Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten in Curry Village

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Overnachten in Curry Village

Bericht door gondelier »

Ik heb wat vragen over overnachten in Curry Village. Weet dat er al veel over geschreven is, maar toch is niet alles duidelijk.
het gaat dan met name om de tenten.
Ik begrijp van dit forum dat je zelf linnengoed moet meenenem. Dit kan ik echter niet op de site zelf terugvinden. dit is wat er staat:
These canvas-covered tents are wood-framed on a raised wooden platform and will accommodate up to five people. They are equipped with beds with linens and electrical lights, but no electrical outlets, telephones, televisions or plumbing. Two central shower and restroom facilities are within a short distance.
De toilet en douchegelegheid, is dat net als op een camping. een gebouw apart op het terrein? En is dat 's nachts wel veilig met de beren (geeft wel een extra spanning voor de vakantie). tja ik moet nog wel eens in de nacht.
En de cabins without bath, zijn daar ook geen toiletten bij?
Als we daar zouden overnachten hoe zijn dan de afstanden in het park zelf. Willen er 2 nachten blijven, en dan 1 dag (deel) naar Mariposa Grove, maar begrijp dat dit redelijk ver is. En de andere dag willen we wat watervallen bezoeken, en/of een trail lopen. het reisbureau raad ons aan om in el Portal te overnachten, maar dat lijkt me naar Mariposa Grove helemaal ver weg. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ken die tenten ook niet, maar het is in ieder geval leuker dan El Portal, in Yosemite zelf overnachten.

Afhankelijk van wanneer je gaat is er misschien nog plek in de Yosemite Lodge in het park anders?
Heb je in ieder geval een echte kamer met toilet, douche en noem maar op.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

We gaan pas in Aug 2008, dus ik ben lekker op tijd. Maar ik wil deze overnachting wel zsm boeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overnachten in Curry Village

Bericht door Martin & Marianne »

gondelier schreef: Ik begrijp van dit forum dat je zelf linnengoed moet meenenem. Dit kan ik echter niet op de site zelf terugvinden. dit is wat er staat:
These canvas-covered tents are wood-framed on a raised wooden platform and will accommodate up to five people. They are equipped with beds with linens and electrical lights, but no electrical outlets, telephones, televisions or plumbing. Two central shower and restroom facilities are within a short distance.
Je hoeft inderdaad niets mee te nemen, qua dekens of linnengoed, dat is aanwezig. Ik denk dat je in de war bent met de tenten van Housekeeping Camp. Daar moet je zlf voor je beddegoed zorgen, of het per plekke huren.
gondelier schreef: De toilet en douchegelegheid, is dat net als op een camping. een gebouw apart op het terrein? En is dat 's nachts wel veilig met de beren (geeft wel een extra spanning voor de vakantie). tja ik moet nog wel eens in de nacht.
Er zijn meerdere gebouwtjes met sanitair. Zien er keurig uit.
Er lopen inderdaad wel eens beren rond 's nachts, maar er zijn dan ook altijd rangers aanwezig. De beren worden meestal afgeschrikt om te voorkomen dat ze n de buurt van de campings en de lodges komen.
gondelier schreef: En de cabins without bath, zijn daar ook geen toiletten bij?
Nee, geen toilet en geen douche.
gondelier schreef: Als we daar zouden overnachten hoe zijn dan de afstanden in het park zelf. Willen er 2 nachten blijven, en dan 1 dag (deel) naar Mariposa Grove, maar begrijp dat dit redelijk ver is. En de andere dag willen we wat watervallen bezoeken, en/of een trail lopen. het reisbureau raad ons aan om in el Portal te overnachten, maar dat lijkt me naar Mariposa Grove helemaal ver weg. Ben benieuwd naar jullie reacties.
De Mariposa Grove ligt inderdaad een eindje rijden vanuit de vallei, maar dat geldt inderdaad ook als je van El Portal komt. Het zal in beide gevallen ongeveer ee uur rijden zijn - iets meer vanuit el Portal, zeker als het druk is bij de ingang. Verder is de ligging geweldig. Je stapt zo in de shuttlebus naar de verschillende trailheads in de vallei, of je loopt er naar toe. Kijk eens op de officiële site van de NPS voor Yosemite: http://www.nps.gov/yose daar zijn plattegronden van de vallei te vinden met wandelingen, sghuttlebusstops etc.
Een leuk alternatief in de vallei is Housekeeping Camp, is iets primitiever, maar wel prachtig gelegen aan de Merced River.
Ook de Lodge is mooi, dichtbij de Lower Yosemite Falls, maar wel duurder.
Misschien kun je de Mariposa Grove onderweg meenemen, toch jammer van die ene dag in het park om heen en weer te rijden. Je hebt aan de wandelingen in de vallei, en misschien ook Glacier Point, al een aardig vol programma voor een dag.

