Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op LAX hoor ik hoe lang ik mag blijven??

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
LéonFresh
Amerika-ontdekker

Op LAX hoor ik hoe lang ik mag blijven??

Bericht door LéonFresh »

Ben vandaag om 08:30 op consulate geweest te Amsterdam.
Me visum aanvraag was approved, maar hij kon me niet vertellen hoelang ik mag blijven!!

Hoe zit dit, hij zei hoor je op het vliegveld!?

Dus kan geen ticket boeken want weet niet wanneer ik terug moet!

Alvast bedankt.
Groetjes.
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Kun je iets meer info geven? Om welk type visa gaat het gaat, wat je in de VS gaa doen, wat je zelf op je formulieren hebt ingevuld voor verblijfsduur, et cetera. Anders valt hier niet echt op te reageren.
Libertad o la Muerte!
LéonFresh
Amerika-ontdekker

Bericht door LéonFresh »

ingevuld 1 jaar.
Family visit and holiday.
Uncle will pay everything for me.
Ook een brief en bankpapieren van hem gehad en laten zien.
Groetjes.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

als je visumaanvraag approved is heb je toch een stempel in je paspoort of ben ik nou gek? daar staat dan toch een expiriatiedatum in? en welk type dat is? met die informatie weet je volgens mij wat je rechten zijn? plaats hier anders een scan van dat visum. zonder meer info kan niemand je wat zeggen.
SEEING IS BELIEVING
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Je visum kan wel voor een bepaalde tijd geldig zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook voor die tijd wordt binnengelaten. De tijd die je wordt binnengelaten wordt bij aankomst ter plekke bepaald door de border persoon.

Een visum is slechts een papiertje dat je toestemming geeft om toestemming te vragen binnen te mogen. Het is nog niet de toestemming om binnen te mogen zelf. Die krijg je ter plekke, en ook hoe lang.
Zaak is dus om goed aan te kunnen tonen en overtuigend te zijn over de duur die jij wilt. Dus juist wel een terugticket boeken, voor de datum die jij wilt. Een open datum geeft voor hen juist een opening om te zeggen 'dan bepaal ik dat wel'.
Laatst gewijzigd door BuckeyeRed op 26 sep 2007, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
BuckeyeRed
Amerikakenner

LéonFresh schreef: Ook een brief en bankpapieren van hem gehad en laten zien.
Zorg dat je dit ook bij je hebt als je daar aankomt, zodat je het kan laten zien.
LéonFresh
Amerika-ontdekker

Bericht door LéonFresh »

Oké bedankt.

Had me oom net al gebeld in usa en zei het zelfde.
ik heb net passport binnen gekregen met visum dat 10 jaar geldig is.

ik koop gewoon wijzig baar ticket en dan kijk ik wel.
Groetjes.
doreennicole
Amerika-expert

okee, dat is al wat meer info. hoewel, volgens mij geldt met het type visum dat je hebt gekregen nog steeds de 90 dagen regel en niet whatever jij wil. met andere type visa kan je een visum krijgen waarbij je een bepaalde tijd in het land mag blijven, bijv 1 jaar voor studie of stage, ik noem maar wat, maar dat lijkt jouw visum niet te specificeren.
SEEING IS BELIEVING
BuckeyeRed
Amerikakenner

doreennicole schreef:okee, dat is al wat meer info. hoewel, volgens mij geldt met het type visum dat je hebt gekregen nog steeds de 90 dagen regel en niet whatever jij wil. met andere type visa kan je een visum krijgen waarbij je een bepaalde tijd in het land mag blijven, bijv 1 jaar voor studie of stage, ik noem maar wat, maar dat lijkt jouw visum niet te specificeren.
Ook met een toeristenvisum kan het zijn dat je langer wordt toegelaten. Dat is dus de reden waarom mensen die een half jaar of een jaar door de VS willen trekken een visum aanvragen.

Een toeristenvisum is 10 jaar geldig. Dat betekent dat je 10 jaar lang het recht hebt om aan de grens te vragen of je de VS in mag. Hoe lang je binnen mag hangt van diverse factoren af en is uiteindelijk aan de mensen aan de grens om te bepalen. Als zij vinden dat jij voldoende aantoont dat jij inderdaad een jaar in de VS kunt 'toeristen' geven ze je een jaar. Maar het kan ook zijn dat ze zeggen 'drie maanden', of 'zes maanden'. Het komt erop neer je zaak goed te bepleiten en met bewijs te onderbouwen, als je zo lang wilt blijven.
doreennicole
Amerika-expert

ik ben blij dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over visa voor beide landen, want het blijft een probleem als je voor langere tijd ergens naar toe wilt en afhankelijk bent van hoe overtuigd de immigratieofficier is en of ze je 3-6 of 9 maanden geven. het is dus in de VS anders dan in NL. in NL krijg je met een toeristenvisum gewoon een maximum van 3 maanden en als je langer wil blijven moet je dat daar verlengen. althans voor surinamers was dat zo tot de laatste keer dat we een visum voor mijn familie regelden (2007). blijkbaar kan je hier op punt van binnenkomst al voor langer een stempel krijgen?
SEEING IS BELIEVING
BuckeyeRed
Amerikakenner

doreennicole schreef:en als je langer wil blijven moet je dat daar verlengen.
Goed dat je dat ter sprake bent, want dat was ik even vergeten te zeggen. Als je met een toeristenvisum de VS binnenkomt mag je vanuit de VS verlening aanvragen (dat mag met het VWP dus niet).
Dus zeg LeonFresh wil een jaar blijven maar krijgt een half jaar (het lijkt wel een veroordeling :lol: ) dan kan hij wel proberen verlenging te krijgen. Zolang die aanvraag in behandeling is (en dat duurt meestal wel een maand of 6) blijf je legaal in de VS. Als er eenmaal antwoord is en het is een afwijzing, moet je wel per direct vertrekken. Maar goed, die extra maanden heb je dan al te pakken. Kost je wel een paar centen overigens.
LéonFresh
Amerika-ontdekker

Bericht door LéonFresh »

Oké dat is goed om te weten.
Bedankt voor jullie wijze info.
12nov gaat me plane, ik neem wijzichbaar ticket voor 5 maanden en meld het daar ook.

Groetjes.
Groetjes.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

LéonFresh schreef:Oké dat is goed om te weten.
Bedankt voor jullie wijze info.
12nov gaat me plane, ik neem wijzichbaar ticket voor 5 maanden en meld het daar ook.

Groetjes.
"Me" plane en "wijziCHbaar"? Je bedoelt "mijn" of "m'n" en "wijziGbaar", hoop ik... :wink:

Zo... weer genoeg belerend geweest voor vanavond! :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
LéonFresh
Amerika-ontdekker

Bericht door LéonFresh »

My bad. :P
Groetjes.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer