gondelier schreef:
Ik begrijp van dit forum dat je zelf linnengoed moet meenenem. Dit kan ik echter niet op de site zelf terugvinden. dit is wat er staat:
These canvas-covered tents are wood-framed on a raised wooden platform and will accommodate up to five people. They are equipped with beds with linens and electrical lights, but no electrical outlets, telephones, televisions or plumbing. Two central shower and restroom facilities are within a short distance.
Je hoeft inderdaad niets mee te nemen, qua dekens of linnengoed, dat is aanwezig. Ik denk dat je in de war bent met de tenten van Housekeeping Camp. Daar moet je zlf voor je beddegoed zorgen, of het per plekke huren.
gondelier schreef:
De toilet en douchegelegheid, is dat net als op een camping. een gebouw apart op het terrein? En is dat 's nachts wel veilig met de beren (geeft wel een extra spanning voor de vakantie). tja ik moet nog wel eens in de nacht.
Er zijn meerdere gebouwtjes met sanitair. Zien er keurig uit.
Er lopen inderdaad wel eens beren rond 's nachts, maar er zijn dan ook altijd rangers aanwezig. De beren worden meestal afgeschrikt om te voorkomen dat ze n de buurt van de campings en de lodges komen.
gondelier schreef:
En de cabins without bath, zijn daar ook geen toiletten bij?
Nee, geen toilet en geen douche.
gondelier schreef:
Als we daar zouden overnachten hoe zijn dan de afstanden in het park zelf. Willen er 2 nachten blijven, en dan 1 dag (deel) naar Mariposa Grove, maar begrijp dat dit redelijk ver is. En de andere dag willen we wat watervallen bezoeken, en/of een trail lopen. het reisbureau raad ons aan om in el Portal te overnachten, maar dat lijkt me naar Mariposa Grove helemaal ver weg. Ben benieuwd naar jullie reacties.
De Mariposa Grove ligt inderdaad een eindje rijden vanuit de vallei, maar dat geldt inderdaad ook als je van El Portal komt. Het zal in beide gevallen ongeveer ee uur rijden zijn - iets meer vanuit el Portal, zeker als het druk is bij de ingang. Verder is de ligging geweldig. Je stapt zo in de shuttlebus naar de verschillende trailheads in de vallei, of je loopt er naar toe. Kijk eens op de officiële site van de NPS voor Yosemite:
http://www.nps.gov/yose daar zijn plattegronden van de vallei te vinden met wandelingen, sghuttlebusstops etc.
Een leuk alternatief in de vallei is Housekeeping Camp, is iets primitiever, maar wel prachtig gelegen aan de Merced River.
Ook de Lodge is mooi, dichtbij de Lower Yosemite Falls, maar wel duurder.
Misschien kun je de Mariposa Grove onderweg meenemen, toch jammer van die ene dag in het park om heen en weer te rijden. Je hebt aan de wandelingen in de vallei, en misschien ook Glacier Point, al een aardig vol programma voor een dag.
Denk eraan dat je snel reserveert, voor augustus kan het nu ook al, en er zal al veel vol zitten. Mocht dat het geval zxijn, wanhoop niet, er komt altijd wel weer iets vrij.
Marianne