Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
regen
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
regen
Morgen is het eindelijk zover en vertrekken we voor onze lang verwachte reis.
Als ik vandaag ga zien naar het weer voor de komende 10 dagen, dan ziet het er niet al te goed uit het ogenblik dat we in Zion Bryce en grand canyon zouden zijn.
Ze voorspellen voor die dagen eigenlijk vooral regen...
Ik weet in 10 dagen kan er nog veel gebeuren, maar toch vroeg ik me af of het bezoek aan deze parken in slecht weer nog even leuk en mooi is...
Ik heb namelijk niet echt veel goesting om een week in de regen te gaan lopen in mijn vakantie... heb deze zomer al genoeg regen gezien in Belgie... Nu en dan een buitje is geen probleem maar dagen druilerig regenweer daar hebben we geen nood aan.
Iemand ervaring met regenweer in de bovenvermelde nationale parken?
Als ik vandaag ga zien naar het weer voor de komende 10 dagen, dan ziet het er niet al te goed uit het ogenblik dat we in Zion Bryce en grand canyon zouden zijn.
Ze voorspellen voor die dagen eigenlijk vooral regen...
Ik weet in 10 dagen kan er nog veel gebeuren, maar toch vroeg ik me af of het bezoek aan deze parken in slecht weer nog even leuk en mooi is...
Ik heb namelijk niet echt veel goesting om een week in de regen te gaan lopen in mijn vakantie... heb deze zomer al genoeg regen gezien in Belgie... Nu en dan een buitje is geen probleem maar dagen druilerig regenweer daar hebben we geen nood aan.
Iemand ervaring met regenweer in de bovenvermelde nationale parken?
Bezoek mijn blog en volg onze reis: http://www.bloggen.be/The_california_Trip
Ik ben er afgelopen juli geweest.
Wij hebben ook veel regen gehad, maar voornamelijk eind van de middag en 's avonds.
's Ochtends probeerden we zo veel mogelijk activiteiten te doen want soms brak het onweer en de regen al rond 13.00 uur los.
Maar er werd gezegd dat er "normaal gesproken" aan het eind van de middag een stevige bui valt, die circa een uur duurt.
Als je wat beter naar de weersvooruitzichten kijkt, dan kun je vaak wel achterhalen of het de hele dag gaat regenen of dat ze buien verwachten.
Succes en veel plezier op vakantie!
Wij hebben ook veel regen gehad, maar voornamelijk eind van de middag en 's avonds.
's Ochtends probeerden we zo veel mogelijk activiteiten te doen want soms brak het onweer en de regen al rond 13.00 uur los.
Maar er werd gezegd dat er "normaal gesproken" aan het eind van de middag een stevige bui valt, die circa een uur duurt.
Als je wat beter naar de weersvooruitzichten kijkt, dan kun je vaak wel achterhalen of het de hele dag gaat regenen of dat ze buien verwachten.
Succes en veel plezier op vakantie!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ook wij hadden veel regen en onweer in dit gebied tijdens onze vakantie van afgelopen juli. Zoals Antonia ook al aangeeft, waren het vooral korte, hevige buien aan het eind van de middag of 's avonds. Door de regenval hebben wij de Cottonwood Canyon Road naar Bryce niet kunnen rijden. In Zion kregen we een flinke bui over ons heen terwijl we de Canyon Overlook Trail liepen en toen we later de shuttle het park in wilde nemen, begon het ook nog eens flink te onweren, waardoor we helemaal het park niet meer ingeweest zijn (dat gaan we volgend jaar proberen over te doen). Informeer ter plaatse naar de voorspellingen voor die dag en ga geen wandelingen maken tijdens onweer. De parken zijn sowieso mooi, ook als het even regent 

-
- Amerika-expert
allo,
het zijn inderdaad meestal onweders/buien die relatief vlug voorbijtrekken maar waar je wel rekening moet mee houden : er zijn er al heelwat neergebliksemd in Bryce NP. Vaak ook plaatselijk : het is niet omdat het in flagstaff regen dat het dat ook in sedona doet. je moet dus een beetje geluk hebben. Toch één voordeeltje: na zo'n regenbui zijn de canyons in het ,,nieuwe" zonlicht extra mooi. een hele dag bewolkt heb ik al meegemaakt, een hele dag regen niet, het zal waarschijnlijk wel meevallen
jacques ( in het voor één keer droge belgië)
het zijn inderdaad meestal onweders/buien die relatief vlug voorbijtrekken maar waar je wel rekening moet mee houden : er zijn er al heelwat neergebliksemd in Bryce NP. Vaak ook plaatselijk : het is niet omdat het in flagstaff regen dat het dat ook in sedona doet. je moet dus een beetje geluk hebben. Toch één voordeeltje: na zo'n regenbui zijn de canyons in het ,,nieuwe" zonlicht extra mooi. een hele dag bewolkt heb ik al meegemaakt, een hele dag regen niet, het zal waarschijnlijk wel meevallen
jacques ( in het voor één keer droge belgië)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: regen
Het verschil met België is wel dat het in Amerika "warm" blijft. Je hebt wel vaken onweders in deze periode, maar die duren niet altijd lang.Lumoco schreef:
Als er een onweer losbart, probeer dan te schuilen in de wagen of blijf even binnen.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu