vanisher schreef:Even een berichtje voor alle reizigers die net zoals ik een Amerikareis geboekt hebben met NWA vanaf Brussel op Detroit.
Alle NWA vluchten vanaf Brussel zijn geschrapt, dit heb ik via de pers vernomen vorig weekend. Na 10 mails en 3 telefoons hebben ze me dat bij NWA eindelijk toegegeven. Ongelofelijk met wat een domheid en arrogantie ze me daar aan het lijntje hielden. Ze wisten zelf helemaal van niks. Uiteindelijk ben ik zelfs diegene geweest die m'n reisbureau het nieuws heeft kunnen geven na al mijn communicaties met NWA en na zwaar aandringen. Zij waren ook al de hele week aan het bellen voor hun klanten en kregen steeds te horen dat er niks aan de hand was.
Nu is mijn vlucht omgeboekt via Amsterdam maar het idiote is dat ik de tussenvlucht Brussel-Amsterdam helemaal niet wil en rechtstreeks naar Amsterdam wil gaan, dat bespaart me uuuuuuren. Je zou denken dat ze in ruil voor je ongemak dat wel willen doen omdat het hun zelfs geld bespaart. Nee hoor ik MOET die vlucht uit Brussel nemen, ik heb nu klachten lopen bij NWA Customer Care, KLM Customer Care maar het zit muurvast *zucht*. Iemand nog een idee want mijn reisschema is nu helemaal naar de haaien door die domme vlucht vanaf Brussel om 6 AM !!!
Pas op met het niet vliegen van dat stukje BRU-AMS. Als je zonder schriftelijke toestemming van de KLM
niet aanwezig bent op dat traject, wordt je gezien als "No Show passenger" en wordt de rest van je reservering uit de computer gehaald. Einde reis !
Dit heeft te maken met de zgn "Ad latjes formule" Een truc van een slimme zakenman/reisbureauhouder uit het verleden.
Daar vliegen, beginnend in Dusseldorf of Brussel vaak goedkoper is dan beginnend vanuit Amsterdam, verkocht hij tickets die in DUS of BRU begonnen. Je vloog dan het erste stukje niet en kon gewoon in Amsterdam instappen. Dat scheelde toen zomaar een paar honderd "gulden".
De KLM was/is daar niet blij mee en heeft toen een periode dit soort passagiers geweigerd in te laten stappen in Amsterdam omdat zij het voortraject niet gevlogen hadden en dus "No Show" waren.
Vandaar mijn opmerking, "Pas hier mee op"!!!!
Suc6
Ps. De KL 612 (Chicago-Amsterdam 11/8 ) is afgelopen zaterdagavond ook zomaar geannuleerd. Passagiers werden NIET ingelicht en via de meest belachelijke routes omgeboekt of op de vlucht van zondag gezet.