Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

11 september

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mack schreef:Vanochtend draaide Veronica weer de speciale versie van "Overcome" van Live, en dat is altijd kippevel. Tranen staan nog steeds in mijn ogen.
Ik hoorde dat nummer vanochtend ook bij Veronica. Inderdaad een nummer om kippevel van te krijgen. Rond 11 september 2001 zijn meer speciale versies van muzieknummers gemaakt. Erg aangrijpend. Indien er behoefte aan is, wil ik wel wat van die nummers (in MP3-formaat) online zetten.

11 september 2001 staat bij mij nog op het netvlies gegrift. Ik werkte toen nog bij de ABN AMRO Bank hier in Heerenveen en was die dag net 2 nieuwe medewerkers aan het inwerken. Mijn broer belde mij op mijn werk en toen had ik al een vermoeden dat er iets ernstigs aan de hand was, wat dat wist ik nog niet, maar we bellen elkaar alleen maar op het werk als het echt noodzakelijk is. Op het werk hebben we gelijk de koersenpagina op teletext vervangen door live beelden van CNN. Op het moment dat de torens instorten heb ik echt gedacht dat de 3e wereldoorlog nabij was. Ik kon mij niet voorstellen dat Amerika hier niet op zou reageren. Die avond heb ik ook tot diep in de nacht voor de tv gezeten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Op het moment dat de torens instorten heb ik echt gedacht dat de 3e wereldoorlog nabij was. Ik kon mij niet voorstellen dat Amerika hier niet op zou reageren. Die avond heb ik ook tot diep in de nacht voor de tv gezeten.
Precies, die oorlog! Dat dacht ik dus ook, ik was echt bang ....
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Toevallig had ik die dag weinig te doen en zette nadat Ruby thuis kwam de TV aan en zag net het tweede vliegtuig de toren invliegen, heb net als velen alleen nieuws gekeken...bang voor een wereldoorlog.
Hubby was destijds in Saudi Arabie aan het werk voor Boeing en is vlak daarna teruggekeerd naar de VS, voelde zich niet veilig, alhoewel men verbleef op een goed bewaakte compound.

Op mijn werk vandaag heeft men de vlag halfstok gehangen.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Hier ook de vlaggen halfstok inderdaad. Wij zaten destijds 'vast' in Nederland, zouden 3 dagen later terug naar de VS vliegen maar dat werd een week later. We zagen het nieuws op televisies in een elektronicazaak in een Duits winkelcentrum, er waren toen net beelden van het Pentagon te zien. Mijn Duits is niet zo goed plus er stond een pak mensen voor dus we kregen het niet echt mee, dachten eerst dat het een film was ofzo.... Het bleef aan ons knagen toen we door het winkelcentrum liepen ('wat zou er gebeurd zijn') en we zijn toen eerder naar huis gegaan om CNN te kijken. Toen hoorden we pas van de Twin Towers. Later hoorden we van onze buren dat het vliegtuig dat in Pennsylvania is neergestort over ons huis gevlogen is, zij hebben hem gezien en vonden al dat hij zo laag vloog. :( Ik zie nog mijn man op de bank zitten, ook wij zijn tot diep in de nacht blijven kijken... Hij heeft de hele dag geen woord meer gezegd maar de uitdrukking die hij op z'n gezicht had hoop ik nooit weer te zien. Ik maakte me meer zorgen om hem dan om wereldoorlogen op dat moment.
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Ik denk niet dat men zo een gebeurtenis snel vergeet.... ik in ieder geval niet. Ik kan mij de paniek nog goed herinneren, wij hadden nl. klanten die in het vliegtuig op weg waren naar New York of er al zaten, dus veel telefoon en mail verkeer met de familie in NL.....
Ik denk dat het ook een goede zaak is om er elk jaar even bij stil te staan, zo'n grote ramp, en laten we eerlijk zijn, het kan ons allemaal overkomen, helaas.
Inderdaad, zulke "gekken" lopen overal rond, je kan alleen maar hopen dat je niet net op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats bent......
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Gewone dag vandaag, heb er geen moment bij stilgestaan.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik ook niet zo, wij waren op dat moment vanuit Grand Teton rijdend naar Great Basin. We hoorde wel iets op de autoradio maar weinig aandacht aan besteed. Later bij een benzinestation zagen we de torens instorten.
Wel een vreemd gebeuren. Ik heb me daar niet onveilig gevoeld maar we spraken wel Nederlanders die eigenlijk gelijk terug wilde alsof dat wat uitmaakt. Dit was natuurlijk nog nooit vertoond.
Bij dit soort aanslagen vallen altijd onschuldigen mensen. Vraag je zelf maar eens af hoeveel onschuldige burgers er omgekomen zijn door bombardementen en bomaanslagen in Irak door beide partijen.
Dat noemen ze dan bijkomende schade..
Vandaag een heel stuk in het AD over reddingswerkers die vaak vrijwillig de zooi hebben opgeruimd en nu met allerlei ziektes zitten. Dat is al erg genoeg maar door je eigen regering in de steek gelaten worden is nog veel erger.

Vergeet ook niet dat er nogal een aantal mensen erg veel beter geworden zijn na de aanslagen, oliebedrijven, wapenfabrikanten, oorlogsgekken, beveilingsbedrijven en geheime diensten.
De 1 zijn dood is de ander zijn brood.
De waarheid zal wel nooit boven water komen op misschien pas in 2101 net als veel geheimen uit WOII pas in 2045 boven tafel komen.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Aangezien mijn zus vandaag (11 sept dus) uitgerekend is van haar derde kindje, heb ik al wel veel aan deze datum gedacht. Eigenlijk vooral omdat ik hoop dat het kind níet vandaag geboren wordt, is toch een beladen datum!

Maar het ziet er goed uit, nog geen babynieuws en de dag heeft nog maar een paar uurtjes :)
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Eigenlijk speelde het de hele dag wel door mijn hoofd. Ik weet nog precies waar ik stond en hoe ik het te horen kreeg die dag. Er werd gebeld door iemand van het VPRO-produktieburo, die een kort vraagje had. Daarna zei hij: "Wat een ramp he..." Ik wist op dat moment echt niet waar het over ging en hij zei: "Zet de televisie maar aan."

Die eerste beelden staan nog steeds op mijn netvlies.
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

antonia schreef:Ik denk er zeker aan, vooral omdat 11 sept. nu weer op een dinsdag valt.
Ik weet, zoals de meeste mensen denk ik, nog precies wanneer ik hoorde wat er was gebeurd: ik stond op de bus te wachten in Amsterdam en een vriendin van me kwam helemaal overstuur uit de tram en ze vertelde wat er was gebeurd. Ik had dat zelf niet meegekregen omdat ik een hele tijd in de trein had gezeten.
Ik ga ook over een paar weken terug naar New York, vooral ook om Ground Zero te zien. In 1996 heb ik nog op een van de Twin Towers gestaan en ik wilde persé terug vóór ze weer gaan bouwen.
Ground Zero is anders al behoorlijk dichtgebouwd weer (met funderingen). Staan een hoop hijskranen, bulldozers grote bouwlichten etc. Ik ben er vorige week langs gekomen.. indrukwekkend :shock:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

fijn te horen dat het voor de meeste mensen toch een speciale betekenis heeft en dat het niet zomaar een dag wordt. het was voor mij op het werk een beetje raar omdat we een drukke dag met een conferentie hadden waarvoor ik de coordinatie deed, dus veel rondrennen en regelen en weinig stilstaan, maar de opening van deze conferentie werd heel goed gedaan door kort aandacht te besteden aan de gebeurtenis, aan de gevoelens over de gehele wereld en een verband te trekken met de globale epidemieen TB en HIV (waar het congres over ging).

maar ik heb er verder weinig van gemerkt, maar ik heb behalve dus de lange werkdag alleen maar een basketball wedstrijd gevolgd en verder geen nieuws gezien, niet eens een krant.
SEEING IS BELIEVING
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

ik heb nog altijd vragen over wtc7 die ook ingestort is.die in pennsylvania die gecrasht is (geen brokstukken op de grond)ook die die in het pentagon gevlogen is.(gat is veel te klein om boeing te zijn )heb daarover al veel filmpjes gezien met tientallen theorien op het net en ik heb altijd al getwijfeld.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Daar gaan we weer :roll: . Geloof me, je twijfels zouden meteen over zijn als er bekenden van je bij de ramp overleden waren :? .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

platesman schreef:ik heb nog altijd vragen over wtc7 die ook ingestort is.die in pennsylvania die gecrasht is (geen brokstukken op de grond)ook die die in het pentagon gevlogen is.(gat is veel te klein om boeing te zijn )heb daarover al veel filmpjes gezien met tientallen theorien op het net en ik heb altijd al getwijfeld.
Nee klopt, het vliegtuig is hier heel laag overgevlogen zodat alle passagiers er met parachutes uit konden springen, en daarna hebben ze samen dat gat gegraven zodat ze ons nu met z'n allen vanuit hun commune kunnen zitten uitlachen. :evil: :evil:

Sorry mods, ik weet dat ik wellicht beter gewoon m'n mond had kunnen houden, maar vandaag ben ik wat dat betreft een slappeling. Bah.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Wat een kinderachtige reactie op iemand die een afwijkende mening heeft.
Ga je zo om met iedereen die een afwijkende mening heeft? Moet iedereen hetzelfde denken als jij, of is dit normaal gedrag voor je om zo te reageren op eenieder die een mening heeft die niet in lijn ligt met de jouwe, of van de massa?
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien moet je even iets terug lezen in dit topic en zien hoe persoonlijk degene die deze uitspraken doet betrokken is geweest bij de aanslagen.

Als een getroffen vliegtuig letterlijk over je huis is gevlogen en later is neergestort met al die mensen aan boord, reageer je heftiger dan wanneer je alles vanuit Europa bekijkt ....

Soms reageert iemand emotioneel. Ze zegt dit zelf al, maakt indirect al excuus, maar wil wel weergeven hoe diep de twijfels haar raken. En om dat dan kinderachtig te noemen, vind ik eerlijk gezegd heel erg bot.

Ik ga nu slapen. Ik hoop dat mensen begrip hebben voor de emoties die duidelijk na zes jaar nog spelen en dat we weer niet in een welles-nietes-discussie belanden. Welterusten allemaal (voor straks wellicht).
rene_ursula
Amerikafan

Waarom denk je dat ik níet teruggelezen heb in dit topic.
Aannames maken leidt vaak tot fouten. Dat mag, geeft niet.

Ik beweer geenszins dat een emotionele reactie niet gewenst is. Welnee, dat mag en moet zelfs.

Afwijkende meningen mogen ook.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rene_ursula schreef:Wat een kinderachtige reactie op iemand die een afwijkende mening heeft.
Wij hebben die dag van heel dichtbij meegemaakt, rene_ursula, en ik kan je zeggen, dat dat tot nu toe de ergste dag van mijn leven was. Wij kenden een paar van de slachtoffers in het Pentagon en eentje in het vliegtuig, dat daarin is gestort, persoonlijk. Als je dan leest, dat iemand verdorie nog steeds de onzin gelooft, dat dat geen vliegtuig was, terwijl je tientallen directe ooggetuigen kent, die dat beeld nooit weer van hun netvlies zullen krijgen, dan reageer je "kinderachtig". Verder hebben we dat onderwerp in dit topical uitgekauwd, ik zou dit topic graag verschoond van complottheorieen zien. Verdere discussie over die theorieen kan daar.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rene_ursula
Amerikafan

Petra/VS

Losstaand van wat ik persoonlijk geloof (inderdaad, terroristen) als er geen ruimte is voor mensen met afwijkende meningen hoe objectief kun je dan nog als forum of moderator zijn?
Wij hebben op het werk de verslagen van de verkeersleiders onder ogen gezien en geloof me, met mij ELKE collega die dat heeft gelezen heeft in woorden de vreselijkste minuten meegemaakt die je als verkeersleider kunt meemaken: "je kisten kwijtraken" en je weet dat elk plotje op je buis geen plotje is, maar honderden mensen.
Weg plotje...

De verkeersleider die de Bijlmerramp aanwezig was had weer tranen in de ogen.
Dus over betrokken gesproken, denk niet dat ik niet weet waar je het over hebt.
Ik geloof NIET in de complot-theoriën nee.
Ik vind wel dat iemand die daar wel in gelooft dat mag uiten. Voor jou onzin ja, voor diegene niet. En je in iemand anders verplaatsen is bést moeilijk als je niet openstaat voor andere meningen.
En DAT ik dat vind, mag ik best zeggen. OF mag dat óók niet??

René
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rene_ursula schreef:Petra/VS

Losstaand van wat ik persoonlijk geloof (inderdaad, terroristen) als er geen ruimte is voor mensen met afwijkende meningen hoe objectief kun je dan nog als forum of moderator zijn?
Bovenstaande heb ik als mezelf en niet als moderator geschreven. Als ik als moderator reageer is dat in blauwe tekst. Nergens schrijf ik, dat platesman die mening niet mag hebben, ik weerleg die echter wel met feiten vanuit de plaats van het gebeuren en dat is mijn goed recht, lijkt me zo. Verder heb ik het laatste hierover gezegd, want dit onderwerp ligt voor mij veel te emotioneel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer