Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Lijkt Martinair wel.
Blij dat ik op Atlanta vlieg, dat is met een KLM airbus.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja Eric, de KL 657 is dus juist een KLM airbus A330, hetzelfde toestel vliegt dus ook op Atlanta.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Potdikkemme Harry, dat meen je niet he? Tja, je meent het dus wel ....

We vliegen op dinsdag 2 oktober met de KL657 naar Newark, goed gezien. Laten we hopen dat het deze keer gewoon wel goed gaat. En zo niet, tja, dan weten we nu dat het in elk geval geld oplevert.

Hé, stuur jij ons een -ptje als je er lucht van krijgt dat we weer met een gecancelde vlucht zitten??
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Tsjee, ik weet dat KLM problemen heeft met de 747, maar ik dacht dat ik met de airbus wel goed zat.
Hoop dat mijn vlucht niet gecancelled wordt, want ik slaap de nacht ervoor in het terminal hotel op Spl.
Eric
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Als ik vragen mag, hoe weet jij dat de KLM "problemen met de B-747's" heeft? De info die we hier op het werk hebben duidt daar niet op, als er al problemen met toestellen van de KLM zijn dat is dat voor wat betreft de internationale vloot de MD11.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ja, daar vraag je me zo wat.
Ik heb het ergens gelezen dat er regelmatig uitval is, omdat er te weinig toestellen zouden zijn, maar ik weet helaas niet meer waar dat was.
Misschien heb ik het wel mis, maar ik heb juist voor een aanvlieghaven met de Airbus gekozen. (kon kiezen tussen Houston en Atlanta).
Eric
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

rene_ursula schreef:Als ik vragen mag, hoe weet jij dat de KLM "problemen met de B-747's" heeft? De info die we hier op het werk hebben duidt daar niet op, als er al problemen met toestellen van de KLM zijn dat is dat voor wat betreft de internationale vloot de MD11.
Ik weet in elk geval dat onze vlucht naar SFO in april gecanceld is door KLM, dat was een 747 en dat dat in die periode vaker gebeurd is. Dat dat nu ook met de Airbussen gebeurd, moeten wij blijkbaar weer treffen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nieuwenoord, ik zou je dolgraag helpen maar ik lees deze informatie altijd op een forum voor frequent flyers, daar is iemand die precies weet welke vluchten uitvallen, vertraging hebben, hoeveel passagiers aan boord enz., deze informatie wordt echter pas in de loop van de dag in een draadje vermeldt en is dus niet vantevoren al bekend. Dat draadje loopt al vanaf 21 mei en deze persoon plaatst elke dag de informatie m.b.t. de vertragingen en uitvallen van de KLM vluchten. Vandaag valt bv. de KL 641 naar JFK uit omdat ze nog steeds een Airbus tekort komen. Er wordt veel gepraat over wat er dit zomerseizoen bij de KLM aan de hand is, maar het lijkt erop dat de KLM dit zomerseizoen een zodanig krap schema opgesteld heeft dat als er ergens een toestel kapot gaat of langer onderhoud nodig heeft dan voorzien de KLM geen reserve toesellen heeft om deze problemen op te vangen en dus het hele zorgvuldig op elkaar afgestemde schema als een kaartenhuis in elkaar valt, waardoor er dus vluchten uitvallen. Ik geloof niet dat het toegestaan is om een link naar een ander forum te plaatsen, dus dat doe ik maar niet, ik wil niet verbannen worden :wink:

Harry
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, Harry, ik begrijp het. Ik blijf onze boeking via de KLM-site goed in de gaten houden. Ik ga ervan uit dat we fatsoenlijk omgeboekt worden als het weer raak mocht zijn. Ze vliegen nogal een paar keer per dag op JFK en als we eventueel daarop gezet worden, komen we ook wel weer op Newark.

Zou je me link per -pb willen sturen, dat mag wel volgens mij :wink:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Indien je dit wilt zou ik het voor je in de gaten kunnen houden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Graag! Je zou me er een groot plezier mee doen, het is toch prettig dat je op tijd weet wat er gaat gebeuren.

Wij vliegen op 2 oktober om 10.20 dus met vlucht KL657 van Amsterdam naar Newark.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hopelijk dat Continental niet zo'n kuren heeft! Wij vertrekken op 25/10 namelijk met continental vanuit Schiphol... En ik ga ook de nacht voordien overnachten ginder.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

nieuwenoord schreef:Graag! Je zou me er een groot plezier mee doen, het is toch prettig dat je op tijd weet wat er gaat gebeuren.

Wij vliegen op 2 oktober om 10.20 dus met vlucht KL657 van Amsterdam naar Newark.
oké, ik zal het in de gaten houden.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Continental heeft volgens mij op Amsterdam nooit uitval van vluchten.
Heel soms worden vluchten op dezelfde bestemming gecombineerd.
Persoonlijk vind ik Continental een zeer betrouwbare mij voor de transatlantische vluchten. Zijn elke keer keurig op tijd vertrokken !!
De enige reden dat ik in december met de KLM vlieg is omdat ik gratis (met frequent flyer miles) vlieg (lekker businessclass).
Eric
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

enger003 schreef:Continental heeft volgens mij op Amsterdam nooit uitval van vluchten.
Oef!
Idem vanuit Zaventem, tenminste voor de vluchten op zondag en maandagochtend (en terugkomst op zaterdagochtend), de vluchten die mijn echtgenoot geregeld neemt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nog even over de vergoedingsregels bij geannuleerde vluchten. Onlangs vroeg iemand anders (Vegasgirl??) in een ander draadje of deze rechten ook gelden voor Amerikaanse maatschappijen, maar daar valt in elk geval de vergoeding die wij hebben gekregen niet onder. Ik vond het volgende:

Artikel over de EU-maatregel

En daarin stond dit:
Europese vliegtuigpassagiers bezitten sinds februari 2005 meer rechten. De rechten hebben betrekking op overboeking, annulering, vertraging, bagage en ongevallen en zijn van toepassing voor vluchten met een EU-luchtvaartmaatschappij van of naar een EU-luchthaven en bij tijdig inchecken. De regeling geldt dus niet voor een vlucht van de Amerikaanse maatschappij United Airlines van Schiphol naar New York, maar wel voor een KLM-vlucht van Shanghai naar Amsterdam. We gaan hieronder in op overboeking, annulering, vertraging en zoekgeraakte en beschadigde bagage.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ook een belangrijke speler op de vluchten naar de VS is SWISS. Zwitzerland is ook geen EU-land en bij problemen moet je dus in de slag met hun "Kundendienst". (hun callcenter gevestigd in Zuid-Afrika)

http://europa.eu/abc/maps/index_nl.htm
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Als ik dat zo lees ben ik benieuwd.

25SEP KL 0657 AMSTERDAM NEWARK 25SEP
Ik zal het komende dinsdag dan wel zien gok ik :roll:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tja .... zelfde vlucht, alleen een weekje eerder dus.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

nieuwenoord schreef:Tja .... zelfde vlucht, alleen een weekje eerder dus.
Die is iig op tijd vertrokken. (10.39 airborne)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer