Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten met kerst in NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Eten met kerst in NY

Bericht door phillybilly »

Hoi Hoi

Aangezien ik de feestdagen doorbreng in NY ben ik op zoek naar een leuk gezellig, (geen ***duur) restaurant om met kerst te eten.
Misschien is het handig om al vantevoren iets te reserveren.....

Heeft iemand van jullie tips of ervaringen ???

(geen fastfood, haha)

TNX

Groetjes, Jolanda
Color01
Amerika-expert

Re: Eten met kerst in NY

Bericht door Color01 »

phillybilly schreef:Hoi Hoi

Aangezien ik de feestdagen doorbreng in NY ben ik op zoek naar een leuk gezellig, (geen ***duur) restaurant om met kerst te eten.

ik geef je weinig kans :(

elke keer dat ik in NY was .. dan was ik al verbaast van de toren hoge prijzen voor het eten.....de laatste keer zaten we bij TGI Friday .. en ze berekenen daar $16.50 voor een Chicken Basket :shock:

Hier in de buurt kost dat Basket maar $8.00
phillybilly
Amerika-expert

het mag best wat kosten.....maar geen honderden euro's..... Ik bedoelde daarmee dat het geen culinair 5 gangen diner hoefde te zijn...
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

phillybilly schreef: Ik bedoelde daarmee dat het geen culinair 5 gangen diner hoefde te zijn...
Ze eten daar toch altijd kalkoen met de Kerst als ik me goed herinner :P
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ga eens rondneuzen in Brooklyn. Zoek onder 'Park Slope'. Een beetje uit de 'normale' buurt, maar niet echt ver van Manhattan, goede ondergrondse verbindingen en met interessante en niet al te dure eetgelegenheden (hoewel, de prijzen zijn wel wat gestegen, merkte ik bij een recent bezoek).

Hier:

http://www.parkslope-business.com/dinin ... estaurants

hebben ze een uitgebreide lijst.

Een kaartje met de ligging van een aantal restaurants staat hier:

http://www.google.com/search?q=park+slo ... =firefox-a

of Google 'park slope restaurants brooklyn'

7th Avenue is de oudste buurt, dat was al aardig toen ik daar 23 jaar (goeie help!) geleden om de hoek woonde en is alleen maar leuker geworden, 6th en 5th Avenue zijn in opkomst, 5th is de jongste.

Vanderbilt Avenue is ook in opkomst, dat zit aan de 'verkeerde' kant van Flatbush. Ga naar de triomfboog bij het Park (overigens vlak naar het Brooklyn Museum, ook de moeite waard), dan vind je Vanderbilt vanzelf (als je naar Manhattan kijkt, met je rug naar de boog, is Park Slope op 30 graden aan de linkerkant, Vanderbilt op 150 graden, naar rechts)

Ga heen met de ondergrondse, als je teruggaat kun je naar Atlantic Avenue lopen waar veel taxi's richting stad/Manhattan rijden (er is daar iets verderop een taxi garage, vandaar) of vraag het restaurant een 'car service' voor je te bellen.

Eet smakelijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USA-FAN
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USA-FAN »

NY is gaaf tussen Kerst en Oud en Nieuw.
Mazzel hoor !!! :D
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Hoi Jolanda,

Wij zijn vorig jaar met de Kerst naar New York geweest. Het was fantastisch. We zijn wel vaker in december naar New York geweest, maar nog nooit met de kerst zelf. Vorig jaar was het de eerste keer en ik moet zeggen; dat is me prima bevallen. Op kerstavond hebben we bij Rock Center Café gegeten. We hadden via Opentable.com een ander restaurant op het oog. Het was prachtig weer die dag en het was een heldere lucht. Op het laatste moment besloten we naar de Top of the Rock te gaan i.p.v. het restaurant van onze keuze. Het restaurant hebben we afgezegd en vervolgens hebben we genoten van een prachtige zonsondergang op Top of the Rock. Natuurlijk moesten we ook nog eten. Ik had thuis al het één en ander opgezocht op internet en Rock Center Café sprak me toen al aan. We zijn er naar toe gelopen en we zagen een rij voor de ingang staan. Wij dachten dat we geen kans meer hadden om hier te gaan eten. We hebben gevraagd hoelang het ongeveer zou duren voordat we een tafel hadden. Er werd ons verteld dat het ongeveer een half uur zou duren. Dat is uiteindelijk iets langer geworden, maar met drie kwartier was ik al heel tevreden. Omdat wij maar met twee personen waren, werden we al snel uit de rij gehaald. Ze bracht ons naar een tafel....bij het raam. Dat wil zeggen uitzicht op de kerstboom en de schaatsbaan, waar overigens na elke (veeg) pauze een huwelijksaanzoek werd gedaan. Voor ons kon de avond niet meer stuk; prachtige zonsondergang op TOTR, heerlijk gegeten met de kerstboom van Rockefeller Center op de achtergrond. We hebben voor 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten $83 dollar betaald. De wijn niet meegerekend. Ik vond dat niet veel. Zeker niet voor de locatie en het feit dat het kerstavond was. Omgerekend in euro's (zonder drank meegerekend) ongeveer 60 euro. Ik vind dat niet veel!! Hieronder wat foto's van Rock Center Café. (let niet op de kwaliteit, het was lastig om foto's te maken)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://rapatina.com

Op eerste kerstdag hebben we lekker simpel gegeten bij de Heartland Brewery (Times Square). We hadden dit restaurant via Opentable.com gereserveerd, maar achteraf was dat niet nodig geweest. Ik ben er van overtuigd dat je altijd wel ergens kunt eten. Heb je een specifiek restaurant op het oog, dan raad ik je aan om dit op tijd te reserveren. Opentable is een ideale site. Kosteloos kan je reviews lezen, reserveren, voor dinerbonnen sparen en het meest belangrijke...op een makkelijke manier reserveren.

http://www.opentable.com/start.aspx?m=8

Andere restaurants waar wij heerlijk hebben gegeten zijn bijvoorbeeld Bryant Park Grill, Strada57, Da Nico (Little Italy).

Dit zijn slechts voorbeelden. Ga er eens voor zitten en speur het internet af. Het zal je veel opleveren.
phillybilly
Amerika-expert

Bedankt voor jullie tips en adviezen ! Ik ga het een en ander eens uitzoeken....
lekker zeg, die voorpret :D

Groetjes, Jolanda :dance:
phillybilly
Amerika-expert

paula58 schreef:
phillybilly schreef: Ik bedoelde daarmee dat het geen culinair 5 gangen diner hoefde te zijn...
Ze eten daar toch altijd kalkoen met de Kerst als ik me goed herinner :P
Is dit met kerst ook ????? Ik dacht alleen met Thanksgiving....
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

phillybilly schreef:(geen ***duur)
En ik maar piekeren en denken over welk drie letterwoord je gecensureerd had... Afbeelding

Afbeelding

...sterren... gewoon drie sterren... Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
phillybilly
Amerika-expert

Dento schreef:
En ik maar piekeren en denken over welk drie letterwoord je gecensureerd had... Afbeelding

Afbeelding

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA........ zo kun je het ook zien ja ;)
Leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

phillybilly schreef:
paula58 schreef: Ze eten daar toch altijd kalkoen met de Kerst als ik me goed herinner :P
Is dit met kerst ook ????? Ik dacht alleen met Thanksgiving....
Inderdaad, alleen met Thanksgiving, hoewel er wel gezinnen zijn, die met Kerst ook kalkoen eten, natuurlijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
phillybilly
Amerika-expert

Natasja L. schreef: Op kerstavond hebben we bij Rock Center Café gegeten. We hadden via Opentable.com een ander restaurant op het oog.
Wij hebben vanalles uitgezocht en dit lijkt ons het leukste/mooiste en lekkerste :)
Wij wilden reserveren voor kerstavond OF eerste kerstdag, maar dat kan pas een maand vantevoren........
Voor de andere dag zijn we nog op zoek naar een knus restaurantje.

* first christmas together *
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

phillybilly schreef:* first christmas together *
En dan gelijk op zo'n lokatie? Leuk hoor!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
phillybilly
Amerika-expert

Njit schreef:
phillybilly schreef:* first christmas together *
En dan gelijk op zo'n lokatie? Leuk hoor!
Ja geweldig he :D Ik heb er ook kei zin in !!!!!!!!!!!!

Ik "ken" Kai al als de broer van een vriendin, maar we zijn met elkaar in contact gekomen op de bruiloft van die vriendin, vorig jaar september. In dec. zijn we een keer samen naar een kerstmarkt geweest en sindsdien werden we vrienden...... en sinds juli zijn we een stelletje :)
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

phillybilly schreef: Ik "ken" Kai al als de broer van een vriendin, maar we zijn met elkaar in contact gekomen op de bruiloft van die vriendin, vorig jaar september. In dec. zijn we een keer samen naar een kerstmarkt geweest en sindsdien werden we vrienden...... en sinds juli zijn we een stelletje :)
Van een bruiloft komt een bruiloft! :wink:

Mijn man en ik zijn elkaar ook tegengekomen op een bruiloft van wederzijdse vrienden. Dat is inmiddels ruim 16 jaar geleden en we zijn nu 8 jaar getrouwd :D
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
David1977
Amerika-ontdekker

Bericht door David1977 »

Hier nog een fan van het Rock Center Café, reeds meerdere malen geweest. Het eten is er goed en de prijzen zijn zeer redelijk (hun filet mignon met rode wijnsaus vond ik zeer voortreffelijk).

Als je boekt via opentable.com, geef dan in het commentaar op dat je graag een tafel aan het raam wil, en vermeld het bij aankomst nog eens. Het personeel is er zeer professioneel en vriendelijk. Echt een aanrader.

Enjoy!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Dento schreef:

Afbeelding

Je hebt weer eens niks te doen, zeker...

net als de rest van de tijd... :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

phillybilly schreef:Ja geweldig he :D Ik heb er ook kei zin in !!!!!!!!!!!!
Correctie: K'hebt'er KAI zin in!!!!!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce