Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van Yosemite naar Death valley, zonder Seqouias??
-
- Amerika-ontdekker
van Yosemite naar Death valley, zonder Seqouias??
Wij rijden van Yosemite park richting Death valley. Klopt het dan dat daar maar 1 rechte weg naar beneden ligt en je dan niet kan afslaan halverwege naar het seqoui kings canyon park?
Hoe lang zou je erover doen van Yosemite naar Death valley als je stevig door rijdt??
Hoe lang zou je erover doen van Yosemite naar Death valley als je stevig door rijdt??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: van Yosemite naar Death valley, zonder Seqouias??
Dat klopt, er zit een behoorlijke bergketen tussen. (Het is Sequoia, lastige naam, maar weet dat er na een q altijd een u komt.)to-the-usa schreef:Wij rijden van Yosemite park richting Death valley. Klopt het dan dat daar maar 1 rechte weg naar beneden ligt en je dan niet kan afslaan halverwege naar het seqoui kings canyon park?
Het hangt er erg van af van waar je vertrekt, reken ook ruim tijd om Yosemite zelf te doorkruisen. En waar is je eindpunt in Death Valley?to-the-usa schreef: Hoe lang zou je erover doen van Yosemite naar Death valley als je stevig door rijdt??
Ik zou het zelf ten zeerste afraden om het in 1 dag te doen want er is verschrikkleijk veel moois te zien onderweg. Yosemite houdt niet op bij de vallei, ik vind het stuk langs de Tioga Road minstens zo mooi. Je kunt hier ook goed wandelen. Buiten Yosemite heb je Mono Lake en verder naar het zuiden de Alabama Hills, die een omweg waard zijn.
Kijk eens in ons reisverslag 2006 vanaf 10 augustus voor de route en tips.
Wil je er echt maar 1 dag er voor uittrekken, tja, het kan. Vanuit Yosemite Valley naar Stovepipe Wells zal je een uur of 6 of 7 aan rijtijd moeten rekenen.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: van Yosemite naar Death valley, zonder Seqouias??
Als je langs Sequoai wilt moet je Yosemite langs de andere kant verlaten, dus niet via de Tioga Paas.to-the-usa schreef:Wij rijden van Yosemite park richting Death valley. Klopt het dan dat daar maar 1 rechte weg naar beneden ligt en je dan niet kan afslaan halverwege naar het seqoui kings canyon park?
Reken dan zeker op 2 dagen rijden naar Death Valley.
Ikzelf vindt de Tioga pass en de weg daarna naar DV mooier,maar dat is een kwestie van smaak.
-
- Amerika-ontdekker
we willen dan naar lone pine rijden (waarschijnlijk in 1 dag...) en daar overnachten. Red je het dan nog om death valley door te komen in 1 dag??
Of raden jullie aan om van Yosemite tot aan death valley er 3 dagen over te doen??
Ik denk dat we het best sochtends vroeg door Death valley kunnen rijden vanwege de hitte?
Waarom hebben we toch zo'n haast altijd, lijken wel Nederlanders....
Of raden jullie aan om van Yosemite tot aan death valley er 3 dagen over te doen??
Ik denk dat we het best sochtends vroeg door Death valley kunnen rijden vanwege de hitte?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wil je in death Valley overnachten? Is mooi, omdat je dan het park ziet als de zon laag staat. Als je in Lone Pine overnacht kun je in 1 dag naar Las Vegas rijden. Zelf vind ik het prettig om in DV te overnachten en ook nog dicht bij Yosemite, aan de oostkant, bv bij Lee Vining. Dan zou je ook nog Bodie kunnen bezoeken.to-the-usa schreef:we willen dan naar lone pine rijden (waarschijnlijk in 1 dag...) en daar overnachten. Red je het dan nog om death valley door te komen in 1 dag??
Marianne
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Hoi,
Wij hebben de omgekeerde route gedaan.
Wij hebben overnacht in Lone Pine en zijn op 1 dag van daar naar Yosemite gereden, en hebben ook Bodie gedaan.
Wij zijn vanuit Las Vegas in 1 dag door Death Valley gegaan, tot in Lone Pine.
Ik vond beide goed te doen.
Wij hebben wel drie nachten in Yosemite verbleven, want op die rijdag kan je natuurlijk niet echt Yosemite voelen.
Wij hebben de omgekeerde route gedaan.
Wij hebben overnacht in Lone Pine en zijn op 1 dag van daar naar Yosemite gereden, en hebben ook Bodie gedaan.
Wij zijn vanuit Las Vegas in 1 dag door Death Valley gegaan, tot in Lone Pine.
Ik vond beide goed te doen.
Wij hebben wel drie nachten in Yosemite verbleven, want op die rijdag kan je natuurlijk niet echt Yosemite voelen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Mono Lake zelf zijn we voorbijgereden, je ziet het ook de hele tijd langs je liggen. In Bodie hebben we 1.5 uur rondgewandeld.
We hebben de Tioga road gereden en waren rond 19 u in ons motel . Zoals ik al zei, bleven we wel drie nachten in Yosemite zodat we de volgende dagen gewandeld hebben en de vallei en terug een stuk van de Tioga road gedaan hebben. Bij ons viel het goed mee .
We hebben de Tioga road gereden en waren rond 19 u in ons motel . Zoals ik al zei, bleven we wel drie nachten in Yosemite zodat we de volgende dagen gewandeld hebben en de vallei en terug een stuk van de Tioga road gedaan hebben. Bij ons viel het goed mee .
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom niet een overnachting in DV?to-the-usa schreef:we willen dan naar lone pine rijden (waarschijnlijk in 1 dag...) en daar overnachten. Red je het dan nog om death valley door te komen in 1 dag??
Is erg mooi, en van Yosemite naar Lone Pine is ook veel te zien,zodat je daar ook minimaal een dag over doet.
Om van Lone Pine direct door te rijden is zonde van DV.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2316 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 7 Reacties