Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen in nl

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
usa002
Amerika-newbie

Amerikanen in nl

Bericht door usa002 »

Hey allemaal

Het valt me erg op dat dit jaat veel amerikanen zijn gekomen naar Nederland vorige jaren zag ik er geen een dit jaar zie ik er elke 10 minuten een auto voorbij gaan ik vindt het wel leuk allemaal maar mijn echte vraag is komen ze hier voor werk,vakantie of iets anders
Hoop dat iemand kan antwoorden en ik vroeg het gewoon uit nieuwsgiriegheid.

Dankjewel alvast...... :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hoe kun je aan een voorbij rijdende auto zien dat er een Amerikaan in zit?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Amerikanen in nl

Bericht door enger003 »

usa002 schreef:Hey allemaal

Het valt me erg op dat dit jaat veel amerikanen zijn gekomen naar Nederland vorige jaren zag ik er geen een dit jaar zie ik er elke 10 minuten een auto voorbij gaan ik vindt het wel leuk allemaal maar mijn echte vraag is komen ze hier voor werk,vakantie of iets anders

Ik begrijp je vraag niet zo erg.
Ieder jaar bezoeken tienduizenden Amerikanen ons land, zowels als toerist en voor zaken / congressen.
Maar wat heeft dat met auto's te maken?
Ik ben er nog geen tegengekomen die met de auto vanuit New York waren komen rijden.
Overigens is momenteel Europa schreeuwend duur voor de Amerikanen en zal het bezoek eerder afnemen.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Amerikanen in nl

Bericht door Annie »

usa002 schreef:Hey allemaal

Vind je nou zelf niet dat je wat domme vragen stelt.
Kan je aan de neus van iemand zien dat hij/zij een Amerikaan is. :lol:
Vind het best dat je nieuwsgierig bent,maar stel dan toch wat andere vragen, krijg nu een beetje het idee dat we voor de gek gehouden worden nu.
En heb je je al netjes voorgesteld in het voorstel topic, dan krijgen we ook een idee tegen wie we het hebben.

Annie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

USA002 -- We zouden het op prijs stellen, als je je in dit forumvoorstelde. Ook wordt er op dit forum in gewoon Nederlands met leestekens geschreven. Zinnen zonder hoofdletters, comma's en punten lezen nu eenmaal moeilijk.
Verder lijkt het me leuk, als je je vragen wat meer onderbouwde. "Gewoon nieuwsgierigheid" is wat vaag.
Waar heb je bijvoorbeeld al die Amerikanen gezien? En hoe wist je, zoals anderen al vroegen, dat het Amerikanen waren? Zoals jij erover schrijft lijken het wel bijzondere dieren of zo :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Petra/VS schreef: En hoe wist je, zoals anderen al vroegen, dat het Amerikanen waren?
$$$$$tekens in hun ogen? :P :P :P
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Kun je op dit moment beter met €€ tekens in je ogen lopen...
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wordt met "Amerikanen" niet gewoon "Amerikaanse auto's" bedoeld? Want dat is waar - er zijn de afgelopen jaren veel Amerikaanse auto's op 's Neerlands wegen verschenen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mack schreef:Wordt met "Amerikanen" niet gewoon "Amerikaanse auto's" bedoeld? Want dat is waar - er zijn de afgelopen jaren veel Amerikaanse auto's op 's Neerlands wegen verschenen.
Denk je dat de topicstarter dat wil bedoelen? Hij (?) zegt:
usa002 schreef:mijn echte vraag is komen ze hier voor werk,vakantie of iets anders
Mack, zeg jij het eens: komen die Amerikaanse auto's naar Nederland om te werken, of om vakantie te nemen?

In ieder geval: als je interesse begint te krijgen in iets (bv. Amerika), dan ga je plots veel meer die dingen om je heen zien. Net zoals iemand die zwanger wil worden ook plots alle vrouwen met een dikke buik ziet lopen, of iemand fan is geworden van een bepaalde muzikant plots ook meer die liedjes hoort en die foto's in de boekjes ziet.
Zijn er nu meer Amerikanen (mensen/auto's) in Nederland dan jaren gelden? Geen idee. Als je dat écht wil weten, dan moet je wat 'onderzoeksjournalistiek' gaan toepassen, en vragen gaan stellen bv. op Schiphol, of bij de dienst die de auto's in Nederland inschrijft (ik ken jullie instanties niet).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is wel heel erg "reizen algemeen" dit topic..... :wink:

Geen idee of er meer Amerikanen naar NL komen, het valt mij niet op, al zou ik ook niet weten hoe ik ze moet herkennen in voorbij rijdende auto's.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Pete.Z schreef:al zou ik ook niet weten hoe ik ze moet herkennen in voorbij rijdende auto's.
Maar allé, dat zijn toch allemaal van die enorm dikke mensen, en die mannen dragen zo'n hawaiaans hemdje en een grote cowboyhoed, terwijl ze een dikke sigaar roken. De vrouwen zijn gekleed in babyroze/wit.
Ondertussen klinkt de countrymuziek heel luid, rijden ze met hun raam open, en zitten ze ondertussen heel luid Amerikaans te praten met elkaar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

kastelke schreef: Maar allé, dat zijn toch allemaal van die enorm dikke mensen, en die mannen dragen zo'n hawaiaans hemdje en een grote cowboyhoed, terwijl ze een dikke sigaar roken. De vrouwen zijn gekleed in babyroze/wit.
Ondertussen klinkt de countrymuziek heel luid, rijden ze met hun raam open, en zitten ze ondertussen heel luid Amerikaans te praten met elkaar.
Jij hebt ze dus ook gezien? :lol: :lol:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

kastelke schreef:In ieder geval: als je interesse begint te krijgen in iets (bv. Amerika), dan ga je plots veel meer die dingen om je heen zien. Net zoals iemand die zwanger wil worden ook plots alle vrouwen met een dikke buik ziet lopen, of iemand fan is geworden van een bepaalde muzikant plots ook meer die liedjes hoort en die foto's in de boekjes ziet.
Zijn er nu meer Amerikanen (mensen/auto's) in Nederland dan jaren gelden? Geen idee. Als je dat écht wil weten, dan moet je wat 'onderzoeksjournalistiek' gaan toepassen, en vragen gaan stellen bv. op Schiphol, of bij de dienst die de auto's in Nederland inschrijft (ik ken jullie instanties niet).
Ik ben al geïnteresseerd in Amerikaanse auto's sinds ik kan lopen, dus mij valt het op :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

...en je ziet ze overal, hè, die Amerikanen... zo ligt er al elke nacht een naast me in bed... zo brutaal zijn ze ook al geworden! :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dento schreef:...en je ziet ze overal, hè, die Amerikanen... zo ligt er al elke nacht een naast me in bed... zo brutaal zijn ze ook al geworden! :wink: :lol:
:hilarious: :hilarious: :hilarious:
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Oei, wat zijn we lief voor elkaar. Het was wel ongelukkig geformuleerd door de topicstarter... Maar ik denk dat Mack gelijk heeft, ik begrijp zijn post ook zo. Er staat toch ook letterlijk 'ik zie elke 10 minuten een auto voorbij rijden'?

Mij is het ook al opgevallen, de laatste tijd zie ik wel eens auto's met een Amerikaanse nummerplaat rijden hier. En ik vraag me dan ook wel af: wat doen die hier - met hun auto? (Niet omdat ik het vreemd vind dat er hier Amerikanen ZIJN, maar een auto de grote oversteek laten maken is niet zo evident, ik neem mijn auto in ieder geval niet mee als ik naar Amerika ga... dus dan vraag je je toch even af hoezo die mensen hier zijn en hun auto hebben meegenomen... niet?)

Plien
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:
Pete.Z schreef:al zou ik ook niet weten hoe ik ze moet herkennen in voorbij rijdende auto's.
Maar allé, dat zijn toch allemaal van die enorm dikke mensen, en die mannen dragen zo'n hawaiaans hemdje en een grote cowboyhoed, terwijl ze een dikke sigaar roken. De vrouwen zijn gekleed in babyroze/wit.
:hilarious:
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ok, terug serieus dan:
mogelijk rijden er nu meer auto's met Amerikaanse nummerplaat over de weg,
mogelijk rijden er nu meer Amerikaanse auto's met Nederlandse nummerplaten over de weg,
maar zijn auto's met vakantie of aan het werk?...

Ik hoop dat usa002 zich ondertussen realiseert dat hij zijn formuleringen iets duidelijker moet maken, want anders ga je natuurlijk interpreteren, met alle gevolgen van dien.
Dus, usa002, zoals Petra/VS ook al vroeg:
misschien eerst je eens even deftig voorstellen, en dan je vragen duidelijk trachten te formuleren. Je gaat dan veel efficiënter geholpen kunnen worden.
Elke
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bij ons in de omgeving zie je sowieso al wat meer Amerikanen (zowel de auto's als de mensen, alsook de mensen in de auto's :wink: ) vanwege de aanwezigheid van Afnorth in Brunssum, de Amerikaanse basis in Schinnen, en de AWACS-basis in Geilenkirchen. Bij ons in de buurt wonen ook enkele "Afnorth-Amerikanen".

Vroeger was het nog duidelijker: de kentekens beginnend met AF duidden op Afcent (tegenwoordig Afnorth) medewerkers. Daarmee was de nationaliteit van de bestuurder nog niet duidelijk, maar de combinatie van een AF-kenteken met een Amerikaanse auto was veelzeggend.

Tegenwoordig bestaan er geen aparte kentekens meer uit veiligheidsoverwegingen: de herkenbaarheid van Afcent-medewerkers maakte hen een duidelijk doelwit (een paar deuren verder bij ons woonden twee Duitse 'Afcenters' - op een nacht zijn hun auto's in brand gestoken, en dit was geen uitzondering als protest tegen Afcent).

Toch kun je vaak aan de "looks" van de inzittenden van een Amerikaanse auto zien of het Amerikanen zijn of niet; ik kan er de vinger niet precies opleggen, maar 9 van de 10 keer hebben we het bij het rechte eind en herkennen we de Amerikanen.

Amerikanen die in Duitsland gestationeerd zijn kun je op het kenteken herkennen aan het feit dat er in het blauwe EU-balkje links op het kenteken 'USA' staat i.p.v. 'D'. Zie je een Amerikaanse auto met een Duits kenteken beginnend met 'AD', 'AF', 'HK' of 'IF', dan is het een in Duitsland gestationeerde Amerikaan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dento schreef:Toch kun je vaak aan de "looks" van de inzittenden van een Amerikaanse auto zien of het Amerikanen zijn of niet; ik kan er de vinger niet precies opleggen, maar 9 van de 10 keer hebben we het bij het rechte eind en herkennen we de Amerikanen.
Grappig, dat heb ik ook vaak met Nederlanders en dan weet ik ook nooit precies waarom. Er zijn toch bepaalde trekken kennelijk.
Amerikanen die in Duitsland gestationeerd zijn kun je op het kenteken herkennen aan het feit dat er in het blauwe EU-balkje links op het kenteken 'USA' staat i.p.v. 'D'. Zie je een Amerikaanse auto met een Duits kenteken beginnend met 'AD', 'AF', 'HK' of 'IF', dan is het een in Duitsland gestationeerde Amerikaan.
Hier in DC kun je de Nederlandse diplomaten er ook zo uitpikken, op hun diplomaten nummerbord staan de letters FS. Vroeger was dat de landafkorting (NL), maar ook dat werd om veiligheidsoverwegingen gewijzigd. Nu kun je natuurlijk op het internet met gemak die codes vinden, dus zo veilig is het niet :roll: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer