Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New york rond kerst
-
- Amerika-ontdekker
De Phantom of the Opera in het Majestic theater. Heb ik ook gezien in NY!! Geweldige show. Stond namelijk ook in mijn favo lijstje. Had geen kaarten gekocht in Nederland. Ben gaan kijken bij tickets office waar de kaarten voor 50% korting weggaan, maar geen Phantom te zien. Ben ik naar het theater gegaan en vroeg of er nog kaarten beschikbaar waren voor die avond. We waren met z'n tweeen en dat kon nog wel. Bood ie 1e rang voor $111 en 2de rang dacht ik voor $75 aan. Zagen de beschikbare plaatsten en vond ze niet echt helemaal super. Toen maakte hij een deal. Voor $66 1e rang in de hoek. Gelijk gedaan. We zaten links in een apart opgehoogt nisje (normaal voor rolstoelen) op de 5de rij. Het waren perfecte plaatsen. Alles goed kunnen zien. Ook nog leuk om te vertellen. Hadden een programma boekje gekocht en aan het einde van de show gaf Raoul (de vriend van Christine) ivm Thanksgivingsday (de dag erna) voor een goed doel om geld binnen te halen handtekening op ons programmaboekje. Erg leuke avond dus. Jullie veel plezier!!
Marcel
Marcel
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hallo Maurice,Emenem schreef: Blue Man Group
En Marjan, bedankt! We zullen zeker gaan genieten!
Welkom terug. Hoe was de trip naar New York in Kerstsfeer? Waar ik ook benieuwd naar ben is de voorstelling van de Blue Man Group. Wij gaan er naar toe in februari hier in Nederland.
Fijne Kerstdagen gewenst in Nederland.....
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ha,
we hebben echt een GE-WEL-DI-GE tijd in New York gehad! Ontzettend veel gezien, geleerd, en erg veel gelopen. Het was heel intressant allemaal. Ook hebben we veel gebruik gemaakt van de subway, we hadden allebei een 7-Day Unlimited Ride MetroCard gekocht (á $24). De kerstsfeer vonden we eigenlijk een beetje tegenvallen (was niet meer dan wat we hier gewend zijn), maar misschien hadden we ons hier teveel bij voorgesteld en het was over het algemeen ook nog heerlijk zonnig wat ook niet meehielp om je in een echte kerstsfeer te hullen! Maar achteraf waren deze abnormale temperaturen natuurlijk wel ideaal om Manhattan te verkennen. Wij vonden het een superstad, maar ja wij komen dan ook maar uit een, zeker naar verhouding, klein Nederlands gehucht, dus de metro was voor ons al een geweldige attractie. De laatste dag waren we zo moe in de voeten en benen dat we onzelf maar getracteerd hebben op een ticket voor de bekende Gray Line sightseeing bussen, en alle 3 de loops gedaan hebben (Up- Downtown- en Brooklyn Loop). Heerlijk de boel nog eens van bovenaf bekeken! De beste tip voor als je naar New York gaat is eigenlijk wel om gewoon veel te lopen, lopen en nog eens lopen, daarbij gebruik te maken van de subway en natuurlijk de geijkte bezoeken aan Central Park, The Statue of Liberty, Ground Zero, Empire State Building (ook de Top of de Rock op rockefeller center is een aanrader), Times Square en je met de subway laten afzetten in Brooklyn om terug te lopen over de Brooklyn Bridge...
Tja, the Blue Man Group in New York (de geboorteplaats van deze act)... Het was eerlijk gezegd een beetje een tegevaller. Om te beginnen is het Astor Place Theater een piepklein zaaltje en zaten we met onze neus op het podium waardoor we regelmatig niks zagen omdat hèt of allemaal achter ons gebeurde, of dat er een enorme berg papier op het podium lag (of er iets stond) waar we niet overheen of langs konden kijken. Ook had ik een veel groter oogverblindend visueel spektakel verwacht! Ik hoop maar dat dit in grotere zalen wel het geval is! Maar we hebben zeker geen spijt dat we geweest zijn hoor, we hebben al met al toch een leuke avond gehad. Gelukkig zijn wij zeer positief ingesteld en kunnen we ook lachen om de dingen die we niet zo leuk vinden...
Waar wij wel enorm van hebben genoten (en van nog veel meer dingen hoor) is van de musical Spamalot in het kleine Shubert Theatre. Hier hebben we ontzetten hard om moeten lachen (en dat terwijl ik doorgaands geen echte Monty Python fan ben) en bezorgde ons regelmatig kippenvel, wat een prachtige stem heeft die hoofdrolspeelster (in ons geval was dat Marin Mazzie). Wat betreft ons een echte aanrader! Ook the Phantom was prachtig om te zien! Het Majestic Theatre alleen al was een feest voor het oog! En als toetje zijn we nog naar de musical Tarzan geweest, dit hadden we echter nooit moeten doen! Wat een tegenvaller was dit! Snap niet wat Joop van den Enden hier in gezien heeft om het naar Nederland te halen, maar ja zo zie je maar weer... Smaken verschillen!
En ik zou nog wel uren door kunnen gaan, maar hier laat ik het voorlopig maar even bij...
Al met al hebben we echt een hele drukke maar geweldige week gehad, ééntje om nooit meer te vergeten! Super dus!!!
(En op naar juni)... :dance:
we hebben echt een GE-WEL-DI-GE tijd in New York gehad! Ontzettend veel gezien, geleerd, en erg veel gelopen. Het was heel intressant allemaal. Ook hebben we veel gebruik gemaakt van de subway, we hadden allebei een 7-Day Unlimited Ride MetroCard gekocht (á $24). De kerstsfeer vonden we eigenlijk een beetje tegenvallen (was niet meer dan wat we hier gewend zijn), maar misschien hadden we ons hier teveel bij voorgesteld en het was over het algemeen ook nog heerlijk zonnig wat ook niet meehielp om je in een echte kerstsfeer te hullen! Maar achteraf waren deze abnormale temperaturen natuurlijk wel ideaal om Manhattan te verkennen. Wij vonden het een superstad, maar ja wij komen dan ook maar uit een, zeker naar verhouding, klein Nederlands gehucht, dus de metro was voor ons al een geweldige attractie. De laatste dag waren we zo moe in de voeten en benen dat we onzelf maar getracteerd hebben op een ticket voor de bekende Gray Line sightseeing bussen, en alle 3 de loops gedaan hebben (Up- Downtown- en Brooklyn Loop). Heerlijk de boel nog eens van bovenaf bekeken! De beste tip voor als je naar New York gaat is eigenlijk wel om gewoon veel te lopen, lopen en nog eens lopen, daarbij gebruik te maken van de subway en natuurlijk de geijkte bezoeken aan Central Park, The Statue of Liberty, Ground Zero, Empire State Building (ook de Top of de Rock op rockefeller center is een aanrader), Times Square en je met de subway laten afzetten in Brooklyn om terug te lopen over de Brooklyn Bridge...
Tja, the Blue Man Group in New York (de geboorteplaats van deze act)... Het was eerlijk gezegd een beetje een tegevaller. Om te beginnen is het Astor Place Theater een piepklein zaaltje en zaten we met onze neus op het podium waardoor we regelmatig niks zagen omdat hèt of allemaal achter ons gebeurde, of dat er een enorme berg papier op het podium lag (of er iets stond) waar we niet overheen of langs konden kijken. Ook had ik een veel groter oogverblindend visueel spektakel verwacht! Ik hoop maar dat dit in grotere zalen wel het geval is! Maar we hebben zeker geen spijt dat we geweest zijn hoor, we hebben al met al toch een leuke avond gehad. Gelukkig zijn wij zeer positief ingesteld en kunnen we ook lachen om de dingen die we niet zo leuk vinden...
Waar wij wel enorm van hebben genoten (en van nog veel meer dingen hoor) is van de musical Spamalot in het kleine Shubert Theatre. Hier hebben we ontzetten hard om moeten lachen (en dat terwijl ik doorgaands geen echte Monty Python fan ben) en bezorgde ons regelmatig kippenvel, wat een prachtige stem heeft die hoofdrolspeelster (in ons geval was dat Marin Mazzie). Wat betreft ons een echte aanrader! Ook the Phantom was prachtig om te zien! Het Majestic Theatre alleen al was een feest voor het oog! En als toetje zijn we nog naar de musical Tarzan geweest, dit hadden we echter nooit moeten doen! Wat een tegenvaller was dit! Snap niet wat Joop van den Enden hier in gezien heeft om het naar Nederland te halen, maar ja zo zie je maar weer... Smaken verschillen!
En ik zou nog wel uren door kunnen gaan, maar hier laat ik het voorlopig maar even bij...
Al met al hebben we echt een hele drukke maar geweldige week gehad, ééntje om nooit meer te vergeten! Super dus!!!
(En op naar juni)... :dance:
-
- Amerika-ontdekker
Leuk om te lezen dat jullie erg hebben genoten van de stad. Persoonlijk vond ik de kerstversiering erg mooi allemaal maar dat is een menings verschil. Jammer dat de musical Tarzan tegen veel. Vind je het gek als je net de Phantum heb gezien. Die is top!! Je hebt ook zoveel musicals draaien. Wij zijn nog naar een comedyclub geweest. Was ook erg leuk.
Groetjes
Groetjes
Haha, ja inderdaad dat zal het geweest zijn!vandermeij schreef:Jammer dat de musical Tarzan tegen viel. Vind je het gek als je net de Phantom heb gezien. Die is top!! Je hebt ook zoveel musicals draaien.
En wat betreft de kerstversiering was het ook zeker mooi en zo erg viel het nou ook weer niet tegen hoor (misschien klonk ik wat te negatief) maar we hadden er ons waarschijnlijk veel te veel van voorgesteld en verwacht ondergedompelt te gaan worden in een Charles Dickens achtige Cristmas Carol sfeer (iets te veel films gekeken misschien?:lol: ) Maar dat wordt moeilijk met prachtig stralend weer en er zelfs mensen in korte broek en teenslippers lopen

Maar we hebben iig ontzettend genoten van deze geweldige stad en willen zeker nog een keer terug!
-
- Amerika-ontdekker
Zal ik je zeggen. We kwamen op vrijdag aan. Heerlijk weer. Z'n 17 graden. Gelijk de stad in met alleen een vest. Volgende dag ook alleen een vest aan, maar dat viel tegen. Het werd s'middags frisjes. Toen zondag 5 graden!!! Koud!! De rest van de week tussen de 12-15 graden, maar wel droog. Behalve op Thanksgivinsday. Regenen en nog eens regen, en dat was natuurlijk balen!! Terwijl de volgende dag geen wolkje aan de lucht was. Raar maar maar. Nu 2x in NY geweest maar vind het tijdens de kerst toch leuker!!Emenem schreef:Haha, ja inderdaad dat zal het geweest zijn!vandermeij schreef:Jammer dat de musical Tarzan tegen viel. Vind je het gek als je net de Phantom heb gezien. Die is top!! Je hebt ook zoveel musicals draaien.
En wat betreft de kerstversiering was het ook zeker mooi en zo erg viel het nou ook weer niet tegen hoor (misschien klonk ik wat te negatief) maar we hadden er ons waarschijnlijk veel te veel van voorgesteld en verwacht ondergedompelt te gaan worden in een Charles Dickens achtige Cristmas Carol sfeer (iets te veel films gekeken misschien?:lol: ) Maar dat wordt moeilijk met prachtig stralend weer en er zelfs mensen in korte broek en teenslippers lopen(werkelijk!) Al waren we natuurlijk ook wel weer blij met dit mooie weer, je zult de hele week maar regen of sneeuwbuien hebben!
Maar we hebben iig ontzettend genoten van deze geweldige stad en willen zeker nog een keer terug!
Dit wil ik dus zoal mijn heeeeeeeele leven doen!! Kerst is voor mij een hele happening ik kan al vanaf september (okay ik geef het toe, al eerder) helemaal hyper worden van alle kerstdingetjes in de winkels en genieten van alle voorpret. Ik ga ook altijd weg net voor of net na kerst.
Maar NYC rond Kerst is voor mij bijna een utopie geworden. Ik wil perse NYC voor het eerst zien rond kerst. Ja ik weet het...maarhet moet gewoon!
Elke keer plannen we de reis en steeds gaat het om een of andere foute reden gewoon niet door...het komt meer omdat deze reis mijn meisjesdroom moet laten uitkomen en ik wil helemaal niks aan toeval overlaten...dus ja ..ooit zal het ervan komen....tot die tijd, lees en smul ik van alle verhalen van mensen die het wel hebben gedaan.
Maar NYC rond Kerst is voor mij bijna een utopie geworden. Ik wil perse NYC voor het eerst zien rond kerst. Ja ik weet het...maarhet moet gewoon!
Elke keer plannen we de reis en steeds gaat het om een of andere foute reden gewoon niet door...het komt meer omdat deze reis mijn meisjesdroom moet laten uitkomen en ik wil helemaal niks aan toeval overlaten...dus ja ..ooit zal het ervan komen....tot die tijd, lees en smul ik van alle verhalen van mensen die het wel hebben gedaan.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan zit je hier in de States goed, met de vele winkeltjes vol Kerstspullen, die het hele jaar open zijn! Ik vind Kerst ook superleuk hier, maar moet er midden in de zomer toch echt niet aan denken!Shorty schreef:Dit wil ik dus zoal mijn heeeeeeeele leven doen!! Kerst is voor mij een hele happening ik kan al vanaf september (okay ik geef het toe, al eerder) helemaal hyper worden van alle kerstdingetjes in de winkels en genieten van alle voorpret. Ik ga ook altijd weg net voor of net na kerst.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ja ik weet het....ik ben echt maf als het op kerst aankomt hoor... Eigenlijk kan ik me niet inhouden om zo af en toe per ongeluk een kerst mp3 aan te klikken.Petra/VS schreef:Dan zit je hier in de States goed, met de vele winkeltjes vol Kerstspullen, die het hele jaar open zijn! Ik vind Kerst ook superleuk hier, maar moet er midden in de zomer toch echt niet aan denken!Shorty schreef:Dit wil ik dus zoal mijn heeeeeeeele leven doen!! Kerst is voor mij een hele happening ik kan al vanaf september (okay ik geef het toe, al eerder) helemaal hyper worden van alle kerstdingetjes in de winkels en genieten van alle voorpret. Ik ga ook altijd weg net voor of net na kerst.

Maar zoals je al kan zien, ik ben aan het aftellen! Op 5 dec is het een hele happening bij mij thuis. Ik maak iets lekkers klaar en daarna, gaan we (vriendje haalt alles uit de berging en ik doe de rest) onder het genot van gezellige kerstliedjes het huis versieren...seriously....En dan het moment afwachten dat Sky radio z'n eerste kerstliedje draait...

Yeah I need help !

- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat weekend van Thanksgiving valt misschien in de stad nog wel mee. De meeste mensen vieren dat met familie. Wel is de 23ste "Black Friday", de drukste winkeldag van het jaar omdat er allemaal koopjes te vinden zijn dan. De weekenden rond Kerst zijn wel druk, maar ook heel gezellig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
You're welcomeMickey99 schreef:Bedankt voor je snelle antwoord!
We denken erover om de 23e (november) te gaan en ik heb net gezien dat het de 22e Thanksgiving is. Dat weekend zal het dan wel erg druk zijn of is het de weekenden daarna net zo druk![]()
Groetjes,
Sonja

Ik kwam toen de dag NA thanksgiving aan in NY.... het was een ****drukte!!!! Maar wel heel gezellig.
Veel plezier!! :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3180 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-