Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B2 visum? of multiple entry visum mogelijk voor toerist?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
MiekeNYC
Amerika-newbie

B2 visum? of multiple entry visum mogelijk voor toerist?

Bericht door MiekeNYC »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik ben een paar jaar als student in Amerika geweest, heb het laatste semester niet afgerond en daardoor probleem met mijn visum. Ik weet wat ik zou moeten doen als ik alsnog verder zou willen met die studie maar dit is niet het geval want ik heb in Nederland een baan gevonden.

Ik wil nu graag terug naar Amerika omdat al mijn spullen daar nog liggen en omdat ik wat dingen omtrent mijn studie wil afronden. Bij het consulaat vertelden me ze dat ik niet zomaar een visum zou krijgen, ik kon laten zien dat ik een nieuwe baan heb in Nederland maar ze willen ook kunnen zien dat ik afgelopen semester maar een paar weken van mijn studie heb gemist en dit is niet het geval.(heb bijna alles gemist)
Reizen onder VWP heeft geen zin volgens het consulaat, dan heb ik kans dat ik terug gestuurd word en dat wil ik natuurlijk niet.

Mijn vraag is: ik heb veel vrienden in New York en zou in de toekomst het liefst minstens 3 of 4 keer per jaar naar New York reizen om mensen op te zoeken. Maar als ik nu al zoveel problemen heb om een b2 visum te krijgen..moet ik dat in de toekomst steeds opnieuw doen? Of bestaat er voor ons ook zoiets als een multiple entry visa die ik kan gebruiken?
Ik ken veel Mexicanen die dat visum gebruiken om de grens mee over te gaan(aangezien zij dit dagelijks doen, vanuit Baja) voor mij zou dit ideaal zijn maar kan er verder niets over vinden.

Ik hoop dat iemand misschien wat meer weet en advies kan geven?
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik denk dat we niet genoeg informatie hebben over je persoonlijke situatie om je te adviseren en zelfs al wisten we meer, er zitten hier geen immigratie lawyers.

ik weet wel het een en ander over de B1/B2 visa waar je aan refereert, omdat de meeste van mijn internationale collega's uit bepaalde gebieden met zo'n multiple entry visum het land binnenkomen. mijn zusje uit SUR heeft ook zo'n visum gehad voor 10 jaar. ik denk dat zelfs als je zo'n visum hebt en "te vaak" het land binnen zou komen je vragen bij de immigratie zou kunnen krijgen, zeker als je voor langere tijd bleef. maar jij schijnt in een dergelijke situatie te zitten dat je niet eens aan zo'n visum kan komen. het lijkt alsof er iets goed fout is gegaan met je vorige visum.

ik zou een "gewoon" visum aanvragen met het doel je spullen op te halen en af te ronden in de VS met de benodigde info die ze vragen en me later pas zorgen maken over vervolg situaties. je hebt misschien de voorwaarden van je vorige visum overtreden en bent daardoor in een situatie terecht gekomen die je komende tripjes naar amerika zeer moeilijk kunnen maken. ik zou echter beginnen met een visum aanvragen voor deze eerste trip.

succes.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer