Joshua, $20 voor Sequoia en Kings (ovb), $20 voor Yosemite, $25 voor GC en nog eens $25 voor Zion 'kwijt' geweest.
Dat is $125 bij elkaar. Scheelt toch weer $45. En zonder Seq+Kings scheelt het nog $25.
Lijkt me dat we als rechtgeaarde Nederlanders (bedoel zuinigerts) al weer genoeg besparen.
Ik heb net $200 bij de bank gehaald en moest €149 afrekenen. We besparen dus alweer genoeg op onze vakantie. Toen we boekten kregen we nog $1.28 voor elke EUR maar nu al $1.36. Toch lekker.
Maar op het behoud van de mooie natuur bezuinig ik maar niet
Anders waren we $20 voor DV, $15 voor Joshua, $20 voor Sequoia en Kings (ovb), $20 voor Yosemite, $25 voor GC en nog eens $25 voor Zion 'kwijt' geweest.
Dat is $125 bij elkaar. Scheelt toch weer $45. En zonder Seq+Kings scheelt het nog $25.
Lijkt me dat we als rechtgeaarde Nederlanders (bedoel zuinigerts) al weer genoeg besparen.
Ik heb net $200 bij de bank gehaald en moest €149 afrekenen. We besparen dus alweer genoeg op onze vakantie. Toen we boekten kregen we nog $1.28 voor elke EUR maar nu al $1.36. Toch lekker.
Maar op het behoud van de mooie natuur bezuinig ik maar niet

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1524 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-