Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ik zit een beetje in de stress: Wel of geen Visum?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zit een beetje in de stress: Wel of geen Visum?
Hallo allemaal,
Volgende week zaterdag (8 september) gaan wij voor 3 weken op huwelijksreis naar amerika. We hebben alle tickets en papieren enzo al binnen. We kregen er echter ook een boekje bij, met de volgende tekst, wat ons nogal aan het twijfelen maakt:
"Eu burgers hebben voor een verblijf van maximaal 90 dagen genoeg aan een machine -readable paspoort, dat voor 26-10-2005 is uit gegeven. is uw paspoort van jongere datum, dan moet u ook een visum overleggen. vanaf 28 augustus 2006 hebt u een biometrisch paspoort nodig."
Wat betekend dit? dat we dan toch eenm visum nodig hebben? Onze paspoorten zijn van juni 2006. Ik snap er helemaal niets meer van. Anders hadden ze dat op het reisbureau ook wel even kunnen zeggen.
Ik weet dat dit misschien al eerder is gevraagd en misschien zelfs wel in een ander topic staat, maar ik kon het zo snel neit vinden, en ik maak me toch een beetje zorgen.
Hoe zit het nou??? Wie kan mij helpen????
Alvast bedankt,
Machteld
Volgende week zaterdag (8 september) gaan wij voor 3 weken op huwelijksreis naar amerika. We hebben alle tickets en papieren enzo al binnen. We kregen er echter ook een boekje bij, met de volgende tekst, wat ons nogal aan het twijfelen maakt:
"Eu burgers hebben voor een verblijf van maximaal 90 dagen genoeg aan een machine -readable paspoort, dat voor 26-10-2005 is uit gegeven. is uw paspoort van jongere datum, dan moet u ook een visum overleggen. vanaf 28 augustus 2006 hebt u een biometrisch paspoort nodig."
Wat betekend dit? dat we dan toch eenm visum nodig hebben? Onze paspoorten zijn van juni 2006. Ik snap er helemaal niets meer van. Anders hadden ze dat op het reisbureau ook wel even kunnen zeggen.
Ik weet dat dit misschien al eerder is gevraagd en misschien zelfs wel in een ander topic staat, maar ik kon het zo snel neit vinden, en ik maak me toch een beetje zorgen.
Hoe zit het nou??? Wie kan mij helpen????
Alvast bedankt,
Machteld
Er is niets aan de hand.
In het vliegtuig krijg je 2 formulieren uitgereikt, waaronder eentje dat een soort tijdelijk visum is voor 90 dagen. Deze is groen.
Je krijgt ook een wit douaneformulier.
Als je uit het vliegtuig stapt kom je eerst langs immigration.
Daar laat je je paspoort en het groene formulier zien.
Daar worden dan vingerafdrukken en een irisscan gemaakt.
Je krijgt een deel van het groene formulier terug in je paspoort.
Als je weer terug vliegt, wordt dat weer uit je paspoort gehaald.
Het witte formulier lever je in bij de douane als je je bagage hebt gehaald.
Maak je maar niet druk!
Heel veel plezier op huwelijksreis!
In het vliegtuig krijg je 2 formulieren uitgereikt, waaronder eentje dat een soort tijdelijk visum is voor 90 dagen. Deze is groen.
Je krijgt ook een wit douaneformulier.
Als je uit het vliegtuig stapt kom je eerst langs immigration.
Daar laat je je paspoort en het groene formulier zien.
Daar worden dan vingerafdrukken en een irisscan gemaakt.
Je krijgt een deel van het groene formulier terug in je paspoort.
Als je weer terug vliegt, wordt dat weer uit je paspoort gehaald.
Het witte formulier lever je in bij de douane als je je bagage hebt gehaald.
Maak je maar niet druk!
Heel veel plezier op huwelijksreis!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Beste Machteld,
Geen zorgen, je hoeft vooraf geen visum aan te vragen. In het vliegtuig vul je een groene kaart met je gegevens in (zorg dat je het adres van je eerste verblijfplaats/hotel bij je hebt). Als je door customs gaat, worden je gegevens gecontroleerd en krijg je een 90-daagse verblijfsvergunning.
Ga met een gerust hart op huwelijksreis en geniet ervan!
Lene
Geen zorgen, je hoeft vooraf geen visum aan te vragen. In het vliegtuig vul je een groene kaart met je gegevens in (zorg dat je het adres van je eerste verblijfplaats/hotel bij je hebt). Als je door customs gaat, worden je gegevens gecontroleerd en krijg je een 90-daagse verblijfsvergunning.
Ga met een gerust hart op huwelijksreis en geniet ervan!
Lene
-
- Amerikakenner
Nederlandse paspoorten voldoen aan de eisen om visum-vrij te reizen, dus geen probleem.
All current Dutch passports meet the VWP requirements. For a complete list of VWP countries and more information on biometric passport requirements for other VWP countries, please visit the State Department travel web site.
http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_w ... gram2.html
All current Dutch passports meet the VWP requirements. For a complete list of VWP countries and more information on biometric passport requirements for other VWP countries, please visit the State Department travel web site.
http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_w ... gram2.html
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naast het nemen van je vingerafdrukken wordt er volgens mij (nog) alleen een foto van je gemaakt, en geen irisscan - het gaat volgens mij te snel om een accurate scan te maken. Voordat die technologie overal uitgerold is zijn we volgens mij weer een tijdje verder...antonia schreef:Daar worden dan vingerafdrukken en een irisscan gemaakt.
Maar ik kan me vergissen, natuurlijk...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik denk dat ik me heb vergist!Dento schreef:Naast het nemen van je vingerafdrukken wordt er volgens mij (nog) alleen een foto van je gemaakt, en geen irisscan - het gaat volgens mij te snel om een accurate scan te maken. Voordat die technologie overal uitgerold is zijn we volgens mij weer een tijdje verder...antonia schreef:Daar worden dan vingerafdrukken en een irisscan gemaakt.
Maar ik kan me vergissen, natuurlijk...

In ieder geval moet je in een soort webcammetje kijken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb 't gevonden, en 't is inderdaad een digitale foto:
Bron: Department of Homeland SecurityWhat’s new under US-VISIT is that the U.S. Customs and Border Protection Officer now uses the inkless, digital fingerscanner to capture two of your fingerscans. You first place your left index finger and then your right index finger on the scanner. The officer also takes your digital photograph.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Volgende keer maar even mijn haren kammen dan.Dento schreef:Ik heb 't gevonden, en 't is inderdaad een digitale foto:
Bron: Department of Homeland SecurityWhat’s new under US-VISIT is that the U.S. Customs and Border Protection Officer now uses the inkless, digital fingerscanner to capture two of your fingerscans. You first place your left index finger and then your right index finger on the scanner. The officer also takes your digital photograph.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja leuk, dat ze je foto nemen nadat je 8 uur in het vliegtuig hebt gezeten en je er op je best uitzietantonia schreef:Volgende keer maar even mijn haren kammen dan.

Maar even serieus:
Hier zijn links naar filmpjes die de entry procedure laten zien:
Real Media
High bandwith
Low bandwith
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
dat was D-reizen. Maar die hadden er zo'n boekje van marco polo over oost usa bij gedaan. en daar stond dat stukje in wat ik bij mijn eerste stukje had gezet. Vandaar dat ik het even niet meer wist...Njit schreef:Welk reisburo was dat?
Maar bedankt allemaal voor jullie hulp! Ik kan weer gerust slapen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht