Het volgende: ik heb in 2005/2006 10 maanden stage gelopen op een J-1 visum in Miami in het kader van mijn mijn HBO studie Management Toerisme. Nu studeer ik naar alle waarschijnlijkheid half November af en wil ik (uiteraard

"Have you ever applied for a visa to immigrate pemanently to the US"?
Ik heb afgelopen jaar mee gedaan aan de DV-2008 en ik vraag me echt af of ik nou ja of nee moet antwoorden. Als ik ja aankruis ga ik geen tweede j-1 krijgen naar ik aanneem, de vraag staat immers in het rijtje vragen zoals bijvoorbeels "have you even been arrested........" etc.
En eigenlijk denk ik ook niet dat ik ja hoef aan te kruisen, toch?
Nog een vraagje: is er iemand op de hoogte van de aankomende (of wellicht reeds doorgevoerde) regel voor trainees binnen de hotelbranche en het toerisme? Heb namelijk gehoord dat de 18 maanden regel voor die groep 12 maanden wordt (of al is) en in dat geval vak ik dus buiten de boot!!!
Derde vraagje: ik ga bij voorkeur half november al terug naar Miami op die J-1 en moet nu nog beginnen met de aanvraag (heb vorige week pas scriptie ingeleverd en wilde afwachten of de kans van afstuderen in november reeel was). Gaat dat nog lukken in 7 weken? Kan me herinneren dat het de vorige keer een week of 9 duurde.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Regards,
Wouter