Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kopen van juwelen in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Vincent Morit
Amerikafan

Kopen van juwelen in Amerika

Bericht door Vincent Morit »

Ik zou graag willen weten of juwelen goedkoper zijn in Amerika dan hier in Belgie/Nederland.
Ben van plan om een verlovingsring te kopen en zou graag willen weten waar ik dat het beste kan doen.

Alvast bedankt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn ervaring met goud: ja, het is goedkoper. Maar: ook van minder karaat dan doorgaans hier bij de juwelier. Dus de waarde is ook minder.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Veel ervaring heb ik er niet mee, maar ik vond het iig wel goedkoper. Daarnaast heb je natuurlijk de gunstige dollar nu. Ik heb een jaar geleden een ring gekocht voor mijn vriendin, maar die situatie was iets anders. Stiefmoeder van mijn vriendin werkt bij een juwelier en door personeelskorting + wat creativiteit heb ik een extreme korting gekregen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

In downtown Los Angeles heb je een hele buurt waar alleen maar juweliers zitten........Afdingen !!!

"Jewelry District"
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Minder karaats is niet waar. Je kan hier heel goed 18 k. of hoger kopen. Al mijn goude juwelen zijn 18k, en bijna allemaal in Amerika gekocht.
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Joke schreef:Minder karaats is niet waar. Je kan hier heel goed 18 k. of hoger kopen. Al mijn goude juwelen zijn 18k, en bijna allemaal in Amerika gekocht.
En liggen de prijzen lager dan hier in Holland?
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Vincent Morit schreef:En liggen de prijzen lager dan hier in Holland?
Momenteel weet ik het niet, ik heb geen idee van de prijzen in Holland en andere delen van Nederland.

Maar wij hebben destijds onze trouwringen in de VS gekocht omdat we in Nederland niets naar onze smaak konden vinden. Ik had toen wel de indruk dat het hier goedkoper was. Maar dat is inmiddels diverse jaren geleden.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Op zich is het wel goedkoper (maar ja wat bijna niet? lol). Mijn verlovingsring is van Tiffany's, dat is natuurlijk niet echt goedkoper... maar wel errug mooi! haha :D

Ik ga terug om dit jaar mijn trouwringen daar ook te kopen, maar weet wel dat er een hoop juweliers zijn die goedkopere alternatieven hebben , zeker als je een beetje goed op aanbiedingen of afprijzingen let.
Weet niet waar je een ring wilde kopen, mocht het bij Tiffany's zijn, laat het me even weten, ik kan je wel een prijsindicatie geven.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Let wel bij diamanten op: de vaak goedkoop lijkende diamanten van een redelijk formaat zijn vaak van een minder zuivere kwaliteit.

Heel vaak - niet altijd, natuurlijk :wink: - is grootte vaak belangrijker dan zuiverheid; vandaar dat je vaak grotere diamanten (of meerdere diamanten bij elkaar) ziet voor een prijs waarvoor je ze hier niet krijgt in vergelijkbaar formaat.

In Europa gaat men voor een hogere zuiverheidsgraad waar men in de VS eerder voor formaat zal gaan.

Wellicht iets om rekening mee te houden...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Dento schreef:Let wel bij diamanten op: de vaak goedkoop lijkende diamanten van een redelijk formaat zijn vaak van een minder zuivere kwaliteit.

Heel vaak - niet altijd, natuurlijk :wink: - is grootte vaak belangrijker dan zuiverheid; vandaar dat je vaak grotere diamanten (of meerdere diamanten bij elkaar) ziet voor een prijs waarvoor je ze hier niet krijgt in vergelijkbaar formaat.

In Europa gaat men voor een hogere zuiverheidsgraad waar men in de VS eerder voor formaat zal gaan.

Behalve bij Tiffany's, daar verkopen ze alleen een bepaalde kwaliteit, minder niet...
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

ik heb mij toch eens laten wijsmaken dat de goudprijs overal ter wereld de zelfde is dus het enige dat kan schelen is mss de kwaliteit.hetzelfde vind ik met de jeans in usa en die hier in belgie.het is daar ook goedkoper maar van mindere kwaliteit.(alléé dat zegt mijn vrouw toch)
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

platesman schreef:ik heb mij toch eens laten wijsmaken dat de goudprijs overal ter wereld de zelfde is dus het enige dat kan schelen is mss de kwaliteit.hetzelfde vind ik met de jeans in usa en die hier in belgie.het is daar ook goedkoper maar van mindere kwaliteit.(alléé dat zegt mijn vrouw toch)
Ik heb eigenlijk geen juwelen behalve mijn trouwring (en ergens nog een verlovingsring :oops: ) dus ik kan je wat de goudprijs/kwaliteit betreft geen gelijk of ongelijk geven. Wat de kleding betreft echter wel. Uiteraard is hier ook prima kwaliteit te krijgen, alleen dan is het in verhouding met NL niet meer 'stukken goedkoper'. Begin jaren '90 heb ik een persoonlijke proef gedaan met identieke Levi's uit de VS en NL (ja ik ben maf). Die uit NL waren duurder maar beter.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat de juwelen betreft scheelt het enorm bij welke juwelier je gaat. Zo is hier Kay Jewelers in de iedere mall en die hebben leuke juwelen voor schappelijke prijzen, maar de kwaliteit is veel minder, dan van bijvoorbeeld een Baileys, Banks and Biddle, die hun naam op kwaliteit hebben gemaakt. Maar daar betaal je dan ook voor, natuurlijk.

Zelf kopen wij mijn juwelen in het Caribisch gebied. Daarvan weet ik ook, dat de kwaliteit heel goed is, want er komt een officieel certificaat met helderheid etc erop. En toen ik vorig jaar een wit gouden armband met saffieren verloor kon de verzekeringsmij diezelfde kwaliteit niet voor hetzelfde geld namaken. Boek dus bij je Amerikaanse reis ook nog een korte Caribbean cruise ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Vegasgirl schreef:
Dento schreef:Let wel bij diamanten op: de vaak goedkoop lijkende diamanten van een redelijk formaat zijn vaak van een minder zuivere kwaliteit.

Behalve bij Tiffany's, daar verkopen ze alleen een bepaalde kwaliteit, minder niet...
Absoluut waar, maar daarom is bij Tiffany's ook niks goedkoop :wink:

Behalve dan het ontbijt... :lol: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kijk eens bij the pawn shops :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mijn vriendin gaat altijd speciaal naar Rapid City voor het kopen van juwelen. Ik weet niet precies bij welke winkel(s). Ik zal het eens navragen als ze terug is.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer