Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Toegangspas nationale parken
-
- Amerikafan
Als rvdboomen *fraude* opzoekt in de online Dikke van Dale zal hij waarschijnlijk van mening hierover blijven verschillen.
Beweren dat het fraude in het kwadraat IS voert wat te ver in mijn ogen, melden dat jij VINDT, het jouw mening is dat het fraude in het kwadraat is dekt meer de lading.
Openstaan voor verschillende meningen is nog weleens lastig.
Ik begrijp beiden.
Ik heb een voorkeur voor de éne, ik veroordeel de ander niet. Ieder mag het op zijn eigen manier beleven, wat ik daar ook van vind.
Een forum is niet alleen voor het delen van ervaringen maar ook voor het delen van meningen en reageren daarop. Dat laat deze discussie ook zien, meningen mogen verschillen en over en weer wordt daarop gereageerd. Geen noodzaak om het potje gedekt te houden dus wat mij betreft.
Beweren dat het fraude in het kwadraat IS voert wat te ver in mijn ogen, melden dat jij VINDT, het jouw mening is dat het fraude in het kwadraat is dekt meer de lading.
Openstaan voor verschillende meningen is nog weleens lastig.
Ik begrijp beiden.
Ik heb een voorkeur voor de éne, ik veroordeel de ander niet. Ieder mag het op zijn eigen manier beleven, wat ik daar ook van vind.
Een forum is niet alleen voor het delen van ervaringen maar ook voor het delen van meningen en reageren daarop. Dat laat deze discussie ook zien, meningen mogen verschillen en over en weer wordt daarop gereageerd. Geen noodzaak om het potje gedekt te houden dus wat mij betreft.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
-
- Amerikafan
Als er rvdboomen met een goed gevoel over zichzelf dit doet, dan moet hij het m.i. maar fijn doen.
En laat het veel plezier hebben aan de $ 40,00 die hij hier aan over houdt.
Echt een geweldige besparing op de totaalprijs van een reis naar Amerika.
Ik denk trouwens dat hij bij de bezoeken aan de prachtige parken nog
wel eens zal denken aan de AA forumleden.
Misschien kan hij achteraf toch eens laten weten of het de extra $40.00 nou ook waard was!
Verder moeten we ons er niet druk over maken, kniepers heb je overal.
Misschien kan hij achteraf toch eens laten weten of het de extra $40.00 nou ook waard was!
Antoinette
Waarschijnlijk wordt deze herinnering onbetaalbaar, moet ik daarom al mijn bezitten verkopen en die bij NPS neerleggen??Antoinette schreef:Als er rvdboomen met een goed gevoel over zichzelf dit doet, dan moet hij het m.i. maar fijn doen.
Ik snap niet dat jullie van zoiets simpels zo'n punt maken. Zie dat echt niet, vindt het wel leuk al die reacties. Maar ik ben geen raar iemand, heb nog nooit in mijn leven iets gestolen of verkeerde dingen gedaan. Neem een kaartje over van iemand en gebruik de mogelijkheden. Meteen de hele wereld over me heen....... Hebben jullie niets beters te doen?
Dit was mijn laatste post hierover, discussie gesloten. Ik ga nu echt mijn koffers pakken, dat is belangrijker als dingen opblazen..
En ik hoop dat de parken een onvergetelijke indruk achterlaten. Dat is de reden dat ik deze reis gepland heb. Tot over 4 weken, ik zal een verslag maken als dank voor de mensen die me geholpen hebben met het samenstellen van de route. Dat is de reden dat ik dit forum regelmatig bezoek, niet de discussie over niks.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,nieuwenoord schreef:Tja, het kan legaal zijn in jouw ogen. Ik vind het jammer dat je niet gewoon gevraagd hebt of je een door iemand anders gekochte pas kan overnemen door de tweede handtekening te zetten.
Nu draait de waarheid toch weer en weten we het eigenlijk nog niet.
Wij waren in juli en begin augustus in het Zuidwesten.Ik heb mijn pas in Joshua Tree gekocht en expliciet gevraagd waarvoor de tweede handtekening diende.De ranger zei dat het was om de pas aan iemand anders door te geven.
groetjes
Anne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je gaat dus ook niet naar de pretparken want die kosten dat zelfde bedrag per persoon per dag dat is pas echt geld weggooien.rvdboomen schreef:Mijn mening is dat 80 dollar veel geld is, een Amerikaan kan daar het gehele jaar gebruik van maken. Wij doen dat in mijn geval totaal vijf weken waarvan we uiteindelijk drie weken daadwerkelijk in de parken zijn.
Vijf weken USA waarvan drie weken parken is 21 dagen komt dus op $ 3,80 per dag
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Niemand blokt jou hier! Jouw manier van handelen vind ik echter niet terecht. Ik ben benieuwd of jij wel hetzelfde antwoord had gekregen als je gezegd had dat de pas afkomstig was van een vreemde. Net als Monique vind ik dat een verkeerde aanpak. Daarmee verspeelde je bij mij krediet.rvdboomen schreef:Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Het blokken van mensen die hier anders over denken als jullie zie ik als zwaktebod.
Als jij die $ 40 extra op je vakantiebudget zo'n grote aanslag vindt, vraag ik mij af of je die niet op andere kosten kon besparen. Neem 2x een goedkoper motel en je hebt al gauw $ 40 verdiend. Het aanhalen van de oorlog in Irak staat hier helemaal buiten. Jouw argumenten raken kant noch wal en vind ik gewoon een zwak excuus. Als we zo beginnen: In Amerika hoef je in de steden en winkelcentra (in 9 van de 10 gevallen) geen parkeergeld te betalen en in Nederland wel. Daarmee bespaar je tijdens je vakantie ook al gauw $ 40.Mijn mening is dat 80 dollar veel geld is, een Amerikaan kan daar het gehele jaar gebruik van maken. Wij doen dat in mijn geval totaal vijf weken waarvan we uiteindelijk drie weken daadwerkelijk in de parken zijn. Dan vind ik 40 dollar een prima bijdrage, ik betaal hier in nederland ook niet voor een bezoek aan bv. de heide. Daarnaast brengen we voldoende geld naar de parken toe door het kopen van soevenirs en eten/drinken en hotelovernachtingen. Als laatste denk ik dat een land die dagelijks miljarden in de oorlog tegen Irak stopt ook wel een potje heeft voor het onderhoud van de parken. Aangezien ze er zover ik kan inschatten prima bijliggen vindt ik mijn bijdrage van 40 dollar voldoende.
Niemand hier die het jou verbiedt wat jij doet. Wij proberen alleen maar duidelijk te maken dat die $ 80 echt goed besteed is en echt niet overdreven veel is. Desondanks hoop ik dat je van de parken geniet en zo af en toe eens een paar dollar fooi geeft aan de parken (in visitor centra staan vaak een bakken of tonnen waar je een vrijwillige donatie kunt doen).
Roland
Dat er een discussie zou volgen, dat had je kunnen weten.... Dit onderwerp is al vaker besproken. Nogmaals als jij denkt een goede beslissing te hebben genomen, prima, doen!rvdboomen schreef:[
Waarschijnlijk wordt deze herinnering onbetaalbaar, moet ik daarom al mijn bezitten verkopen en die bij NPS neerleggen??
Ik snap niet dat jullie van zoiets simpels zo'n punt maken. Zie dat echt niet, vindt het wel leuk al die reacties. Maar ik ben geen raar iemand, heb nog nooit in mijn leven iets gestolen of verkeerde dingen gedaan. Neem een kaartje over van iemand en gebruik de mogelijkheden. Meteen de hele wereld over me heen....... Hebben jullie niets beters te doen?
Dit was mijn laatste post hierover, discussie gesloten. Ik ga nu echt mijn koffers pakken, dat is belangrijker als dingen opblazen..
En ik hoop dat de parken een onvergetelijke indruk achterlaten. Dat is de reden dat ik deze reis gepland heb. Tot over 4 weken, ik zal een verslag maken als dank voor de mensen die me geholpen hebben met het samenstellen van de route. Dat is de reden dat ik dit forum regelmatig bezoek, niet de discussie over niks.
Ik begrijp ook alleen niet zo goed, als je 5 weken op vakantie gaat dat dan net die laatste 40 dollar een probleem vormen.
Het geld is voor het onderhoud van de parken zeer belangrijk, in vele parken kun je zelfs duidelijk zien wat er met jouw geld gebeurd, want bij renovaties ed. staat dit aangegeven.
Ook met de oude nationale parkpassen was het systeem niet geheel waterdicht, deze werden soms ook doorverkocht, ik vind dat jammer, maar goed, je kunt het niet tegenhouden.
Ik hoop in ieder geval dat je een mooie en leuke reis gaat maken!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerikakenner
BuckeyeRed schreef:rvdboomen schreef:Waarschijnlijk wordt deze herinnering onbetaalbaar, moet ik daarom al mijn bezitten verkopen en die bij NPS neerleggen??Jouw hele hebben en houden is maar $40 waard? In dat geval snap ik je nu helemaal.
(Echt, ik heb geprobeerd mijn mond te houden, ik zweer het).

http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
:rockon:BuckeyeRed schreef:rvdboomen schreef:Waarschijnlijk wordt deze herinnering onbetaalbaar, moet ik daarom al mijn bezitten verkopen en die bij NPS neerleggen??Jouw hele hebben en houden is maar $40 waard? In dat geval snap ik je nu helemaal.
(Echt, ik heb geprobeerd mijn mond te houden, ik zweer het).

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
" Well, I'm standing on a corner
In Winslow Arizona
And such a fine sight to see
It's a girl, my Lord, in a flatbed Ford
Slowin' down to take a look at me....."
Maar in Flagstaff denken ze dat de corner niet in Winslow was maar in Flag.
Daar steggelen ze nu al 50 jaar over!
O ja, voor wie is geinteresseerd, het "Standin' On The Corner"" festival is 28 en 29 september in Winslow
Geen AthB pass nodig
Yeehaw.
In Winslow Arizona
And such a fine sight to see
It's a girl, my Lord, in a flatbed Ford
Slowin' down to take a look at me....."
Maar in Flagstaff denken ze dat de corner niet in Winslow was maar in Flag.
Daar steggelen ze nu al 50 jaar over!
O ja, voor wie is geinteresseerd, het "Standin' On The Corner"" festival is 28 en 29 september in Winslow
Geen AthB pass nodig
Yeehaw.
-
- Amerikafan
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In feite zorgt de organisatie zelf voor onduidelijkheid. Als ze het systeem aanpassen, bijvoorbeeld door de mogelijkheid te bieden om binnen een bepaalde periode de parken te bezoeken waarbij de pas op naam wordt uitgegeven is het "probleem" opgelost. Natuurlijk is 80 dollar een schrijntje op het totale bedrag van de reis. Maar dat is niet relevant. Net als de uitgaven voor de oorlog in Irak. Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze hun pas weer doorverkopen aan iemand anders. Op Marktplaats worden ze driftig aangeboden. Als ze het systeem aanpassen zoals bijvoorbeeld een ski pas in Europa dan heb je dat probleem opgelost.
Zie ook onze site met onze route in juli 2007 en ons live verslag
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm
Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm
Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
Niemand wil blijkbaar hierop ingaan, ik heb twee pagina's eerder al een berichtje gepost van dezelfde strekking. Je kan hier wel de moraalridder uithangen, maar wat vinden jullie er dan van dat de parken zelf een heel andere boodschap meegeven?anne uit Asse schreef:
Hallo,
Wij waren in juli en begin augustus in het Zuidwesten.Ik heb mijn pas in Joshua Tree gekocht en expliciet gevraagd waarvoor de tweede handtekening diende.De ranger zei dat het was om de pas aan iemand anders door te geven.
groetjes
Anne
Sorry, het woord 'moraalridder' komt misschien nogal provocerend over, is niet zo bedoeld - ik ben het namelijk helemaal eens met die moraalridders hier hoor, en niet met rvdboomen. Maar ik vind het wel waardevol om onszelf af en toe in vraag te stellen in plaats van er met de botte bijl door te gaan. En het viel me op dat zowel mijn als Anne's post gewoon genegeerd wordt, terwijl het voor mij toch een ander licht op de discussie werpt. Een licht dat misschien niet in iedereen zijn kraam past, maar daarom moet je het toch nog durven opnemen in de discussie?
Ik ben het ermee eens dat het heel jammer is dat rvdboomen heeft gemaild met de vraag of hij de pas van zijn ouders mag gebruiken. Wat een ranger zegt aan de ingang van een park is een ding, ik ben ook heel erg benieuwd wat het officiële standpunt van de NPS in een mail zou zijn.
Plien
-
- Amerikafan
In mijn visie in ieder geval niet, wij hebben een knipje in juli en gaan die dus ook volgend jaar weer gebruiken.Manonneke schreef: Ik vind dit eigenlijk wel heel makkelijk! (of zou ik in jullie visie dan ook weer een nieuwe moeten aanschaffen??)
Manon
Als je een abonnement op b.v. een dierentuin hebt ga je toch ook geen kaartje kopen bij de ingang omdat het ten goede komt voor de dierentuin

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1524 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties