Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Toegangspas nationale parken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helaas ...CaroLine schreef:Ik hoop dat ie over 7 maanden ook nog zo gunstig staat.
Iemand enig idee wat de prognoses zijn of is dit niet te voorspellen?
Carola

Wij hebben al wat overnachtingen vastgelegd en betaald, dus tegen een mooie koers. Als hij straks nog gunstiger is, is dat mooi, wordt de koers minder gunstig, dan hebben we dit alvast binnen.
Een paar cent verschil op een dollar maakt eigenlijk niet heel veel uit op je totale budget (vlucht en camperhuur doe je waarschijnlijk in euro's), en het moet al heel gek gaan, wil de koers echt heel veel anders worden. Maar ja, alles kan.
Marianne
De reactie van NPS:
Ik heb de vraag gesteld of ik de pas die mijn ouders gebruikt hebben ook mag gebruiken als ik ga als ik de tweede handtekening gebruik.
Onderstaand het antwoord:
Hello,
Since the rules state clearly that the second signer on an Annual Pass can be an adult child, I don't see where it should be a problem for you to sign and use the Annual Pass your
parents gave you.
Thank-you,
Karen Peterson
USGS Alaska Science Center
Earth Science Information Center - Anchorage
http://alaska.usgs.gov/science/esic/index.php
Het mag dus gewoon volgens de organisatie zelf, aangezien ze aangeven dat de tweede persoon die tekent geen relatie hoeft te hebben met de eerste.
Ik vindt dat de beslissing om dat te doen bij jezelf ligt, als je als natuurliefhebber de behoefte hebt een nieuwe pas te kopen om op die manier het onderhoud te steunen is dat prima, als je de helft voldoende vind voor 3 weken vakantie kan dat ook.
Ik heb besloten aangezien het legaal is de gebruikte pas te gebruiken, zal het ter plekke nogmaals vragen hoe het zit. Als ik terug ben al ik het melden. Gelukkig is dat pas over ruim 4 weken!
Ik heb de vraag gesteld of ik de pas die mijn ouders gebruikt hebben ook mag gebruiken als ik ga als ik de tweede handtekening gebruik.
Onderstaand het antwoord:
Hello,
Since the rules state clearly that the second signer on an Annual Pass can be an adult child, I don't see where it should be a problem for you to sign and use the Annual Pass your
parents gave you.
Thank-you,
Karen Peterson
USGS Alaska Science Center
Earth Science Information Center - Anchorage
http://alaska.usgs.gov/science/esic/index.php
Het mag dus gewoon volgens de organisatie zelf, aangezien ze aangeven dat de tweede persoon die tekent geen relatie hoeft te hebben met de eerste.
Ik vindt dat de beslissing om dat te doen bij jezelf ligt, als je als natuurliefhebber de behoefte hebt een nieuwe pas te kopen om op die manier het onderhoud te steunen is dat prima, als je de helft voldoende vind voor 3 weken vakantie kan dat ook.
Ik heb besloten aangezien het legaal is de gebruikte pas te gebruiken, zal het ter plekke nogmaals vragen hoe het zit. Als ik terug ben al ik het melden. Gelukkig is dat pas over ruim 4 weken!
-
- Amerikafan
Volgens mij mag dit, maar kon dat eerder ook al.Er staat alleen dat een tweede motorrijder daarvan gebruik kan maken. Mag die motorrijder bijvoorbeeld een week later dan ook met zijn familie in de auto het park in?
Mijn vriend is met mij op de motor geweest en is nu met anderen in een auto.
Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad.
Antoinette
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij mij gaat die pas in het fotoboek als een zeer dierbare herinnering.
Groetjes,
Paul
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Heel strikt genomen biedt de pas dus de mogelijkheid in een periode van een jaar de parken te bezoeken, tegen een bepaald bedrag.
Voor dit bedrag mogen, binen een jaar, 2 afzonderlijke handtekeningen, dus pashouders, van de pas gebruik maken.
De pashouders behoeven geen relatie te hebben.
Dus, de NPS biedt in feite zélf de mogelijkheid, met de dubbele handtekening op de pas, dat twee verschillende personen, binnen een jaar de pas kunnen gebruiken, zonder daadwerkelijk met elkaar verbonden te zijn.
Ze rekenen en calculeren in feite dus al $40 per pashouder (immers bieden ze zelf die mogelijkheid door het dubbele handtekening vakje) en van diegenen die de pas maar 1x gebruiken vangen ze $80, 100% winst dus.
Zo kun je het ook bekijken.
Meningen kunnen en mogen naast elkaar bestaan immers.
-Als je er vol van overtuigd bent dat die $80 het helemaal waard is en ook volledig wordt geïnvesteerd in de parken is het inderdaad geen geld.
-Als je de mogelijkheid die je geboden wordt door de NPS aanneemt en voor welk eender bedrag dan ook een pas gebruikt die al gekocht is bespaar je je inderdaad een klein bedrag (gezien op het gehele reisbedrag) maar het ís toegestaan.
Het is maar net met welke insteek je het ervaren wilt. Dat is aan ieder persoonlijk. Als dierbare herinnering inplakken in een fotoboek of het slechts als practisch stukje plastic zien waar een ander wat aan kan hebben.
Ieder zijn eigen. Niks mis mee.
Termen als "openlijk aanzetten tot fraude" als een reactie (vanuit het gevoel waarschijnlijk) 2 pagina's terug maakt het uitwisselen van informatie er niet vriendelijker of uitnodigender op.
Voor dit bedrag mogen, binen een jaar, 2 afzonderlijke handtekeningen, dus pashouders, van de pas gebruik maken.
De pashouders behoeven geen relatie te hebben.
Dus, de NPS biedt in feite zélf de mogelijkheid, met de dubbele handtekening op de pas, dat twee verschillende personen, binnen een jaar de pas kunnen gebruiken, zonder daadwerkelijk met elkaar verbonden te zijn.
Ze rekenen en calculeren in feite dus al $40 per pashouder (immers bieden ze zelf die mogelijkheid door het dubbele handtekening vakje) en van diegenen die de pas maar 1x gebruiken vangen ze $80, 100% winst dus.
Zo kun je het ook bekijken.
Meningen kunnen en mogen naast elkaar bestaan immers.
-Als je er vol van overtuigd bent dat die $80 het helemaal waard is en ook volledig wordt geïnvesteerd in de parken is het inderdaad geen geld.
-Als je de mogelijkheid die je geboden wordt door de NPS aanneemt en voor welk eender bedrag dan ook een pas gebruikt die al gekocht is bespaar je je inderdaad een klein bedrag (gezien op het gehele reisbedrag) maar het ís toegestaan.
Het is maar net met welke insteek je het ervaren wilt. Dat is aan ieder persoonlijk. Als dierbare herinnering inplakken in een fotoboek of het slechts als practisch stukje plastic zien waar een ander wat aan kan hebben.
Ieder zijn eigen. Niks mis mee.
Termen als "openlijk aanzetten tot fraude" als een reactie (vanuit het gevoel waarschijnlijk) 2 pagina's terug maakt het uitwisselen van informatie er niet vriendelijker of uitnodigender op.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien ontbreekt er wat aan jouw kennis van het Engels. De regels voor de pas zijn:
Your Annual Pass covers Entrance Fees or Standard Amenity Fees at sites managed by USDA FS, NPS, USFWS, BLM and Reclamation.
Valid for one full year from month of purchase.
Provides entrance or access to pass holder and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle at Federally operated recreation sites across the country.
Covers the pass holder and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee for children 15 and under.
Photo identification may be required to verify ownership.
Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen.
Fees vary widely across the thousands of Federal Recreation sites. Please contact specific sites directly for information on what is or is not covered.
If you are 62 or older or receive disability benefits, you may be eligible for the Senior or Access pass.
Non-transferable = niet overdraagbaar = enkel bedoeld voor degene, die hem gekocht heeft
Natuurlijk kun je daar omheen met de tweede handtekening, maar dat is toch echt niet de bedoeling. Ik word hier toch zo pissig van! Wel van onze natuur gebruik maken, maar er niet voor willen betalen! En (om bij pissig te blijven
) dat van mensen, die in eigen land voor iedere pisbeurt gewillig betalen voor wc's, die maar so so schoon zijn. Bedenk eens, hoeveel pisgeld je tijdens een vakantie hier, waar alle toiletten gratis zijn, bespaart en dan kun je die extra $40 vast ook wel kwijt
Zoals we hier zeggen JMVHO (Just My Very Humble Opinion). Ik wind me niet vaak zo op, maar als je uit een land komt, waar je voor iedere scheet moet betalen moet je niet zeiken over een pas, die de natuur ten goede komt!
Your Annual Pass covers Entrance Fees or Standard Amenity Fees at sites managed by USDA FS, NPS, USFWS, BLM and Reclamation.
Valid for one full year from month of purchase.
Provides entrance or access to pass holder and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle at Federally operated recreation sites across the country.
Covers the pass holder and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee for children 15 and under.
Photo identification may be required to verify ownership.
Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen.
Fees vary widely across the thousands of Federal Recreation sites. Please contact specific sites directly for information on what is or is not covered.
If you are 62 or older or receive disability benefits, you may be eligible for the Senior or Access pass.
Non-transferable = niet overdraagbaar = enkel bedoeld voor degene, die hem gekocht heeft
Natuurlijk kun je daar omheen met de tweede handtekening, maar dat is toch echt niet de bedoeling. Ik word hier toch zo pissig van! Wel van onze natuur gebruik maken, maar er niet voor willen betalen! En (om bij pissig te blijven

Zoals we hier zeggen JMVHO (Just My Very Humble Opinion). Ik wind me niet vaak zo op, maar als je uit een land komt, waar je voor iedere scheet moet betalen moet je niet zeiken over een pas, die de natuur ten goede komt!
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 30 aug 2007, 03:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Reken het eens om in euro's, het is maar een klein bedrag op het grote geheel wat je tijdens een vakantie uitgeeft. Zo denk ik er over, maar ieder zijn eigen mening.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met je eens Petra!Petra/VS schreef:Natuurlijk kun je daar omheen met de tweede handtekening, maar dat is toch echt niet de bedoeling. Ik word hier toch zo pissig van! Wel van onze natuur gebruik maken, maar er niet voor willen betalen! En (om bij pissig te blijven) dat van mensen, die in eigen land voor iedere pisbeurt gewillig betalen voor wc's, die maar so so schoon zijn. Bedenk eens, hoeveel pisgeld je tijdens een vakantie hier, waar alle toiletten gratis zijn, bespaart en dan kun je die extra $40 vast ook wel kwijt
![]()
![]()
Ik had eerst nog sympathie voor rvdboomen maar nu hij de waarheid verdraaid v.w.b. het plaatsen van de 2e handtekening (zeggen dat de pas afkomstig is van de ouders ipv een wildvreemde) is die als zon voor de sneeuw verdwenen. Het zegt meer iets over de persoon zelf.
Non-Transferable betekent gewoon dat de pas niet overdraagbaar is. Je mag 'm niet doorverkopen. Als dit binnen de familie gebeurt kan ik mij de reactie van de NPS nog wel enigszins voorstellen al mag dat striktgenomen ook niet.
Kom op rvdboomen! Gewoon een eigen pas kopen. Je steunt daarmee een heel goed doel. De parken worden onderhouden en op die manier kunnen wij voor heel weinig geld die prachtige parken in Amerika bezoeken.
Roland (die in oktober ook weer een eigen pas koopt).
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik vind het echt een koopje, al dat moois wat wij de afgelopen weken gezien hebben voor $ 80 ! Dat ben je al bijna aan 1 dag Disney kwijt voor 1 persoon. Ik had er gemakkelijk $ 80 per persoon voor willen betalen. Ik hoop dat mijn kleinkinderen en hun kleinkinderen (etc etcCoyote schreef:Je steunt daarmee een heel goed doel. De parken worden onderhouden en op die manier kunnen wij voor heel weinig geld die prachtige parken in Amerika bezoeken.

Als ik zie dat ik vandaag voor toegang tot Monterey Bay Aquarium ook $ 80 kwijt ben, en ik heb dat in ongeveer 3 uur gezien, is dat toch echt niet te vergelijken met deze $ 80 voor een jaarpas Nationale Parken. Laat je niet kennen, betaal $ 80 voor die pas en GENIET !!!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Toch heel raar dat een ranger zegt dat je de 2de handtekening maar open moet laten, voor als je de pas wilt door spelen aan iemand anders.plien schreef: Maar...
Onze ervaring is wel dat de parken zelf hier heel dubbel in zijn. Toen wij de pas aanschaften (aan Grand Canyon) zei de ranger (!!) die hem ons verkocht dat we hem wel allebei móchten tekenen, maar dat we, als we de hele reis samen bleven, dat tweede plaatsje beter openlieten. Als we de pas nog wilden doorspelen aan iemand anders, moesten we die immers wel een plaatsje laten!
Plien
Annie
-
- Amerikafan
Niet doen hoor, is helemaal niet leuk, jezelf pissig voelen, alleen maar negatieve energie waar je jezelf niet verder mee helpt. Jezelf direct zo aangesproken voelen maakt het alleen maar lastiger om dingen objectief te kunnen bekijken.Petra/VS schreef: Ik word hier toch zo pissig van!
Ik maakte een opsomming van hetgeen al 3 pagina's heen en weer geworpen werd, inclusief de comments van de vermeldde parkranger zelf, verder niets.
Een opmerking als
is voor mij net zo storend/vervelend als dat ik zou zeggenPetra/VS schreef:Misschien ontbreekt er wat aan jouw kennis van het Engels.
Voelt ook niet leuk hè?Misschien ontbreekt er wat aan jouw interpretative leesvermogens
Wij gaan de pas gewoon zelf kopen, misschien doet dat je pissigheid wat verlichten?
Onze planning Samen, onze vakantie Samen, alles tijdens de vakantie ook Samen kopen en ervaren. Zo willen wij het gaan beleven.
Maar ik veroordeel niet degenen die de pas op een andere manier willen bemachtigen.
Ik zei in mijn stukje al, het is maar net met welk gevoel je het wilt beleven. En ieder zijn mening.
Laatst gewijzigd door rene_ursula op 30 aug 2007, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben nu 16 dagen in de VS en heb de Pass direct bij het eerste park Arches NP aangeschaft. Als ik bedenk wat ik er na 16 dagen al allemaal mee bespaart heb dan heb ik er echt geen spijt van. En ik zal in de laatste 14 dagen nog een aantal parken aan doen waar ik de Pass kan gebruiken. Ik heb er echt geen spijt van. En als je bedenkt wat voor een goed werk er met het geld gedaan wordt dan snap ik niet dat er mensen zijn die daar dan nog geld uit willen halen. Nadat ik thuis ben houd ik mijn Pass mooi als aandenken. Ik denk niet dat ik binnen een jaar weer terug ga. Maar aan iemand anders verkopen of zoiets zal ik nooit doen.
Groetjes vanuit Pasadena, Theo
Groetjes vanuit Pasadena, Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Het blokken van mensen die hier anders over denken als jullie zie ik als zwaktebod.Coyote schreef:Ik ben het helemaal met je eens Petra!Petra/VS schreef:Natuurlijk kun je daar omheen met de tweede handtekening, maar dat is toch echt niet de bedoeling. Ik word hier toch zo pissig van! Wel van onze natuur gebruik maken, maar er niet voor willen betalen! En (om bij pissig te blijven) dat van mensen, die in eigen land voor iedere pisbeurt gewillig betalen voor wc's, die maar so so schoon zijn. Bedenk eens, hoeveel pisgeld je tijdens een vakantie hier, waar alle toiletten gratis zijn, bespaart en dan kun je die extra $40 vast ook wel kwijt
![]()
![]()
Ik had eerst nog sympathie voor rvdboomen maar nu hij de waarheid verdraaid v.w.b. het plaatsen van de 2e handtekening (zeggen dat de pas afkomstig is van de ouders ipv een wildvreemde) is die als zon voor de sneeuw verdwenen. Het zegt meer iets over de persoon zelf.
Non-Transferable betekent gewoon dat de pas niet overdraagbaar is. Je mag 'm niet doorverkopen. Als dit binnen de familie gebeurt kan ik mij de reactie van de NPS nog wel enigszins voorstellen al mag dat striktgenomen ook niet.
Kom op rvdboomen! Gewoon een eigen pas kopen. Je steunt daarmee een heel goed doel. De parken worden onderhouden en op die manier kunnen wij voor heel weinig geld die prachtige parken in Amerika bezoeken.
Mijn mening is dat 80 dollar veel geld is, een Amerikaan kan daar het gehele jaar gebruik van maken. Wij doen dat in mijn geval totaal vijf weken waarvan we uiteindelijk drie weken daadwerkelijk in de parken zijn. Dan vind ik 40 dollar een prima bijdrage, ik betaal hier in nederland ook niet voor een bezoek aan bv. de heide. Daarnaast brengen we voldoende geld naar de parken toe door het kopen van soevenirs en eten/drinken en hotelovernachtingen. Als laatste denk ik dat een land die dagelijks miljarden in de oorlog tegen Irak stopt ook wel een potje heeft voor het onderhoud van de parken. Aangezien ze er zover ik kan inschatten prima bijliggen vindt ik mijn bijdrage van 40 dollar voldoende.
Zoals ik al een half jaar geleden heb gezegd, ik vindt de natuur mooi maar ben geen echte liefhebben zoals vele van jullie die hier veel tijd in stoppen. Denk dat dit de voornaamste reden is van ons meningsverschil.
Ik kan er mee leven, ik hoop jullie ook.
Zoals het spreekwoord zegt: Men kan dat potje beter gedekt houden.rvdboomen schreef: Als laatste denk ik dat een land die dagelijks miljarden in de oorlog tegen Irak stopt ook wel een potje heeft voor het onderhoud van de parken.
oftewel: einde discussie.
Laatst gewijzigd door paula58 op 12 mei 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dan wil ik toch nog wel even besluiten met de opmerking dat deze opmerking mijn kant op weer bevestigd is door het feit dat rvdboomen valse informatie geeft aan de NPS om een antwoord te krijgen. Dat is fraude in het kwadraat. Vriendelijk of niet.Termen als "openlijk aanzetten tot fraude" als een reactie (vanuit het gevoel waarschijnlijk) 2 pagina's terug maakt het uitwisselen van informatie er niet vriendelijker of uitnodigender op.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1524 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties