Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2 weken Florida in mei, wat te doen?
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
2 weken Florida in mei, wat te doen?
Na onze 6-weekse reis dit jaar hebben we nu al weer heimwee. En toen we erachter kwamen dat de kinderen allebei 2 weken vakantie hebben in mei was de beslissing gauw genomen om dan naar Florida te gaan en de zomervakantie een weekje Texel of zo......
De vlucht hebben we al geboekt bij United Airlines, vertrek 26 april, terug 10 mei, nu de invulling nog. Ons plan is om een week villa te huren bij Orlando en een week rondreis. Ik heb hierover een paar praktische vragen en hoop dat iemand mij kan antwoorden.
1. Wat is het prettigst, eerst Orlando en dan week rondreizen of andersom?
2. Hebben jullie suggesties over de week rondreis? Miami willen we overslaan , maar Key West staat wel op het verlanglijstje.
3. We boeken altijd van tevoren onze overnachtingen. Is dat in Florida voor de rondreis ook nodig in mei? De villa in Orlando boeken we wel hier.
4. In Orlando willen we (ik) winkelen en een stuk of 3 pretparken bezoeken. Ik had hierover al wat topics gelezen en denk dat we kiezen voor Disney Magic Kingdom, Seaworld en Disney MGM. Is dit een goede keus voor kinderen van 10 en 12? Dit jaar Universal Studios gedaan in LA.
Dit was het wel
Hanny
De vlucht hebben we al geboekt bij United Airlines, vertrek 26 april, terug 10 mei, nu de invulling nog. Ons plan is om een week villa te huren bij Orlando en een week rondreis. Ik heb hierover een paar praktische vragen en hoop dat iemand mij kan antwoorden.
1. Wat is het prettigst, eerst Orlando en dan week rondreizen of andersom?
2. Hebben jullie suggesties over de week rondreis? Miami willen we overslaan , maar Key West staat wel op het verlanglijstje.
3. We boeken altijd van tevoren onze overnachtingen. Is dat in Florida voor de rondreis ook nodig in mei? De villa in Orlando boeken we wel hier.
4. In Orlando willen we (ik) winkelen en een stuk of 3 pretparken bezoeken. Ik had hierover al wat topics gelezen en denk dat we kiezen voor Disney Magic Kingdom, Seaworld en Disney MGM. Is dit een goede keus voor kinderen van 10 en 12? Dit jaar Universal Studios gedaan in LA.
Dit was het wel
Hanny
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Hoi Hanny wat een leuk vooruitzicht.
Ik ben een aantal jaar geleden in Florida geweest, erg leuk. Ik zou persoonlijk MGM overslaan en kiezen voor Animal Kingdom.
MGM vond ik eerlijk gezegd niet heel veel aan, is ook vrij klein.
Wij gaan volgend jaar trouwens ook naar Florida, dus ik houd deze topic in de gaten.
Ik ben een aantal jaar geleden in Florida geweest, erg leuk. Ik zou persoonlijk MGM overslaan en kiezen voor Animal Kingdom.
MGM vond ik eerlijk gezegd niet heel veel aan, is ook vrij klein.
Wij gaan volgend jaar trouwens ook naar Florida, dus ik houd deze topic in de gaten.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik ben het met Souraia eens. Ik zou ook eerder voor Animal Kingdom dan MGM kiezen.
Verder antwoord op je vragen:
01. Ik zou eerst Orlando aandoen en daarna de rondreis (alhoewel je in Orlando niet de gehele week los gaat op de pretparken). Een week pretparken is namelijk veel vermoeiender dan de rondreis zelf. Mag ik vragen waarom je maar drie pretparken uitkiest als je er toch een hele week bent?
02. Waarom wil je Miami overslaan? Dat is het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van je vraag. Miami heeft zulke mooie wijken en cultuur! Als je eerst Orlando doet, zou ik via de westkust naar Tampa/Clearwater gaan, daarna St Petersburg, Fort DeSoto Park, Fort Myers, Sanibel/Captiva, Naples, Everglades, The Keys/Key West en eindigen in Miami of Fort Lauderdale.
03. Afgelopen vakantie hebben wij in mei/juni rondgereisd door Florida en wij hebben eigenlijk alleen het eerste hotel (Tampa), Miami, Key West en Orlando vastgelegd. Voor de rest hebben we gebruik gemaakt van de couponboekjes. Erg leuk en relaxt.
04. Nogmaals de vraag: waarom maar drie pretparken joh? Overigens heeft Universal nog een park in Orlando, namelijk Island of Adventure. Een uniek park wat zeker voor kinderen van 10 en 12 aan te bevelen is!
Ik weet niet in hoeverre je Euro Disney in Parijs of Disneyland in Anaheim hebt bezocht. Magic Kingdom lijkt namelijk qua concept enorm op die andere twee parken. Uiteraard zit er wel verschil in, maar als je maar drie parken wilt bezoeken zou ik eerder kiezen voor een ander park dan Magic Kingdom (mits je natuurlijk wel Disneyland in Anaheim of Parijs hebt gedaan en je wilt echt maar drie pretparken bezoeken). Verder zou je misschien ook kunnen overwegen om een waterpark van Disney te bezoeken. Zeer goed te combineren met een dagje shoppen.
Meteen dus een aanvulling op je vraag #1: als je besluit om toch meer dan drie pretparken te bezoeken, zou ik inderdaad kiezen voor met deze week te beginnen. Echter, besluit je om toch maar een pretpark of drie te doen, dan zou je eventueel met de rondreis kunnen beginnen en dan relaxt (zeker de laatste dagen) te eindigen in Orlando (en dan de rondreis beginnen in Miami en via The Keys en de westkust weer terug omhoog).
Overigens te eindigen met Key West (en Miami dus daarvoor te doen) lijkt me ook zwaar relaxt hoor
Misschien heb je iets aan onze weblog? Hij is nog niet helemaal af, maar dat gebeurd zeker binnenkort!
Verder antwoord op je vragen:
01. Ik zou eerst Orlando aandoen en daarna de rondreis (alhoewel je in Orlando niet de gehele week los gaat op de pretparken). Een week pretparken is namelijk veel vermoeiender dan de rondreis zelf. Mag ik vragen waarom je maar drie pretparken uitkiest als je er toch een hele week bent?
02. Waarom wil je Miami overslaan? Dat is het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van je vraag. Miami heeft zulke mooie wijken en cultuur! Als je eerst Orlando doet, zou ik via de westkust naar Tampa/Clearwater gaan, daarna St Petersburg, Fort DeSoto Park, Fort Myers, Sanibel/Captiva, Naples, Everglades, The Keys/Key West en eindigen in Miami of Fort Lauderdale.
03. Afgelopen vakantie hebben wij in mei/juni rondgereisd door Florida en wij hebben eigenlijk alleen het eerste hotel (Tampa), Miami, Key West en Orlando vastgelegd. Voor de rest hebben we gebruik gemaakt van de couponboekjes. Erg leuk en relaxt.
04. Nogmaals de vraag: waarom maar drie pretparken joh? Overigens heeft Universal nog een park in Orlando, namelijk Island of Adventure. Een uniek park wat zeker voor kinderen van 10 en 12 aan te bevelen is!
Ik weet niet in hoeverre je Euro Disney in Parijs of Disneyland in Anaheim hebt bezocht. Magic Kingdom lijkt namelijk qua concept enorm op die andere twee parken. Uiteraard zit er wel verschil in, maar als je maar drie parken wilt bezoeken zou ik eerder kiezen voor een ander park dan Magic Kingdom (mits je natuurlijk wel Disneyland in Anaheim of Parijs hebt gedaan en je wilt echt maar drie pretparken bezoeken). Verder zou je misschien ook kunnen overwegen om een waterpark van Disney te bezoeken. Zeer goed te combineren met een dagje shoppen.
Meteen dus een aanvulling op je vraag #1: als je besluit om toch meer dan drie pretparken te bezoeken, zou ik inderdaad kiezen voor met deze week te beginnen. Echter, besluit je om toch maar een pretpark of drie te doen, dan zou je eventueel met de rondreis kunnen beginnen en dan relaxt (zeker de laatste dagen) te eindigen in Orlando (en dan de rondreis beginnen in Miami en via The Keys en de westkust weer terug omhoog).
Overigens te eindigen met Key West (en Miami dus daarvoor te doen) lijkt me ook zwaar relaxt hoor

Misschien heb je iets aan onze weblog? Hij is nog niet helemaal af, maar dat gebeurd zeker binnenkort!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- TedjevanEs
- Amerikakenner
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het kiezen van de pretparken vinden we erg lastig, we nemen de adviezen dan ook serieus. Wij zijn heel lang geleden wel eens in Disneyland Anaheim geweest, maar de kinderen zijn nog nooit in een Disneypark geweest. Voorlopig houden we het nu dus op Magic Kingdom, Animal Kingdom en Seaworld. Bush Gardens erbij ik ook nog een optie. Maar wat moet ik nou met Island of Adventure? Is dat mooier dan een van de anderen?
Het maximale aantal parken wil ik houden op 4 (in 7 dagen), anders vinden we het te vermoeiend en ook te duur worden. Bovendien willen we ook nog winkelen en een beetje relaxen in de villa.
Onze voorkeur gaat lichtelijk uit naar eerst rondreis en dan Orlando. Je leest vaak dat Miami niet veel aan is, vandaar dat we dit willen overslaan, we hebben maar 7 dagen de tijd voor een rondreis en weet nog niet of alles haalbaar is. We gaan eerst maar eens een route uitstippelen in Streets&Trips.
Hanny
Het maximale aantal parken wil ik houden op 4 (in 7 dagen), anders vinden we het te vermoeiend en ook te duur worden. Bovendien willen we ook nog winkelen en een beetje relaxen in de villa.
Onze voorkeur gaat lichtelijk uit naar eerst rondreis en dan Orlando. Je leest vaak dat Miami niet veel aan is, vandaar dat we dit willen overslaan, we hebben maar 7 dagen de tijd voor een rondreis en weet nog niet of alles haalbaar is. We gaan eerst maar eens een route uitstippelen in Streets&Trips.
Hanny
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Island of Adventure is meer het actieve park van Universal. Je vindt daar vooral achtbanen en waterattracties (vandaar dat ik denk dat dit wel iets is voor jullie kinderenBert&Hanny schreef:Het kiezen van de pretparken vinden we erg lastig, we nemen de adviezen dan ook serieus. Wij zijn heel lang geleden wel eens in Disneyland Anaheim geweest, maar de kinderen zijn nog nooit in een Disneypark geweest. Voorlopig houden we het nu dus op Magic Kingdom, Animal Kingdom en Seaworld. Bush Gardens erbij ik ook nog een optie. Maar wat moet ik nou met Island of Adventure? Is dat mooier dan een van de anderen?

Verder is Busch Gardens inderdaad ook een leuk park. Hier vindt je ook behoorlijk wat achtbanen.
Hoe meer parken je bezoekt, hoe 'goedkoper' het wordt (naar verhouding). Alhoewel, begint de korting al bij inderdaad een bezoek van vier parken. Overigens is misschien de hopperfunctie ook ter overweging waard, zo zou je dan alle vier de Disneyparken aan kunnen doen. En je zou misschien ook kunnen overwegen om de extra-optie te nemen voor de waterparken. Zoals ik al zei, zeer goed te combineren met een bezoek aan een Mall of Outlet. Juist met een waterpark creeër je relaxtheid!Bert&Hanny schreef:Het maximale aantal parken wil ik houden op 4 (in 7 dagen), anders vinden we het te vermoeiend en ook te duur worden. Bovendien willen we ook nog winkelen en een beetje relaxen in de villa.
Ik zou in ieder geval de kosten van de verschillende dagenkaarten naast elkaar leggen. Houdt vooral ook de aanbiedingen in de gaten, soms is een 7-dagenkaart net zo duur als een 4-dagenkaart!
Als men bij Miami alleen maar denkt aan zon, zee en strand dan slaat men de plank nog redelijk mis. Natuurlijk kan Miami dat bieden (alhoewel, dat vind je eerder op Miami Beach), maar Miami heeft zelf zoveel meer te bieden dan alleen zon, zee en strand. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat zeven dagen vrij kort is voor een rondreis. Natuurlijk kan het, maar dan wordt het keuzes maken. Alleen de vraag is of Miami schrappen dan wel juist is. Alhoewel, het westen van Florida is ook enorm leuk en mooi!Bert&Hanny schreef:Onze voorkeur gaat lichtelijk uit naar eerst rondreis en dan Orlando. Je leest vaak dat Miami niet veel aan is, vandaar dat we dit willen overslaan, we hebben maar 7 dagen de tijd voor een rondreis en weet nog niet of alles haalbaar is. We gaan eerst maar eens een route uitstippelen in Streets&Trips.
Lastig, lastig, lastig...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat leuk! Nog iemand die op dezelfde heenvlucht zit als wij; ik geloof dat ik nu zeker al 20 mensen in dat vliegtuig "ken" 
Er zijn twee fora waar je sowieso veel meer informatie kunt vinden over Florida dan hier:
http://floridaforum.nl/
http://www.orlandotips.nl/phpBB2/
Op mijn site vind je een reisverslag van dit jaar. We zijn in Orlando gebleven en hebben alle Disneyparken, de beide Universal parken en Seaworld bezocht.

Er zijn twee fora waar je sowieso veel meer informatie kunt vinden over Florida dan hier:
Op mijn site vind je een reisverslag van dit jaar. We zijn in Orlando gebleven en hebben alle Disneyparken, de beide Universal parken en Seaworld bezocht.
Marjol schreef:Wat leuk! Nog iemand die op dezelfde heenvlucht zit als wij; ik geloof dat ik nu zeker al 20 mensen in dat vliegtuig "ken"
Wat leuk om te horen, wij zitten ook op de United vlucht van 26 april. We bllijven ook 2 weken en vliegen terug op 10 mei. We hebben in ieder geval een week in Orlando en de 2e week weten we nog niet. Tips zijn welkom. Wij zoeken nog een leuk niet te duur hotel of liever (we zijn met z'n 5-en)appartement/bungalow aan de westkust. Heeft iemand een tip?
-
- Amerikakenner
Misschien wil je deze gids bestellen
http://www.visitflorida.com/planning/guide/
Hij komt binnen een paar dagen en er staan een hele hoop tips,hotels en uitstapjes in.
Heel veel attracties en hotels zijn genummerd. Voorin in de folder zit een kaart met een e mail adres.
Via dit adres kun je per mail van datgene waar je interesse in hebt een aparte folders bestellen.
Je kunt dan alles op je gemak thuis nog eens bekijken voor je beslist hoe en wat.
http://www.visitflorida.com/planning/guide/
Hij komt binnen een paar dagen en er staan een hele hoop tips,hotels en uitstapjes in.
Heel veel attracties en hotels zijn genummerd. Voorin in de folder zit een kaart met een e mail adres.
Via dit adres kun je per mail van datgene waar je interesse in hebt een aparte folders bestellen.
Je kunt dan alles op je gemak thuis nog eens bekijken voor je beslist hoe en wat.
Ik had ook even zin om te antwoorden.
1. Ik zou, als ik jullie was, eerst voor de rondreis kiezen en vervolgens die week Orlando. Ik ben er afgelopen zomer geweest met mijn ouders, en wij waren echt gesloopt na 5 dagen Orlando en waren blij dat al een groot deel van de reis erop zat. Die pretparken bezoeken is vermoeiender dan je denkt hoor
2. Sorry, daar heb ik geen antwoord op. Ik ben alleen in Orlando geweest, ivm met tijdgebrek. Waar wij nog wel geweest zijn, is in de grootste Harley Davidson zaak in Dayton (Beach), misschien wel een bezoekje waard??
3. Ik denk zelf niet dat het nodig is. Er zitten zo onwijs veel motels en hotels langs de weg, dat je altijd wel raak hebt. Wij hebben midden in de zomer altijd een kamer, dus ik ik dnk dat het in mei ook wel moet lukken
En wat al gezegd is, zorg voor couponboekjes 
4. Magic Kingdom en MGM zijn errug leuk. MGM vond ik leuker om de shows dan de atracties. En Magic Kingdom was leuk om beide, en de parade daar is ook erg leuk. De andere parken hebben wij niet bezocht, maar ik moet zeggen dat ik die er ook wel leuk uit vond zien. Wat ik persoonlijk zou doen, is niet naar Animal Kingdom, zoiets heb je overal wel(okee weliswaar zonder de disney figuren), maar ik zou echt gaan voor iets van MGM of Epcot ofzo.
Seaworld is ook echt heeeeel gaaf, die shows zijn onwijs tof! Vooral met de orka's. En vergeet ook zeker niet langs de dolfijne touchpool te gaan!
Universal is ook erg gaaf, maar als jullie daar in LA al geweest zijn, zou ik het idd niet doen. Dat Islands of Adventure zag er trouwens wel erg gaaf uit!
En voor te winkelen kan ik zeker aanraden om voor The Florida Mall te gaan!
Succes verder met het plannen van de reis, en alvast heel veel plezier
1. Ik zou, als ik jullie was, eerst voor de rondreis kiezen en vervolgens die week Orlando. Ik ben er afgelopen zomer geweest met mijn ouders, en wij waren echt gesloopt na 5 dagen Orlando en waren blij dat al een groot deel van de reis erop zat. Die pretparken bezoeken is vermoeiender dan je denkt hoor

2. Sorry, daar heb ik geen antwoord op. Ik ben alleen in Orlando geweest, ivm met tijdgebrek. Waar wij nog wel geweest zijn, is in de grootste Harley Davidson zaak in Dayton (Beach), misschien wel een bezoekje waard??
3. Ik denk zelf niet dat het nodig is. Er zitten zo onwijs veel motels en hotels langs de weg, dat je altijd wel raak hebt. Wij hebben midden in de zomer altijd een kamer, dus ik ik dnk dat het in mei ook wel moet lukken

4. Magic Kingdom en MGM zijn errug leuk. MGM vond ik leuker om de shows dan de atracties. En Magic Kingdom was leuk om beide, en de parade daar is ook erg leuk. De andere parken hebben wij niet bezocht, maar ik moet zeggen dat ik die er ook wel leuk uit vond zien. Wat ik persoonlijk zou doen, is niet naar Animal Kingdom, zoiets heb je overal wel(okee weliswaar zonder de disney figuren), maar ik zou echt gaan voor iets van MGM of Epcot ofzo.
Seaworld is ook echt heeeeel gaaf, die shows zijn onwijs tof! Vooral met de orka's. En vergeet ook zeker niet langs de dolfijne touchpool te gaan!
Universal is ook erg gaaf, maar als jullie daar in LA al geweest zijn, zou ik het idd niet doen. Dat Islands of Adventure zag er trouwens wel erg gaaf uit!
En voor te winkelen kan ik zeker aanraden om voor The Florida Mall te gaan!
Succes verder met het plannen van de reis, en alvast heel veel plezier

hoi! wij gaan 25 april 2008 naar florida en vliegen eerst naar miami
(alles zat verder vol) dan eerst naar orlando, weekje villa, dan 2 dagen sanibel island (schelpen zoeken) en 2 dagen key largo (zwemmen met de dolfijnen = verrassing voor de kids) afsluiten met 2 dagen miami
maar voor miami zoek ik nog een leuk hotel. t.o. raadt me het marseilles aan? ik heb 3 kids tussen 7 en 10
tips?
(alles zat verder vol) dan eerst naar orlando, weekje villa, dan 2 dagen sanibel island (schelpen zoeken) en 2 dagen key largo (zwemmen met de dolfijnen = verrassing voor de kids) afsluiten met 2 dagen miami
maar voor miami zoek ik nog een leuk hotel. t.o. raadt me het marseilles aan? ik heb 3 kids tussen 7 en 10
tips?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
margriet schreef:h dan 2 dagen sanibel island (schelpen zoeken)
Ehm, weet niet of het je eerst ekeer daar is, maar stel je je er niet tevee van voor en wees bereid om al bij zonsopgang op het strand te staan. Wij stonden daar dus om 7 uur in de ochtend (hadden nl van de locals al gehoord dat je daar erg vroeg moest zijn). Het stroomde van de regen en wij hadden niemand verwacht, maar toch liepen er al heel veel mensen rond die zelfs met een hele professionele uitrusting de schelpen aan het zoeken waren (en ook met netten in de zee stonden en met zakken vol schelpen terug kwamen).
Eigenlijk vond ik alleen hun afdankertjes en niet heel erg veel bijzonders (die hadden de locals waarschijnlijk allemaal al

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sanibel Island is niet alleen leuk om zijn schelpen maar ook om het Ding Darling National Wildlife Refuge, waar je roze lepelaars kunt zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1986 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 7 Reacties