We nemen een laptop mee op onze reis maar nu vraag ik me af waar we om moeten denken qua applicaties, software en dergelijke voor gebruik in de US of A. We willen daar Wifi internet gebruiken.
We huren de laptop trouwens.
Als er verder nog tips zijn hoor ik dat uiteraard graag.
Wij hadden niks speciaals nodig.
De laptop moet natuurlijk wel geschikt zijn voor wifi maar dat is ook alles.
Misschien wel handig om een langere aansluitkabel mee te nemen. Niet alle hotels hebben wifi maar er is een kabel aanwezig die je dan in de laptop plugt.
Vaak zijn deze kabels erg kort en moet je op je nachtkastje internetten.
Zaken om op te letten:
- adapter laptop moet 110V aankunnen
- verloopstekker meenemen voor je europese stekker -> usa stekker
- Wifi werkt daar hetzelfde als in NL
- Neem ook een netwerkkabel van een paar meter mee. In sommige gevallen heb je geen Wifi maar kun je wel een netwerkkabel inpluggen
Vergeet ook niet, om een koppelstukje voor die internetkabel mee te nemen.
Wij hebben vorige maand tot twee keer meegemaakt, dat er zo'n standaard korte kabel aanwezig was met een vaste aansluiting. Met een koppelstukje is 'ie dan eenvoudig te verlengen.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Izognoeg schreef:Vergeet ook niet, om een koppelstukje voor die internetkabel mee te nemen.
Wij hebben vorige maand tot twee keer meegemaakt, dat er zo'n standaard korte kabel aanwezig was met een vaste aansluiting. Met een koppelstukje is 'ie dan eenvoudig te verlengen.
Die zit meestal gewoon ergens in de muur. Korte kabeltje eruit, eigen kabeltje erin en klaar. Heb nog nooit een koppelstuk nodig gehad..
Ik heb 'm nog niet opgehaald dus als iemand nog andere tips heeft? En wat kost een laptop huren in USA en waar zou je dit kunnen regelen. Ach, probleem alleen is dat we op een route van LA naar SFO gaan dus niet weer dezelfde afleverplaats hebben.
Wat ik mezelf afvraag is of dit geen problemen geeft bij de securitycheck bij het boarden, ze willen altijd weten of het je eigen spullen zijn en of ze de laatste tijd zijn uitgeleend of weg geweest voor reparatie.
Waarom huur je een laptop?
t kan soms handig zijn om er 1 bij je te hebben maar als ik er zelf geen zou hebben zou ik er nooit 1 huren. Al je persoonlijke foto's komen er op (ook al brand je ze er later weer af) en idd: je weet niet wie m voor jou heeft gehuurd! Hoewel dat wel los zal lopen, maar ja...die dingen moeten wel apart door de security scanners op het vliegveld enzo en ik zou me toch niet zo lekker voelen als het mijn eigen spul niet was.
Wij hebben lekker zonder laptop rondgetrokken en dat is een erg ontspannen gevoel ....ff 3 weken geen nederland. Heerlijk.
Maar ja...dat moet je natuurlijk zelf weten.
Heb een DELL notebook gehuurd. Intel Celeron M360, 1.4 Ghz. 512 Mb en 40 Gb. 2,36 kg (excl. tas) Windows XP.
Heb er Thunderbird (voor de email) en Firefox (surfen) opgezet. En ook Photoshop CS3 en SmartFTP voor het onderhouden van de website.
Ik heb een blog van WordPress en heb een hele mooie plugin van SimpleViewer gevonden. Ziet er echt heel gelikt uit. Kijk maar eens naar een voorbeeldje (hier).
Komt allemaal goed dus. We hebben een extra kabel mee voor internet in het hotel en een wireless kaart uiteraard voor de campgrounds etc.
Robinho24 schreef:Niemand ervaringen met het gebruik van een laptop in het vliegtuig?
Bij Seatguru kun je zien dat er drie soorten aansluitingen zijn, afhankelijk van de maatschappij.
Als ik het goed heb gezien zijn de economy stoelen van Delta uitgerust met EMS powerports.
Op Seatguru kun je zien wat daarmee wordt bedoeld, en kun je doorklikken naar een link met meer info en een plaatje.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog: http://engers.web-log.nl
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.