Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

e-mails opvragen en versturen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Anita2
Amerikafan

e-mails opvragen en versturen

Bericht door Anita2 »

Wij gaan deze zomer een rondreis maken van 4 weken doorheen Californië, Nevada, Utah en Arizona.
Wij zouden graag in verbinding blijven met het thuisfront. Ik neem aan dat telefoneren wel eens duur zou uitkomen, daarom mijn vraagje :
e-mails sturen en opvragen, is dit vanuit een pc van een hotel betaalbaar ? Weet iemand wat dit ongeveer kost ?
Ik heb me ook laten vertellen dat in openbare bibliotheken pc's voorhanden zijn voor toeristen. Klopt dat, en is dit dan gratis ?
Het is de eerste maal dat wij een verre reis gaan maken en daarom dit nog niet gewend zijn.

Groetjes
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo Anita2
Ik heb de ervaring dat het communiceren via het Internet moeizaam is. De meeste hotels hebben wel mogelijkheid voor een snelle verbinding maar met een eigen laptop. Een enkel hotel heeft een apparaat in de hal staan waar je met je credit kaart gebruik van kan maken. Ook ben ik div. keren opzoek geweest naar een bibliotheek maar deze is moeilijk te vinden of gesloten als jij er gebruik van wilt maken. De telefoon is het beste communicatie middel, die staan overal en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Zeker als je gewoon even wat info wilt doorgeven aan het thuisfront zijn de kosten van het bellen maar een klein bedrag van je vakantie budget. Als je collect belt is het nog goedkoper voor jou.
Harm
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Als je mobieltje het doet (tri-band toestel) dan is sms-en goedkoop. Dit keer heb ik enkel via sms contact met thuis gehad. Nadeel: Sommige berichten gaan echter meteen en anderen komen pas dagen later aan.

Wij hebben verschillende internet-cafe's gezien en in een motel-lobby konden we voor 5$ 30 minuten internetten/mailen.

Maar idd.: collect call bellen is altijd het goedkoopst!
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Beste Anita,

de keren dat wij in amerika zijn geweest hebben wij steeds gewoon met een telefoonkaart (bij supermarkten en sigarettenwinkels te koop) en dan een telefooncabine ook overal te vinden naar huis gebeld.

groetjes en een hele fijne reis,
Anice
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Anita,

internetten wil inderdaad nog wel eens tegenvallen. Vaak zijn de bibliotheken open op het moment dat jij aan het reizen bent en zijn internetcafé's dun bezaaid, als je ze al vinden kunt... :?

Mocht je beschikken over een triband toestel dan kun je elkaar inderdaad op de hoogte houden via SMS-jes. Ik heb het hier al eens eerder gemeld, ik stuur tijdens een verblijf in Amerika vaak een SMS-je naar het thuisfront met het het tel.nummer van het motel/hotel + kamernummer waar ik op dat moment zit. Werkt perfect!

Een andere optie is om een telefoonkaart te kopen. Voor $ 10,00 kun je bijna een uur naar Nederland bellen. Moet voldoende zijn om even bij te kletsen tijdens je vakantie lijkt mij... :wink:

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Bedankt iedereen voor jullie reactie.
Telefoneren lijkt mij dus ook de beste oplossing als ik het zo lees.
Het tijdsverschil zal misschien wat problemen geven, maar desnoods bel ik ze hier in België dan maar uit hun bed.
Voor de rest tellen wij hier af naar 11 juli voor onze eerste verre reis.
Spannend !!!!

Groetjes

Anita2
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hoi anita2

Eigenlijk is het alleen maar even rekenen 11.00 uur pacifictime is 20.00 uur in Nederland en Belgie, wij doen het altijd zo en spreken een vaste dag af om te bellen zodat het thuisfront weet wanneer ze telefoon kunnen verwachten.
Een extra horloge meenemen wat je op de europatijd laat staan is ook handig zeker als je ook nog naar Utah gaan dat is weer een andere tijdzone.

Gr. Rob
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb het afgelopen jaar gebruik gemaakt van mijn GSM en weet niet precies WAT er fout is gegaan maar bij terugkomst bleek ik een rekening te hebben van € 639.--. Niet iets om vrolijk van te worden toch? :oops:
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Bellen met je GSM kost redelijk veel! Van een euro per minuut, tot een paar euro per minuut is heel normaal. het maakt dan niet uit of je binnen de USA belt of naar Nederland. GHou er ook rekening mee dat gebeld worden ook geld kost! Tarieven per provider kun je vinden op
http://www.vakantiebellen.com/

Ik heb vorig jaar ook gewoon mijn GSM gebruikt en had uitgerekend dat ik ongeveer 130 euro's zou moeten betalen. Er is uiteindelijk nog geen 40 euro van in rekening gebracht. Heb er nog achteraan gebeld, maar de rest zal wel ergens in het roaminggebeuren zoekgeraakt zijn....... :D
Heb het afgelopen jaar gebruik gemaakt van mijn GSM en weet niet precies WAT er fout is gegaan maar bij terugkomst bleek ik een rekening te hebben van € 639.--. Niet iets om vrolijk van te worden toch?
Ik denk dat je gewoon teveel gebeld en gesmst hebt....... :wink:

GR. Haye
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik gebruik Primustel en is niet echt duur, is de nederlandse tegenhanger van telegroup.com en de tarieven kun je daar bekijken
Gewoon aanmelden en na de VS weer afmelden of gewoon aanhouden voor de volgende keer!

Je belt een 1-800 nummer (meestal gratis,maar niet uit een hotel, oppassen dus) dan voer je code in en daarna het nederlands nummer, gebruik het altijd en het is op dit moment $0,14

just my 2 cents (or 14 now)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Wij hebben hele goede ervaringen met internetten in Amerika, in de meeste plaatsen is wel een bibliotheek waar je gratis kan internetten.
In de meeste gevallen hebben wij overdag tijdens het reizen er één opgezocht.
Er zijn ook verschillende Internetcafé s waar je goed kan ontbijten, je zou dus bijvoorbeeld eerst kunnen gaan rijden en na een uurtje een café opzoeken.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Kijk eens op http://www.cybercafes.com/ ; daar staan de internet café's per staat in een overzicht.

Monique :)
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

je kunt ook overwegen om daar een gsm te huren.
een aantal internationale airports hebben verhuurpunten, al is me nog niet duidelijk geworden waar.
Misschien dat Petra het weet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer