Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dieren tijdens de Amerikaanse vakantie
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, het was een fascinerend gezicht. Op de foto zie je het niet zo, omdat hij mij aankijkt, maar hij was echt aan het bikken! Een heel grappig gezicht wel, maar hij vond bekijks niet leuk, want na deze foto verdween hij met zijn prooi. Je ziet hier niet zoveel bidsprinkhanen, maar als ik ze zie, vind ik ze ook heel fotogeniek. Een paar jaar geleden heb ik deze foto genomen:monster schreef:Jeetje Petra, wat een mooie foto! Dat is nou puur natuur! Bijzonder dat je dit hebt vast kunnen leggen op de "gevoelige plaat", mooi hoor!!!

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Schitterend zo'n macro opname.....Petra/VS schreef: Ja, het was een fascinerend gezicht. Op de foto zie je het niet zo, omdat hij mij aankijkt, maar hij was echt aan het bikken! Een heel grappig gezicht wel, maar hij vond bekijks niet leuk, want na deze foto verdween hij met zijn prooi. Je ziet hier niet zoveel bidsprinkhanen, maar als ik ze zie, vind ik ze ook heel fotogeniek. Een paar jaar geleden heb ik deze foto genomen:

Toen had je toch nog niet je nieuwste apparatuur of wel?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Goed getamd wel, danPeeJay schreef:Hier is een foto van het wildste dier wat ik op mijn laatste vakantie ben tegen gekomen...
Meet Penney![]()
/PeeJay

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, inderdaad, dat was nog met mijn kleine Canon Powershotje, maar die had een heel goede macrolens.hekkie schreef:Schitterend zo'n macro opname.....![]()
Toen had je toch nog niet je nieuwste apparatuur of wel?
Marjan
- ronaldstark
- Amerikafan
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
:hilarious:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Deze “chipmunk” was gisteren helemaal niet schuw en kwam met bolle wangetjes vol eten op ons af gerend. Meestal zijn ze enorm snel en zie je ze gauw het struikgewas in schieten. Gelukkig had ik mijn kleine fototoestelletje mee, want een foto van deze diertjes kunnen maken is vrij zeldzaam:

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hele mooie foto's in dit topic.
Het meest exotische wat ik ben tegengekomen was een uit de kluiten gewassen rat in New York.. had een speciale naam maar ik ben 'm vergeten. Ze schijnen nogal te houden van prullenbakken..
Ik liep toen ik 'm tegen kwam in een korte broek en moest even rap een ommetje maken want als ze zich in het nauw gedreven voelen kunnen ze bijten en dat wil je niet meemaken
Het meest exotische wat ik ben tegengekomen was een uit de kluiten gewassen rat in New York.. had een speciale naam maar ik ben 'm vergeten. Ze schijnen nogal te houden van prullenbakken..
Ik liep toen ik 'm tegen kwam in een korte broek en moest even rap een ommetje maken want als ze zich in het nauw gedreven voelen kunnen ze bijten en dat wil je niet meemaken

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is een cicade, er leven verschillende soorten hier in de VS.Dutch schreef:Voor de bovenste foto....wie weet, wat dit voor een beest is? Want hij was best wel groot, zo'n 5 cm van kop tot het puntje van z'n vleugels.
![]()
Mijn bijdrage dan maar:
Bryce 2005

Grand Canyon 2005

Bryce 2005

Grand Canyon 2005

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hier een paar foto's die we afgelopen september hebben gemaakt;
Herten in Yellowstone:

Bizon in zijn eigen stof (Yellowstone):

Eagle die even omkijkt naar alle fotografen (Yellowstone):

Wilde Mustangs (Bighorn Canyon):

Prairiehondje (Devils Tower):

Ook een Coyote moet af en toe zijn behoefte doen (Custer State Park):

Herten in Yellowstone:

Bizon in zijn eigen stof (Yellowstone):

Eagle die even omkijkt naar alle fotografen (Yellowstone):

Wilde Mustangs (Bighorn Canyon):

Prairiehondje (Devils Tower):

Ook een Coyote moet af en toe zijn behoefte doen (Custer State Park):

In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-ontdekker
Re: Dieren tijdens de Amerikaanse vakantie
Wel een oud topic, maar kwam het tegen bij het google'n. Wat een prachtige foto's. Heb zelf ook veel interesse in dieren, we hebben zelf dan ook een grote beestenboel hier thuis. Ik zag dat er ook af en toe een prairiehondje tussenstond. Prachtige foto's van de diertjes in hun habitat, wij hebben zelf 2 dames en 1 mannetje in een buitenkooi wonen. Het is prachtig om ze bezig te zien met holen graven, maar die foto's daar kan mijn prachtige zicht in de tuin niet aan tippen.
Kunnen jullie me vertellen waar jullie ze gezien hebben? Wij hebben plannen om volgend jaar een rondreis te maken en komen daarbij in California, Nevada, Arizona. Ik heb al eens gegoogled op de plekken waar je ze kan vinden, helaas stuit ik dan veelal op topics waar ze beestjes willen neerschieten en foto's daarvan. Ik weet dat ze gezien worden als een ware plaag, en begrijp dat de populatie af en toe wel eens aan inkrimping toe is. Maar voor de fun vind ik het wel een beetje jammer. Ach ieder zijn hobby zeker, ik verzorg ze dan liever dan ze te schieten. Mocht er iemand ze dus gezien hebben in 1 vd staten mag je me altijd vertellen waar. Groetjes

- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In de National parken kom je altijd veel wilddief tegen. Waarvan sommige dieren natuurlijk zelden en des te mooier als je ze tegen komt.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Prairie hondjes in een kooitje, daar krijg ik toch wel een sneu gevoel van. Dat lijkt me erg zielig voor die beestje. Hoeveel kunnen ze nu graven in zo'n kooitje?! Maar goed, ik ben toch al geen fan van eender welk dier in zo'n klein kooitje.
In het wild hebben wij ze gezien in South Dakota; in Wind Cave National Park, in Custer State Park en in Badlands National Park.
In het wild hebben wij ze gezien in South Dakota; in Wind Cave National Park, in Custer State Park en in Badlands National Park.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
wij zagen ze in Yellowstone, bij de Mammoth Cabins (ze kwamen mee ontbijten op onze veranda), bij Devils Tower en in de Badlands
en je moest er helemaal niet achter zoeken, ze liepen gewoon voor de auto
en je moest er helemaal niet achter zoeken, ze liepen gewoon voor de auto
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht