Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten in Curry Village

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Waarom mag je eigenlijk je etenswaren in Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain NP wel in je auto laten en in Yosemite niet? Zijn die beren daar slimmer of zo? En een camper hoef je toch ook niet leeg te halen?

Elly
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Rob schreef:
lelie schreef: Ik heb het niet verzonnen. Ze hoeven niet eens iets lekkers te ruiken, ze herkennen de buitenkant ook (het flesje) en weten dat daar iets in zit wat je kan eten of drinken.
Het leek mij ook overdreven, ik was verkouden, keelpijn en wilde wel graag water 's nachts, maar het mocht niet.

Marloes, van wie mocht dat niet de parkrangers of de reisleiding :?:
Wij mochten ook geen water in de tent hebben. We hebben het voor de zekerheid nog even nagevraagd voor het water in onze auto en zelfs dat moesten we eruit halen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Iris_1982 schreef:Wij sliepen er 2 nachten en hebben onze koffers in de auto gelaten. In een sporttas hebben we een aantal benodigdheden gestopt
Je kan nameluijk niet met je auto de campground op en om nou met 2 koffers over bospaadjes te gaan slepen vonden wij te veel gedoe.
Die sporttas was veel makkelijker.
Dit hebben wij de hele vakantie gedaan. De koffers kwamen alleen uit de auto als we weer kleding uit de sporttas met schone kleding uit de koffer moesten vervangen en meestal deden we dat als we een kamer op de begane grond hadden. Dat gesleep met koffers is op zo'n manier helemaal niet nodig.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

michelly schreef:Waarom mag je eigenlijk je etenswaren in Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain NP wel in je auto laten en in Yosemite niet? Zijn die beren daar slimmer of zo? En een camper hoef je toch ook niet leeg te halen?
Elly
Nee, als je met een camper bent mag je alles er in laten zitten, wel alles uit het zicht en de ramen dicht.
T0M
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door T0M »

michelly schreef:Waarom mag je eigenlijk je etenswaren in Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain NP wel in je auto laten en in Yosemite niet? Zijn die beren daar slimmer of zo? En een camper hoef je toch ook niet leeg te halen?

Elly
In Yosemite en Sequoia hebben ze veel meer problemen met aggressievere / slimmere beren. Vandaar het verschil in regels. Bij ons lag Yosemite op het einde van de route en wij stonden raar te kijken toen het daar ineens zoveel strenger was.
Ik ben het met je eens dat het makkelijker zou zijn als de regels overal hetzelfde waren.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wie heeft er ervaring met het reserveren van een lodge in Yosemite? Ik probeer al een aantal dagen te reserveren voor Curry Village, maar krijg het niet voor elkaar. Hij accepteert wel de creditcard en alle gegevens, maar als ik dan de laatste bevestiging in toets krijg ik deze melding:
We're Sorry - Your Reservation Cannot Be Booked!

We're sorry but we were unable to process your request and thus could not confirm your reservation
Nu ben ik absoluut een beginner op dit gebied, maar heb al wel bij de Grand Canyon en Monument Valley online een lodge gereserveerd. Heb al een mailtje gestuurd, maar nog niets gehoord. Weet iemand waar het aan ligt?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

gondelier schreef:Wie heeft er ervaring met het reserveren van een lodge in Yosemite? Ik probeer al een aantal dagen te reserveren voor Curry Village, maar krijg het niet voor elkaar. Hij accepteert wel de creditcard en alle gegevens, maar als ik dan de laatste bevestiging in toets krijg ik deze melding:

We're sorry but we were unable to process your request and thus could not confirm your reservation
Nu ben ik absoluut een beginner op dit gebied, maar heb al wel bij de Grand Canyon en Monument Valley online een lodge gereserveerd. Heb al een mailtje gestuurd, maar nog niets gehoord. Weet iemand waar het aan ligt?
Ik weet niet voor welke periode je wil reseveren, er zit namelijk een tijdframe op de boekingen voor Yosemite, je kan maar een bepaalde periode voordien boeken.
Dat is vast wel terug te vinden op de boekings-site of de NPS site
Laatst gewijzigd door Rob op 09 sep 2007, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Waarom het niet lukt weet ik niet. Wij hebben daar vorig jaar ook online gereserveerd en kregen gelijk een bevestigingsmail.
En omdat je geen antwoord op je mail krijgt zou ik er een telefoontje aan wagen
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

gondelier schreef:Wie heeft er ervaring met het reserveren van een lodge in Yosemite? Ik probeer al een aantal dagen te reserveren voor Curry Village, maar krijg het niet voor elkaar. Hij accepteert wel de creditcard en alle gegevens, maar als ik dan de laatste bevestiging in toets krijg ik deze melding:

Dat is inderdaad lastig dat het niet lukt.

Marloes en ik hebben gisteren toevallig al een Cabin in Curry Village vastgelegd (voor onze nog te boeken trip voor volgend jaar). Bij de eerste poging ging het mis. Waarschijnlijk omdat ik te lang gewacht had met definitief bevestigen. Welke melding ik kreeg, weet ik niet meer precies. Toen opnieuw de creditcard gegevens ingevuld (die waren verdwenen) en toen ging het in 1x goed.

Heb je de "cookies" wel ingeschakeld? Die zijn volgens mij wel nodig. Toen ik opnieuw de gegevens wilde invullen, was alles al ingevuld (behalve creditcard gegevens). Dat geeft aan dat men cookies gebruikt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik probeer te boeken voor aug. 2008, dat moet dus lukken. Verder heb ik het net op onze laptop geprobeerd, maar ook daar dezelfde melding. Ga het morgen nog even op mijn werk proberen, en hoop anders dat ze op mijn mailtje reageren. ben niet zo'n met bellen met dit soort vragen.
gr Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Monique,
Je kunt de cookies tip van Roland nog even proberen.
En probeer je het 's avonds (plaatselijke kantooruren) of overdag? Overdag ligt hun systeem plat, hoewel ik denk dat je dan al eerder vast zou lopen.

Was de creditcard geen probleem?

Marianne
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

He, he, we hebben gereserveerd. :P :P Rob heeft het gisteravond telefonisch geregeld. Was daardoor wel duurder, omdat ze naar de leeftijden van de kinderen vroegen. Toen hadden we ineens 4 volwassenen, ipv 2 in huis. Nou ja, dan boeken we ergens anders maar weer wat voordeliger. We hebben nu in ieder geval de nationale parken geregeld. Raar eigenlijk, want we hebben verder nog geen ticket in huis. Het is onze eerste keer amerika, maar kan nu al bijna niet meer wachten. Iedereen bedankt in ieder geval voor de tips en hulp.
Zijn er nog steeds niet achter waarom het nu niet lukte.
monique
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Haha, wij hebben ook nog geen tickets, maar al wel Curry Village geboekt :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

lelie schreef:Haha, wij hebben ook nog geen tickets, maar al wel Curry Village geboekt :wink:
Hier hetzelfde! En een nacht in White Wolf, lijkt me ook wel mooi, in elk geval een stuk rustiger.

Marianne
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

mirdj schreef:Als je trouwens toevallig een heated tent krijgt heb je wel 1 stopcontact in de tent (daar zit de kachel op aan gesloten).
Wij hadden deze week ook de heated cabin (gelukkig!) en er was naast het stopcontact voor de heater ook nog een extra stopcontact bij.
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
YvonnePaul
Amerika-ontdekker

Bericht door YvonnePaul »

Wij hadden m vorige week helaas niet....pffff...koud :shock:
Maar ik moet zeggen, het had ook wel weer wat en voor één nachtje valt het nog wel mee
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wij hadden ook een kachel, maar die hebben we de eerste nacht niet aangedaan, omdat hij zoveel lawaai maakte. Maar het was zo koud!!! Ik had een dikke pyjama aan en mijn normale kleding eroverheen plus fleecetrui en dik vest. Brrrr.... hielp niet echt.
De dag erop een paar extra dekens gevraagd en de kachel toch maar aangedaan (vies warm, maar ja) we hebben heerlijk geslapen.

Inderdaad het heeft ook wel wat.

Gelukkig slapen we volgend jaar in een cabin in Curry Village.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer