Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Broek ophijsen of anders straf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

coukie schreef:
6foot6 schreef: een hele waslijst aan kledingvoorschriften, inclusief kleuren.
Ik heb nog onthouden dat je je petje niet achterstevoren op mocht zetten.
Zo heb ik laatst in Shreveport ook zoiets meegemaakt, op de Boardwalk hangt ook een waslijst met kleding voorschriften, en daar word je dus wel op aangesproken! Zo stond ik te praten met een collega amateur fotograaf die, voor het makkelijk fotograferen zijn petje achterstevoren op had en man, geeft die het een en ander naar zijn hoofd gekregen!! Kwam die dame naar hem toegevlogen en begon ze daar een preek af te steken van jewelste :x van "wij kunnen dit niet tolereren" en zijde gij zot en nog van die toestanden, uitleg van de man dat hij juist maar de pet gedraaid had voor het nemen van de foto kon haar ook niet tot bedaren brengen :?

En ik stond erbij en ik keek ernaar :lol:

Ik krijg van die kledingregels en die dame in Shreveport een heel vieze smaak in mijn mond.
Alsof dat petje-met-de-klep-naar-achter als associatie met de hiphop/rapscene wordt gezien. Dat is pure discriminatie!
Ze kunnen beter maar meteen bordjes ophangen dat de Boardwalk alleen voor blanken is....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Onze kids mogen inderdaad op school ook geen afhangende broeken hebben, helemaal geen petjes, en hun shirt moet altijd ingestopt zijn (zodat leraren beter kunnen zien of ze er niks onder verstoppen). De schoolboard is nu bezig met schooluniformen, en ik vind het een geweldig idee..gewoon allemaal hetzelfde, geen geneuzel.

Op de universiteit waar ik werk is echter ook een dress code (ook voor de faculty), en dat vind ik dan wel weer gek..in Nederland is het juist zo dat universiteiten een betje tegendraadse bolwerken zijn met spijkerbroeken en verwassen truien enzo. Hier loopt iedereen er echt picobello netjes bij, incl. panties in de zomer...brrr...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

thebes schreef:
coukie schreef: Zo heb ik laatst in Shreveport ook zoiets meegemaakt, op de Boardwalk hangt ook een waslijst met kleding voorschriften, en daar word je dus wel op aangesproken! Zo stond ik te praten met een collega amateur fotograaf die, voor het makkelijk fotograferen zijn petje achterstevoren op had en man, geeft die het een en ander naar zijn hoofd gekregen!! Kwam die dame naar hem toegevlogen en begon ze daar een preek af te steken van jewelste :x van "wij kunnen dit niet tolereren" en zijde gij zot en nog van die toestanden, uitleg van de man dat hij juist maar de pet gedraaid had voor het nemen van de foto kon haar ook niet tot bedaren brengen :?

En ik stond erbij en ik keek ernaar :lol:

Ik krijg van die kledingregels en die dame in Shreveport een heel vieze smaak in mijn mond.
Alsof dat petje-met-de-klep-naar-achter als associatie met de hiphop/rapscene wordt gezien. Dat is pure discriminatie!
Ze kunnen beter maar meteen bordjes ophangen dat de Boardwalk alleen voor blanken is....
Tja daar komt het eigenlijk op neer maar werd wel niet met zoveel woorden gezegd, maar ik kon wel de discriminatie uit haar manieren opmaken! voor mij maakt het niks uit welke kleur men heeft want we leven tenslotte allemaal onder dezelfde zon!
maar waar ze dan blijkbaar géén problemen mee hebben dat in ieder restaurant alle werknemers bijna van éénzelfde kleur zijn en als ik me goed herinner waren dat dus geen blanke :wink:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

6foot6 schreef:Toen ik Atlanta bezocht(2005) was daar bij een mall een bord met een hele waslijst aan kledingvoorschriften, inclusief kleuren.

I toke my business elsewhere
kleuren is logisch, dat heeft met gangs te maken.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

coukie schreef:
thebes schreef:
Tja daar komt het eigenlijk op neer maar werd wel niet met zoveel woorden gezegd, maar ik kon wel de discriminatie uit haar manieren opmaken! voor mij maakt het niks uit welke kleur men heeft want we leven tenslotte allemaal onder dezelfde zon!
maar waar ze dan blijkbaar géén problemen mee hebben dat in ieder restaurant alle werknemers bijna van éénzelfde kleur zijn en als ik me goed herinner waren dat dus geen blanke :wink:
volgens mij is dit niet zozeer gericht tegen niet blanken, als wel om gang activity tegen te gaan. het probleem is dus dat elke zich op een bepaalde manier kledende jongere van gang activity verdacht kan worden en daar ligt de discriminatie. ik vind het best moeilijk want ik wil ook liever geen verbod op kleding maar ik begrijp het wel en soms moet de majority betalen voor de daden van een minority.
SEEING IS BELIEVING
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Verwacht niet teveel heil van zo'n schooluniform: ik heb mijn middelbaar op twee scholen gedaan: de eerste zonder uniform (en ja, tuurlijk zag je wel dat sommigen meer budget aan hun kledij spendeerden dan anderen, maar eigenlijk werd daar weinig heisa over gemaakt), en één met uniform (rok en blouze/trui lag vast, sokken, jas en andere dingen moesten in blauw of wit). Wel, in die laatste school was er veel meer aandacht voor stomme details als sokken, een jas of zelfs schoenen en sjaaltjes! De sokken moesten burlington zijn, de jas moest millet zijn, de schoenen moesten docksides zijn, enz... Bweik! Op zich heb ik niks tegen het uniform, maar je zou verdorie haast moesten zorgen dat àlles dan uniform is, en niet enkel een hemd/blouze en een rok/broek.
Oh ja, die rokken werden natuurlijk 'op de groei' gekocht. Lees: die moesten minstens 3 jaar meegaan, dus als je die kocht hing hij een heel stuk tot onder je knieën. Wel, dat werd opgelost door in de lende die band van de rok een aantal keren op te rollen, zodat hij boven je knieën terecht kwam.
Hier in de regio is nog zo'n uniformschool, terwijl zoonlief op een school zonder uniform zit. En ik vind het kledingsnobisme in de uniformschool veel groter.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

doreennicole schreef:
6foot6 schreef:Toen ik Atlanta bezocht(2005) was daar bij een mall een bord met een hele waslijst aan kledingvoorschriften, inclusief kleuren.

I toke my business elsewhere
kleuren is logisch, dat heeft met gangs te maken.
Net als de petjes

Dat snap ik ook wel, maar ik ben geen gangmember.

Dus niet kleuren bestrijden, en daarmee de massa ergeren maar doelgericht gangs

Dus niet legitmatieplicht invoeren, 45000 bekeuringen uitdelen en geen enkele terrorist vangen.

Niet je eigen onvermogen afwentelen met makkelijk te nemen maatregelen die toch niets uithalen

Gangs zijn er nog steeds in de mall, zonder kleuren maar met woorden,maffe loopjes en handgebaren
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

wendyjol schreef:Fabienne en Yannick hebben ook allebei de Bjorn Borg onderbroeken (belachelijk duur!!, maar zelf aan meebetaald).
Past die van Yannick wel?
Hier hebben ze ook allebei Bjorn Borg. Je krijgt ze alleen niet in kindermaten. Max heeft dus een volwassen maatje XS. De boxer zit op zich goed alleen van voren heeft hij zo'n leeg "bobbeltje". LOL

Carola
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Mijn broertje van 18 draagt ze inderdaad ook ja, maar ik ga toch zeker écht geen 20 euro aan 1 stuk ondergoed besteden?! Ik lijk wel gek, daar kan ik ook een shirtje voor kopen :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja maar het is toch ook wel leuk als je ondergoed er leuk uitziet, je wilt toch niet altijd in Hema onderbroeken lopen. Als je een beetje mooie lingerie koopt ben je dat ook wel kwijt hoor. En je hoeft er niet meteen 10 te kopen.

Mijn zoon van 18 draagt ze ook en ik vind ze erg mooi.

Marjon
Magnolia87
Amerikakenner

vana schreef:Ja maar het is toch ook wel leuk als je ondergoed er leuk uitziet, je wilt toch niet altijd in Hema onderbroeken lopen. Als je een beetje mooie lingerie koopt ben je dat ook wel kwijt hoor. En je hoeft er niet meteen 10 te kopen.

Mijn zoon van 18 draagt ze ook en ik vind ze erg mooi.

Marjon
Ik heb sowieso geen onderbroeken :wink: Tenminste, niet voor overdag, dan draag ik strings, en soms van die gladde naadloze boxers van sloggy. 's nachts draag ik wel onderbroeken (hipsters) van...inderdaad, de hema :D
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Nu we dan toch zo openhartig zijn: Ik draag meestal zwarte bungalowtenten :whistling:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

CaroLine schreef:Nu we dan toch zo openhartig zijn: Ik draag meestal zwarte bungalowtenten :whistling:
Als ze maar niet zichtbaar zijn boven je broek want dan ben je strafbaar :lol:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

CaroLine schreef:Nu we dan toch zo openhartig zijn: Ik draag meestal zwarte bungalowtenten :whistling:
Hahaha! :lol:
De Hema heeft op zich best goed en fijn ondergoed hoor. Ik draag het ook. Leuke kleurtjes en niet duur.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Rob schreef:
Als ze maar niet zichtbaar zijn boven je broek want dan ben je strafbaar :lol:
Ben maar niet bang, mijn gewone broeken zijn van hetzelfde formaat :lol: .
Carola
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ook met afritsbare luifel? :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Magnolia87
Amerikakenner

Hema heeft inderdaad fijn ondergoed, ik koop hun naadloze strings ook altijd.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Dento schreef:
Ook met afritsbare luifel? :wink: :lol:
Nee, zo modern ben ik niet.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Note als Mod: Zullen we on-topic blijven? Waar het nu over gaat heeft helemaal niets meer met het onderwerp en/of Amerika te maken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Coyote schreef:Note als Mod: Zullen we on-topic blijven? Waar het nu over gaat heeft helemaal niets meer met het onderwerp en/of Amerika te maken.

Roland
Ja dames... naadloze strings... :roll:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer