Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Modereren van de AA-forums

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien moet je dan duidelijker zeggen wat je zo stoort?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

nieuwenoord schreef:Misschien moet je dan duidelijker zeggen wat je zo stoort?
Ik vind eigenlijk dat ik het wel duidelijk genoeg heb omschreven ... Carola verwoord het ook duidelijk. Bovendien wil ik geen oude koeien uit de sloot halen. Maar ik vind dat sommige topics te snel worden gesloten en andere niet. Een goed voorbeeld daarvan is het 'apple' topic ...
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat je net toch je bericht aangepast hebt, eerst wilde je er niets over zeggen.

In dat topic ging het toch over 'afzeiken' van mensen. Lijkt me genoeg om in te grijpen, of het nu toevallig om een moderator gaat of niet.

Dit forum is particulier eigendom van iemand, die heeft mensen uitgekozen om hem te helpen het te modereren. Of we het er nu mee eens zijn of niet, het is aan Dennis met de moderators om de regels vast te stellen en te hanteren. Als mensen zich daarin niet kunnen vinden, kan je je of schikken of niet meedoen toch?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

nieuwenoord schreef:Ik zie dat je net toch je bericht aangepast hebt, eerst wilde je er niets over zeggen.
klopt, ik vond mijn eerdere bericht duidelijk genoeg. Maar bedacht me en gaf alsnog een toelichting!

In dat topic ging het toch over 'afzeiken' van mensen. Lijkt me genoeg om in te grijpen, of het nu toevallig om een moderator gaat of niet.

Dit forum is particulier eigendom van iemand, die heeft mensen uitgekozen om hem te helpen het te modereren. Of we het er nu mee eens zijn of niet, het is aan Dennis met de moderators om de regels vast te stellen en te hanteren. Als mensen zich daarin niet kunnen vinden, kan je je of schikken of niet meedoen toch?
Dus je wil hiermee zeggen dat je daar dan niets over mag zeggen als je er niet mee eens bent? We hebben ons er toch bij neergelegd in het apple topic, anders zou ik hier niet meer terugkomen. Bovendien werd er niemand afgezeken en ik blijf erbij dat ik het volkomen onterecht vond dat het 'apple' topic gesloten werd. Dennis gooit nu zelf deze discussie over het modereren open en zegt dat je opmerkingen mag geven in dit topic. Ik geef mijn mening, vrij genuanceerd nog en weer bekruipt mij het gevoel dat ik iets verkeerds heb gezegd. Alsof ik hiermee wil zeggen dat ik niet waardeer wat de mods doen op vrijwillige basis. Dat is helemaal niet zo .. die waardering wordt voldoende geuit op dit forum ... Ik zeg alleen dat ik vind dat sommige mods er te snel bovenop zitten.

Maar laat maar .... ik pas mij wel aan : ))
Sandy
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Het is toch zo simpel...
Als je het niet eens bent met de manier van modereren, ga je gewoon naar een ander forum.
Er zijn er duizenden, dus zat keus.
Hier zitten we gelukkig met een groep mensen bij elkaar die gewoon gezellig over Amerika willen praten.
Om niet weer een discussie uit te lokken, zal ik NIET reageren meer in dit topic.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

nieuwenoord schreef:Dit forum is particulier eigendom van iemand, die heeft mensen uitgekozen om hem te helpen het te modereren. Of we het er nu mee eens zijn of niet, het is aan Dennis met de moderators om de regels vast te stellen en te hanteren. Als mensen zich daarin niet kunnen vinden, kan je je of schikken of niet meedoen toch?
Een Forum zonder gebruikers is geen Forum meer. Er zal altijd een balans gevonden moeten worden in het modereren. Te weinig en het wordt een zooitje, teveel en het wordt als overmodereren/censuur gezien. Over het eerste wordt in het algemeen niet moeilijk gedaan, het tweede wel.

Communicatie over het waarom van Modereren is daarom heel belangrijk. In het algemeen wordt dit ook goed gedaan door de Moderators. Ontevreden mensen zul je altijd hebben.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

nieuwenoord schreef:Dat men elkaar hier naar de mond praat, vind ik onzin. Is het elkaar naar de mond praten als je het met elkaar eens bent? Praat je elkaar naar de mond als je opkomt voor mensen die hun best doen om iets goed uit te leggen of duidelijk te maken en dan hun kop afgebeten zien worden? Vind ik niet.
Aangezien je hier op een Amerika-forum zit, is het logisch dat je wel ergens iets gemeen hebt met elkaar. De ene wil er gaan wonen, de andere wil er enkel reizen, nog iemand anders weet het niet maar vindt Amerika wel fascinerend om te bestuderen. Er is iets wat trekt in Amerika. En dat hebben we gemeen, en daar zijn we het over eens. Maar dat is zeker niet elkaar naar de mond praten, vind ik.

En verder kunnen we onderling heel erg verschillen in onze kijk op de Amerikaanse maatschappij en / of de politiek. Dat zijn immers heel persoonlijke dingen. Het is een soort van evenwichtsoefening die ieder hier moet uitoefenen om daar je Gezond Verstand bij te behouden, en niet gaan te trachten iemand van jouw gelijk/zijn ongelijk te gaan overtuigen. Het is zoals met de opvatting van wat mooi is, of kunst, of lekker: over smaak valt niet te twisten.
Sommige mensen kunnen daar heel netjes over spreken, bij anderen loopt dat wat uit de hand. En dan hebben we gelukkig de moderators om het trachten leefbaar te houden ipv te ontaarden in scheldpartijen over en weer.
Laatst gewijzigd door kastelke op 03 sep 2007, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Njit schreef: Communicatie over het waarom van Modereren is daarom heel belangrijk. In het algemeen wordt dit ook goed gedaan door de Moderators. Ontevreden mensen zul je altijd hebben.
Precies, en zolang zaken uitgelegd worden, kan ik er mee leven.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kastelke schreef:[...]en niet gaan te trachten iemand van jouw gelijk/zijn ongelijk te gaan overtuigen. Het is zoals met de opvatting van wat mooi is, of kunst, of lekker: over smaak valt niet te twisten.
Even half on/half off topic, en met het risico om een discussie te starten - en daar heb ik sinds kort minder goede ervaringen mee :wink: : het is natuurlijk niet altijd een kwestie waar niet over te twisten valt...

Als iemand informatie verstrekt die pertinent niet juist is, dan valt daar niet over te twisten. In zo'n geval is het juist belangrijk om die ander ervan te overtuigen dat zijn/haar informatie incorrect is. Maar wellicht nog belangrijk dan die ene persoon overtuigen, is het duidelijk maken aan anderen dat de informatie van die persoon incorrect is, om te voorkomen dat mensen uitgaan van foutieve informatie.

Helaas staat niet iedereen open voor afwijkende meningen of het toegeven van ongelijk als er steekhoudende argumenten worden aangedragen.
Hieruit kan dan vervolgens wel eens een discussie ontstaan waarbij de gemoederen spijtig genoeg wel eens wat hoger op kunnen lopen - en in dat soort gevallen is het gewoon goed dat er moderators zijn om alles in de hand te houden.

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Ik ben blij dat er op dit forum kritisch gekeken wordt naar wat er geschreven wordt en of het nog wel bijdraagt aan het doel van het forum. Ook daar kan je over discussieren maar als een topic alleen maar gebruikt wordt om jouw mening te ventileren denk ik al snel begin zelf maar een site over bijv. "Waarom Apple beter is als Windows" om een voorbeeld te noemen. Je weet namelijk dat je de ander toch niet zult overtuigen en dat geldt voor veel discussies. Tuurlijk moet je je mening kunnen geven maar dat hoeft niet 10 keer herhaald te worden en persoonlijke aanvallen vind ik bijzonder lafhartig vooral als ze annoniem zijn (schuilen achter een forumnaam is nogal makkelijk). Petje af voor de moderators die dit alles overzich heen krijgen en je doet het nooit voor iedereen goed maar op andere forums haak ik snel af omdat het allemaal veel te persoonlijk is. Je moet toch al opletten met wat je 'zegt' via schrijven omdat als je de ander niet kan zien dingen vaak veel harder of anders overkomen dan dat ze waarschijnlijk bedoelt zijn. Ik lees dat er via PB'tjes wel persoonlijke aanvallen plaatsvinden dat lijkt me wel vervelend omdat je ook niet weet hoe ver ze zullen gaan...
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Annie schreef:Ik denk dat doordat er gisteren erg snel is opgetreden dat de meeste gemist hebben wat er aan de hand was.

:
Ik heb het helemaal gemist, achteraf gelukkig, nu ik alles lees.

Chapeau voor onze moderators. Je mag best een kritische noot hebben, maar hou het verder gezellig. Dit is toch een forum voor Amerikaliefhebbers, althans daar is het in eerste instantie voor opgezet neem ik aan.
Fan of the U.S.A.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt voor al jullie reacties! Het leek me belangrijk om even uit te leggen wat er zoal qua gedachten achter onze beslissingen zit. Het is niet makkelijk, maar we proberen elk topic apart te evalueren en naar aanleiding daarvan te besluiten wat te doen.

Daarin zullen we dus soms langer wachten met het sluiten van een topic dan achteraf goed blijkt, maar dat kan gebeuren. Helaas is inconsistentie hierin onvermijdelijk omdat we ook onderling overleg plegen over wat wel en niet kan en deze moddiscussie achter de schermen soms langer duurt dan anders.

Dat gezegd hebbende ben ik erg blij met jullie input hierover - we wilden graag even weten of jullie vonden dat wij het goed deden en jullie opbouwende kritiek en jullie lof is daarbij erg behulpzaam geweest.

De aandachtspunten die jullie ons hebben gegeven, zullen we in de toekomst zeker in ons achterhoofd houden. We doen erg ons best om de AA-forums gezellig te houden en nemen alle commentaar serieus. Je kunt mij en de andere mods dus altijd bereiken als je iets van het hart wilt over ons modereren.

Bedankt!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het nog altijd een heel prettig forum om te komen, ik zou het niet willen missen! Het modereren gebeurt in mijn ogen heel kundig, en ik vind het heel prettig dat er aandacht wordt besteed aan het handhaven van de goede sfeer.

Natuurlijk maken we met z'n allen het forum, inhoudelijk, maar de moderators moeten toch het "redactiewerk" doen, en ja, het blijft mensenwerk. Ik vind het goed om te merken dat spammers (heel snel) worden weggewerkt en dat er actief op flame-wars wordt gemodereerd. En ja, dat er soms misschien iets te snel wordt afgekapt, of dat niet iedereen het ermee eens is, dat blijf je houden. De club is inmiddels ook heel groot geworden, en consensus in zo'n grote groep is ondoenlijk. Het is mensenwerk, en mensen zijn niet allemaal gelijk.

Keep up the good work!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Mijn, korte ervaring, is dat een ieder ook "persoonlijk"betrokken is bij andere forumleden en dat men zich voor elkaar inzet.

Een van de eerste topics die ik opende ging over kleding voor onze "wat stevige" dochter, hierop werd al snel vervelend gereageerd en door andere forumleden werd die persoon er al op aangesproken.

De sfeer hier is goed, mede door de moderators maar zeker ook door de forumleden zelf.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik heb de laatste twee weken niet zo heel intensief meegelezen hier op het forum, blijkbaar heb ik daardoor het een en ander gemist. Ik weet dus niet wat precies de aanleiding voor dit topic is geweest, maar ik wil toch graag even kwijt dat ik dit een geweldig forum vind. De sfeer is hier prima, en dat ligt zowel aan de moderators als aan de forumleden. Houwen zo :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ik heb verschillende fora de revue laten passeren. Dit is echter het enige forum dat ik nog altijd regelmatig blijf bezoeken.
Dat heeft in de eerste plaats alles te maken met de prettige sfeer die er op het forum heerst.
Dat die sfeer er ondanks de enorme groei sinds 2004 nog steeds is, heeft alles te maken met de manier van modereren. Het stel moderators dat actief is op het forum is inmiddels behoorlijk door de wol geverfd en weet prima om te gaan met haar taak. En ja, er wordt in mijn ogen ook wel eens met 2 maten gemeten, het blijft echter mensenwerk, waarbij bij moeilijke beslissingen toch de meerderheid van stemmen zal gelden en het niet persé de mening hoeft te zijn van de moderator die de beslissing neemt.

Voor de rest kan ik alleen maar diep mijn pet afnemen voor de moderators voor hun toewijding en inzet. Ik ben af en toe voor maanden niet op het forum aanwezig en dat is in principe een luxe die een moderator zich niet kan toebedelen.

Dus van mij een dikke :doublethumb:
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer