Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Tioga Tours
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Karinita schreef:Ik heb net ook een offerte aangevraagd bij Tioga Tours voor de zomer van 2008. Ben benieuwd!! Het zal waarschijnlijk wel schrikken worden van de prijs (5 weken in hoogseizoen).
Ik vond het wel moeilijk om het formaat van de camper op te geven. Liefst niet te groot zo voor een eerste keer. Maar zo'n hoogslaper lijkt me ook niets.
Wat vinden jullie een prettig model? Wij zijn met z'n tweeën.
We wilden eigenlijk op Phoenix vliegen, maar het viel me op dat daar alleen Cruise America zit?
Karin
Hoi Karin,
Een andere mogelijkheid is vliegen op Las Vegas, daar zitten El-Monte, Roadbear en Mortirus ook als camper verhuurders.
Voor twee personen is een C25/27 een mooie grote, bij RB is die ook met slideout, bij E-M en MO (nog) niet mar wie weet voor 2008.
als je iets grote gaat C28/29 heb je een slaapkamer achterin.
Marjan (Hekkie) gaat dit jaar een C21/23 van RB wegbrengen van de fabriek naar LV en ik zag op het vloerplan dat die ook een slaaphoek achterin hebben alleen weet ik niet hoeveel leefruimte je dan overhoud, zo te zien heb je dan alleen een dinette (eethoek) en geen bank of luie stoelen in het woongedeelte.
Kijk even op de site van Tioga Tours, doorklikken naar RB en daar kan je de vloerplannen van de campers bekijken.
Gr.
Rob
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Klopt. Wij kiezen bewust voor een wat kleiner formaat Karin, ondanks dat het in dit geval net zo duur is als een groter formaat. Een kleinere camper slurpt natuurlijk ook wat minder benzine........Rob schreef:Marjan (Hekkie) gaat dit jaar een C21/23 van RB wegbrengen van de fabriek naar LV en ik zag op het vloerplan dat die ook een slaaphoek achterin hebben alleen weet ik niet hoeveel leefruimte je dan overhoud, zo te zien heb je dan alleen een dinette (eethoek) en geen bank of luie stoelen in het woongedeelte.

Je kunt op deze site zien waar wij in principe voor gekozen hebben.

Zo ziet de camper er uit en hieronder de indeling overdag....

Echt een grote leefruimte is voor ons van minder belang. Wij leven meer buiten tijdens onze vakantie en Jan vindt een kleiner formaat prettiger rijden. Wij zijn het buitenleven ook gewend met ons tentje.
Is het rotweer, dan is een grote leefruimte natuurlijk wel fijn, maar we gaan er maar vanuit dat we mooi weer hebben.......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Marjan, ik vind de camper die jullie uitgekozen hebben er ook al heel mooi uitzien. Wij zijn ook gewend aan een tentje.
Reden waarom we eens willen kijken naar de mogelijkheden van een camper is dat we komend jaar voor een groot deel in Arizona en New Mexico zullen zitten. En dat zal in juli/augustus behoorlijk warm zijn. We twijfelden dus al of we wel de tent mee zouden nemen ivm die warmte. Voor een paar overnachtingen op campings heel de tent mee vind ik teveel gesjouw. Maar campings vinden we wel erg leuk.
We hebben al een offerte terug van Tioga Tours. Ze zijn snel daar! Ik moest bij de offerte aanvraag kiezen voor een verhuurder en toen heb ik El Monte gekozen vanuit Los Angeles. Maar zoals Rob en Monique al zeiden is het ook een goed plan om vanuit Las Vegas met de camper te vertrekken. Ik ga het nog even bekijken en vraag dan nog een offerte voor 'jouw' camper van RB.
Dit is de offerte die we kregen. Wat SLI precies inhoudt, weet ik niet.
CAMPERHUUR
Camperverhuurder: El Monte RV
Campertype: familiecamper C 25
Ophalen in Los Angeles 7 juli 2008
Inleveren in Los Angeles 9 aug 2008
Aantal dagen: 33
Huurprijs: 2277
Mijlen (ongelimiteerd): 508
Camperinventaris: 76
Pers. inventaris (2 x 34): 68
Preparation fee: 57
Tax (8,25 %): 246,34
Totaal: EURO 3232,34
(incl. basis + VIP-verzekering)
Uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering (SLI): 10 dollar p/d.
Er is op dit moment een vroegboekaanbieding waardoor je de volgende korting krijgt:
- 36% korting op ongelimiteerde mijlen
Dit is al in bovenstaande berekening verwerkt.
Karin
Reden waarom we eens willen kijken naar de mogelijkheden van een camper is dat we komend jaar voor een groot deel in Arizona en New Mexico zullen zitten. En dat zal in juli/augustus behoorlijk warm zijn. We twijfelden dus al of we wel de tent mee zouden nemen ivm die warmte. Voor een paar overnachtingen op campings heel de tent mee vind ik teveel gesjouw. Maar campings vinden we wel erg leuk.
We hebben al een offerte terug van Tioga Tours. Ze zijn snel daar! Ik moest bij de offerte aanvraag kiezen voor een verhuurder en toen heb ik El Monte gekozen vanuit Los Angeles. Maar zoals Rob en Monique al zeiden is het ook een goed plan om vanuit Las Vegas met de camper te vertrekken. Ik ga het nog even bekijken en vraag dan nog een offerte voor 'jouw' camper van RB.
Dit is de offerte die we kregen. Wat SLI precies inhoudt, weet ik niet.
CAMPERHUUR
Camperverhuurder: El Monte RV
Campertype: familiecamper C 25
Inleveren in Los Angeles 9 aug 2008
Huurprijs: 2277
Mijlen (ongelimiteerd): 508
Camperinventaris: 76
Pers. inventaris (2 x 34): 68
Preparation fee: 57
Tax (8,25 %): 246,34
Totaal: EURO 3232,34
(incl. basis + VIP-verzekering)
Uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering (SLI): 10 dollar p/d.
Er is op dit moment een vroegboekaanbieding waardoor je de volgende korting krijgt:
- 36% korting op ongelimiteerde mijlen
Dit is al in bovenstaande berekening verwerkt.
Karin
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar ook een camper via Tioga Tours van El Monte gehad. Gehaald en teruggebracht in Las Vegas. El Monte zit op een uitstekende en makkelijke lokatie ten zuiden van de Strip.
Volgend jaar dus voor het eerst Road Bear en we wachten maar af hoe dat ons bevalt. Het zijn splinternieuwe campers en we hebben een kleinere opgegeven. Mocht die niet beschikbaar zijn, krijgen we automatisch een grotere. De prijs is gelijk. Dit was voor Jan ook een reden om niet de middelklasse te nemen, omdat hij bang is dat hij evt. een nog grotere krijgt en dat wil hij liever niet. Jan is meer van de kleine weggetjes en hij heeft geen ervaring met zo'n grote SRV-wagen.....
Neemt niet weg dat zo'n bak geweldig is. Dat hebben we dit jaar wel meegemaakt bij Rob en Annie.......
Succes met je planning.
Gr. Marjan
Volgend jaar dus voor het eerst Road Bear en we wachten maar af hoe dat ons bevalt. Het zijn splinternieuwe campers en we hebben een kleinere opgegeven. Mocht die niet beschikbaar zijn, krijgen we automatisch een grotere. De prijs is gelijk. Dit was voor Jan ook een reden om niet de middelklasse te nemen, omdat hij bang is dat hij evt. een nog grotere krijgt en dat wil hij liever niet. Jan is meer van de kleine weggetjes en hij heeft geen ervaring met zo'n grote SRV-wagen.....

Neemt niet weg dat zo'n bak geweldig is. Dat hebben we dit jaar wel meegemaakt bij Rob en Annie.......

Succes met je planning.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Afgelopen jaar ook bij Tioga Tours de vlucht en de camper geboekt. In vergelijking met o.a. Jan Doets waren ze toch de goedkoopste.
1x op kantoor geweest en daar vriendelijk en goed geholpen. De rest van de contacten gewoon via mail en telefoon. Liep allemaal vrij soepel.
De 29/31ft Roadbear camper is uitstekend gevallen, maar als ik met z´n 2/en zou zijn zou mijn voorkeur uit gaan naar de Roadbear C25-27. Mooie vaste slaapplek en degene die ik zag staan bij Roadbear had zelfs lederen bekleding op de beide stoelen voorin.
1x op kantoor geweest en daar vriendelijk en goed geholpen. De rest van de contacten gewoon via mail en telefoon. Liep allemaal vrij soepel.
De 29/31ft Roadbear camper is uitstekend gevallen, maar als ik met z´n 2/en zou zijn zou mijn voorkeur uit gaan naar de Roadbear C25-27. Mooie vaste slaapplek en degene die ik zag staan bij Roadbear had zelfs lederen bekleding op de beide stoelen voorin.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ben je wel eens op die stoelen gaan zitten als je camper een halve dag in de woestijn gestaan heeft terwijl je was gaan hikenbbeurden schreef:en degene die ik zag staan bij Roadbear had zelfs lederen bekleding op de beide stoelen voorin.

Wij hebben 1 X leren stoelen gehad in een camper van El-Monte daar moet je dus constant een handdoek op leggen op niet op de blaren te zitten

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na alle lovende woorden over Tioga Tours heb ik daar ook maar eens een kijkje genomen en een offerte aangevraagd. Ik ben benieuwd!
Ik zag ook dat ze een routeplanner service hebben. Het is een tool waarmee je heel gemakkelijk een route kunt samenstellen en de afstanden kunt zien. Je voert een plaats in en dan krijg je een lijst van plaatsen/parken die op minder dan een dag rijden liggen. Dan kies je daar een plaats uit, en je ziet dan weer een overzicht met plaatsen op minder dan een dag rijden. Wel leuk gedaan en een heel snelle manier om je route te checken op haalbaarheid.
Is geen Streets & Trips natuurlijk, maar toch.
En je kunt (o.a.) de Hallwag kaarten via tioga tours bestellen (in Nederland zonder verzendkosten).
Marianne
Ik zag ook dat ze een routeplanner service hebben. Het is een tool waarmee je heel gemakkelijk een route kunt samenstellen en de afstanden kunt zien. Je voert een plaats in en dan krijg je een lijst van plaatsen/parken die op minder dan een dag rijden liggen. Dan kies je daar een plaats uit, en je ziet dan weer een overzicht met plaatsen op minder dan een dag rijden. Wel leuk gedaan en een heel snelle manier om je route te checken op haalbaarheid.
Is geen Streets & Trips natuurlijk, maar toch.
En je kunt (o.a.) de Hallwag kaarten via tioga tours bestellen (in Nederland zonder verzendkosten).
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het veel toevoegt, maar wat ik van de Hallwag prettig vind, is dat je meerdere staten op een kaart hebt, wat ook bij het uitzetten van een route erg prettig is. En de schaal is overal hetzelfde, dat heb je bij de atlas niet.nieuwenoord schreef:Wat voegt Hallwag toe als je de RandMcNally hebt en gewend bent?
Ik heb net Californie in de RandMcNally naast de Hallwag gelegd. Qua schaal maakt het niet veel uit, de Hallwag is iets gedetailleerder. Op de Hallwag staan ook scenic routes aangegeven. Nu moet ik bekennen dat onze roadatlas uit 1990 stamt, dus helemaal eerlijk is de vergelijking misschien niet.
Qua extra's in de vorm van plattegronden en aparte kaarten voor de parken zijn ze vergelijkbaar.
Ik wil er wel eentje meenemen naar de meeting, dan kun je zelf eens kijken.
Marianne
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de Hallwagkaarten een paar maanden geleden bij de boekhandel besteld voor € 8,95 per stuk. Wat kosten ze bij Tioga?Martin & Marianne schreef: En je kunt (o.a.) de Hallwag kaarten via tioga tours bestellen (in Nederland zonder verzendkosten).
Ik heb nu de hele serie van Amerika compleet: 12 stuks!!
@ Monique. De Hallwagkaarten zijn op een veel grotere schaal en dus sowieso duidelijker. Alle benodigde info staat erop. Ik vind ze geweldig. Daarnaast heb ik uiteraard de RandMcNally Roadatlas voor het complete plaatje van de States en voor de "heb".......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Tioga zijn de 9,95. Ik vond dat heel netjes want ik heb er hier een liggen die bij de ANWB ook 9,95 kostte (leden en niet leden, de sticker zit er nog op), en die is meer dan 3 jaar geleden gekocht. Maar het kan dus goedkoper.hekkie schreef:Ik heb de Hallwagkaarten een paar maanden geleden bij de boekhandel besteld voor € 8,95 per stuk. Wat kosten ze bij Tioga?
De Lannoos zijn trouwens ook allemaal bij tioga te bestellen.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben ook al een hele serie Hallwag kaarten en ik vind ze veel duideljker dan de RandMcNally atlas.
Alweer een offerte binnen van Tioga Tours. De RB 21-23 ft blijkt toch wel een heel stuk duurder te zijn dan de C25 van El Monte. Zeker als je nog mijlen bij moet kopen. De offerte is gebaseerd op 3500 mijl. Dit is de mail met offerte die we (alweer heel snel) hebben ontvangen:
Voor de prijs maakt het bij Road Bear niet uit of je in Las Vegas of Los Angeles begint. De prijs blijft gelijk. De campers zullen in december nog niet uitverkocht zijn, denk wel dat Road Bear dat heel prettig zou vinden maar gelukkig voor ons is dat niet het geval. Na 31 december zijn andere kortingen van toepassing waardoor het weer wat duurder wordt. Het vroegboeken wordt beloond.
Hierbij de berekening van de camper:
Camperverhuurder: Road Bear RV
Campertype: familie-camper 21-23ft
Inleveren in Los Angeles 9 augustus 2008
Huurprijs: 3498
Mijlen (3500): 903
Camper- + pers. inventaris (2x): 98
Preparation fee: 152
Totaal: EURO 4651
(incl. basis + VIP-verzekering, transfers, tax)
Uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering (SLI): 9 dollar p/d.
Aanbieding 2008:
Er is op het ogenblik een vroegboekaanbieding waardoor je 20% korting op de dagprijs krijgt. Bovendien krijg je 2 inventarissen gratis. Dit scheelt je 797.60 euro, waardoor het totaal op 3857.40 euro komt. Voorwaarde is dat de camper voor 15 dec 2007 geboekt en betaald wordt.
Extra korting:
Gratis campingstoelen bij boeking t/m 14 okt 2007.
Bij Road Bear kun je ook ongelimiteerd aantal mijlen nemen, dit kost 47 euro per dag.
Karin
Alweer een offerte binnen van Tioga Tours. De RB 21-23 ft blijkt toch wel een heel stuk duurder te zijn dan de C25 van El Monte. Zeker als je nog mijlen bij moet kopen. De offerte is gebaseerd op 3500 mijl. Dit is de mail met offerte die we (alweer heel snel) hebben ontvangen:
Voor de prijs maakt het bij Road Bear niet uit of je in Las Vegas of Los Angeles begint. De prijs blijft gelijk. De campers zullen in december nog niet uitverkocht zijn, denk wel dat Road Bear dat heel prettig zou vinden maar gelukkig voor ons is dat niet het geval. Na 31 december zijn andere kortingen van toepassing waardoor het weer wat duurder wordt. Het vroegboeken wordt beloond.
Hierbij de berekening van de camper:
Camperverhuurder: Road Bear RV
Campertype: familie-camper 21-23ft
Inleveren in Los Angeles 9 augustus 2008
Huurprijs: 3498
Mijlen (3500): 903
Camper- + pers. inventaris (2x): 98
Preparation fee: 152
Totaal: EURO 4651
(incl. basis + VIP-verzekering, transfers, tax)
Uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering (SLI): 9 dollar p/d.
Aanbieding 2008:
Er is op het ogenblik een vroegboekaanbieding waardoor je 20% korting op de dagprijs krijgt. Bovendien krijg je 2 inventarissen gratis. Dit scheelt je 797.60 euro, waardoor het totaal op 3857.40 euro komt. Voorwaarde is dat de camper voor 15 dec 2007 geboekt en betaald wordt.
Extra korting:
Gratis campingstoelen bij boeking t/m 14 okt 2007.
Bij Road Bear kun je ook ongelimiteerd aantal mijlen nemen, dit kost 47 euro per dag.
Karin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat ik nr 6 (zuidwest) nog aan ga schaffen. Kaarten genoeg, maar zoals Marjan zegt, erg leuk voor de heb.
Vanochtend ook al de offerte ontvangen van Tioga Tours, maar helaas nog steeds geen definitieve vluchtprijzen (zie ook het topic vliegtickets 2008).
Ze hebben een hotel in New York voor 150 euro per kamer per nacht, gebaseerd op 4 personen, dat lijkt ook heel schappelijk.
Marianne
Vanochtend ook al de offerte ontvangen van Tioga Tours, maar helaas nog steeds geen definitieve vluchtprijzen (zie ook het topic vliegtickets 2008).
Ze hebben een hotel in New York voor 150 euro per kamer per nacht, gebaseerd op 4 personen, dat lijkt ook heel schappelijk.
Marianne
Vluchtprijzen komen pas vanaf eind september beschikbaar heb ik gisteren via de mail te horen gekregen.Martin & Marianne schreef:Ik denk dat ik nr 6 (zuidwest) nog aan ga schaffen. Kaarten genoeg, maar zoals Marjan zegt, erg leuk voor de heb.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ze zijn inderdaad erg leuk voor de heb.Martin & Marianne schreef:Ik denk dat ik nr 6 (zuidwest) nog aan ga schaffen. Kaarten genoeg, maar zoals Marjan zegt, erg leuk voor de heb.

Roland
Het staat alweer een stukje terug in het topic.
Maar heb vorige week uitleg gekregen bij Tioga over de SLI.
Deze verzekering moet je terplaatse afsluiten, zit alles bij in ,maar met $500 eigen risico. Voor ongeveer 100 euro meer koop je je eigen risico af bij de in Nederland af te sluiten Amerika/Canada verzekering.
Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Maar heb vorige week uitleg gekregen bij Tioga over de SLI.
Deze verzekering moet je terplaatse afsluiten, zit alles bij in ,maar met $500 eigen risico. Voor ongeveer 100 euro meer koop je je eigen risico af bij de in Nederland af te sluiten Amerika/Canada verzekering.
Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2747 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-