Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen: vliegen met Northwest Airlines

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dento schreef:Ik denk persoonlijk dat dit komt doordat 'men' in het algemeen nog het wat ouderwetse beeld heeft van de jonge, slanke, mooie, knappe 'stewardessen' vanuit de jaren '50/'60/'70 van de vorige eeuw.
Dennis
En die zijn nu dus ouder :lol: . Serieus, net als in andere banen zijn er heel wat mensen, voor wie flight attendant een carriere is. Die houden niet op, als ze de 35 gepasseerd zijn (vooral niet, omdat ze veelal heel goede voorzieningen hebben (hoewel die steeds minder worden)).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:
Dento schreef:Ik denk persoonlijk dat dit komt doordat 'men' in het algemeen nog het wat ouderwetse beeld heeft van de jonge, slanke, mooie, knappe 'stewardessen' vanuit de jaren '50/'60/'70 van de vorige eeuw.
Dennis
En die zijn nu dus ouder :lol: .
:lol: Afbeelding :lol:
Petra/VS schreef:Serieus, net als in andere banen zijn er heel wat mensen, voor wie flight attendant een carriere is. Die houden niet op, als ze de 35 gepasseerd zijn (vooral niet, omdat ze veelal heel goede voorzieningen hebben (hoewel die steeds minder worden)).
Precies ja, waar zouden al die 'stewardessen' van het derde kwart van de vorige eeuw anders allemaal naar toe zijn gegaan? Gelukkig is er nog geen regel die zegt dat je eruit vliegt (om bij luchtvaarttermen te blijven :lol: ) als je de 35 gepasseerd bent.

Zolang de service maar goed is, en de mensen vriendelijk - dat is immers waar je voor betaalt; de luchtvaartmaatschappij maakt dan helemaal niets uit: liever een wat oudere flight attendant die behulpzaam en vriendelijk is, dan een jonge die chagrijnig en niet behulpzaam is...

Afbeelding Zolang ze maar niet de hele tijd met het looprekje tegen je knie en elleboog aan stoten... Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Harry schreef: Voor binnenlandse vluchten wordt nog veel gevlogen met de DC-9, een toestel wat inmiddels erg verouderd is.
Harry
De eerste DC 9 verlieten in 1965 de fabriek........
Vermoedelijk moet je nog meetrappen bij het opstijgen.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

nieuwenoord schreef:Op onze vlucht met Northwest dit voorjaar hadden we een mannelijke en een vrouwelijke flight attendant (wist niet dat steward(ess) uit de tijd was). Beiden rond de 45 denk ik, hele vriendelijke, attente en aardige mensen.
.
kleine correctie/disclaimer: in het nederlands bestaat de term stewardess misschien nog, maar wordt hij dan ook gebruikt voor mannen? dat is nl de reden voor de change in de VS volgens mij, steward werkte niet voor een mannelijke stewardess en de term is toen aangepast naar flight attendant. ik weet niet of purser nog gebruikt wordt, maar het was vroeger altijd een purser (man) die de manager was van het toestel en stewardessen (vrouwelijke bedienden) onder hem. dat is natuurlijk niet meer zo.
SEEING IS BELIEVING
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Eerlijk gezegd? Ik weet het niet ... ik zeg altijd steward en stewardess, maar of dat ook zo hoort????
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

nieuwenoord schreef:Eerlijk gezegd? Ik weet het niet ... ik zeg altijd steward en stewardess, maar of dat ook zo hoort????
Volgens mij wel hoor.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Met dank aan de KLM:
In de cabine van het vliegtuig werken de stewards en stewardessen. Zij zijn de cabin crew en je kunt ze herkennen aan de smalle zilveren banden op hun mouwen. Op de grotere vliegtuigen heeft de senior purser de leiding, deze is te herkennen aan vier banden. De senior purser wordt geassisteeerd door een purser of een assitent-purser. De purser heeft net als de senior purser vier banden en de assistant-purser heeft drie banden. De stewards en stewardessen hebben, afhankelijk van hun ervaring, één of twee banden.

In de cabine van het vliegtuig werken de stewards en stewardessen. Zij zijn herkenbaar aan de smalle zilveren banden. De purser, die de leiding heeft over het cabinepersoneel, heeft er vier. In de grotere vliegtuigen wordt de purser geassisteerd door een assistent-purser met drie banden. De stewards en stewardessen hebben, afhankelijk van hun ervaring, één of twee banden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ruudenkit
Amerika-ontdekker

reactie

Bericht door ruudenkit »

Corry
Amerikafan

Geplaatst: Do Sep 13, 2007 1:16 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

MOET nu echt even reageren. Een van mijn beste vrienden is hoofd onderhoud van NW. Hij is een Amerikaan en toen ik hem dit vertelde geloofde hij zijn oren niet. Ze (NW dan) heeft allemaal nieuwe toestellen die intercontinentaal vliegen.
Dat van die stewardessen vind ik zelf een "non-issue". Bij andere maatschappijen zijn ze ook allemaal niet even jong en het is tenslotten een vlucht en geen vleeskeuring toch, want dan zat je waarschijnlijk niet in een vliegtuig.

over bovenstaande, het vliegtuig was echt crap....we vlogen vanaf frankfurt naar Detroit en vervolgend detroit-LA in een nog kleiner vliegtuig.

Ik vind het schandalig dat ze mensen geen entertainment bieden, misschien was dit vliegtuig een uitzondering/,misschien wel niet, maar als ik kan kiezen zal ik niet meer met NWA vliegen.....ik mistte zelfs dar leuke lcd-tje waarom je hoogste/snelheid en WAAR je vloog kon zien.

personeel: Het is idd een stereotypering dat stewardesses knap moeten zijn maar dat is dus duidelijk niet het geval bij NWA, niet dat ik het afkeur!! Voorop staat dat ze me een veilig gevoel moeten geven/ vriendelijk zijn, hoe ze eruit zien is niet belangrijk.
als ze afgezien van start/landing/maaltijd serveren gezamelijk liggen te slapen 8er in het vliegtuig...sorry hoor!!!
Dat vind ik niet kunnen.
Bovendien waren ze niet vriendelijk tegen mij, waarschijnlijk omdat ik Claire (weet haar naam nog) heb laten struikelen nog voor we opstegen (komt door mn lange benen en weinig beenruimte, dit was per ongeluk en ik heb mn excuses aangeboden.
Vervolgens heb ik binnen 10 min: een glas water over me heen gekregen..kreeg een neutraal sorry te horen, 1 elleboog tegen mn slaap (niet eens sorry) en toevallig was de kip net op toen de warme maaltijd langskwam.
hahaha komt allemaal weer boven!!

ben benieuwd hoeveel reacties hier weer op zullen volgen, misschien een nieuwe topic....NWA :twisted:

groet Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja ... ik heb ook al weleens de vraag gekregen of ik wilde ruilen van maaltijdkeuze omdat de kip (jawel, ook de kip) op was. Geen probleem, neem ik toch het vlees? En ja, ik heb het karretje op dezelfde vlucht ook tegen mijn arm gekregen, kan gebeuren ..

Tijdens lange vluchten slaapt ook bij KLM het personeel , hoewel er altijd iemand in de pantry wakker blijft, maar in de cabine zie ik ze dan ook niet.

Wat betreft toestellen: ik kijk inderdaad bij boeking al wel met wat voor toestellen een maatschappij vliegt. Ik heb daarom bijvoorbeeld vorig jaar bewust niet gekozen voor KLM vanaf Las Vegas, juist vanwege die DC-10 (die was het volgens mij). En we vliegen binnenkort juist wel met KLM op Newark, omdat we graag die nieuwe Airbus eens willen meemaken.

Je kan bij boeking zien welke toestellen gebruikt worden en de oudere toestellen hebben vaak weinig te bieden ....
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Airlines hebben tegenwoordig geen maximum leeftijd meer voor flight attendants, alleen maar een minimum - - 21. Een vriend van mij is met pensioen gegaan op z'n 60ste en is toen flight attendant geworden. Hij vindt het een hele leuke baan met veel vrije tijd en kan overal naartoe vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer