Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belgje getrouwd in Las Vegas
Belgje getrouwd in Las Vegas
Nu in augustus zijn mijn vriend en ik getrouwd in Las Vegas.
Wel ff vertellen dat wij in Belgie wonen en ik denk dat de meeste mensen hier Nederlanders zijn.
Zijn er nog Nederlanders- Belgen die gehuwd zijn daar en het in eigen land willen laten legaliseren?
Ik weet dat je een apostille en een kopie( met stempel van ginds ) moet binnen brengen op je gemeentenhuis, MAAR men wist ons ook te vertellen dat uw " marriage certificate " moet vertaald worden door een gerechtelijk iemand ( in het nederlands of frans )
Nu alvorens wij vertokken naar Amerika heb ik voldoende info opgezocht op het internet,maar dit ben ik NERGENS tegengekomen.....dus vandaar mijn vraag of er nog mensen zijn die dit hebben moeten laten vertalen??
Alvast bedankt voor de reactie,
Groetjes Sunny.
Wel ff vertellen dat wij in Belgie wonen en ik denk dat de meeste mensen hier Nederlanders zijn.
Zijn er nog Nederlanders- Belgen die gehuwd zijn daar en het in eigen land willen laten legaliseren?
Ik weet dat je een apostille en een kopie( met stempel van ginds ) moet binnen brengen op je gemeentenhuis, MAAR men wist ons ook te vertellen dat uw " marriage certificate " moet vertaald worden door een gerechtelijk iemand ( in het nederlands of frans )
Nu alvorens wij vertokken naar Amerika heb ik voldoende info opgezocht op het internet,maar dit ben ik NERGENS tegengekomen.....dus vandaar mijn vraag of er nog mensen zijn die dit hebben moeten laten vertalen??
Alvast bedankt voor de reactie,
Groetjes Sunny.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
A ha, dus toch....awel dat wist ik dus niet,ik dacht dat die vrouw aan de balie me blaaskes wijs aan het maken was,want ze moest daar een boek bijnemen en kwam mij dus onzeker over....
Tja, die Nederlanders zijn overal te vinden en ook vaak in de meerderheid
Merci voor de reacties trouwens,ben ik al een pak geruster.
Tja, die Nederlanders zijn overal te vinden en ook vaak in de meerderheid

Merci voor de reacties trouwens,ben ik al een pak geruster.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Proficiat met jullie huwelijk!
Je hebt er onmiddellijk je huwelijksreis aan vastgeknoopt, neem ik aan?
En ja, de mevrouw heeft gelijk: beëdigd laten vertalen. Bel eens effe rond, want die prijzen kunnen nogal verschillen. Niet dat dat op één document zo heel veel verschil maakt, maar toch.
Oh ja, for the record: ook ik ben Belg. En je zou er van verschieten hoeveel er hier zitten op dit forum. De ene al wel aktiever dan de andere. Maar wat 'op reis gaan naar Amerika' betreft, of 'emigreren', dat blijft voor Belgen en Nederlanders allemaal gelijk (ook qua wetgeving), dus het maakt geen verschil of je B of Nl bent voor die dingen.
En ja, de mevrouw heeft gelijk: beëdigd laten vertalen. Bel eens effe rond, want die prijzen kunnen nogal verschillen. Niet dat dat op één document zo heel veel verschil maakt, maar toch.
Oh ja, for the record: ook ik ben Belg. En je zou er van verschieten hoeveel er hier zitten op dit forum. De ene al wel aktiever dan de andere. Maar wat 'op reis gaan naar Amerika' betreft, of 'emigreren', dat blijft voor Belgen en Nederlanders allemaal gelijk (ook qua wetgeving), dus het maakt geen verschil of je B of Nl bent voor die dingen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dacht dus echt dat de wetgevingen wat betreft dat laten registreren van het trouwen mss wel een verschil kon zijn in N of B, fijn om dat nu dus wel te wetenkastelke schreef:Proficiat met jullie huwelijk!

Was eigenlijk geen huwelijksreis,maar eerder een reis voor men 30 jarig bestaan.
Vermits wij niet houden van een traditioneel trouwfeest en het voor ons niet de moeite is om daar veel geld aan te besteden,was dit een mooi alternatief.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik ben ook in VS gehuwd ,meer bepaald in West Virginia.Je moet dus zeker een apostillezegel/document krijgen en dit door een beedigde vertaler laten vertalen.Ik kan me niet meer herinneren wat het me toen gekost heeft ,het is dan ook al 13 jaar geleden .Met de vertaling van dit document en het originele begeef je je naar de gemeente ,daar krijg je dan een Belgisch trouwboekje voor en wordt tevens ook in vermeld dat het huwelijk in .... voltrokken is.De originele akte met de apostille heb ik ook terug gekregen .
Proficiat in ieder geval
Groetjes Nancy
Proficiat in ieder geval

Groetjes Nancy
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Belgje getrouwd in Las Vegas
Maakt niet uit ! Er zijn nog een aantal Belgen hoor, maar wij zijn een grote AA-familie :dance:sunny schreef: Wel ff vertellen dat wij in Belgie wonen en ik denk dat de meeste mensen hier Nederlanders zijn.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook van mij van harte!kastelke schreef: Maar wat 'op reis gaan naar Amerika' betreft, of 'emigreren', dat blijft voor Belgen en Nederlanders allemaal gelijk (ook qua wetgeving), dus het maakt geen verschil of je B of Nl bent voor die dingen.
Er is wel degelijk een verschil: nl dat in Nederland een stuk in het Engels niet hoeft te worden vertaald in het NLs. Ik werk bij burgerzaken, dus ben erg goed op de hoogte van alle regeltjes

Tsss, ik kom in Nederland wonen.Vegasgirl schreef:Ook van mij van harte!kastelke schreef: Maar wat 'op reis gaan naar Amerika' betreft, of 'emigreren', dat blijft voor Belgen en Nederlanders allemaal gelijk (ook qua wetgeving), dus het maakt geen verschil of je B of Nl bent voor die dingen.
Er is wel degelijk een verschil: nl dat in Nederland een stuk in het Engels niet hoeft te worden vertaald in het NLs. Ik werk bij burgerzaken, dus ben erg goed op de hoogte van alle regeltjes![]()

Viel echt bijna achterover toen ik die vrouw op het gemeentehuis me dat vertelde.
Soit,hetzij zo....ook al snap zie ik er het nut absoluut niet van in.
Het is beter om gehaat te worden voor wat je bent dan om geliefd te zijn voor iets dat je niet bent.
Ik schrok even! Ben in september ook in Las Vegas getrouwd en had ook nergens van de vertalingen gelezen. Maar nu een geluk dat ik Nederlandse ben!
Raquel
Raquel
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)
2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn Belgjes, getrouwd in San Francisco in 2001.
Wij hebben op City Hall een document moeten afhalen (binnen de drie dagen na ons huwelijk), dat laten registreren bij een afdeling van de STATE OF CALIFORNIE.
Het geregistreerde document hier in Antwerpen laten vertalen door een beëdigde tolk, en met die twee laatste documenten, naar het gemeentehuis geweest om ons huwelijk hier te laten inschrijven/legaliseren.
Hier kregen we dan ook ons officiele trouwboekje......
Veel succes met jullie huwelijk
Wij hebben op City Hall een document moeten afhalen (binnen de drie dagen na ons huwelijk), dat laten registreren bij een afdeling van de STATE OF CALIFORNIE.
Het geregistreerde document hier in Antwerpen laten vertalen door een beëdigde tolk, en met die twee laatste documenten, naar het gemeentehuis geweest om ons huwelijk hier te laten inschrijven/legaliseren.
Hier kregen we dan ook ons officiele trouwboekje......
Veel succes met jullie huwelijk
proficiat met je huwelijk. Ik ben in september 2006 gehuwd in Virginia City, Nevada. Je moet inderdaad je huwelijksdocumenten laten vertalen alvorens je huwelijk kan ingeschreven worden. Een lijst van beëdigde vertalers kan je krijgen op het justitiepaleis waaronder je woonplaats valt. Informeer zeker naar de prijzen want er is zeer veel verschil.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hier nog 2 belgskes. Wij zijn niet in LV getrouwd vorig jaar maar hebben daar wel onze eerste huwelijksverjaardag gevierd.
Veel succes nog en hopelijk geraken jullie nog eens in LV om jullie herinneringen opnieuw boven te halen.
Veel succes nog en hopelijk geraken jullie nog eens in LV om jullie herinneringen opnieuw boven te halen.
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Proficiat!
Ik woon in Austin, TX en dacht ook om vorig jaar in Las Vegas te gaan trouwen.
Uiteindelijk zijn we in Austin getrouwd (mijn vrouw is van Zuid Korea, en is in Amerika als studente).
Nog niet terug naar Belgie geweest (ben hier op H1b), dus nog geen miserie gehad met vertalingen of een belgisch trouwboekje.
Ik woon in Austin, TX en dacht ook om vorig jaar in Las Vegas te gaan trouwen.
Uiteindelijk zijn we in Austin getrouwd (mijn vrouw is van Zuid Korea, en is in Amerika als studente).
Nog niet terug naar Belgie geweest (ben hier op H1b), dus nog geen miserie gehad met vertalingen of een belgisch trouwboekje.
Hoi Sunny,
Ik ben ook een klein Belgske, en proficiat met je huwelijk.
Ook ik heb plannen om mijn huwelijk te hernieuwen in Las Vegas. Ik heb me laten vertellen dat dit uniek is en heel speciaals.
Alleen weet ik niet goed hoe dat in ze'n werk gaat. Misschien kan jij eens uitleggen hoe je zo aan iets begind om een goede afloop te hebben.
Groetjes
Ook ik heb plannen om mijn huwelijk te hernieuwen in Las Vegas. Ik heb me laten vertellen dat dit uniek is en heel speciaals.
Alleen weet ik niet goed hoe dat in ze'n werk gaat. Misschien kan jij eens uitleggen hoe je zo aan iets begind om een goede afloop te hebben.
Groetjes
Ik kom hier niet alle dagen een kijkje nemen,dus mijn excuses voor het langere wachten.Eagle schreef:Hoi Sunny,
Groetjes
Indien je snellere reacties wenst,gelieve me een pb te sturen,kijk wel dagelijks mijn mail na.
Je moet eerst naar het Marriage buerau in Las Vegas gaan, het Courthouse,hier moet je beide enkel 2 papieren invullen die je links aan de ingang zal vinden.
Schrik niet van de lange wachten rij koppeltjes, het gaat redelijk snel vooruit.
Aan het loket kijken ze alles na, je geeft beide je identiteit af,na het betalen van 55 dollar krijg je een papier( license) met dit papier kan je terecht in een kapel naar keuze.
Deze kapels liggen voornamelijk op de Strip....je kan er echt niet naastkijken.
Je kan het trouwen zelf zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil.
Eens terug in België,kan je het laten legaliseren.
Wat heb je hiervoor nodig : -apostille( enkel indien je eigen gemeente dit vraagt )
- vertaling door een beëdigde vertaler
- je zal ook een trouwstelsel moeten kiezen
Wij zijn er nog niet toe gekomen om dit alles te laten legaliseren

Het is beter om gehaat te worden voor wat je bent dan om geliefd te zijn voor iets dat je niet bent.
Merci voor deze tip,want ik wist eigenlijk niet goed waar ik zo iemand zou kunnen vinden.Harley schreef:proficiat met je huwelijk. Ik ben in september 2006 gehuwd in Virginia City, Nevada. Je moet inderdaad je huwelijksdocumenten laten vertalen alvorens je huwelijk kan ingeschreven worden. Een lijst van beëdigde vertalers kan je krijgen op het justitiepaleis waaronder je woonplaats valt. Informeer zeker naar de prijzen want er is zeer veel verschil.
Heb jij enig idee wat het zou kunnen kosten voor dat te laten vertalen?
Bedankt Sunny,sunny schreef:Ik kom hier niet alle dagen een kijkje nemen,dus mijn excuses voor het langere wachten.Eagle schreef:Hoi Sunny,
Groetjes
Indien je snellere reacties wenst,gelieve me een pb te sturen,kijk wel dagelijks mijn mail na.
Je moet eerst naar het Marriage buerau in Las Vegas gaan, het Courthouse,hier moet je beide enkel 2 papieren invullen die je links aan de ingang zal vinden.
Schrik niet van de lange wachten rij koppeltjes, het gaat redelijk snel vooruit.
Aan het loket kijken ze alles na, je geeft beide je identiteit af,na het betalen van 55 dollar krijg je een papier( license) met dit papier kan je terecht in een kapel naar keuze.
Deze kapels liggen voornamelijk op de Strip....je kan er echt niet naastkijken.
Je kan het trouwen zelf zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil.
Eens terug in België,kan je het laten legaliseren.
Wat heb je hiervoor nodig : -apostille( enkel indien je eigen gemeente dit vraagt )
- vertaling door een beëdigde vertaler
- je zal ook een trouwstelsel moeten kiezen
Wij zijn er nog niet toe gekomen om dit alles te laten legaliseren
Met deze uitleg kan ik al een eind op weg, nu nog afwachten dat ik mijn bruid nog mee kan slepen naar het altaar (lach, lach, lach)
Groetjes René
Bedankt Sunny,
Met deze uitleg kan ik al een eind op weg, nu nog afwachten dat ik mijn bruid nog mee kan slepen naar het altaar (lach, lach, lach)
Groetjes René[/quote]
Als ze een altaar niet ziet zitten dan kan je vb ook een drive thrue nemen of in een helicopter.
Groetjes René[/quote]
Als ze een altaar niet ziet zitten dan kan je vb ook een drive thrue nemen of in een helicopter.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3863 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-
- 20 Reacties