Denk eraan dat je snel reserveert, voor augustus kan het nu ook al, en er zal al veel vol zitten. Mocht dat het geval zxijn, wanhoop niet, er komt altijd wel weer iets vrij.

Marianne
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Zoals Marianne al aan gaf zijn de toiletten en douches in aparte gebouwen op de camping, zorg er dus voor dat je een zaklamp bij je hebt. Beren kunnen op de camping komen maar over het algemeen weten de rangers wel welke beren ze waar en wanneer kunnen verwachten en kunnen ze er redelijk voor zorgen dat ze uit de buurt van campings blijven. Ik ben er eind mei geweest en toen waren er in de 2 weken voordat wij aankwamen 7 beren op campings gezien, waarvan 2 op camp curry, maar deze zijn alleen op de parkeerplaats geweest (waarbij ze het dak van een cabrio compleet hebben gesloopt) Zolang je je aan de regels houdt wat betreft eten en toiletspullen in de tent zal je er weinig last van hebben.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij zaten in Curry Village (Camp Curry) in een houten cabin zonder toilet & douche, dit alleen omdat met sanitaire voorzieningen al niet meer vrij waren op moment van reserveren.
Vlakbij ons waren wittte canvas tenten.
Het voordeel van de houten cabins is dat je niet je spullen in een bearlocker hoeft te doen (tenten dus wel) Maar dat we geen badkamer hadden vond ik vervelend, maar ik dan houd ook niet van kamperen moet ik erbij zeggen. Ik vond de wc's en wasbakken smoezelig en douches ging wel, wel vroeg erbij zijn anders lange wachtrij.
Als ik weer zou gaan zou ik kiezen voor een cabin met douche, ik vond het wel heel leuk daar.
Bij ons vertelde de ranger dat er momenteel zo'n 25 (geschat) beren rondom de Village aktief zijn, het worden er elk jaar meer. Rangers liepen ook continue met zendapparatuur rond.
Toch hebben wij ze (helaas) niet gezien. 's Nachts liep er één voorbij maar we waren net te laat.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Tip bij het overnachten in de canvas tenten: vraag bij de receptie een extra deken. Het was koud 's nachts!!!

De eerste nacht had ik zoiets van "hier ga ik nooit meer slapen", je mocht zelf geen water of labello bij je hebben 's nachts en het was verschrikkelijk koud. Maar de 2e nacht ging het al beter met een extra deken.
Volgend jaar willen we hier weer overnachten, het heeft wel iets.

's Ochtends moet je inderdaad vroeg zijn als je wilt douchen. We gingen rond 6.30 uur douchen (omdat we weer verder gingen) en toen we net klaar waren kwam er een enorme klas aan, die kinderen staan dus ook erg vroeg op.
Laatst gewijzigd door lelie op 03 sep 2007, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Als je trouwens toevallig een heated tent krijgt heb je wel 1 stopcontact in de tent (daar zit de kachel op aan gesloten).
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

klinkt allemaal toch wel heftig, als er zelfs geen water mee mag. Wij zijn met zijn vijven, dua een aantal cabins vallen af. verder is het ook wel prettig om zo de kosten wat te drukken. Normaal kamperen we, dus we kunnen wat hebben. Maar 's nacht over de camping lijkt me toch wel eng. zorg dan maar om van te voren zo weinig mogelijk te drinken. Maar is het overnachten hier wel handiger dan in el portal? Weet iemand of er hotels of campings zijn richting Tioga pas, of net er buiten. Wij gaan door Yoshemite, richting death valley, dus zouden ook daar kunnen overnachten
gr. monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

gondelier schreef:klinkt allemaal toch wel heftig, als er zelfs geen water mee mag. Wij zijn met zijn vijven, dua een aantal cabins vallen af. verder is het ook wel prettig om zo de kosten wat te drukken. Normaal kamperen we, dus we kunnen wat hebben. Maar 's nacht over de camping lijkt me toch wel eng. zorg dan maar om van te voren zo weinig mogelijk te drinken. Maar is het overnachten hier wel handiger dan in el portal? Weet iemand of er hotels of campings zijn richting Tioga pas, of net er buiten. Wij gaan door Yoshemite, richting death valley, dus zouden ook daar kunnen overnachten
gr. monique
Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand tijdens een nachtelijk toiletbezoek een beer is tegengekomen, dus daar zou ik me echt geen zogen over maken.
Als je met z'n vijven bent kun je eens kijken naar een family room in Yosemite Lodge, of een tent in Housekeeping vamp. Hier heb je een tweepersoonsbed en een stapelbed, en een extra bed kan bijgeplaatst worden.
Kijk op http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat je geen water mee zou mogen nemen, lijkt me erg onwaarschijnlijk. We hebben al 3 keer in HKC gestaan, en ook al een aantal keren op een camping. Alle etenswaren en andere geurende zaken moeten in een bearbox, maar water lijkt me daar niet onder vallen. Is ook in voldoende mate voorhanden in het park.
Zo'n bearbox is helemaal niet lastig, zoals ik ergens las; je zet gewoon je hele koelbox er in, daar zijn ze groot genoeg voor.

Ik vind zelf overnachten in het park erg handig, zeker in de drukke periodes. Je vermijdt de drukte bij de ingang, hoeft niet je auto zien kwijt te raken en je hebt voldoende tijd om 's avonds een rangerpraatje of filmvoorstelling bij te wonen.
Ik hoor weinig of geen mensen die de tijd nemen om eens aan een rangerwandeling of iets dergelijks mee te doen, terwijl dat juist erg leuk en leerzaam is. Als je in het park zit heb je meer tijd en gelegenheid voor die dingen die het parkbezoek net iets extra's geven.

Wat overnachtingen aan de oostkant betreft: halverweg de Tioga Road heb je White Wolf, en je hebt tentcabins bij Tuolumne Meadows, maar die zijn weg zodra ze geboekt kunnen worden. Verderop, net buiten het park, heb je de Tioga Pass Resort, en nog iets verder heb je Lee Vining waar je meerdere mogelijkheden hebt.

Marianne
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat je geen water mee zou mogen nemen, lijkt me erg onwaarschijnlijk
Ik heb het niet verzonnen. Ze hoeven niet eens iets lekkers te ruiken, ze herkennen de buitenkant ook (het flesje) en weten dat daar iets in zit wat je kan eten of drinken.
Het leek mij ook overdreven, ik was verkouden, keelpijn en wilde wel graag water 's nachts, maar het mocht niet.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

gondelier schreef: Weet iemand of er hotels of campings zijn richting Tioga pas, of net er buiten. Wij gaan door Yoshemite, richting death valley, dus zouden ook daar kunnen overnachten
gr. monique
Er zijn binnen het park nog 2 of 3 campgrounds langs Tioga Road, net buiten het park zijn verschillende campgrounds van de National Forest Servise, Wij hebben 1999 bij Tioga Lake gestaan een campground met 11 plekken er staat alleen een pittoilet en een zwengelpomp voor water, een sterrenhemel zoals daar hebben we later nooit meer gezien.
Kan wel koud zijn je zit op 9000 ft.
Verder richtig Lee Vinning heb je ook private campgrounds met hook-up
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

lelie schreef:
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat je geen water mee zou mogen nemen, lijkt me erg onwaarschijnlijk
Ik heb het niet verzonnen. Ze hoeven niet eens iets lekkers te ruiken, ze herkennen de buitenkant ook (het flesje) en weten dat daar iets in zit wat je kan eten of drinken.
Het leek mij ook overdreven, ik was verkouden, keelpijn en wilde wel graag water 's nachts, maar het mocht niet.

Marloes, van wie mocht dat niet de parkrangers of de reisleiding :?:
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Parkrangers. We hadden het gevraagd en toen kregen we uitleg dat ze dus aan de buitenkant, de vorm kunnen zien dat er iets te halen valt.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

lelie schreef:Parkrangers. We hadden het gevraagd en toen kregen we uitleg dat ze dus aan de buitenkant, de vorm kunnen zien dat er iets te halen valt.
Oke, was alleen nieuwsgierig :wink:
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wat overnachtingen aan de oostkant betreft: halverweg de Tioga Road heb je White Wolf, en je hebt tentcabins bij Tuolumne Meadows, maar die zijn weg zodra ze geboekt kunnen worden. Verderop, net buiten het park, heb je de Tioga Pass Resort, en nog iets verder heb je Lee Vining waar je meerdere mogelijkheden hebt.
waar vind ik meer informatie over deze accomodaties?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Parkrangers. We hadden het gevraagd en toen kregen we uitleg dat ze dus aan de buitenkant, de vorm kunnen zien dat er iets te halen valt.
\
Klopt.
Toen wij er waren werd er ook door de rangers uitgelegd dat ze niet alleen hun neus gebruiken maar ook hun ogen. Die beren zijn niet achterlijk, zo moeten bijv. de kinderzitjes uit de auto, omdat zij (de beren) uit ervaring weten dat daar etensresten in zitten.
En het is niet zo dat alleen je etenswaren in de locker moeten maar ook al je toiletspullen.

Toch zou ik weer keizen voor logeren ín het park, scheelt je een hoop tijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

gondelier schreef:
waar vind ik meer informatie over deze accomodaties?
Voor Lee Vining kun je hier op het forum wel wat vinden (met behulp van de zoekfunctie, zoeken op motel en Lee Vining), voor de accommodatie in het park de site die ik hierboven gegeven heb.

Marianne
T0M
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door T0M »

Vorige week was ik nog in Yosemite. We sliepen toen niet in Curry Village, maar in Camp4, ook in de vallei.

Het is inderdaad zo dat alle geurende stoffen in de bearboxen moeten, waaronder ook water valt. Ook water in nog dichte flessen moet in de bearbox. Wij hebben gewoon onze hele koelbox erin gezet, samen met onze toiletspullen.
De reden hiervoor werd ons duidelijk bij de ingang van de camping. Hier hangen namelijk verschillende foto's van opengebroken auto's. Op zoek naar eten trekken beren gewoon de hele portier eruit of ze buigen de deur om. Dat wil je niet meemaken... Ze schijnen dit jaar extra problemen te veroorzaken omdat er weinig neerslag is gevallen afgelopen winter en er daardoor minder eten te vinden is.

Het is trouwens niet bij elk park zo dat je niks in je auto mag laten staan. De problemen met auto-openbrekende-beren die ze in Yosemite hebben, hebben ze ook in Sequoia NP. In alle andere parken waar ik ben geweest mocht alles in de auto blijven.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik was ook bang dat ik neit naar de WC zou durven 's nachts, maar heb het gewoon gedaan. T viel me allemaal reuze mee hoor....ja er zal wel eens een beer rondlopen, maar die kom je echt niet zomaar opeens voor je tentdeur tegen.

T was idd wel koud maar aangezien er 4 bedden (1 2-persoonsbed en 3 1-persoons) bedden in de cabin staan en wij met zijn tweeen waren hadden we dekens genoeg :)
Zou gewoon 2 tentcabins huren met 5 mensen.......1 lijkt me erg krap worden

Wij sliepen er 2 nachten en hebben onze koffers in de auto gelaten. In een sporttas hebben we een aantal benodigdheden gestopt
Je kan nameluijk niet met je auto de campground op en om nou met 2 koffers over bospaadjes te gaan slepen vonden wij te veel gedoe.
Die sporttas was veel makkelijker.

Wij vonden het echt geweldig om middenin Yosemite in een tent te overnachten.....dat hoort gewoon bij de experience en t is echt heel sfeervol. Wij hadden wel eerst een cabin vlak naast het toiletgebouw...dat vonden we niet echt gezellig en toen kregen we er 1 op een veel bossiger paadje met grote stenen en bomen. Veel mooier....en t toiletgebouw was aan het einde van het pad dus viel ook erg mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer