Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
F1 visum: financiele documenten + banden met Nederland?
F1 visum: financiele documenten + banden met Nederland?
Dag mensen,
Na maanden bellen, mailen en veel geregel ben ik eindelijk toegelaten tot de opleiding Electronic Media in Kutztown, Pennsylvania. M'n toelatingsbrief is op dit moment onderweg, als het goed is wordt deze maandag hier afgeleverd. Daar zit ook het I20 formulier bij. Ik heb weten te regelen dat ik komende woensdag een spoedafspraak heb bij het consulaat in Amsterdam. Dit hoorde ik echter pas deze vrijdag, dus ik heb maar een paar dagen de tijd om alles voor elkaar te krijgen.
Ik heb de benodigde formulieren gedownload: DS156, DS157 en DS158. Morgen zal ik de SEVIS fee betalen zodra ik mijn I20 binnen heb. Daarnaast zal ik de application fee overmaken en een voorgefrankeerde envelop kopen op het postkantoor.
Wat mij enigszins onduidelijk is, is de "supporting documentation" waar om gevraagd wordt. En dan met name over de financiele documenten en het aantonen van je banden met Nederland.
Mijn bedoeling is om mijn studie grotendeels zelf uit spaargeld te betalen. Dit is echter niet helemaal toereikend, ik leen daarom de rest van het geld van mijn vader.
Hoeveel geld wordt er verwacht dat ik toegang toe heb? Vanuit de universiteit waar ik ga studeren wordt 20.000 dollar per jaar aangegeven, dit is inclusief alles (collegegeld, dorm room, etc.). Moet ik hiervan een overzicht meenemen? Hoe weet men op het consulaat hoeveel geld ik nodig zal zijn?
Is het meenemen van bankafschriften van mijn vader's bankrekening en mijn spaarrekening voldoende om aan te tonen dat ik de kosten kan betalen? Moet mijn vader een verklaring opstellen waarin hij aangeeft de kosten aan te vullen op het moment dat mijn spaargeld op is of is dit niet nodig?
Dan nog het aantonen van banden met Nederland. Ik heb op het moment geen baan, dus ik kan dit niet aanvoeren als bewijs. Is het meenemen van paspoorten van mijn vader en zusje voldoende bewijs van mijn banden met Nederland? Ik las ook dat sommige mensen een bewijs meenemen dat ze in hun gemeente zijn ingeschreven, is dit een aanrader om te regelen?
Ik ben van plan de week van 10 september af te reizen naar Philadelphia, maar heb nog geen ticket geboekt (voor het geval mijn visum afgewezen wordt). Hoe toon ik mijn reisplannen aan?
Al met al nog veel onduidelijkheid dus. Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen zodat ik binnenkort toch echt met mijn studie kan beginnen.
Na maanden bellen, mailen en veel geregel ben ik eindelijk toegelaten tot de opleiding Electronic Media in Kutztown, Pennsylvania. M'n toelatingsbrief is op dit moment onderweg, als het goed is wordt deze maandag hier afgeleverd. Daar zit ook het I20 formulier bij. Ik heb weten te regelen dat ik komende woensdag een spoedafspraak heb bij het consulaat in Amsterdam. Dit hoorde ik echter pas deze vrijdag, dus ik heb maar een paar dagen de tijd om alles voor elkaar te krijgen.
Ik heb de benodigde formulieren gedownload: DS156, DS157 en DS158. Morgen zal ik de SEVIS fee betalen zodra ik mijn I20 binnen heb. Daarnaast zal ik de application fee overmaken en een voorgefrankeerde envelop kopen op het postkantoor.
Wat mij enigszins onduidelijk is, is de "supporting documentation" waar om gevraagd wordt. En dan met name over de financiele documenten en het aantonen van je banden met Nederland.
Mijn bedoeling is om mijn studie grotendeels zelf uit spaargeld te betalen. Dit is echter niet helemaal toereikend, ik leen daarom de rest van het geld van mijn vader.
Hoeveel geld wordt er verwacht dat ik toegang toe heb? Vanuit de universiteit waar ik ga studeren wordt 20.000 dollar per jaar aangegeven, dit is inclusief alles (collegegeld, dorm room, etc.). Moet ik hiervan een overzicht meenemen? Hoe weet men op het consulaat hoeveel geld ik nodig zal zijn?
Is het meenemen van bankafschriften van mijn vader's bankrekening en mijn spaarrekening voldoende om aan te tonen dat ik de kosten kan betalen? Moet mijn vader een verklaring opstellen waarin hij aangeeft de kosten aan te vullen op het moment dat mijn spaargeld op is of is dit niet nodig?
Dan nog het aantonen van banden met Nederland. Ik heb op het moment geen baan, dus ik kan dit niet aanvoeren als bewijs. Is het meenemen van paspoorten van mijn vader en zusje voldoende bewijs van mijn banden met Nederland? Ik las ook dat sommige mensen een bewijs meenemen dat ze in hun gemeente zijn ingeschreven, is dit een aanrader om te regelen?
Ik ben van plan de week van 10 september af te reizen naar Philadelphia, maar heb nog geen ticket geboekt (voor het geval mijn visum afgewezen wordt). Hoe toon ik mijn reisplannen aan?
Al met al nog veel onduidelijkheid dus. Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen zodat ik binnenkort toch echt met mijn studie kan beginnen.
-
- Amerika-ontdekker
Re: F1 visum: financiele documenten + banden met Nederland?
Voor de zekerheid zou je voor dat laatste kunnen kiezen. Hoe je dat doet staat beschreven in http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 7&start=20wimmulder schreef: Is het meenemen van bankafschriften van mijn vader's bankrekening en mijn spaarrekening voldoende om aan te tonen dat ik de kosten kan betalen? Moet mijn vader een verklaring opstellen waarin hij aangeeft de kosten aan te vullen op het moment dat mijn spaargeld op is of is dit niet nodig?
Alles wat je tijdig kan regelen zou ik doen. Heb je een (huur)huis? Dan zou ik dat laten zien.wimmulder schreef: Dan nog het aantonen van banden met Nederland. Ik heb op het moment geen baan, dus ik kan dit niet aanvoeren als bewijs. Is het meenemen van paspoorten van mijn vader en zusje voldoende bewijs van mijn banden met Nederland? Ik las ook dat sommige mensen een bewijs meenemen dat ze in hun gemeente zijn ingeschreven, is dit een aanrader om te regelen?
Voor het geval er naar gevraagd wordt zou je een itenarary van je gewenste vlucht kunne uitprinten en meenemen.wimmulder schreef: Ik ben van plan de week van 10 september af te reizen naar Philadelphia, maar heb nog geen ticket geboekt (voor het geval mijn visum afgewezen wordt). Hoe toon ik mijn reisplannen aan?
Libertad o la Muerte!
hoiwimmulder schreef:Dag mensen,
moet lukken; het enige waarop je echt moet wachten is dat I-20wimmulder schreef: Na maanden bellen, mailen en veel geregel ben ik eindelijk toegelaten tot de opleiding Electronic Media in Kutztown, Pennsylvania. M'n toelatingsbrief is op dit moment onderweg, als het goed is wordt deze maandag hier afgeleverd. Daar zit ook het I20 formulier bij. Ik heb weten te regelen dat ik komende woensdag een spoedafspraak heb bij het consulaat in Amsterdam. Dit hoorde ik echter pas deze vrijdag, dus ik heb maar een paar dagen de tijd om alles voor elkaar te krijgen.
laat ook foto's op het juiste formaat maken. op de website van het consulaat staan adressen in amsterdam waar dit kan (kun je vlak voor je afspraak even laten doen)wimmulder schreef: Ik heb de benodigde formulieren gedownload: DS156, DS157 en DS158. Morgen zal ik de SEVIS fee betalen zodra ik mijn I20 binnen heb. Daarnaast zal ik de application fee overmaken en een voorgefrankeerde envelop kopen op het postkantoor.
bewijs van inschrijving bij een nederlandse uni / hogeschool is voldoende. verder kun je nog kopieen van paspoorten van ouders / siblings meenemen.wimmulder schreef: Wat mij enigszins onduidelijk is, is de "supporting documentation" waar om gevraagd wordt. En dan met name over de financiele documenten en het aantonen van je banden met Nederland.
ik denk dat ze op het consulaat een aardig idee hebben van wat voor geld je nodig hebt. krijg je nog stufi uit nederland? daar kun je een bewijs van meenemen. je kan je eigen afschriften van de bank meenemen. voor je vader zou ik zijn bank een verklaring laten schrijven dat, indien nodig, hij in staat is een bedrag x per maand op te hoesten (hoe hoger x, hoe beter)wimmulder schreef: Mijn bedoeling is om mijn studie grotendeels zelf uit spaargeld te betalen. Dit is echter niet helemaal toereikend, ik leen daarom de rest van het geld van mijn vader.
in mijn ervaring doen ze hier niet heel moeilijk over. ik kon alleen paspoorten van mijn ouders / broer laten zien. ik had geen financiele banden met nederland, niet ingeschreven bij de gemeente, en ging voor minimaal 3 jaar weg; geen probleemwimmulder schreef: Dan nog het aantonen van banden met Nederland. Ik heb op het moment geen baan, dus ik kan dit niet aanvoeren als bewijs. Is het meenemen van paspoorten van mijn vader en zusje voldoende bewijs van mijn banden met Nederland? Ik las ook dat sommige mensen een bewijs meenemen dat ze in hun gemeente zijn ingeschreven, is dit een aanrader om te regelen?

is bij mij nooit naar gevraagd. ze vragen misschien naar je itinerary op de luchthaven, maar niet bij het consulaat. als ze ernaar vragen kun je gewoon zeggen dat je nog niet geboekt hebt.wimmulder schreef: Ik ben van plan de week van 10 september af te reizen naar Philadelphia, maar heb nog geen ticket geboekt (voor het geval mijn visum afgewezen wordt). Hoe toon ik mijn reisplannen aan?
zoek ook even over het forum, er is hier al veel over geschreven. succes ermee, en niet teveel zorgen, komt wel goed allemaalwimmulder schreef: Al met al nog veel onduidelijkheid dus. Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen zodat ik binnenkort toch echt met mijn studie kan beginnen.

"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Hai,
Ik heb ook een F1 visum aangevraagd. Maar ik kan nergens vinden waar naar ik de application fee moet overmaken? Weet u dit misschien?
Groet
Anne
**Opmerking moderator:
Anne, je had deze vraag ook nog elders op het forum geplaatst, alwaar ik het verwijderd heb. Het is tegen de forumregels om meerdere keren hetzelfde bericht te plaatsen.
Als je een vraag hebt, dan kan je gebruik maken van de zoekfunctie om te kijken of het antwoord misschien al eerder gegeven is. Indien dat niet het geval is, dan kies je het subforum uit waar je het beste je vraag stelt, eventueel in een ander soortgelijk topic dat reeds lopende is, of je kan een eigen topic openen.
Elke***
Ik heb ook een F1 visum aangevraagd. Maar ik kan nergens vinden waar naar ik de application fee moet overmaken? Weet u dit misschien?
Groet
Anne
**Opmerking moderator:
Anne, je had deze vraag ook nog elders op het forum geplaatst, alwaar ik het verwijderd heb. Het is tegen de forumregels om meerdere keren hetzelfde bericht te plaatsen.
Als je een vraag hebt, dan kan je gebruik maken van de zoekfunctie om te kijken of het antwoord misschien al eerder gegeven is. Indien dat niet het geval is, dan kies je het subforum uit waar je het beste je vraag stelt, eventueel in een ander soortgelijk topic dat reeds lopende is, of je kan een eigen topic openen.
Elke***
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan het antwoord vinden op de website van het Amerikaanse consulaat:
http://amsterdam.usconsulate.gov/pay_visa_fees.html
http://amsterdam.usconsulate.gov/pay_visa_fees.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1338 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-