Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

routeplanning, help!!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Abbink
Amerika-ontdekker

routeplanning, help!!!

Bericht door Abbink »

Hallo,
In de zomer van 2008, willen wij (2 volwassenen, 3 kinderen 14, 18,20 jr)
een reis van ongeveer 20 dagen door het zuidwesten maken. We beginnen na een verblijf van ongeveer 5 dagen bij familie in LA. We willen zoveel mogelijk spectaculaire dingen zien. M.n de kinderen houden niet van wandelen, maar een enkele keer lukt wel. In ieder geval relatief veel tijd in LV en ook San Diego en SF willen de kinderen graag. Welke NP moeten we eruit halen en welke perse wel doen??
We willen lange saaie autoritten zoveel mogelijk vermijden.
Graag advies, want ik kan niet kiezen :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze kinderen houden ook absoluut niet van wandelen, maar als het een beetje afwisselend is, of wat klauterwerk, dan vinden ze het al wat minder erg (ze zullen nooit zeggen dat ze het leuk vinden :wink: ). Yosemite is onze favoriet in het zuidwesten, en daarna komt Zion. De Grand Canyon is natuurlijk prachtig en indrukwekkend, maar minder een doe-park; onze kinderen vonden het vooral saai. Hetzelfde gold voor Bryce en Death Valley.
Als het wat spectaculair moet zijn: doe Angels Landing in Zion, en de Narrows. In Yosemite is een fietstocht of raften op de Merced river (kan tot ongeveer begin augustus) aan te raden. Of gewoon een wandeling door de vallei met een picknick aan de rivier (er kan ook worden gezwommen in de Merced River en in diverse meertjes). Een mooi, lange wandeling in Yosemite is die van Glacier Point naar de vallei, via de Panorama Trail. En de sequoia bomen zullen ze ongetwijfeld ook indrukwekkend vinden.
Zijn die 20 dagen incl het bezoek aan LA of heb je die volledig voor de rondreis tot je beschikking?
In het laatste geval zou je zoiets kunnen doen:

Dag 1 LA - Pismo Beach
Dag 2 Pismo Beach - Monterey
Dag 3 Monterey - SF
Dag 4 SF (Alcatraz, fietsen over de Golden gate bridge)
Dag 5 SF
Dag 6 SF - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Death Valley
Dag 10 DV - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las vegas - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - ..
Dag 18 .. San Diego
Dag 19 San Diego
Dag 20 San Diego - LA

Marianne
Abbink
Amerika-ontdekker

re:routeplanning, help!!!

Bericht door Abbink »

Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie. In een reisverslag zag ik dat mensen Zion saai vonden. Yosemite ben ik jaren geleden geweest en dacht daarom misschien Seqoia NP te doen.
Moeten we niet ook naar Monument Valley? Bryce, Mesa Verde??
Maakt het uit of je eerst SF doet of SD? (de route dus andersom).
Jou voorstel spreekt me aan omdat er veel "stad" inzit, maar we willen ook niet de heel bijzondere dingen missen. (b.v. G.C. is a must)
We hebben inderdaad echt ongeveer 20 dagen voor de tocht.
Reinv
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Reinv »

10 jaar is nog te kort om alles te zien. Het gaat vooral om je eigen smaak. In dit forum is zoveel informatie te vinden zodat je een heel eind op weg kan komen. Kijk eens op de reisverslagen en probeer een induk te te krijgen wat je leuk vindt of niet. De een vindt Monument Valley helemaal niets terwijl de ander dit ongeveer het einde vindt. Geldt ook voor bijvoorbeeld Zion. Schitterend park en echt niet saai. Maar smaken verschillen dus je zult hier nooit een objectief advies krijgen. Veel succes met jullie voorbereiding.
Zie ook onze site met onze route in juli 2007 en ons live verslag
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm

Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Zion is niet saai hoor. Wat je wel vaak ziet is dat wanneer men een rondje NP's maakt dat je het dan wel een keer gezien hebt. Maar als je deze route zou doen en alleen Zion en yosemite dan is het echt niet saai.

Wat ik persoonlijk saai vindt is Las Vegas. Ik ben er nu drie keer geweest (alle keren met andere gezelschappen) maar 1 nachtje las vegas is echt genoeg. Verder is de voorgestelde route zeer aan te bevelen.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Marceljesse schreef:Zion is niet saai hoor. Wat je wel vaak ziet is dat wanneer men een rondje NP's maakt dat je het dan wel een keer gezien hebt. Maar als je deze route zou doen en alleen Zion en yosemite dan is het echt niet saai.

Wat ik persoonlijk saai vindt is Las Vegas. Ik ben er nu drie keer geweest (alle keren met andere gezelschappen) maar 1 nachtje las vegas is echt genoeg. Verder is de voorgestelde route zeer aan te bevelen.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

hahahaha, daar zijn echt de meningen verdeeld! :wink:
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Vegasgirl schreef: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

hahahaha, daar zijn echt de meningen verdeeld! :wink:
OK sorry, Sommige mensen vinden Zion wel saai!! :lol:
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Voorgestelde route van Marianne is zeker aan te raden. Eventueel gewoon dag extra voorzien voor LA. Ik denk dat de kinderen dit wel tof zullen vinden :wink: .

Wat betreft natuur: Yosemite en Zion zeker aan te raden. Twee avontuurlijke parken waar zoveel te doen is. Yosemite Valley kan ook per fiets verkend worden. Zion met de wandeling in de narrows zal hun misschien wel aanspreken ( wandeltocht door het water)

Alvast succes
sanrob
Amerika-ontdekker

Bericht door sanrob »

Wij vonden Zion een van de hoogtepunten van onze vakantie.
Zeker ook van de kinderen na de pretparken.
De Narrow lopen is een topper!
Moab is trouwens ook aan te raden,Je kunt hier van alles doen wat kinderen leuk vinden.
Wij hebben daar geraft op de Colorado River en met een Hummer Jeep een uitgezet parcours gereden.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: re:routeplanning, help!!!

Bericht door monster »

Abbink schreef:Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie. In een reisverslag zag ik dat mensen Zion saai vonden. Yosemite ben ik jaren geleden geweest en dacht daarom misschien Seqoia NP te doen.
Jou voorstel spreekt me aan omdat er veel "stad" inzit, maar we willen ook niet de heel bijzondere dingen missen. (b.v. G.C. is a must)
Persoonlijk zou ik 1 dag Las Vegas omruilen voor Bryce. Wij houden erg van wandelen en raken ook niet uitgekeken op die rotsformaties. Het ligt eraan waar jullie van houden. De hotels in Vegas zijn leuk om te bekijken en de omgeving biedt ook erg veel (Red Rock SP, Valley of Fire, outletshops, helikoptervluchten), maar wij vonden Bryce toch heel erg apart! In Bryce zou je bv. ook alleen de viewpoints kunnen doen.
Verder vond ik Mesa Verde super mooi, maar bij deze route heb je er echt te weinig tijd voor. De afstand in het park die je moet afleggen om iets te kunnen zien is best groot. En dan is er zoveel te zien; Spruce Tree House, Mesa Top loop --> dit kan allemaal op eigen gelegenheid gedaan worden, maar het mooiste schijnt toch een tocht met een ranger te zijn naar bv. Cliff Palace. Daar heb je permits voor nodig en hier moet je op tijd bijzijn, anders zijn de eerste tours die dag al vol.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: re:routeplanning, help!!!

Abbink schreef:Hallo,
GC zit in de route die ik heb gemaakt. Monument valley en Bryce kun je meenemen, ik heb alleen maar iets gemaakt waar je verder mee kunt. Wil je meer parken, dan blijft er minder tijd over voor de steden. Ik denk dat je moet vermijden dat je te snel door de parken heen rijdt. Neem er de tijd voor, anders wordt het echt saai.
Ik zou Yosemite aan het begin doen om nog iets van de watervallen mee te krijgen, verder maakt het natuurlijk niet uit hoe je de route doet. Moet je weer in LA eindigen, of kun je ook ergens anders eindigen? Wil je de kustroute rijden?

Marianne
The Editor1
Amerika-ontdekker

Bericht door The Editor1 »

- zion al dan niet saai hangt natuurlijk af van je persoonlijke smaak, maar ook wel van de wijze waarop je het park bezoekt. Als je enkel met de shuttlebus door het park rijdt, kan het idd 'saai' overkomen, de trails vond ik daarentegen allerminst saai.
- Yosemiti is mss wel een 'doe park' en dus ideaal voor kinderen, maar wij vonden er niet veel aan, het is zowat een kruising tussen de belgische ardennen en zwitserland (en dat kunnen we hier ook zien), maar dan veel drukker. Ik zou dan eerder bryce aanraden, het hoogtepunt van onze reis, een wandeling tussen die bizarre rotsformaties is echt wel de moeite.
Abbink
Amerika-ontdekker

Bericht door Abbink »

Bedankt allemaal,
Ik ben al een stuk verder met de route.
Nu heb ik weer gehoord dat Great salt lake echt de moeite waard is..
Is dit in onze route in te passen??
hoe is de rechtstreekse route SF naar Salt lake city?
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Abbink schreef: Nu heb ik weer gehoord dat Great salt lake echt de moeite waard is..
Er is zoveel mooi maar om bijna 1200 km "even" naar SLC te rijden????
Ik weet niet hoeveel tijd je daarvoor wilt uittrekken, maar zou dat maar voor een andere keer bewaren.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Eh, Great Salt Lake lijkt me niet echt handig te combineren met wat je nu aan route hebt .... bovendien heb ik hier in elk geval nooit gehoord dat het een 'must see' zou zijn ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Abbink schreef:Bedankt allemaal,
Ik ben al een stuk verder met de route.
Nu heb ik weer gehoord dat Great salt lake echt de moeite waard is..
Ik weet niet hoe je route er nu uitziet, dus het is moeilijk aan te geven of het er in past, maar ik zou het niet overwegen. Je hebt maar 20 dagen en die krijg je heel gemakkelijk vol in het zuidwesten. Voor een bezoek aan Great Salt Lake moet je vanaf SF al op meer dan een dag rijden rekenen (via Reno).
We willen lange saaie autoritten zoveel mogelijk vermijden.
Niet doen dus.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

nieuwenoord schreef:Eh, Great Salt Lake lijkt me niet echt handig te combineren met wat je nu aan route hebt .... bovendien heb ik hier in elk geval nooit gehoord dat het een 'must see' zou zijn ...
Een "must see" zal ik niet zeggen, maar wij vonden een bezoekje toch zeker de moeite waard. Vooral het blijven drijven op het zoute water is geweldig. Maar het is idd niet echt op de route dus ik zou het in deze rondreis ook niet opnemen.

Elly
sunny
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny »

nieuwenoord schreef:Eh, Great Salt Lake lijkt me niet echt handig te combineren met wat je nu aan route hebt .... bovendien heb ik hier in elk geval nooit gehoord dat het een 'must see' zou zijn ...
Salt Lake zou ik zeer zeker NIET doen.
Wij zijn er heel even geweest en het enige dat we gezien hebben was een berg rottende dode vissen.
Mss waren we aan de verkeerde kant,want salt lake is natuurlijk wel groot,maar naar mijn gevoel kan je beter je tijd elders in steken.

Als je kids van dieren houden kan ik je wel de Zoo van San Diego aanraden,heel erg mooi en vooral groot.
Wij hebben een combi ticket genomen, 1 dagje Zoo en 1 dagje Wild Animal park, wild animal park is op zich wel mooi,maar je bent beter af met een dagje zoo.
Ik dacht dat je bij het wild animal park vooral de dieren in het wildvan dichtbij zou kunnen bekijken....dat kan maar dan betaal je daar wel extra voor( hebben wij niet gedaan,was echt wel veel geld meer )
A ja, voor 2 personen hebben wij 118 dollar betaald voor deze tickets, je kan dan wel 5 dagen achter elkaar de zoo of het wild animal park gaan bekijken,maar dan nog....ben je niks mee als je op doorreis bent.

De parking van de Zoo is gratis ,het wild animal park niet,betaal je 8 dollar voor.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

sunny schreef:
Grappig, dat was ook onze eerste reactie. Wij waren op Antelope Island en toen we de auto uitstapten stonk het flink. Ook zaten er een boel vliegjes. Onze jongens wilden per sé hier gaan zwemmen om te blijven drijven. Ze hebben ons ook overgehaald en het was geweldig. Eenmaal in het water rook je niets meer en waren de vliegjes ook weg. We hebben hier heerlijk, al drijvend, de zon in het water zien zakken.

Afbeelding

Elly
sunny
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny »

michelly schreef:
sunny schreef:
Grappig, dat was ook onze eerste reactie. Wij waren op Antelope Island en toen we de auto uitstapten stonk het flink. Ook zaten er een boel vliegjes. Onze jongens wilden per sé hier gaan zwemmen om te blijven drijven. Ze hebben ons ook overgehaald en het was geweldig. Eenmaal in het water rook je niets meer en waren de vliegjes ook weg. We hebben hier heerlijk, al drijvend, de zon in het water zien zakken.

Afbeelding

Elly
Mooie foto.
Toen we in Palm Springs waren zijn we speciaal helemaal naar Salt Lake gereden om er dus ook op het water te kunnen drijven.
Jammer dat ik niet weet hoe ik hier foto's kan plaatsen( strakjes is aan men partner vragen)op dat kleine stukje strand waar wij toen waren daar lagen enkel maar dode vissen,het was er ongelooflijk heet,de stank was niet te harden en der was geen kat op het strand of in het water.
Af en toe stopte er wel eens een wagen,maar die was al evensnel weg dan ie gestopt was :D

Maar die foto met die ongergaande zon vind ik echt wel prachtig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer