Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen: vliegen met Northwest Airlines

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ruudenkit
Amerika-ontdekker

Ervaringen: vliegen met Northwest Airlines

Bericht door ruudenkit »

hangt af van de vlucht..wij vlogen met nortwest airlines....BAGGER!!
Ër waren alleen "oudere stewardesses" ze leken op de jongste van de "Golden Girls...kweet niet of het aan de leeftijd lag maar ze sliepen bijna de gehele vlucht achterin het vliegtuig.
Het eten was echt slecht en entertainment.....zielig gewoon, we kregen 1 film te zien (ben de naam er al van kwijt) en een aflevering van King of Queens (wel een leuke).
Pakweg 2uur en een kwartier daarna ging het scherm op zwart!!!
En we hadden geeneens een eigen tv-tje!!
Moet zeggen dan is het in de vliegtuigen naar Azie toch beter geregeld.

was er nog iets positiefs??
uhhm....we zijn veilig aangekomen? :D

Ik neem volgende keer i.i.g. een gameboyb (of iets dergelijks mee)

s6 met je vlucht
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Volgens mij is dit stukje verkeerd geplaatst :wink:
ruudenkit
Amerika-ontdekker

goed bedoeld

Bericht door ruudenkit »

sorry lelie,
Ik moest ff mijn frustratie kwijt.
maar de gouden tip van mij was, ga niet met northwest en zorg voor een gemeboy of iets in die trend
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Maar je reageert toch op iemand? Het lijkt of je iemands vraag beantwoord namelijk en je hebt een nieuw topic gemaakt.

Lijkt me een leuke vlucht! :wink:
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: tips

Bericht door monster »

ruudenkit schreef:hangt af van de vlucht..wij vlogen met nortwest airlines....BAGGER!!
Ër waren alleen "oudere stewardesses" ze leken op de jongste van de "Golden Girls...kweet niet of het aan de leeftijd lag maar ze sliepen bijna de gehele vlucht achterin het vliegtuig.
Het eten was echt slecht en entertainment.....zielig gewoon, we kregen 1 film te zien (ben de naam er al van kwijt) en een aflevering van King of Queens (wel een leuke).
Pakweg 2uur en een kwartier daarna ging het scherm op zwart!!!
En we hadden geeneens een eigen tv-tje!!
Moet zeggen dan is het in de vliegtuigen naar Azie toch beter geregeld.

was er nog iets positiefs??
uhhm....we zijn veilig aangekomen? :D

Ik neem volgende keer i.i.g. een gameboyb (of iets dergelijks mee)

s6 met je vlucht
He vervelend dat jullie zo'n slechte ervaring hebben gehad met NWA. Ik vond het juist erg goed, afgelopen reis. Wij vlogen met NWA naar Seattle en iedereen had in de stoel voor zich een eigen tv schermpje met fils, series, spelletjes en muziek.
De maaltijden waren erg goed en ook de bemanning was erg aardig.... Maar ja, die heb je verder niet voor het kiezen natuurlijk.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Re: goed bedoeld

Bericht door nieuwenoord »

ruudenkit schreef:sorry lelie,
Ik moest ff mijn frustratie kwijt.
maar de gouden tip van mij was, ga niet met northwest en zorg voor een gemeboy of iets in die trend
Ook wij hebben dit jaar een prima vlucht gehad van Amsterdam naar Minneapolis met Northwest!!

De binnenlandse vlucht van Minneapolis naar SFO was inderdaad sober, maar zijn de meeste vluchten dat niet binnen de USA?
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik vlieg binnen Amerika altijd Frontier Airlines, een maatschappij die Denver als thuishaven heeft. Nieuwe vliegtuigen, eigen TV scherm met live TV voor $5.00, goede prijzen - - bevalt uitstekend.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Note mod: dit topic is verplaatst naar Reizen Algemeen omdat het niet specifiek met het Zuidwesten te maken heeft.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nog een note van een mod: Titel aangepast.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Twee jaar geleden met North West van Amsterdam naar Seattle gevlogen. Prima service, vlogen met nieuwe toestellen met voor iedereen een eigen tv-scherm in de leuning, inclusief keuze uit films en spelletjes.

:doublethumb:

Het hangt er denk ik net vanaf wat voor een toestel en wat voor een bemanning je treft.

Martin
nicodewal
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicodewal »

Op transatlantische vluchten van Minneapolis naar Amsterdam heeft NWA tegenwoordig die nieuwe Airbus toestellen. Behoorlijk comfortabel (het blijft coach-class...), je hebt je eigen tv-scherm en je kunt kiezen uit 7 à 8 films en zelf bepalen welke je kijkt. Er zitten meestal wel 2 of 3 leuke flicks bij meestal.

Het eten is redelijk. Ik heb beter gehad bij Continental, dat is toch wel mijn favoriete carrier. Alleen jammer dat je dan via Newark of Cleveland moet vliegen. Helaas geen non-stop uit Minneapolis. Je krijgt een normale maaltijd in het begin en dan vlak voor je land nog een klein ontbijt. Frisdrank en koffie zijn uiteraard gratis, maar ook voor bier en wijn hoef je niet te betalen.

Een andere goede carrier is Icelandair. Ze vliegen via Reykjavik en hebben de beste koffie die ik ooit aan boord van een vliegtuig heb gedronken! Het wordt geserveerd in een kan van Scandinavisch design. het eten is daar ook niet slecht trouwens.
Sinds 2004 in de USA

http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik ben ook een grote fan van NW, het is zelfs mijn favoriete carrier. zeker als er een gedeelde crew is, half NL, half amerikaans, is het meestal voor mij een goeie overgang naar NL. ik heb nooit ergens anders met NW gevlogen. maar domestic met van alles en ik denk dat jouw enige ervaring misschien een incident was, dat je een ander toestel had dan de meesten van ons (zonderindivudele schermpjes) spreekt al boekdelen.

maar ik vind het wel flauw dat je een opemrking maakt over de leeftijd van de flight attendants. op de eerste plaats is stewardess een hele achterhaalde term, maar dat je blijkbaar ook verwacht bediend te worden door een Miss USA zegt meer over jou dan over de airlines. ik kan me voorstellen dat als je gewend bent te vliegen met Malaysia of Singapore airlines dat een "westerse" airline wat minder overkomt. het is een andere cultuur. op de Azie vluchten zie je vaak nog de gedienstige bevallige "geisha" types. waar ik niets op tegen heb, op zich, ik kijk er ook graag naar, maar dat is geen norm in de industrie. ik ben juist blij dat ze niet meer aan agism en beautyism doen in de airline industrie. je moet natuurlijk wel nog in de aisle passen en een goeie hygiene hebben en er verzorgd uitzien, maar je hoeft echt geen model te zijn om die rol te vervullen.
SEEING IS BELIEVING
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Totaal geen probleem met NWA. Eten vindt ik niet goed (net als bij KLM). Wat ze met het eten doen, weet ik niet maar smakelijk kan je het niet noemen. En ach: het brengt je van A naar B.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb prima gevlogen met NWA, ik denk dat veel afhankelijk is van het toestel waar je in terecht komt.

Het stewardess verhaal is natuurlijk gezeur, verwacht jij bediening door een stel top modellen soms?
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Heb zelf niet zoveel ervaring met NWA (alleen in 2005 retour Seattle en dat beviel goed), maar dat van dat wat oudere personeel hoor je wel veel vaker. Kijk bijvoorbeeld eens op turbulentie.nl. Daarmee geef ik geen waardeoordeel, maar blijkbaar valt het meer mensen op.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, de oudere flight attendants waren mij en mijn echtgenote dus ook opgevallen - in eerste instantie bij Delta - waarmee ik dus voor alle duidelijkheid geen waardeoordeel uitspreek.

Ik denk persoonlijk dat dit komt doordat 'men' in het algemeen nog het wat ouderwetse beeld heeft van de jonge, slanke, mooie, knappe 'stewardessen' vanuit de jaren '50/'60/'70 van de vorige eeuw.

Gewoon dus een van meerdere stereotypes die gegroeid zijn, en zijn blijven hangen: flioght attendants zijn altijd vrouwen, de stewardessen (want dat woord blijft hangen :wink: ) zijn altijd jong, zouden kunnen bijklussen als fotomodel en zijn en blijven altijd even vriendelijk, en pursers zijn altijd homoseksuele mannen.

Dat dat niet altijd zo is, doet hier niets aan af: het heeft alles te maken met afwijkingen of bevestigingen van het beeld dat bij je leeft.
En wijkt iets af van ons beeld, dan valt dit op...

Afijn, weer back on topic nu, lijkt me... :wink:

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

MOET nu echt even reageren. Een van mijn beste vrienden is hoofd onderhoud van NW. Hij is een Amerikaan en toen ik hem dit vertelde geloofde hij zijn oren niet. Ze (NW dan) heeft allemaal nieuwe toestellen die intercontinentaal vliegen.
Dat van die stewardessen vind ik zelf een "non-issue". Bij andere maatschappijen zijn ze ook allemaal niet even jong en het is tenslotten een vlucht en geen vleeskeuring toch, want dan zat je waarschijnlijk niet in een vliegtuig.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Op onze vlucht met Northwest dit voorjaar hadden we een mannelijke en een vrouwelijke flight attendant (wist niet dat steward(ess) uit de tijd was). Beiden rond de 45 denk ik, hele vriendelijke, attente en aardige mensen.

Het toestel was een Airbus 330-300, perfecte stoelen (BC) en alle entertainment die je je maar kan wensen. Ik was zeer tevreden over Northwest, ook over het eten trouwens.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Northwest vloog tot voor kort veelal met de DC 10, en dat was echt een gedateerd toestel.
De laatste tijd zie ik echter op Schiphol erg veel nieuwe NW kisten, dus dat van die oude vliegtuigen zal wel achterhaald zijn.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Alle DC-10's zijn inmiddels uit de vloot bij NWA en vervangen door moderne Airbus A-330. Voor binnenlandse vluchten wordt nog veel gevlogen met de DC-9, een toestel wat inmiddels erg verouderd is.

Harry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer