Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen in nl

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Zag laatst in Rotterdam een schitterende 2006 Mustang rijden, wit, cabrio, die viel natuurlijk meteen op :D maar het viel ook op dat hij voorop geen kenteken had... En inderdaad, achterop prijkte een mooi kenteken uit Florida, inclusief sinaasappel (of wat is het). Nu begrijp ik als geen ander dat je natuurlijk je Mustang wil blijven rijden als je in het buitenland bent, maar om hem nu helemaal naar Nederland te verschepen?

Ook zie ik rond Rotterdam af en toe een vrachtwagen rijden met een Amerikaanse oplegger. Helemaal compleet: rode achterlichten en knippers, twee assen, geen zijkant-afscherming: zo mogen ze helemaal niet in Nederland / Europa. Ik was heel verbaasd. Ik benieuwd wat ervoor reed, maar dat was gewoon een witte Scania, maar wel met een Amerikaans kentekenplaat. Zeker van het leger ofzo.

En in Duitsland rond die legerbases zie je wel eens echte Amerikaanse legertrucks rijden: Freightliners enzo.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

kastelke schreef:
Pete.Z schreef:al zou ik ook niet weten hoe ik ze moet herkennen in voorbij rijdende auto's.
Maar allé, dat zijn toch allemaal van die enorm dikke mensen, en die mannen dragen zo'n hawaiaans hemdje en een grote cowboyhoed, terwijl ze een dikke sigaar roken. De vrouwen zijn gekleed in babyroze/wit.
Ondertussen klinkt de countrymuziek heel luid, rijden ze met hun raam open, en zitten ze ondertussen heel luid Amerikaans te praten met elkaar.
Elke, je vergeet de kauwgom.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

CaroLine schreef:Elke, je vergeet de kauwgom.
Die hebben ze een paar kilometer eerder uit het raampje gesmeten, want ondertussen rookt hij die dikke cubaanse sigaar, en zit zij een hotdog te smakken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

kastelke schreef:
CaroLine schreef:Elke, je vergeet de kauwgom.
Die hebben ze een paar kilometer eerder uit het raampje gesmeten, want ondertussen rookt hij die dikke cubaanse sigaar, en zit zij een hotdog te smakken.
:hilarious: :hilarious: :hilarious:
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Dento schreef:Bij ons in de omgeving zie je sowieso al wat meer Amerikanen (zowel de auto's als de mensen, alsook de mensen in de auto's :wink: ) vanwege de aanwezigheid van Afnorth in Brunssum, de Amerikaanse basis in Schinnen, en de AWACS-basis in Geilenkirchen. Bij ons in de buurt wonen ook enkele "Afnorth-Amerikanen".

Vroeger was het nog duidelijker: de kentekens beginnend met AF duidden op Afcent (tegenwoordig Afnorth) medewerkers. Daarmee was de nationaliteit van de bestuurder nog niet duidelijk, maar de combinatie van een AF-kenteken met een Amerikaanse auto was veelzeggend.

Tegenwoordig bestaan er geen aparte kentekens meer uit veiligheidsoverwegingen: de herkenbaarheid van Afcent-medewerkers maakte hen een duidelijk doelwit (een paar deuren verder bij ons woonden twee Duitse 'Afcenters' - op een nacht zijn hun auto's in brand gestoken, en dit was geen uitzondering als protest tegen Afcent).

Toch kun je vaak aan de "looks" van de inzittenden van een Amerikaanse auto zien of het Amerikanen zijn of niet; ik kan er de vinger niet precies opleggen, maar 9 van de 10 keer hebben we het bij het rechte eind en herkennen we de Amerikanen.

Amerikanen die in Duitsland gestationeerd zijn kun je op het kenteken herkennen aan het feit dat er in het blauwe EU-balkje links op het kenteken 'USA' staat i.p.v. 'D'. Zie je een Amerikaanse auto met een Duits kenteken beginnend met 'AD', 'AF', 'HK' of 'IF', dan is het een in Duitsland gestationeerde Amerikaan.
Ik woon dus in Brunssum en bij ons in de straat wonen ook "Afcenters". Aan het kenteken zijn ze inderdaad niet meer te herkennen.
Wat ik zo jammer vind is dat ze een geheel eigen "communitie" hebben.
Alle voorzieningen, van school tot restaurant, sportclub etc. hebben ze zelf.
Je komt dus erg moeilijk in contact met deze mensen.
Toen onze overburen 2 jaar geleden hier kwamen wonen hebben we ze d.m.v. een kaartje welkom geheten. We hebben ze daarna uitgenodigd om iets te komen drinken en die uitnodiging hebben ze aangenomen. We hebben een heel gezellige avond gehad en af en toe hebben we nog contact maar daar is het ook bij gebleven. Als we ze buiten op straat treffen hebben we een leuk kort gesprek maar daar blijft het dan ook bij.
Nu kun je zeggen dat dat aan ons ligt maar zo is het met alle buren gegaan. Afnorth (voorheen Afcent) heeft echt alle voorzieningen zelf dus niemand hoeft te integreren. Jammer maar helaas.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

CaroLine schreef:Toen onze overburen 2 jaar geleden hier kwamen wonen hebben we ze d.m.v. een kaartje welkom geheten. We hebben ze daarna uitgenodigd om iets te komen drinken en die uitnodiging hebben ze aangenomen. We hebben een heel gezellige avond gehad en af en toe hebben we nog contact maar daar is het ook bij gebleven. Als we ze buiten op straat treffen hebben we een leuk kort gesprek maar daar blijft het dan ook bij.
Dit is niet negatief of als kritiek bedoeld, maar ik snap hem echt niet. Wat verwacht jij dan van je buren? Ik had nog een heel verhaal getypt maar dat heb ik gewist, want het werd onduidelijk LOL. Ik ben echt geinteresseerd hierin, voel je aub niet aangevallen ofzo. :)
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

BuckeyeRed schreef:
CaroLine schreef:Toen onze overburen 2 jaar geleden hier kwamen wonen hebben we ze d.m.v. een kaartje welkom geheten. We hebben ze daarna uitgenodigd om iets te komen drinken en die uitnodiging hebben ze aangenomen. We hebben een heel gezellige avond gehad en af en toe hebben we nog contact maar daar is het ook bij gebleven. Als we ze buiten op straat treffen hebben we een leuk kort gesprek maar daar blijft het dan ook bij.
Dit is niet negatief of als kritiek bedoeld, maar ik snap hem echt niet. Wat verwacht jij dan van je buren? Ik had nog een heel verhaal getypt maar dat heb ik gewist, want het werd onduidelijk LOL. Ik ben echt geinteresseerd hierin, voel je aub niet aangevallen ofzo. :)
Ik voel me echt niet aangevallen hoor.
Ik verwacht ook echt niets van mij buren maar hier in Brunssum en omstreken wonen duizenden Amerikanen, Canadezen, Engelsen, Denen en Duitsers. Deze mensen kom je nergens tegen. Niet in de winkel, niet bij verenigingen en ook niet bij evenementen. Zij leven in een eigen wereldje met hun eigen restaurants, winkels, scholen en verenigingen. Allemaal op de basis. Ik vind het gewoon jammer dat ze niet integreren. Het lijkt me leuk om zo van elkaars cultuur/afkomst te leren.

Natuurlijk begrijp ik dat de meesten maar een paar jaar hier wonen en van integratie geen sprake kan zijn maar toch blijf ik het jammer vinden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat kan ik me wel voorstellen, hoor, Carola. Helaas denk ik, dat dat meestal gebeurt als een groot aantal van een bepaald volk dicht bij elkaar in een ander land woont. Hier zien we dat aan de Koreanen en Vietnamezen, die hele "Koreatowns" en "Vietnamtowns" hebben. En in de grote steden heb je de Chinatowns, Little Italy etc. Ik merk het zelfs bij de Nederlanders, hoewel een veel kleinere groep, vrijwel alle ambassade en World Bank mensen gaan in bepaalde buurten in Maryland wonen en klieken met die Nederlanders.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

CaroLine schreef:Ik voel me echt niet aangevallen hoor.
Ik verwacht ook echt niets van mij buren maar hier in Brunssum en omstreken wonen duizenden Amerikanen, Canadezen, Engelsen, Denen en Duitsers. Deze mensen kom je nergens tegen. Niet in de winkel, niet bij verenigingen en ook niet bij evenementen. Zij leven in een eigen wereldje met hun eigen restaurants, winkels, scholen en verenigingen. Allemaal op de basis. Ik vind het gewoon jammer dat ze niet integreren. Het lijkt me leuk om zo van elkaars cultuur/afkomst te leren.

Natuurlijk begrijp ik dat de meesten maar een paar jaar hier wonen en van integratie geen sprake kan zijn maar toch blijf ik het jammer vinden.
Ohhh oke, op zo'n manier. Nu snap ik 'em. :) Bedankt. Ben het ook met je eens. Het is wel een voorstelbaar fenomeen, maar 't blijft jammer.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dat zie je trouwens ook weleens op campings. Waar alle Brabanders dan bij elkaar gaan...
Kom je als nuchtere Noord Hollander met je te grote caravan..
Niet dat ze afstandig zijn, je komt er gerust tussen hoor. Maar het valt altijd wel op dat het gewoon erg met elkaar kliekt.
- Mike
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Deze mensen wonen vaak op veel verschillende plekken in de wereld en niet overal wordt goed op, vooral Amerikanen gereageerd. Ook militaire TV en Radio zenders wijzen de Amerikanen vaak..terecht of onterecht...op de gevaren van het omgaan met inwoners. Men is dan zo gewend aan deze levensstijl, Amerikaanse levensmiddelen en produkten in de commissary en de bekende food-ketens op de basis, die vaak ook nog eens heel goedkoop zijn, en ook nog eens een lage dollarkoers, vandaar dat velen zich niet "mengen".
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:Dat kan ik me wel voorstellen, hoor, Carola. Helaas denk ik, dat dat meestal gebeurt als een groot aantal van een bepaald volk dicht bij elkaar in een ander land woont.
Zelfs als zou ik maar verhuizen voor een jaar of 3, dan zou ik dat echt niet willen doen.
OK, het kan handig zijn als je eens bij 'anciens' ten rade kan gaan over zeer praktische zaken als "waar vind ik dit / hoe regel je dat / wat met die papieren / ...". Maar om nou echt heel mijn leven rond die mensen op te bouwen, neen, dank je. Ik vind het juist geweldig om die mensen uit je nieuwe thuis te leren kennen. Je eigen cultuur ken je toch al, dus dan kan je maar beter van de gelegenheid gebruik maken om zoveel mogelijk op te gaan in die andere cultuur.
Maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die helemaal niet die behoefte hebben. Spijtig, want zo mis je toch ook heel wat.
Zo zie ik de Amerikanen hier ook naar de dichtsbijzijnde grote stad trekken. Dagelijk rijden die toch een kilometer of 30 à 40 in grote fille, terwijl er zoveel leukere andere plaatsen zijn om te wonen, veel dichter bij kantoor. Maar ja, daar wonen geen andere Engelstaligen... En als je kinderen hebt, tot daar aan toe, want dan wil je een internationale school in de buurt als je maar voor een paar jaar hier bent. Maar als kinderloos zou ik het toch wel weten hoor!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En het is ook nog eens verdomd handig om mensen te kennen die op een Amerikaanse basis werken. :wink:

Toen wij in 2005 trouwden in de VS, kregen we heel wat cadeaus, maar ja: hoe krijg je die weer naar Nederland zonder een kapitaal aan verzendkosten te moeten betalen.

Een collega van mijn vrouw was zelf Engelse, en getrouwd met een Amerikaan die in Schinnen gestationeerd was.

Hij heeft toen aangeboden om alles naar hem te laten sturen, op zijn basis-adres: op die manier wordt alles met de legerpost/luchtvracht verscheept naar Schinnen, en betaal je enkel het pakkettarief voor verzending binnen de VS. Daarnaast hoe je zo - heel "sneaky" - geen invoerrechten te betalen: hij ontvangt het pakket, neemt het mee naar huis, en jij gaat het bij hem thuis oppikken - ideaal!

Uiteindelijk kwamen de verzendkosten nog steeds uit op zo'n $ 400, dus ik ben allang blij dat we 't niet naar ons thuis hoefden te verzenden, dan waren we het dubbele kwijt geweest (plus waarschijnlijk nog eens dat bedrag aan invoerrechten...).

(En ze kunnen makkelijk en goedkoop aan Amerikaanse producten komen - hebben we ook al dankbaar misbruik van gemaakt!)

Dus blijf je best doen om met die Amerikanen in contact te komen! :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wij hebben zelf als Afcenters een paar jaar in een dorpje in de buurt van Brunssum gewoond. Zelfs voor mij als Nederlandse was het moeilijk in het begin. Je werd letterlijk op straat nagekeken zo van "wie is dat nu weer". Nadat ze me vroegen wie ik was in het kleine dorpswinkeltje en ik het vertelde begonnen mensen wel een beetje te praten, want toen wist natuurlijk iedereen het. Ik kan me voorstellen dat het voor Amerikanen nog moeilijker is.
De Afcent huizen stonden een eindje van ons af, het waren geen directe buren, en ik heb heel weinig contact gehad met andere Amerikanen.
Het was zoals iemand al beschrijft allemaal afzonderlijk, de Nederlanders en Afcenters. (Bestaat de PX en commisary in Schinnen trouwens nog?

De Amerikanen hadden een heel voorstel om iets te verbeteren in het dorp. Ze wilden een speeltuin bouwen. Helaas zijn er van sommige mensen zoveel protesten gekomen dat het niet gebeurd is. Het zou teveel lawaai opleveren voor de bejaardenwoningen die ernaast liggen. Heel dom, ze wilden wat goeds doen, en het helemaal bekostigen. Hoe vaak krijgt een dorp zo'n kans, en het zou goed voor de samenwerking geweest zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

ANY schreef:Wij hebben zelf als Afcenters een paar jaar in een dorpje in de buurt van Brunssum gewoond. Zelfs voor mij als Nederlandse was het moeilijk in het begin. Je werd letterlijk op straat nagekeken zo van "wie is dat nu weer". Nadat ze me vroegen wie ik was in het kleine dorpswinkeltje en ik het vertelde begonnen mensen wel een beetje te praten, want toen wist natuurlijk iedereen het. Ik kan me voorstellen dat het voor Amerikanen nog moeilijker is.
De Afcent huizen stonden een eindje van ons af, het waren geen directe buren, en ik heb heel weinig contact gehad met andere Amerikanen.
Het was zoals iemand al beschrijft allemaal afzonderlijk, de Nederlanders en Afcenters. (Bestaat de PX en commisary in Schinnen trouwens nog?

De Amerikanen hadden een heel voorstel om iets te verbeteren in het dorp. Ze wilden een speeltuin bouwen. Helaas zijn er van sommige mensen zoveel protesten gekomen dat het niet gebeurd is. Het zou teveel lawaai opleveren voor de bejaardenwoningen die ernaast liggen. Heel dom, ze wilden wat goeds doen, en het helemaal bekostigen. Hoe vaak krijgt een dorp zo'n kans, en het zou goed voor de samenwerking geweest zijn.
Ik heb zelf ook jaren in Brunssum gewoond, en ik ben in de omgeving "geboren en getogen" zoals ze zeggen. Nu is Limburg niet de makkelijkste omgeving voor "vreemden" en buitenlanders om in terecht te komen. Limburgers zijn over het algemeen (ik scheer nu wel elke limburger over 1 kam) erg gesloten, moeilijk toegankelijk en zeker niet direct. Je maakt er niet zo gemakkelijk contact mee en ze zijn weinig tolerant tegenover andere culturen. Natuurlijk zijn er (veel) uitzonderingen, maar de grootste gemene deler is toch veel lastiger dan bijvoorbeeld Amsterdammers (in dit opzicht). Ik zie het verschil nu zelf heel erg goed omdat ik "geëmigreerd" ben naar de Randstad, en ik voel me hier veel meer thuis.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Jasmino schreef:
ANY schreef:Wij hebben zelf als Afcenters een paar jaar in een dorpje in de buurt van Brunssum gewoond. Zelfs voor mij als Nederlandse was het moeilijk in het begin. Je werd letterlijk op straat nagekeken zo van "wie is dat nu weer". Nadat ze me vroegen wie ik was in het kleine dorpswinkeltje en ik het vertelde begonnen mensen wel een beetje te praten, want toen wist natuurlijk iedereen het. Ik kan me voorstellen dat het voor Amerikanen nog moeilijker is.

Ik heb zelf ook jaren in Brunssum gewoond, en ik ben in de omgeving "geboren en getogen" zoals ze zeggen. Nu is Limburg niet de makkelijkste omgeving voor "vreemden" en buitenlanders om in terecht te komen. Limburgers zijn over het algemeen (ik scheer nu wel elke limburger over 1 kam) erg gesloten, moeilijk toegankelijk en zeker niet direct. Je maakt er niet zo gemakkelijk contact mee en ze zijn weinig tolerant tegenover andere culturen. Natuurlijk zijn er (veel) uitzonderingen, maar de grootste gemene deler is toch veel lastiger dan bijvoorbeeld Amsterdammers (in dit opzicht). Ik zie het verschil nu zelf heel erg goed omdat ik "geëmigreerd" ben naar de Randstad, en ik voel me hier veel meer thuis.
Ik vind Limburgers niet echt gesloten maar ik ben dan ook hier geboren en heb nooit ergens anders gewoond. Ik heb dus geen vergelijk. Misschien als ik naar het Westen zou gaan zou ik het ook anders zien.
Weinig tolerant, dat herken ik ook wel. Hier in Limburg is iedereen die boven de rivieren woont een Hollander en die Hollanders zijn maar brutaal en luidruchtig :wink: . Hoezo vooroordeel?

Limburgers zijn inderdaad niet direct. Heb daar zelf ook moeite mee. Ik houd er niet van als mensen zo direct en daardoor snel kwetsend zijn. Je kunt ook eerlijk zijn zonder zo heel direct te zijn.

Toch kan het ook anders.
Zoals je weet vind hier 1x in de 4 jaar de Parade plaats. Brunssum en omstreken wordt dan overspoeld door buitenlanders van over de hele wereld. Nog nooit is er een te kort aan vrijwilligers of gastgezinnen geweest. Iedereen amuseert zich en tijdens de verbroederingsfeesten is het altijd superdruk.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

CaroLine schreef:Hier in Limburg is iedereen die boven de rivieren woont een Hollander en die Hollanders zijn maar brutaal en luidruchtig :wink: . Hoezo vooroordeel?
Vooroordeel? Is dat niet zo, dan? :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het lijken wel Minnesotaanse toestanden daar in Limburg. Hier in Minneapolis/St. Paul hebben we ook maar heel weinig contact met de 'inboorlingen'. Die kennen elkaar al van de kleuterschool en hebben geen belangstelling voor indringers die hier 'pas' 12 jaar wonen.

Nee, geef mij dan New York maar, daar is iedereen van ergens anders vandaan en daardoor staat men veel meer voor elkaar open.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

zelfs in een groot dorp als amsterdam is het niet makkelijk voor buitenlanders om te integreren en contact met de nederlanders te krijgen. ik weet ook niet precies waardoor het komt maar ik heb gemerkt in mijn laaste verblijfperiode in NL, waarin ik als amerikaanse veel contact had met andere amerikanen en andere vnl engels sprekende buitenlanders, bij iedereen hetzelfde tegenkwam, werken met andere amerikanen/engelsen/aussies, etc, socializen met diezelfden, etc etc. het was alleen anders bij degenen die met een NL waren getrouwd, maar die hadden vaak ontzettend moeite met de NL omgeving tot op een bepaald moment. ik kon vaak als conduit of vertaler spelen, omdat ik natuurlijk en de NL en de Amerikaanse samenleving en cultuur goed ken, maar ik zag het dagelijks om me heen. moeite met doordringen in de NL maatschappij.

vind het een interessant onderwerp.
SEEING IS BELIEVING
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mack schreef:Zag laatst in Rotterdam een schitterende 2006 Mustang rijden, wit, cabrio, die viel natuurlijk meteen op :D maar het viel ook op dat hij voorop geen kenteken had... En inderdaad, achterop prijkte een mooi kenteken uit Florida, inclusief sinaasappel (of wat is het). Nu begrijp ik als geen ander dat je natuurlijk je Mustang wil blijven rijden als je in het buitenland bent, maar om hem nu helemaal naar Nederland te verschepen?

Ook zie ik rond Rotterdam af en toe een vrachtwagen rijden met een Amerikaanse oplegger. Helemaal compleet: rode achterlichten en knippers, twee assen, geen zijkant-afscherming: zo mogen ze helemaal niet in Nederland / Europa. Ik was heel verbaasd. Ik benieuwd wat ervoor reed, maar dat was gewoon een witte Scania, maar wel met een Amerikaans kentekenplaat. Zeker van het leger ofzo.

En in Duitsland rond die legerbases zie je wel eens echte Amerikaanse legertrucks rijden: Freightliners enzo.

Hier vlakbij ons zit de complete Amerikaanse logistieke unit voor heel Europa Maarten, die Scania rijd voor hun geloof ik.
(Capelle zaten ze, gaan verhuizen of zijn al verhuisd naar de marinierskazerne,Military Traffic Management Command for Europe heet het geloof ik)

*edit* heet tegenwoordig anders:
http://www.globalsecurity.org/military/ ... y/mtmc.htm

Er wonen hier bij mij relatief veel Amerikanen, die met hun (gratis verscheepte) auto op US platen rijden.
Leuke huren worden er ook betaald door het leger,dat wil je niet weten.....een vriendin van ons wilde haar huis hier verkopen, maar verhuurd het nu aan een buitenlandse medewerker van een grote maatschappij,voor meer dan een maandsalaris..... :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer