Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

pretpark en keuzes maken

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
JohnB
Amerika-ontdekker

pretpark en keuzes maken

Bericht door JohnB »

Geachte forum leden,
Ik vertrek 28 maart naar orlando en zal daar vier nachten blijven voordat ik verder reis naar miami.
Ik wil die eerste dagen een aantal parken gaan bezoeken en heb daarom de volgde vragen.
Is iemand recent nog in DisneyWorld geweest en in hoeverre verschilt dit van EuroDisney? Is bijvoorbeeld Magic Kingdom hetzelfde als eurodisney?
Welke parken van Disney raad je aan en waarom?
In hoeverre is Universal Studios Orlando anders dan Universal in Orlando?
Alvast bedankt voor tips en opmerkingen,
JohnB
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Kort geleden heb ik hier ook al eens over geschreven in een ander onderwerp: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1416
Kijk hier eens naar mijn reactie, dan vind je al wat meer info.

Kort gezegd zou ik de 4 dagen besteden aan:
Island of Adventure van Universal Studios
MGM Studios van Disney
Animal Kingdom van Disney
Busch Gardens in Tampa

Groetjes,
Jacqueline

**** Edit: ik bedoelde Animal Kingdom, maar ik schreef Magic Kingdom :sorry: *****
Laatst gewijzigd door Jasmino op 11 feb 2005, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Magic Kingdom lijkt wel op Disneyland Parijs. Een aantal atracties zijn hetzelfde en ook het uiterlijk van het park lijkt erop. Toch zijn er ook heel veel verschillen.
Orlando heeft heel veel pretparken. Ik zou kiezen voor:
Island of Adventure (Universal)
Seaworld
Epcot (Disney)
MGM (Disney)
Verder is ook Universal aan te raden en ook Animal Kingdom is heel erg mooi, maar wel een wat kleiner park.
Busch Gardens vonden wij erg tegenvallen. Geen geweldige attracties en ook wat minder mooie suroundings.
jta
Amerika-expert

universal studios

Bericht door jta »

het verschil tussen universal in los angeles en in orlando is dat er in orlando geen opname-studios zijn en dus geen tour in en rond die studios.
mijn keuze zou zijn:
- sea world
- universal
- bush gardens
- kennedy space center
heb je van alles wat
jacques
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: universal studios

Bericht door Jasmino »

jta schreef:het verschil tussen universal in los angeles en in orlando is dat er in orlando geen opname-studios zijn en dus geen tour in en rond die studios.
Ja, dat klopt, de studiotour is gewoon nagebouwd. Maar dit geldt alleen voor het originele park van Universal Studios. De attracties komen ook grotendeels overeen, al zijn er wat kleine verschillen. Zo kun je in Florida een "twister" uit de gelijknamige film meemaken, en in Hollywood een "Backdraft" uit de gelijknamige film.

Het park Island of Adventures daarentegen is heel anders dan het park in Hollywood. Geen enkele attractie die je hier vind, kom je ook tegen in Hollywood. Het is een mooi park, met een aantal heel bijzondere attracties die je in geen enkel ander pretpark zult vinden. Daarom mag dit park ook niet van je lijstje ontbreken!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Cantona
Amerika-newbie

Bericht door Cantona »

bwa die twister is 1 van de slechtse dingen in universal studios

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb de grootte van de foto aangepast. En zou je alsjeblieft kunnen uitwijden over waarom Twister dat is volgens jou en wat er dan beter is om te bezoeken?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Cantona schreef:bwa die twister is 1 van de slechtse dingen in universal studios
Ja, verklaar je eens nader Cantona. Ik vond Twister nl. een leuke attractie. Alsof je echt in zo'n gebied zat.

Waarom je deze foto trouwens bij je antwoord zet snap ik trouwens ook niet helemaal... :dunno: Een foto van de attractie "Twister" was beter op z'n plaats geweest.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:
Cantona schreef:bwa die twister is 1 van de slechtse dingen in universal studios
Waarom je deze foto trouwens bij je antwoord zet snap ik trouwens ook niet helemaal... :dunno: Een foto van de attractie "Twister" was beter op z'n plaats geweest.
De voorkant van de attractie
Afbeelding

De wachtrij
Afbeelding

(ik vond de reactie van Cantona ook wat wazig.. One-Liners zitten we nu niet echt op te wachten.. Lijkt Themepark wel :) )
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Cantona
Amerika-newbie

Bericht door Cantona »

sorry van de foto, mar ik wou gewoon eens testen of dat werkte zo een foto er op zetten.
die twister is wel mooi gemaakt, zoals alles in het park maar ik persoonlijk vond het niet echt indrukwekkend, zoals bijvoorbeeld als die koe daar vorrbij vliegt zie je de draden waar ze aanhangt heel duidelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer