Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefoon in Amerika...? tri-band etc..
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
stuur een sms,dat is stukken goedkoper.of bel via skype.voor de mensen die moesten naar alaska gaan,laat je gsm maar thuis want geen enkele europese gsm werkt daar.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Onzin.platesman schreef:voor de mensen die moesten naar alaska gaan,laat je gsm maar thuis want geen enkele europese gsm werkt daar.
Er zijn vier GSM banden. In Alaska werken ze met zowel 1900 en 850. Alle EU triband toestellen hebben 1900. Alle quadband toestellen werken op alle banden. Er is zeer weinig bereik in Alaska, maar je toestel werkt wel gewoon, zeker rond Anchorage..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies; enige beperking die je zult hebben is de dekking. Wil je echt overal in Alaska kunnen bellen, dan zijn er speciale toestellen te huur, maar normaliter heb je voldoende aan je Nederlandse of Belgische mobieltje.Clint schreef:Onzin.platesman schreef:voor de mensen die moesten naar alaska gaan,laat je gsm maar thuis want geen enkele europese gsm werkt daar.
Er zijn vier GSM banden. In Alaska werken ze met zowel 1900 en 850. Alle EU triband toestellen hebben 1900. Alle quadband toestellen werken op alle banden. Er is zeer weinig bereik in Alaska, maar je toestel werkt wel gewoon, zeker rond Anchorage..
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik ben in juli in anchorage geweest en zat daar met een hele boel verschillende nationaliteiten.geen enkele van onze gsm's had bereik. toen ik in de terugvlucht in phoenix toekwam had ik direct bereik.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Alaska Direct heeft daar wel bereik (iig volgens de coverage maps), maar maybe voornamelijk voor mensen met hun simkaart..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Re: Telefoon in Amerika...? tri-band etc..
Ik heb dit topic even doorgelezen en word even niet wijzer omdat ik niet niet weet wat die banden inhouden. Ik ben op zoek naar een website waarop staat welke toestellen werken in Amerika. Ik heb zelf een Samsung (ben zo;n telefoonanalfabeet dat ik niet eens weet welk model
, maar dat kan ik nog wel even opzoeken). Verder heb ik een Vodafone abonnement, maar dat moet ik even uitzoeken op die site.

Dank je voor de link. Mijn telefoon staat ertussen, betekent dat dan dat ik deze kan gebruiken in amerika? (voel me met de minuut dommer worden op telefoongebied
)
Verder moet ik nog even checken of ik kan sms-en vanuit amerika met mijn abonnement.

Verder moet ik nog even checken of ik kan sms-en vanuit amerika met mijn abonnement.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Welk type gsm heb je?
Je moet inderdaad ook nog even checken met de klantendienst van je telecom provider of roaming geactiveerd is voor de Verenigde Staten.
Je moet inderdaad ook nog even checken met de klantendienst van je telecom provider of roaming geactiveerd is voor de Verenigde Staten.
Een samsung u700 met Vodafone
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Volgens die website hierboven heb je dan het volgende tri-band bereik: GSM 900 / 1800 / 1900
Dat betekent dat je waarschijnlijk enkel in de grote steden bereik zult hebben. Om zeker te zijn dat je ook kunt bellen, moet je met de Vodafone klantendienst checken of je roaming hebt in de VS. Indien dat niet het geval is, moet je dat laten activeren.
Dat betekent dat je waarschijnlijk enkel in de grote steden bereik zult hebben. Om zeker te zijn dat je ook kunt bellen, moet je met de Vodafone klantendienst checken of je roaming hebt in de VS. Indien dat niet het geval is, moet je dat laten activeren.
Dank je wel! GElukkig zitten we in Vegas en een verdwaald dagje in LA dus dat moet dan wel lukken. Ik ga gelijk Vodafone bellen