Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Asociaal Shoppen in Amerika!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Bedankt voor de tip, zal ik zeker eens doen.. want we houden ook van shoppen in Belgie of Duitsland..
Wat betreft foodcourt, ik kan nooit kiezen.. vind het heerlijk om langs alle 'buffets' te lopen.
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

Woensdag vertrek ik naar New York met m'n vriend, en het leek ons erg leuk om een dagje uit te trekken voor het shoppen..
Maar.. New York is zo groot..

Zijn er tips voor shops of malls met (goedkope) merkkleding??
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Leonie schreef:Woensdag vertrek ik naar New York met m'n vriend, en het leek ons erg leuk om een dagje uit te trekken voor het shoppen..
Maar.. New York is zo groot..

Zijn er tips voor shops of malls met (goedkope) merkkleding??
Ik neem even voor het gemak aan dat je naar NYC gaat. Heb je de beschikking over een auto? Rij dan even naar PA, zo'n 1 1/2 uur rijden naar Outlet Mall the Crossings.

Veel NewYorkers shoppen daar want de sales tax op kleding is 0.0 in PA, en dat scheelt dan (geloof ik) 8% met NY....

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

Ohhh dat ziet er perfect uit.. alleen hebben we geen auto :(

We gaan inderdaad naar NYC en reizen met het ov.. ik lees op de site van deze outlet alleen een beschrijving voor de auto.. snif..
sabine
Amerika-ontdekker

Bericht door sabine »

Wat een goede tips allemaal voor het shoppen. En dan met name hoe kan ik zoveel mogelijk mee terug nemen naar Nederland!!!! Geweldig!!!! Ik ga zelf in juni naar zuid-west Amerika en ben van plan om me ook helemaal suf te shoppen.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Een hele goeie voor de merkenfreaks is Woodbury Common (ben geen merkenfreak, dus zelf niet geweest maar hoor keer op keer goeie verhalen hierover) maar dit zit wel in de staat New York dus wel tax op kleding etc. Hier http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7 kun je meer informatie erover vinden. Er rijden ook speciale bussen er naar toe vanuit NYC.
Een andere optie is Jersey Gardens. Ook een outlet en stukken dichterbij dan de mall waar PeeJay het over heeft. Hun site zit op http://www.jerseygardens.com en hier staat ook informatie hoe je er komt met het openbaar vervoer. Deze zit dus in New Jersey, geen tax op kleding etc.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Nog even over het terug meenemen van meer dan 175 euro waarde, ik heb blijkbaar altijd geluk gehad dat ik niet gecontroleerd ben, want behalve de geijkte dingen zoals kleding, souvenirs en groceries, neem ik altijd 20-30 boeken mee en videobanden/DVDs/CDs. Het gaat dan met name om Afro Amerikaanse fictie en entertainment, die je hier alleen bij de American Book Center tegen super hoge prijzen kan krijgen.

Maar ik ben dan ook nooit gecontroleerd. Ik heb pas sinds kort door dat als het zou gebeuren, ik weleens in de problemen zou kunnen komen, zeker omdat ik altijd mijn spulletjes in second bookstores e.d. koop, maar als ze met de echte prijzen zouden werken, zit ik zo aan de $1000, en dat zou toch wel erg zuur zijn als ik daar iets over moest gaan betalen.

Ik ga in het vervolg dus wel mijn bonnetjes bewaren, apart, zodat mocht het een keer fout gaan, ik wel kan bewijzen dat ik ze goedkoop heb gekocht.

Kleding koop ik ook tweedehands dus ook dat is geen probleem. En de nieuwe kleding is echt overduidelijk voor mij. Maar inderdaad, ik zie iemand al met 30 van de nieuwste Nikes of zo binnenkomen.

Groetjes en succes met shoppen,

Doreen

p.s. I always reserve a day for outlet shopping. Ik begin rond 10 uur, ga dan uitgebeid lunchen tussen 12 en 1 om te rusten, dan weer verder en geregeld breaks om een pretzel te doen of een koffie. Ik doe zo met gemak een hele dag tot 9 uur. Grootste probleem is de shopping bags, maar soms zijn er lockers. Ik wordt nl altijd afgezet door friends die niet de hele dag mee willen/kunnen.
SEEING IS BELIEVING
Esba
Amerika-ontdekker

Binnenlandse vlucht en overgewicht

Bericht door Esba »

Ik kom er ook nog even op terug. Vorig jaar vlogen we met KLM heen en terug naar Amerika. Tijdens ons verblijf hebben we drie binnenlandse vluchten gemaakt. Bij de laatste binnenlandse vlucht hadden we allemaal al een extra koffer en kwam de 64 kilo per persoon al dicht in de buurt. Op het vliegveld van New Orleans vroegen ze ons internationale ticket, nadat ze deze hadden gezien was het overgewicht voor de binnenlandse vlucht geen enkel probleem (de binnenlansde vluchten vlogen we met United).

Esba
Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

In San Francisco moet je natuurlijk wel gaan kijken bij Levi"s
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat mij opviel daar..

Ik vind de Amerikaanse maten zo prettig, die vallen een stuk ruimer dan Nederlandse maten. Heb je hier een 38, dan kun je daar met gemak een size 6 of Small aan ; )

Lekker onbelangrijk - maar het deed me wel goed om een 'small' label in mijn nieuwe Amerikaanse Suede jasje te dragen ; )

-
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik ben er zo eentje waar de regering nu "reclame" voor maakt, dat ik minder moet eten en meer bewegen. Afijn, ik koop dus heel veel kleding in Amerika en vind het helemaal geweldig dat er ook kleding is die zelfs mij te groot is......
Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

Ja daar vind je alles voor iedereen.
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Geweldig al die shop verhalen.
Eerlijk gezegd verbaas ik me wel over de discussie van max. hoeveelheid die je mee mag nemen. :?:
Wij zijn dit jaar 4 wkn geweest en zaten met zijn vieren op totaal 34kg. Terug was dit rond de 40kg. Dat max. halen wij nooit..... :oops:

Danney
Frankkk
Amerika-newbie

Bericht door Frankkk »

Ik ga in maart naar onder meer Los Angeles en San Francisco. Ik wil 1 dag uittrekken om een hele zooi kleren in te slaan. Met name ben ik geïnteresseerd in Ralph Lauren, Tommy Hilfinger en Diesel.

Waar kan ik goedkoop slagen?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Frankkk schreef:Ik ga in maart naar onder meer Los Angeles en San Francisco. Ik wil 1 dag uittrekken om een hele zooi kleren in te slaan. Met name ben ik geïnteresseerd in Ralph Lauren, Tommy Hilfinger en Diesel.

Waar kan ik goedkoop slagen?
Voor Ralph Lauren en Tommy Hilfigger zou ik naar een outlet gaan, die vind je op zoveel outlets....... Kijk op deze website voor de locatie van de outletcenters: http://www.outletbound.com/
Je kunt hier ook op merknaam zoeken!

Diesel ben ik nog nooit tegengekomen op een outlet, en ik zag op deze website dat ze ook maar 2 outletwinkels hebben in de VS (Chicago en ergens in New York State), daarvoor moet je dus gewoon een winkel opzoeken in een shopping mall.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer